Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 24 februari 2012, 22:41   #141
Astrodamos
Banneling

Standaard

berichtgeving is nep
Astrodamos is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 februari 2012, 23:15   #142
stropke
Minister-President

stropke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door cairn Bekijk bericht
Wie is die frisko ?
Ga ergens anders zeveren hé.
Oud 24 februari 2012, 23:20   #143
stropke
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Astrodamos Bekijk bericht
berichtgeving is nep
welke berichtgeving bedoelt ge?
Oud 24 februari 2012, 23:23   #144
Piero
Perm. Vertegenwoordiger VN

Piero's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door D'ARTOIS Bekijk bericht
Ik vind het taalgebruik en de agressie jegens een persoon die een ongeluk heeft gehad beneden alle peil.
Ik begrijp de Flaminganten zeer goe als ze zich tege hun eigen volgevroten koningshuis keren. Een misbaksel van Coburgse ham.
Maar deze jongen vedient z' n eigen muntjes en had de pech slachtoffer te worden van de omstandigheden.
So what, niemand vraagt u om compassie te tonen maar ook niemand die vraagt u om commentaar.
2.
Piero is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 februari 2012, 23:44   #145
Astrodamos
Banneling

Standaard

ik kan het weten
Astrodamos is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 februari 2012, 08:14   #146
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Het Oosten's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik vind het taalgebruik en de agressie jegens een persoon die een ongeluk heeft gehad beneden alle peil.
Ik begrijp de Flaminganten zeer goe als ze zich tege hun eigen volgevroten koningshuis keren. Een misbaksel van Coburgse ham.
Maar deze jongen vedient z' n eigen muntjes en had de pech slachtoffer te worden van de omstandigheden.
So what, niemand vraagt u om compassie te tonen maar ook niemand die vraagt u om commentaar.
Het Nederlands koningshuis is maar even volgevreten. Wees daar maar zeker van.
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 februari 2012, 09:03   #147
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Astrodamos Bekijk bericht
ik kan het weten
ja kom. Over welke berichtgeving heb je het?

wat exact is nep en wat weet je er dan van?

Wie A zegt moet B zeggen !
Cynara Cardunculus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 februari 2012, 09:15   #148
Scherven A. Mok
Banneling

Standaard

Nu prins Friso 95% van zijn hersenen kwijt is komt de hereniging dichterbij dan ooit. Vlaanderen en Nederland kunnen nu eindelijk op gelijke voet onderhandelen.
Scherven A. Mok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 februari 2012, 09:23   #149
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Scherven A. Mok Bekijk bericht
Nu prins Friso 95% van zijn hersenen kwijt is komt de hereniging dichterbij dan ooit. Vlaanderen en Nederland kunnen nu eindelijk op gelijke voet onderhandelen.

De toekomstige koning van Nederland.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 25 februari 2012 om 09:24.
Oud 25 februari 2012, 09:27   #150
jogo
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Dat is gebruikelijk op een Belgisch forum dat men daar commentaar geeft.
jogo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 februari 2012, 09:48   #151
Vito
Europees Commissaris

Vito's schermafbeelding

Standaard

Verdorie, wat een dom voorval. Eerlijk heb ik geen medelijden met die prins, wél met zijn vrouw en twee dochtertjes die echtgenoot resp papa niet meer zullen kennen als weleer. Dat doet me wel een traan wegpinken.
Vito is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 februari 2012, 10:35   #152
Kodo Kodo
Eur. Commissievoorzitter

Kodo Kodo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
D'Artois, de meeste en ergste grofheden lijken me niet van flaminganten te komen, hoewel die hier de talrijkste groep zijn, maar dat terzijde. Ik heb ook het geduld niet om het allemaal te lezen, want als je deze draad een eindje volgt, blijkt vrijwel iedereen het ongeval te misbruiken om lucht te geven aan zijn eigen afkeer van:

- Nederland, of
- koningshuizen, of
- de high finance, of
- mensen die risico's nemen (dus vrijwel iedereen, voeg ik eraan toe).

Wat die drie eerste punten betreft, zou het minder erg zijn als er ook echt politiek gediscussieerd werd, zoals je van een politiek forum zou verwachten. Het onderwerp "high finance" bijvoorbeeld, is brandend actueel en de invloed ervan op ons leven houdt nauw verband met het gebrek aan democratie in de EU en haar lidstaten. De hele wereldeconomie is op los zand gebouwd, op niet gedekte valuta's, en het systeem is in elkaar aan het storten. Wij nemen allen aan dat systeem deel, en wie er, zoals de onfortuinlijke Nederlandse prins, een hogere positie in bekleedt, draagt er meer verantwoordelijkheid in. Was hem nu door het functioneren van dat systeem iets overkomen, en niet door een ski-ongeval, dan zou een bespreking van onze financiële economie niet eens misplaatst zijn.

Nu is een en ander echter in alle opzichten misplaatst:

- de hele discussie heeft geen politieke inhoud;
- de aanleiding is niet politiek en legt geen systeemgebreken bloot;
- er worden standpunten ingenomen, maar geen analyses gemaakt;
- deze prins was niet echt een politieke figuur;
- n.a.v. het ongeluk van een man, een vrouw en hun kinderen wordt hier gescholden en gemoraliseerd.

Uiteindelijk is de draad dan toch nog politiek relevant, want de conclusie van de heer K. Kodo luidt: geen wonder dat dit soort kiesvee het soort politici en het soort land krijgt waarmee wij opgescheept zitten!

De heer K. Kodo is al geëmigreerd, en zal weldra ook dit forum de rug toekeren. Het ga jullie goed, buitenlandse medeforummers!
Oud 25 februari 2012, 10:51   #153
Kodo Kodo
Eur. Commissievoorzitter

Kodo Kodo's schermafbeelding

Standaard

,

Laatst gewijzigd door Kodo Kodo : 25 februari 2012 om 10:55.
Kodo Kodo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 februari 2012, 11:44   #154
Pinda
Parlementsvoorzitter

Pinda's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kodo Kodo Bekijk bericht
D'Artois, de meeste en ergste grofheden lijken me niet van flaminganten te komen, hoewel die hier de talrijkste groep zijn, maar dat terzijde. Ik heb ook het geduld niet om het allemaal te lezen, want als je deze draad een eindje volgt, blijkt vrijwel iedereen het ongeval te misbruiken om lucht te geven aan zijn eigen afkeer van:

- Nederland, of
- koningshuizen, of
- de high finance, of
- mensen die risico's nemen (dus vrijwel iedereen, voeg ik eraan toe).

Wat die drie eerste punten betreft, zou het minder erg zijn als er ook echt politiek gediscussieerd werd, zoals je van een politiek forum zou verwachten. Het onderwerp "high finance" bijvoorbeeld, is brandend actueel en de invloed ervan op ons leven houdt nauw verband met het gebrek aan democratie in de EU en haar lidstaten. De hele wereldeconomie is op los zand gebouwd, op niet gedekte valuta's, en het systeem is in elkaar aan het storten. Wij nemen allen aan dat systeem deel, en wie er, zoals de onfortuinlijke Nederlandse prins, een hogere positie in bekleedt, draagt er meer verantwoordelijkheid in. Was hem nu door het functioneren van dat systeem iets overkomen, en niet door een ski-ongeval, dan zou een bespreking van onze financiële economie niet eens misplaatst zijn.

Nu is een en ander echter in alle opzichten misplaatst:

- de hele discussie heeft geen politieke inhoud;
- de aanleiding is niet politiek en legt geen systeemgebreken bloot;
- er worden standpunten ingenomen, maar geen analyses gemaakt;
- deze prins was niet echt een politieke figuur;
- n.a.v. het ongeluk van een man, een vrouw en hun kinderen wordt hier gescholden en gemoraliseerd.

Uiteindelijk is de draad dan toch nog politiek relevant, want de conclusie van de heer K. Kodo luidt: geen wonder dat dit soort kiesvee het soort politici en het soort land krijgt waarmee wij opgescheept zitten!

De heer K. Kodo is al geëmigreerd, en zal weldra ook dit forum de rug toekeren. Het ga jullie goed, buitenlandse medeforummers!
Waar woont u nu dan als ik vragen mag?.

Jeff
Pinda is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 februari 2012, 12:02   #155
stropke
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht

De toekomstige koning van Nederland.
Van fatsoen heb je ook geen besef hé.
Waar haal je het verdomme in je kale kop zo een opmerking te plaatsen naar Willem nu hij in deze situatie is?
Oud 25 februari 2012, 12:06   #156
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stropke Bekijk bericht
Van fatsoen heb je ook geen besef hé.
Waar haal je het verdomme in je kale kop zo een opmerking te plaatsen naar Willem nu hij in deze situatie is?
Ik beantwoord uw onfatsoen mbt tot het Belgisch koningshuis met hetzelfde soort onfatsoen ten aanzien van uw koningshuis. Hij die het schoentje past, trekke het aan. In dit geval bent u dat.
Oud 25 februari 2012, 12:23   #157
stropke
Minister-President

Standaard

Citaat:
Ik beantwoord uw onfatsoen mbt tot het Belgisch koningshuis met hetzelfde soort onfatsoen ten aanzien van uw koningshuis. Hij die het schoentje past, trekke het aan. In dit geval bent u dat.
Het gaat hier niet over het koningshuis op zich maar om de mens Friso en zijn familie. En daar past in deze beetje fatsoen bij in de huidige situatie, gesnapt.
En kritiek op het instituut koningshuis is anders dan grievende opmerkingen naar een fam in rouw. Dat ze dan koninklijk zijn maakt het nog triester, maar dat zelfde fatsoen hoort naar iedereen die een stervend familielid heeft.
Als ge wat tegen Oranje hebt, kritiek doet dat niet hier. Daar zijn andere draadjes voor.
Oud 25 februari 2012, 12:34   #158
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stropke Bekijk bericht
Het gaat hier niet over het koningshuis op zich maar om de mens Friso en zijn familie. En daar past in deze beetje fatsoen bij in de huidige situatie, gesnapt.
En kritiek op het instituut koningshuis is anders dan grievende opmerkingen naar een fam in rouw. Dat ze dan koninklijk zijn maakt het nog triester, maar dat zelfde fatsoen hoort naar iedereen die een stervend familielid heeft.
Als ge wat tegen Oranje hebt, kritiek doet dat niet hier. Daar zijn andere draadjes voor.
Niet de Hollandse moraalridder hier komen uithangen.U vergeet nogal wonderbaarlijk snel wat Hollanders in deze draad komen posten. Ik hoor u daar niet tegen protesteren.

Dit is hun fraaie post.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Scherven A. Mok Bekijk bericht

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 25 februari 2012 om 12:37.
Oud 25 februari 2012, 12:35   #159
Piero

Piero's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kodo Kodo Bekijk bericht
2
Oud 25 februari 2012, 12:37   #160
Piero

Piero's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Als u tot drie kan tellen dat weet u dat uw bericht een dupliek is.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:10.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be