Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 26 februari 2012, 17:33   #15021
Elbow
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tarantula Bekijk bericht
Wie bepaalt er dan wat er hoort en wat er niet hoort? Volgens mij, de wetten van de Schepper, volgens jou, de uitvindsels van een bende corrupte politiekers. We zijn simpelweg al niet akkoord over het basisuitgangspunt.

Wat zijn jouw "waarden" eigenlijk? Staan die ergens gedocumenteerd, of verzin je maar wat?
De schepperS bedoel je : quarks, neuronen, protonen etc
Je bent nogal een onderworpen mannetje. En hoe ontvang jij je orders van die neuronen?

Laatst gewijzigd door Elbow : 26 februari 2012 om 17:34.
Elbow is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 februari 2012, 17:41   #15022
tarantula
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Elbow Bekijk bericht
De schepperS bedoel je : quarks, neuronen, protonen etc. Je bent nogal een onderworpen mannetje. En hoe ontvang jij je orders van die neuronen?
Ik ontvang inderdaad nog liever orders van onzichtbare quarks dan van jouw bende corrupte politiekers.
tarantula is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 februari 2012, 17:46   #15023
Elbow
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik ontvang inderdaad nog liever orders van onzichtbare quarks dan van jouw bende corrupte politiekers.
Mijn?
Ik heb nog nooit op die corrupte sossen gestemd.
Elbow is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 februari 2012, 17:54   #15024
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

Citaat:
Wie bepaalt er dan wat er hoort en wat er niet hoort? Volgens mij, de wetten van de Schepper, volgens jou, de uitvindsels van een bende corrupte politiekers. We zijn simpelweg al niet akkoord over het basisuitgangspunt.

Wat zijn jouw "waarden" eigenlijk? Staan die ergens gedocumenteerd, of verzin je maar wat?
wij westerlingen zijn via een onzichtbare draad in ons achterste allemaal verbonden met het centrale waardensysteem "The West" en daarmee zijn we hier een beetje "anders" dan in de ummah. Zou je niet beter in de ummah blijven zo zonder draad uit je kont?
Cynara Cardunculus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 februari 2012, 17:58   #15025
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Wat zijn jouw "waarden" eigenlijk?
Oh, jij laat je bestaan bepalen door een niet bestaande schepper, reeds eeuwen geleden uitgevonden werd door slimme machtswellustelingen die met dat verhaaltje hun eigen wensen laten vertolken door een niet bestaande schepper???
Wie per se wil geloven in het bestaan van een god of whatever mag dat hoor, als hij/zij zich daar beter bij voelt! Maar hij/zij moet met die waanzin anderen niet lastig vallen!
Jij gelooft ook dat je ooit bij Allah of whatever, je kollektie maagden in ontvangst zal mogen nemen?
Hier had men het lange tijd over een hemel met rijstepap en zilveren lepeltjes. Nu hoor je daar niet meer van, waarom?
Neen, wij zullen wel op een democratische manier onze eigen wetten langzaam aan tot een aanvaardbaar geheel laten groeien. Dat het ondertussen nog niet allemaal perfect is weten we ook...
Ik moet "mijn waarden" niet in bijbel of in de koran gaan zoeken hoor!
Jij wel? Ocharme...

Laatst gewijzigd door andev : 26 februari 2012 om 17:59.
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 februari 2012, 18:06   #15026
tarantula
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cynara Cardunculus Bekijk bericht
wij westerlingen ...
Praat jij nu ook al voor anderen?
Oud 26 februari 2012, 18:08   #15027
tarantula
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door andev Bekijk bericht
Wie per se wil geloven in het bestaan van een god of whatever mag dat hoor, als hij/zij zich daar beter bij voelt! Maar hij/zij moet met die waanzin anderen niet lastig vallen!
Ik val toch geen anderen daarmee lastig? Het zijn anderen die graag zouden willen dat ik andere wetgevers zou erkennen dan de misschien niet bestaande Schepper, maar daar ga ik niet mee akkoord.
Citaat:
Neen, wij zullen wel op een democratische manier onze eigen wetten langzaam aan tot een aanvaardbaar geheel laten groeien.
Doe maar, hoor. Maar ik heb er niets mee te maken, met de wetten die je zelf wil uitvinden. Val mij daar dus niet mee lastig.
Oud 26 februari 2012, 18:15   #15028
illwill
Secretaris-Generaal VN

illwill's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Elbow Bekijk bericht
Goed zo. Uw draad is ten andere populair : 379.000 ckliks. Het moet zijn dat het thema de mensen beroert (tot grote ergenis en frustratie van twee moreel superieure schuimbekkers, maar ach wat ).
idd, en zo populair terwijl het om verzonnen verhaaltjes gaat he.
illwill is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 februari 2012, 18:17   #15029
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door illwill Bekijk bericht
idd, en zo populair terwijl het om verzonnen verhaaltjes gaat he.
De mensen zijn gek op verhaaltjes! Vandaar het succes van de bijbel en de koran!
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 februari 2012, 18:18   #15030
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Paulus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik val toch geen anderen daarmee lastig? Het zijn anderen die graag zouden willen dat ik andere wetgevers zou erkennen dan de misschien niet bestaande Schepper, maar daar ga ik niet mee akkoord.
Waarom verkies je dan te wonen in een land waar er een grondwettelijke scheiding is van kerk en staat?

Citaat:
Doe maar, hoor. Maar ik heb er niets mee te maken, met de wetten die je zelf wil uitvinden. Val mij daar dus niet mee lastig.
Waaom verkies je dan in een land te wonen, waar wetten door mensen worden uitgevonden en religieuse wetten, als minderwaardig worden beschouwd?

Paulus.
Paulus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 februari 2012, 18:25   #15031
tarantula
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paulus Bekijk bericht
Waarom verkies je dan te wonen in een land waar er een grondwettelijke scheiding is van kerk en staat? Waaom verkies je dan in een land te wonen, waar wetten door mensen worden uitgevonden en religieuse wetten, als minderwaardig worden beschouwd?
Tja, om dezelfde reden als jij zeker: omdat ik hier ooit ben terechtgekomen, vermoed ik. Jij zit hier toch ook alleen maar omdat jouw voorouders uit dat berghol in Transsylvanië verjaagd zijn?
Oud 26 februari 2012, 18:28   #15032
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Je hebt er alles mee te maken, wanneer je hier woont gelden de door mensen gemaakte wetten ook voor jou, ongeacht of je nu gelovig bent of niet, en daar zul je mee verder moeten.

Laatst gewijzigd door alice : 26 februari 2012 om 18:28.
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 februari 2012, 18:30   #15033
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Tja, om dezelfde reden als jij zeker: omdat ik hier ooit ben terechtgekomen, vermoed ik. Jij zit hier toch ook alleen maar omdat jouw voorouders uit dat berghol in Transsylvanië verjaagd zijn?
Wanneer jij wilt leven in een land waar religie de dienst uitmaakt mag dit, ongeacht waar mensen vandaan komen is iedereen die onze waarden en normen weigert te erkennen, vrij om ergens anders naartoe te gaan waar het meer in overeenstemming is met hun persoonlijk waardensysteem.
Oud 26 februari 2012, 18:30   #15034
tarantula
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Je hebt er alles mee te maken, wanneer je hier woont gelden de door mensen gemaakte wetten ook voor jou, ongeacht of je nu gelovig bent of niet, en daar zul je mee verder moeten.
Neen, hoor. Dat hangt volledig af van de uitslag van de vechtpartij. Hoeveel regimenten heethoofden ga jij inzetten?
Oud 26 februari 2012, 18:33   #15035
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Neen, hoor. Dat hangt volledig af van de uitslag van de vechtpartij. Hoeveel regimenten heethoofden ga jij inzetten?
Wil je echt dat mensen op dat soort domme meningen ernstig ingaan? Denk je echt met je vechtpartij hier even de wet van jou god te kunnen installeren?
Oud 26 februari 2012, 18:35   #15036
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De mensen zijn gek op verhaaltjes! Vandaar het succes van de bijbel en de koran!
Sinds de gebroeders Grimm hebben ze toch keuze genoeg ?
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 februari 2012, 18:36   #15037
tarantula
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Denk je echt met je vechtpartij hier even de wet van jou god te kunnen installeren?
Dat wil ik ook niet. Jij hoeft helemaal niet aan de wet van mijn god gehoorzamen. Maar ik wil ook gewoon met rust gelaten worden. En ik wil zeker niets te maken hebben met de uitvindsels van jouw corrupte politiekers. Maar ja, om met rust gelaten te worden, moet je klaarblijkelijk wel bereid zijn van te vechten, want anders laten ze je niet met rust! Voil?*. Laat het bloed maar wat in het rond vliegen, want dat ontneemt de lust tot dat soort van plannen.
Oud 26 februari 2012, 18:39   #15038
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Eentje met een spuitbus varkensbloed zal volstaan.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 februari 2012, 18:41   #15039
Diego Raga
Perm. Vertegenwoordiger VN

Diego Raga's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Volgens mij, de wetten van de Schepper,
Mooi zo, aangezien er in de koran niet over verkeerslichten geschreven werd, staat het je vrij om elke baan over te steken wanneer je dat zint.
Diego Raga is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 februari 2012, 18:41   #15040
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Diego Raga Bekijk bericht
Mooi zo, aangezien er in de koran niet over verkeerslichten geschreven werd, staat het je vrij om elke baan over te steken wanneer je dat zint.
Dat is de leukste opmerking van deze week!
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:50.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be