Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 26 februari 2012, 19:30   #21
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stuyckp Bekijk bericht
Het is geen fabeltje, de bewijzen staan zwart op wit.
Nee.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 februari 2012, 19:45   #22
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door de griffel Bekijk bericht
Vraag van één miljoen:

Wat doen of deden die 33,33%?

.
Elkaar tegenwerken. Ze moeten toch iets te doen hebben.
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 februari 2012, 19:50   #23
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door de griffel Bekijk bericht
Vraag van één miljoen:

Wat doen of deden die 33,33%?

.
Het hangt er wat vanaf.

Bij de groendienst bijvoorbeeld, dan graaft er een contractuele een put, terwijl er vier statutairen naar staan kijken en zeggen dat het niet goed is.
Oud 26 februari 2012, 19:52   #24
stuyckp
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf Bekijk bericht
Nee.
Je kan jezelf evengoed onthouden van een antwoord. Ik geef een duidelijke link die uw ongelijk duidelijk maakt.
Er is een duidelijke trend merkbaar dat de lonen in de privé de laatste 10 jaar zijn achtergebleven. Dat is bij mij ook het geval en bij mijn collega's evenzeer. Hoe komt dat ? Door de druk van de lage loonlanden. Het bedrijf waar ik werk kan zich veroorloven om mensen minder te betalen. Trouwens we zitten heden ook nog eens in de zoveelste herstructurering. Als je dat nog nooit zelf hebt meegemaakt kan je er niet over meespreken maar ik kan je wel vertellen dat als je zeker bent dat je uw job niet kan verliezen dat dit een serieus verschil geeft in de manier waarop je werkt en de manier waarop je uw weekend beleeft, kortom de manier waarop je leeft. Ik heb een gevoel van continue druk, ik wordt niet betaald om overuren te doen, maar ik doe er toch uit angst om later als het slecht gaat ontslagen te worden. pakweg 15 jaar geleden deed ik ook wel overuren maar was ik in het weekend tenminste met mijn eigen zaken bezig, dikwijls initiatieven voor de job. Maar nu wordt de druk alsmaar groter en is er veel minder ruimte om initiatief te nemen of om iets uit te proberen op een andere manier. Vorig jaar heb ik zelfs mijn verlof niet allemaal kunnen opnemen en als dank zegt het management dat ze dat waarderen. Alleen zie ik daar dan niet veel van. Buiten dat ik waarschijnlijk nu er ietsje beter voorsta dan de mensen die gewoon hun job doen, zonder al die extra's. Is dat eerlijk. Neen.
De norm van de lage performers is opgeschoven naar mensen die in feite gewoon hun job doen. Niet meer, maar ook niet minder. De betere performers zijn de mensen die echt hun job heel goed willen doen en daar extra voor willen presteren. Daar is niets mis mee, maar het dreigt de norm te worden.
stuyckp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 februari 2012, 19:57   #25
tschoon verdiep
Burgemeester

tschoon verdiep's schermafbeelding

Standaard

blijf Van Mijn Pensioen
tschoon verdiep is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 februari 2012, 19:58   #26
stuyckp
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tschoon verdiep Bekijk bericht
blijf Van Mijn Pensioen
En u bent ?
Oud 26 februari 2012, 20:00   #27
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Je kan jezelf evengoed onthouden van een antwoord. Ik geef een duidelijke link die uw ongelijk duidelijk maakt.
Er is een duidelijke trend merkbaar dat de lonen in de privé de laatste 10 jaar zijn achtergebleven. Dat is bij mij ook het geval en bij mijn collega's evenzeer. Hoe komt dat ? Door de druk van de lage loonlanden. Het bedrijf waar ik werk kan zich veroorloven om mensen minder te betalen. Trouwens we zitten heden ook nog eens in de zoveelste herstructurering. Als je dat nog nooit zelf hebt meegemaakt kan je er niet over meespreken maar ik kan je wel vertellen dat als je zeker bent dat je uw job niet kan verliezen dat dit een serieus verschil geeft in de manier waarop je werkt en de manier waarop je uw weekend beleeft, kortom de manier waarop je leeft. Ik heb een gevoel van continue druk, ik wordt niet betaald om overuren te doen, maar ik doe er toch uit angst om later als het slecht gaat ontslagen te worden. pakweg 15 jaar geleden deed ik ook wel overuren maar was ik in het weekend tenminste met mijn eigen zaken bezig, dikwijls initiatieven voor de job. Maar nu wordt de druk alsmaar groter en is er veel minder ruimte om initiatief te nemen of om iets uit te proberen op een andere manier. Vorig jaar heb ik zelfs mijn verlof niet allemaal kunnen opnemen en als dank zegt het management dat ze dat waarderen. Alleen zie ik daar dan niet veel van. Buiten dat ik waarschijnlijk nu er ietsje beter voorsta dan de mensen die gewoon hun job doen, zonder al die extra's. Is dat eerlijk. Neen.
De norm van de lage performers is opgeschoven naar mensen die in feite gewoon hun job doen. Niet meer, maar ook niet minder. De betere performers zijn de mensen die echt hun job heel goed willen doen en daar extra voor willen presteren. Daar is niets mis mee, maar het dreigt de norm te worden.
Voor mensen die gewoon zijn van koffie te drinken en mannekes te tekenen was dat al een redelijk antwoord denk ik. Wat wil je dat hij zegt? Ja, ik ben een beroepsluiaard?
Oud 26 februari 2012, 20:01   #28
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Pericles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ambtenaren hebben in de loop van hun carrière ook aanzienlijk minder verdiend dan mensen met gelijkaardige jobs in de private sector. Dat pensioen noemt men dan ook een "uitgesteld loon". Maar dat wist je allemaal natuurlijk al...
Ze hebben ook aanzienlijk minder hard moeten werken hé Raf.
Ge zijt er zelf de illustratie van.
Ge zijt hier quasi permanent tijdens de werkuren aanwezig.
En zelfs dat geringer loon blijkt een fabel te zijn.
Pericles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 februari 2012, 20:05   #29
stuyckp
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles Bekijk bericht
Het is minder, maar niet veel.
En dat weegt niet op tegen het feite dat ze als statutaire niets te vrezen hebben en een hoger pensioen hebben.
Dus mijn rekening is snel gemaakt.
Oud 26 februari 2012, 20:09   #30
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Nee. U denkt dat maar.

Minister Geert Bourgeois veegt intussen de vloer aan met de cijfers die werkgeversorganisatie Voka vorige week verspreidde over de salarissen van de Vlaamse ambtenaren (DS 5-6 november).

Het rekruteringsbureau Hudson berekende voor Voka dat de lonen van de Vlaamse ambtenaren enkele honderden euro's boven die van de privésector liggen.

Voka had zijn tegenstander slecht ingeschat: de Vlaamse overheid heeft een sterke cel Beloningsbeleid. Die maakt met argumenten brandhout van de berekeningen.

Hudson vergelijkt reële lonen van de privésector met geschatte lonen van de Vlaamse overheid. Meerdere salarisschalen werden te hoog ingeschat; die voor directiesecretarissen lag 14 procent te hoog. Ook de salarissen van midden- en topkader werden te hoog ingeschat.

Hudson hield verder alleen rekening met vastbenoemde ambtenaren terwijl 37 procent van het personeel van de Vlaamse overheid niet vast benoemd is en 5 �* 20 procent minder verdient.

Hudson vergelijkt de lonen van een groot publiek bedrijf niet met die van grote privébedrijven, maar met een steekproef die vooral kmo's bevat, zo luidt het nog.

Minister Geert Bourgeois veegt de Voka-cijfers daarmee van de tafel en houdt het bij de conclusies van een eerdere studie van de Vlerick Management School. De lonen van de Vlaamse overheid liggen volgens die studie voor gewone bedienden net onder die van de privésector; hoger in de hiërarchie loopt de achterstand op tot 300 �* 400 euro bruto per maand.

http://www.standaard.be/artikel/deta...kelid=4G3HVSGG

M.a.w.: de cijfers van de Voka, nochtans de broodheren van NVA, kloppen niet.
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oud 26 februari 2012, 20:10   #31
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles Bekijk bericht
Oud 26 februari 2012, 20:11   #32
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Nee. U denkt dat maar.

Minister Geert Bourgeois veegt intussen de vloer aan met de cijfers die werkgeversorganisatie Voka vorige week verspreidde over de salarissen van de Vlaamse ambtenaren (DS 5-6 november).

Het rekruteringsbureau Hudson berekende voor Voka dat de lonen van de Vlaamse ambtenaren enkele honderden euro's boven die van de privésector liggen.

Voka had zijn tegenstander slecht ingeschat: de Vlaamse overheid heeft een sterke cel Beloningsbeleid. Die maakt met argumenten brandhout van de berekeningen.

Hudson vergelijkt reële lonen van de privésector met geschatte lonen van de Vlaamse overheid. Meerdere salarisschalen werden te hoog ingeschat; die voor directiesecretarissen lag 14 procent te hoog. Ook de salarissen van midden- en topkader werden te hoog ingeschat.

Hudson hield verder alleen rekening met vastbenoemde ambtenaren terwijl 37 procent van het personeel van de Vlaamse overheid niet vast benoemd is en 5 �* 20 procent minder verdient.

Hudson vergelijkt de lonen van een groot publiek bedrijf niet met die van grote privébedrijven, maar met een steekproef die vooral kmo's bevat, zo luidt het nog.

Minister Geert Bourgeois veegt de Voka-cijfers daarmee van de tafel en houdt het bij de conclusies van een eerdere studie van de Vlerick Management School. De lonen van de Vlaamse overheid liggen volgens die studie voor gewone bedienden net onder die van de privésector; hoger in de hiërarchie loopt de achterstand op tot 300 �* 400 euro bruto per maand.

http://www.standaard.be/artikel/deta...kelid=4G3HVSGG

M.a.w.: de cijfers van de Voka, nochtans de broodheren van NVA, kloppen niet.
Komkom Raf, iedereen weet dat de meeste ambtenaren nog tien keer teveel verdienen voor wat dat ze "presteren."
Oud 26 februari 2012, 20:19   #33
Sfax
Banneling

Standaard

Citaat:
Ambtenaren hebben in de loop van hun carrière ook aanzienlijk minder verdiend dan mensen met gelijkaardige jobs in de private sector. Dat pensioen noemt men dan ook een "uitgesteld loon". Maar dat wist je allemaal natuurlijk al...

Intussen je loonbrief al gevonden die hét bewijs is dat je minder verdient dan in de privé?
Of ga je terug voor het voorspelbare "je bent me te nieuwsgierig naar mijn doen en laten" ?
Sfax is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 februari 2012, 20:40   #34
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sfax Bekijk bericht

Intussen je loonbrief al gevonden die hét bewijs is dat je minder verdient dan in de privé?
Of ga je terug voor het voorspelbare "je bent me te nieuwsgierig naar mijn doen en laten" ?
Op jouw geneus naar mijn privégegevens ga ik niet in. Ik weet niet hoe ik je dat nog duidelijker kan maken...

Citaat:
Oud 26 februari 2012, 20:43   #35
Sfax
Banneling

Standaard

Citaat:
Op jouw geneus naar mijn privégegevens ga ik niet in. Ik weet niet hoe ik je dat nog duidelijker kan maken...
Mij niet gelaten hoor; maar tot zolang blijft jouw claim niks waard

Au contraire, je voedt er enkel het beeld mee dat je hier wel zit te roepen dat je minder verdient, maar dat je verdomd goed weet dat je eigen loonbrief de toets met de realiteit niet zou doorstaan.
Oud 26 februari 2012, 20:52   #36
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sfax Bekijk bericht
Mij niet gelaten hoor; maar tot zolang blijft jouw claim niks waard

Au contraire, je voedt er enkel het beeld mee dat je hier wel zit te roepen dat je minder verdient, maar dat je verdomd goed weet dat je eigen loonbrief de toets met de realiteit niet zou doorstaan.
Ik weet dat dat wel zo is. Dat is voldoende. En daar zal jij het ook mee moeten doen.

Citaat:
Oud 26 februari 2012, 21:40   #37
stuyckp
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik weet dat dat wel zo is. Dat is voldoende. En daar zal jij het ook mee moeten doen.
En ik weet dat het verschil niet noemenswaardig is, toch niet voor de functie waar ik de link voor opgegeven heb. Als dat hier het geval is dan zullen er wel veel andere gevallen zijn waar dat ook zo is.

Laatst gewijzigd door stuyckp : 26 februari 2012 om 21:41.
Oud 26 februari 2012, 21:48   #38
Sfax
Banneling

Standaard

Citaat:
Tuurlijk, als je maar lang genoeg tegen jezelf zegt dat iets zus of zo is, dan zal je het zelf ook gaan geloven

Een geluk dat er hier op dit forum genoeg zitten die d�*t zonder al te veel problemen kunnen doorzien

Laatst gewijzigd door Sfax : 26 februari 2012 om 21:48.
Oud 26 februari 2012, 21:57   #39
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En ik weet dat het verschil niet noemenswaardig is, toch niet voor de functie waar ik de link voor opgegeven heb. Als dat hier het geval is dan zullen er wel veel andere gevallen zijn waar dat ook zo is.
De cijfers van minister Bourgeois tonen nochtans het tegendeel aan.

Citaat:
Oud 26 februari 2012, 22:15   #40
Bokkenreyder
Perm. Vertegenwoordiger VN

Bokkenreyder's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De cijfers van minister Bourgeois tonen nochtans het tegendeel aan.
Bourgeois is plots een 'goede' N-VA'er en helemaal geen VOKA-slaaf????

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Het (België) lijkt me een territorium van ideale schaalgrootte. ==> Bokkenreyder:
Bokkenreyder is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:47.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be