![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Banneling
|
![]() Mijn godsdienstige overtuiging, gepikt uit de islam, heeft eigenlijk maar één enkele stelling:
De enige die (nieuwe) regels mag maken om mijn vrijheid in te perken, is iemand die misschien zelfs niet bestaat. Hij is in elk geval onzichtbaar, en meestal zegt hij ook niets. Des te beter, trouwens. Het enige dat hij trouwens ooit gezegd heeft is dat je aan hem nooit andere wetgevers -- en zeker geen corrupte politiekers -- mag associëren als vennoten. Ik ga volledig akkoord met deze centrale stelling, en ik houd mij daar zo strict mogelijk aan! Dat is dan het A-luik van mijn godsdienst. Het B-luik bestaat erin dat ik helemaal niet alleen ben in die opvatting, en dat er heel wat mensen zijn die daar bijzonder fanatiek, fundamentalistisch, en extremistisch over doen, en ziedend kwaad worden als er iemand toch probeert van vennoten voorop te schuiven, of op te dringen, naast of zelfs boven, de enige legitieme, exclusieve wetgever. Ik ben uiteraard echt wel de laatste die ze gaat tegenhouden of ontmoedigen, want hun aanpak komt mij eigenlijk goed uit. Je kan natuurlijk nog wat meer mensen laten sneuvelen voor een verloren zaak, maar volgens mij is het ondertussen duidelijk geworden wie er onvermijdelijk gaat winnen. Mijn vraag is nou: Wil je hier nou echt oorlog over voeren, of begrijp je ondertussen ook dat je zulke oorlog alleen maar kan verliezen? |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Staatssecretaris
|
![]() Er zijn inderdaad lollige 'vrijheden' aan verbonden.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Men moet dan toch volledig van de pot gerukt zijn!
![]() |
![]() |
#4 |
Banneling
|
![]() Toch niet, hoor. Liever iemand die niet bestaat, dan iemand die wel bestaat, zoals die bende corrupte politiekers. Ik herhaal: diegene die de bevoegdheid heeft om mijn vrijheid in te perken, is iemand die misschien zelfs niet bestaat. Dat komt mij echt goed uit!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#6 |
Banneling
|
![]() Dat kan zijn, hoor. Maar diegene die jij een "bedrieger" noemt, is al lang dood, en dus weet ik met zekerheid dat hij geen nieuwe wetten meer kan uitvinden. Dus ja, ik volg nog liever een bedrieger die al dood is, dan die nog steeds levende corrupte politiekers en bedriegers van jou. Trouwens, als die dood zijn, dan vervangen jullie die door een nieuw stel vervelende bedriegers, die alweer nieuwe rommel uitvinden. En dat houdt dus maar niet op. Zo gaat dat toch niet, hoor!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#8 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Minister-President
|
![]() Dan moet U zich een teletijdmachine kopen en terugflitsen naar 700 n.c., ten tijden dat die wetgeving en gebruiken van U actueel was.
![]() |
#10 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik vind de provocerende stelling van "tarantula" best wel interessant.
Sta mij toe zijn/haar vraag ten behoeve van de discussie anders te formuleren: "Op welke manier(en) kunnen beschaafde mensen verhinderen dat ze door de barbaren worden overrompeld, ZONDER daarbij zélf tot barbaren te degenereren?" Zou de strijd tegen de nazi's en hun bondgenoten - laten we zeggen tussen 1939 en nu - hier een aanknopingspunt/inspiratiebron kunnen zijn?
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() Laatst gewijzigd door djimi : 26 februari 2012 om 21:15. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]()
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Een echte moslim, die de islam echt kent en de waarheid van de islam is de echte vrijheid en het fundament daarvan is het transcendentale (niet in vlees/steen/heelal geworden!!!!!!) monotheïsme, gaat niet door het rood rijden; niet omdat hij/zij het gezag of autoriteit van uitvinders van wegverkeer, of gevaar van objecten die lichamelijke (ongeval) en financiële (boetes) schade kunnen veroorzaken, erkent, maar omdat God hem verbiedt zichzelf te beschadigen. Die erkent en waardeert zelfs niet zijn eigen lichaam/portemonnee, anders is dat polytheïsme dus sjirk en dat staat absoluut haaks op tawhid. In de praktijk kan je bijvoorbeeld abortus aanvechten, principieel omdat dat, indien je daar met bewijzen van het monotheïstische openbaringsgeloof overtuigd van bent, haram is en formeel omdat dat levend wezen ook recht heeft op leven, dat is ook een wezen met rechten. Een echte moslim verandert de taal en de uiterlijke praktijk maar niet de principe. Eigenlijk aanbid je jezelf niet (egotheïsme) want je zit op de troon van toilet en je stinkt onder je armen, je hebt een vuilbank in je buik en af en toe moet je het leegmaken, je stinkt, je zweet, je kan niet wakker worden en naar je werk of school vertrekken zonder je gezicht te wassen .. enz. .. enz. En je aanbidt andere stinkende, of andere objecten waarvan je denkt dat ze Goddelijke eigenschappen van de Grote Ene God gekregen hebben, wezen (polytheïsme) niet. Dat is het eerste deel van de Islam. Het tweede deel volgt daarvan: - Je kiest voor echte vrijheid: je wordt beloond en je gaat naar de hemel. - Of je kiest voor de neppe vrijheid: je wordt bestraft, en je gaat naar de hel waar je een een leven leidt dat erger is dat het tijdelijke aardse leven. Dat is alles. Nu wat de topic starter zegt heeft ergens wel een esthetische ethische waarde, want God is niet alleen als als postulaat van de rede maar ook van moraliteit en zingeving, en dat allemaal los van de ontologische waarheid van dat postulaat. Hij moet een verdere stap nemen en over dat "misschien" nadenken. En dat is een uitdaging! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Door te specifieren dat zeker de corrupte wetgevers dit niet mogen doen impliceert dat voor de topicstarter het in feite geen zier uitmaakt of de wetgever in kwestie al dan niet corrupt is doch dat het om een principiele kwestie gaat ipv een aanklacht tegen corruptie. Kortom, wat je denkt en voelt is jouw zaak, als je de bestaande wetten als inferieur beschouwt dan ben je geen lid van de samenleving meer. Laatst gewijzigd door Elio di Supo : 26 februari 2012 om 23:00. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Want jou geloof houdt in dat niets maar dan ook niets dat niet in de koran als waarachtig wordt beschouwd mag aannemen... ![]() Tja. Draag je misschien soms ook een steekhoed en heb je een onbedwingbare neiging om je hand tussen de knopen van je vest te steken? ![]()
CLAESSENS Joris ![]() Na de nodige intimidatie om deze uitspraak niet te herhalen; "Allah is een verzinsel, Mohammed is de leugenaar die hem verzon. Mohammed is ook een massamoordenaar, terrorist en pedofiele kinderverkrachter ![]() Bron: de koran. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Banneling
|
![]() Ik gehoorzaam aan de wetten van de Schepper. Ik sta dus niet buiten de wet.
Dat kan enkel worden uitgemaakt aan de hand van de uitslag van de vechtpartij. Laatst gewijzigd door tarantula : 27 februari 2012 om 05:05. |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik stel duidelijk dat de Schepper de enige legitieme wetgever is, en dat ik niet de enige ben die bereid is van over te schakelen naar het vervolg van de onderhandelingen, door over te stappen op andere middelen. De werkelijke vragen die zich dus stellen, zijn: Ben jij bereid om te sneuvelen voor jouw standpunt? Vind jij genoeg medestanders om dat ook te doen? Ik geloof er niets van. |
|
![]() |
![]() |