![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#381 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() En wat de toekomst betreft: uiteindelijk zullen we na lange tijd ruimteschepen bouwen met het veel grotere soortelijke gewicht van de ruimtescheepjes in de microkosmos.
Hoeveel ruimteschepen kunnen we dan bouwen van de massa van ons heelal? Laat maar eens zien hoe goed je rekenen kan, zonder bolletje wol.... ![]() |
![]() |
![]() |
#382 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Is het weer te moeilijk voor je? Het zijn nochtans gewoon jouw getallen die ik gebruik om de massa van een toekomstig ruimteschip te berekenen en het aantal mensen per ruimteschip, en wat blijkt er zijn veel te veel mensen voor veel te weinig massa, dat ruimteschip kan 6 x 10^15 mensen supporteren. (en dan hebben we het nog niet eens gehad over de massa van de brandstof, eten voor die mensen, ...) Je theorie faalt en je weet het maar al te goed, vandaar dat je rond de pot blijft draaien |
|
![]() |
![]() |
#383 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
En ohja, 6 procent is volgens jouw groter dan 100000 procent? |
|
![]() |
![]() |
#384 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Ik heb het niet over de toekomst, ik heb het over een oneindig verleden. Nog eens, als er al oneindig veel tijd gepasseerd is kunnen wij onmogelijk nu zijn, we moesten al lang geweest zijn want in een oneindige tijd is alles wat kan gebeuren al gebeurd. Ook in de gevallen dat de geschiedenis zich oneindig keer zou herhalen zou dit ook al gebeurd moeten zijn want er is al oneindig veel tijd gepasseerd, genoeg tijd om de geschiedenis oneindig keer te herhalen. Vandaar dat tijd een begin moet hebben, da's nu toch niet zo moeilijk om te snappen |
|
![]() |
![]() |
#385 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Hou het gewoon eenvoudig zoals ik het bereken en het klopt allemaal. |
|
![]() |
![]() |
#386 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Straks is het weer iets anders, namelijk dan ontdekken ze andere heelallen als die van ons. Citaat:
Je hecht veel te veel waarde aan cijfers, net als de economen, met als gevolg dat onze economie failliet is. Leer eerst mijn atoomtheorie te begrijpen, dan komt de rest van zelf. |
||
![]() |
![]() |
#387 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Bovendien zijn we eeuwig, dus we zijn er altijd al geweest. Ook dat klopt dus. Kortom: ook van filosofie heb je geen kaas gegeten. Citaat:
En dat is in de toekomst ook zo. De toekomst is een herhaling van het verleden. Zoals geboorte en dood zich eindeloos herhalen. Citaat:
En alles is een eindeloos herhalingsproces, enerzijds ook altijd uniek, maar ook altijd al geweest. Je redenering klopt van geen kanten: omdat alles al gebeurd moet zijn kan het niet gebeurd zijn. Waar slaat dat in godsnaam op?.... ![]() |
||||
![]() |
![]() |
#388 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De waarheid is eeuwig en oneindig.
Het oneindige is volkomen logisch, het eindigende is juist onlogisch. Zo kent men ook in de rekenkunde geen allergrootste getal, zo dat er daarna niks meer zou komen. Nee: de getallenreeks is oneindig. En zo kan je ook elke getal oneindig delen en er bestaat niet zoiets als een allerkleinste getal. En bij het getal 0 ben je door een inwendige oneindige reeks heen gegaan. Het is een essentiële denkfout van de wetenschap dat het heelal eindig en tijdelijk zou zijn. |
![]() |
![]() |
#389 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
#390 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
#391 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
#392 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ruimteschepen met een groter soortelijk gewicht.
Op de lange duur zullen wij ruimteschepen bouwen naar de aard der microkosmos, dus met een veel hoger soortelijk gewicht. Hoeveel ruimteschepen zullen we dan kunnen bouwen van de massa van ons heelal nu? Als een quark slechts een 100.000.000ste deel is van een atoom, en er pak weg 10 atomaire deeltjes zijn, dan is een atoom voor 10^23 delen leeg en slechts 1 vol. Dus het soortelijk gewicht moet dan ook 10^23 keer zo hoog zijn als onze materie met hetzelfde gewicht, die immers uit die veel zwaardere atoomdeeltjes is opgebouwd. Nu had ik al berekend dat de zon 10.000.000 macro-atomen op zou kunnen leveren en met 10^23 sterren in het heelal worden dat er 10^30. Zodat er dan 10^50 heelallen nodig zou zijn. Maar met een soortelijk gewicht van 10^23 kunnen we slechts: 10.000.000 ruimteschepen bouwen en zijn er dus 10^80(aantal atomen in ons heelal) gedeeld door 10^7 = 10^73 heelallen nodig, wat bijna gelijk is aan de volumeverhouding. Hiermede denk ik het probleem van de verhouding van massa en volume voldoende te hebben opgelost. Ze zijn wel degelijk gelijk, mits men het meerdere soortelijk gewicht in rekening brengt. Kortom: een macro-bolletje wol zal 100 gram x 10^73 = 10^72 kilogram wegen..... ![]() ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
#393 |
Parlementslid
|
![]() Ik heb net aangetoond dat je getallen langs geen kanten kloppen, en mijn berekeningen zijn echt niet zo moeilijk om te begrijpen hoor.
|
![]() |
![]() |
#394 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Je gaat af als een gieter harrie. |
|
![]() |
![]() |
#395 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
En die redenering komt niet van mij, die komt uit de filosofie. Iets waar jij duidelijk ook al geen snars van kent, hoewel je jezelf een filosoof noemt. |
|
![]() |
![]() |
#396 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ga je het te ingewikkeld maken dan klopt er al gauw niks meer van omdat je dan fouten maakt. Hier heb je al zoiets doms: Dat is achthonderdduizend keer de totale wereldbevolking op 1 ruimteschip dat ocharme maar 1% de massa heeft van onze aarde! Hoe gaan we in godsnaam zoveel mensen op een ruimteschip krijgen dat maar een massa heeft van 1% van dat van de aarde? Door minder massa ontstaat er immers meer ruimte, waardoor het ruimteschip ook volledig ruimtelijk, dus driedimensionaal bewoond kan worden. En een eenvoudige berekening leert dat de aarde 1000.000.000.000 kubieke kilometer heeft, dan is dan al goed voor 100 x de wereldbevolking. En met een kubieke hectometer is dat al 100.000 x de wereldbevolking. Laatst gewijzigd door harriechristus : 27 februari 2012 om 14:33. |
|
![]() |
![]() |
#397 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Als iemand zo dom is dat ie niet eens begrijpt dat ik niet precies kan weten hoeveel microwezentjes er in een ruimteschip wonen en dat mijn berekeningen slechts ruwe schattingen kunnen zijn, dan is zo'n persoon een pennenlikker, een ambtenaar, een burgerlijk persoon, die totaal ongeschikt is voor de diepere wetenschap.
|
![]() |
![]() |
#398 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Of is het zo moeilijk te lezen wat ik schrijf? Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
#399 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
http://forum.politics.be/showpost.ph...&postcount=341 En je doet alweer hetzelfde, je gaat een vraag over massa beantwoorden door over volumes te beginnen. Je kent toch het verschil tussen massa en volume? Ik herhaal: Het zijn nochtans gewoon jouw getallen die ik gebruik om de massa van een toekomstig ruimteschip te berekenen en het aantal mensen per ruimteschip, en wat blijkt er zijn veel te veel mensen voor veel te weinig massa, dat ruimteschip kan 6 x 10^15 mensen supporteren. (en dan hebben we het nog niet eens gehad over de massa van de brandstof, eten voor die mensen, ...) Hoe groot dit ruimteschip dan wel is zal me een worst wezen... |
|
![]() |
![]() |
#400 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Dat is hetzelfde als zeggen tussen de 1 en de 1000, dat kan je geen ruwe schatting noemen, dat is lotto spelen... |
|
![]() |