![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Milieu Hier kunnen alle discussies woden gevoerd over milieu, kernenergie, klimaatswijziging, .... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 |
Vreemdeling
|
![]() Bedankt voor het advies (via PM: ))
|
![]() |
![]() |
![]() |
#62 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
De schuine (achter-)zijde was één grote glaspartij, die aan de binnenzijde desgewenst met doeken kon worden afgeschermd, mocht Laura iets te veel schijnen. Al bij al viel de esthetiek ervan nog best wel mee. Het zal idd wel geen zicht zijn, om zo'n tank aan een reeds bestaand huis te plaatsen, maar als je daar ettelijke duizenden euro's per jaar mee kan besparen, is die 'lelijkheid' toch maar bijzaak, me dunkt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#63 | |
|
![]() Citaat:
In de midzomer kwam de inhoud soms tot tegen het kookpunt aan, maar in de winter was dat nog goed voor een 40-50 graden, als ik me het artikel goed herinner. Ik ben echter niet zo'n techneut op dat vlak en aan je posts te lezen, heb je wellicht ervaring op dat gebied. Je hebt wel gelijk met je stelling dat die warmte in de winter dan minder afkoelt, maar hoe wordt de zonnewarmte dan efficient opgevangen in een afgesloten kelder ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#64 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De grond dient als isolatie om warmte verlies tegen te gaan. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#65 |
Banneling
|
![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#66 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Vandaar dat wij werken met een serpantain en circulatiepomp die pas aangaat wanneer het themperatuurverschil tussen in en buiten de tank + 5° bekomt . dan werm je efficienter op en koeld het minder snel af of verlies je minder . |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#67 |
Banneling
|
![]() Alleen een voldoende grote tank bouwen is een beetje omvangrijk en kostelijk . Maar het werkt perfect met heel weinig onderhoud en technologie.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#68 | |
|
![]() Citaat:
Maar is het opwarmingsrendement hiervan dan even groot, als wanneer die tank buiten rechtstreeks opwarmt ? En ik denk dan ook aan de investering van die uitvoering. Een kelder uitgraven, een warmtewisselaar…, terwijl een ‘openluchttank’ slechts een betonnen sokkel en wat structurele bevestiging nodig heeft. Enfin, ik weet er te weinig van, om me daar een kostenplaatje over te kunnen vormen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#69 | ||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Enfin, zoals ik reeds aangaf ken ik er de ballen van en laat gewoon m'n verbeelding daarover de vrije loop. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#70 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Daarnaast heeft water een spreiding van opwarming nodig of een beweging van het water, om het geheel op te warmen naar een gelijke temperatuur. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#71 |
Banneling
|
![]() Nog effekes en het is goedkoper om in het zuidelijk deel van de wereld te gaan wonen gedurende de winter, dan hier je huis te verwarmen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#72 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik denk dat het nu al zo is. Wat kost een vliegtuigticketje Marokko?
![]() |
#73 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als je dus eigenaar bent van een tweede verblijfplaats in het zuiden, komt het je dus inderdaad veel goedkoper uit om daar te gaan wonen. Dit niet enkel in de winter, maar het hele jaar door, gewoon al omdat veel zaken buiten Europa veel goedkoper zijn dan hier. Buiten de westerse industrielanden kom je vaak met minder dan 500$ per maand toe om te leven als een koning. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#74 |
Banneling
|
![]() Tis alleen nogal moeilijk als je hier fulltime werkt. En als je niet fulltime werkt, kom je hier niet meer rond.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#75 |
Staatssecretaris
|
![]() Je kan toch nooit gewoon de verwarming afzetten als je op reis gaat. Tenzij je allemaal gesprongen leidingen wil als je terug komt.
![]() |
#76 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Indien U echt langer van huis bent, piepschuim is Uw beste vriend.
![]() |
![]() |
#77 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Je kan je leidingen ook volledig ledigen. Is zelfs niet eens moeilijk daar de watermaatschappij zelf altijd een afsluitkraan en aflaat kraan plaats aan de meter.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#78 |
Banneling
|
![]() Ik heb een oude kolenketel staan. De kolen kosten momenteel € 350 per ton. Een besparing van 50 % t.o.v. stookolie of gas.
Ga hem dus installeren. To hell with the CO2 normen. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#79 |
|
![]() Een goed geïsoleerd huis gaat niet meer dan een halve graad per dag afkoelen, zelfs al vriest het buiten dat het kraakt.
![]() |
#80 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |