Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Economie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Economie Hier kan je discussiëren over economie en staatsschuld

Antwoord

Discussietools
Oud 27 februari 2012, 14:23   #101
Descartes Jr
Banneling

Descartes Jr's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht

De prijzen zijn trouwens nog niet hoog genoeg, want blijkbaar past nog niemand zijn gedrag aan.
Als je nu eens op de INHOUD van mijn reactie wou reageren. Maar begrijpend lezen blijkt ook al niet je sterkste kant. Mijn reactie ging erover dat jij een grote groep van uw medeburgers (huurders) compleet negeert.

Op een werkvloer mag je direct je biezen pakken. Blijf dus maar vanuit uw ivoren toren de nerd uithangen.
Descartes Jr is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 februari 2012, 14:25   #102
Sfax
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Descartes Jr Bekijk bericht
Als je nu eens op de INHOUD van mijn reactie wou reageren. Maar begrijpend lezen blijkt ook al niet je sterkste kant. Mijn reactie ging erover dat jij een grote groep van uw medeburgers (huurders) compleet negeert.

Op een werkvloer mag je direct je biezen pakken. Blijf dus maar vanuit uw ivoren toren de nerd uithangen.
Heel lange tenen zo blijkt
Sfax is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 februari 2012, 14:26   #103
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Juist, maar dat is een can of worms die ik niet wil opentrekken hier
Als je niet gecremeerd wordt, ben je na je dood toch wormenvoer.

Citaat:
Heel juist. Alleen, net zoals in de verpakkingsindustrie, kan je daarmee minder efficient je oppervlak bezetten kwa bruikbare ruimte.
Valt wel mee in verhouding tot de voordelen. De ruitvormen tussen de arcologies zijn perfect als natuurgebied nietwaar;

Citaat:
Natuurlijk, maar waarom teruggrijpen naar vuilere technieken als er veel betere zijn ?
Wat noem je beter? Ik kan een boom omhakken , het hout laten drogen , en volgend jaar een perfect kampvuurtje aanleggen voor een paar dagen. Totaal tijd gespendeerd, een dag met een goeie zaag. (of 3 dagen met een vuurstenen bijl)
Maar ik kan geen zonnepaneel maken....
Oud 27 februari 2012, 14:27   #104
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Zij hebben de vrijheid om een andere woning te zoeken, die misschien wat duurder is, maar minder duur is als je energiekosten erbij gaat nemen.

En welke verantwoordelijkheid heb ik trouwens tov mijn medeburgers ? Ik zal wel zorgen dat mijn ouders in comfort oud worden hoor. Maar tov die van u, voel ik geenzins verplicht.

Citaat:
En we blijven maar op de man spelen....

In tegenstelling tot u breng ik werkbare oplossingen aan met een duidelijke lange termijnvisie. Misschien vindt mijn werkgever dat tof ? Minder verbruiken is de enigste manier om de kost van uw huis te verwarmen onder controle te krijgen. Hoge energieprijzen zijn er om te blijven.

Of we kunnen zo debiel gaan doen gelijk China, die olie subsidieert. Welk leuk daar dat ze met een gigantische roetwolk zitten....
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 februari 2012, 14:30   #105
Sfax
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht

Valt wel mee in verhouding tot de voordelen. De ruitvormen tussen de arcologies zijn perfect als natuurgebied nietwaar;

Wat noem je beter? Ik kan een boom omhakken , het hout laten drogen , en volgend jaar een perfect kampvuurtje aanleggen voor een paar dagen. Totaal tijd gespendeerd, een dag met een goeie zaag. (of 3 dagen met een vuurstenen bijl)
Daar kan ik je wel mee helpen, maar 't sop is de kool niet waard in dit geval
Oud 27 februari 2012, 14:31   #106
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:

Maar jij hebt een hectare bos ter beschikking. De overgrote meerderheid van de mensen heeft dat niet, en voor hun is dat dus geen optie. Tevens verbruiken wij veel en veel sneller hout dan dat de natuur kan bijgroeien, als we compleet overstappen op dat systeem.
Oud 27 februari 2012, 14:36   #107
maddox
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sfax Bekijk bericht
Daar kan ik je wel mee helpen, maar 't sop is de kool niet waard in dit geval
't is wel zo atavistisch gezellig, een goeie open haard nietwaar.
Oud 27 februari 2012, 14:40   #108
maddox
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Maar jij hebt een hectare bos ter beschikking. De overgrote meerderheid van de mensen heeft dat niet, en voor hun is dat dus geen optie. Tevens verbruiken wij veel en veel sneller hout dan dat de natuur kan bijgroeien, als we compleet overstappen op dat systeem.
Dat is dan ook mijn punt. Als we West Europa volledig op hout willen laten draaien (Biofuel, 1 van de groen!e stokpaardjes van een decade geleden, tot er eentje begon te rekenen), dan kappen we het amazoneoerwoud op een jaartje leeg.

Willen we West Europa op steenkool laten lopen, dat kan, en zelfs milieuverantwoord, maar dan spenderen we de helft van de energie of meer uit die steenkool aan het oplossen van de milieueffecten. Ook gaan de Chinezen niet meer kunnen leveren. De enige optie dan is Antartica leegroven. En dat is dan goed voor een paar decennia. (Hmm, contradictie met milieu-verantwoord nietwaar)
Oud 27 februari 2012, 14:43   #109
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Dat is dan ook mijn punt. Als we West Europa volledig op hout willen laten draaien (Biofuel, 1 van de groen!e stokpaardjes van een decade geleden, tot er eentje begon te rekenen), dan kappen we het amazoneoerwoud op een jaartje leeg.

Willen we West Europa op steenkool laten lopen, dat kan, en zelfs milieuverantwoord, maar dan spenderen we de helft van de energie of meer uit die steenkool aan het oplossen van de milieueffecten. Ook gaan de Chinezen niet meer kunnen leveren. De enige optie dan is Antartica leegroven. En dat is dan goed voor een paar decennia. (Hmm, contradictie met milieu-verantwoord nietwaar)
Als je alle paadjes bewandelt zie je dat er maar 1 goede oplossing is:

Minder energie verbruiken per hoofd.

Asociaal volgens sommigen hier, dat ik mensen in oude, ongeisoleerde huizen in de kou laat zitten, maar hoe anders ga je hun dwingen om de switch te maken naar beter geisoleerde woningen ? Door verwarming te blijven subsidieren ? Door anderen te laten opdraaien voor slecht beleid ?
Oud 27 februari 2012, 15:01   #110
maddox
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Ik ben eerder voorstander van minder hoofden.
Als je een minimaal energieverbruik per hoofd wil, kom je al gauw uit bij een paleolithische levensstijl; Die ook niet mogelijk is met de huidige bevolkingsaantallen.

Citaat:
Asociaal volgens sommigen hier, dat ik mensen in oude, ongeisoleerde huizen in de kou laat zitten, maar hoe anders ga je hun dwingen om de switch te maken naar beter geisoleerde woningen ?
Zijn er betaalbare nieuwe woonsten? Of moeten we die even bouwen op kosten van de maatschappij?
Citaat:
Door verwarming te blijven subsidieren ?
Escuseer, maar energie is zeker niet gesubsidieerd op grote schaal, toch niet voor de burger. Wat doen alsof met een stookoliefonds, zonnepaneel groene stroom certificaten en dergelijke. Maar da's het hele verhaal. De echte subsidies vloeien direct door naar de aandelenverspreidende grootindustrie.
Citaat:
Door anderen te laten opdraaien voor slecht beleid ?
Betaald U geen belastingen?
Oud 27 februari 2012, 15:09   #111
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik ben eerder voorstander van minder hoofden.
Als je een minimaal energieverbruik per hoofd wil, kom je al gauw uit bij een paleolithische levensstijl; Die ook niet mogelijk is met de huidige bevolkingsaantallen.
Teller, noemer, inderdaad, het effect is hetzelfde. Maarbon, waarom zou energiezuiniger leven een degradatie van de levenskwaliteit moeten inhouden ? Als eens gekeken naar de lichtvervuiling in W-Europa ? Dat is allemaal verloren energie.....

We verspillen nog veel te veel energie zonder nadenken.

Citaat:
Zijn er betaalbare nieuwe woonsten? Of moeten we die even bouwen op kosten van de maatschappij?
Markt eens laten spelen is misschien de juiste keuze.

Citaat:
Escuseer, maar energie is zeker niet gesubsidieerd op grote schaal, toch niet voor de burger. Wat doen alsof met een stookoliefonds, zonnepaneel groene stroom certificaten en dergelijke. Maar da's het hele verhaal. De echte subsidies vloeien direct door naar de aandelenverspreidende grootindustrie.
Omdat de markt niet kan spelen, dankzij het immobilisme van de Belg.

Citaat:
Betaald U geen belastingen?
Jawel.

Dus ?
Oud 27 februari 2012, 15:31   #112
Sfax
Banneling

Standaard

Citaat:
't is wel zo atavistisch gezellig, een goeie open haard nietwaar.
Een open haard is zeker gezellig, en voor de sfeer hebben wij ook zo'n ding (op gas weliswaar, teveel gedoe met eentje op hout). Maar verder is dat houthakken uiteraard geen oplossing, net zomin als zonnecellen of windmolens dat zijn, net zomin als steenkool dat is.

Wil je je factuur drukken, dan zal je inderdaad moeten overgaan naar hetgeen Tavek aanhaalt. Voor het alternatief met minder C-afhankelijkheid hang je af van die bende in de Wetstraat die niet verder durven en kunnen kijken dan hun eigen neus lang is, en die zich eveneens laten leiden door sloganesk gebral.
Oud 27 februari 2012, 15:31   #113
maddox
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Maarbon, waarom zou energiezuiniger leven een degradatie van de levenskwaliteit moeten inhouden ?
Hoever wil je gaan is de hamvraag.

Citaat:
Als eens gekeken naar de lichtvervuiling in W-Europa ? Dat is allemaal verloren energie.....
Komaan, nog een rondje verbieden. Straatverlichting , stoppen ermee. lichtreclame in de vuilbak, enz, enz...
U klinkt nu als een prima Meloen.

Mag die apotheek de groene esculaat nog aansteken?

Citaat:
We verspillen nog veel te veel energie zonder nadenken.
Klopt, ik heb gisteren nog 300 km gereden om 2 kameraden met wat spullen thuis te brengen. Ik had ze even goed, en voor mij een pak minder tijd en kosten gewoon hun plan kunnen laten trekken.

Citaat:
Markt eens laten spelen is misschien de juiste keuze.
Helaas werkt dat ook niet.
Citaat:
Omdat de markt niet kan spelen, dankzij het immobilisme van de Belg.
Omdat we tot nu toe geen reden hebben, 't is nog te goed hier.

Laatst gewijzigd door maddox : 27 februari 2012 om 15:34.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 februari 2012, 15:37   #114
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Hoever wil je gaan is de hamvraag.

Komaan, nog een rondje verbieden. Straatverlichting , stoppen ermee. lichtreclame in de vuilbak, enz, enz...
U klinkt nu als een prima Meloen.

Mag die apotheek de groene esculaat nog aansteken?
Voor mijn part mag dat. Ook airco, lichtreclame, etc etc...mag allemaal. Maar dan moet men wel bereid zijn de prijs daarvoor te betalen.

Citaat:
Klopt, ik heb gisteren nog 300 km gereden om 2 kameraden met wat spullen thuis te brengen. Ik had ze even goed, en voor mij een pak minder tijd en kosten gewoon hun plan kunnen laten trekken.

Helaas werkt dat ook niet.

Omdat we tot nu toe geen reden hebben, 't is nog te goed hier.
De prijs is nog niet hoog genoeg om mensen hun gedrag aan te laten passen.

Dixit asociale ik.
Oud 27 februari 2012, 15:44   #115
maddox
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Voor mijn part mag dat. Ook airco, lichtreclame, etc etc...mag allemaal. Maar dan moet men wel bereid zijn de prijs daarvoor te betalen.
En wie bepaald de prijs momenteel? En waarom, en dat is de topicstarter zijn insteek, waarom zijn vervuilde verwarminssystemen goedkoper in opstart dan de minder vervuilende?
Citaat:
De prijs is nog niet hoog genoeg om mensen hun gedrag aan te laten passen.
Spreek voor uwzelve. Deze woning en onze transportmiddelen zijn in constante aanpassing om zo min mogelijk afhankelijk te zijn van buitenaf.

Citaat:
Dixit asociale ik.
Daar ben ik niet zo bezorgd om.

Laatst gewijzigd door maddox : 27 februari 2012 om 15:44.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 februari 2012, 15:50   #116
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
En wie bepaald de prijs momenteel? En waarom, en dat is de topicstarter zijn insteek, waarom zijn vervuilde verwarminssystemen goedkoper in opstart dan de minder vervuilende?
Zodra meer mensen ze gaan gebruiken, worden ze even duur, als niet duurder, als olie/gas. Ze zijn nu zo goedkoop omdat de vraag relatief laag is.

Citaat:
Spreek voor uwzelve. Deze woning en onze transportmiddelen zijn in constante aanpassing om zo min mogelijk afhankelijk te zijn van buitenaf.
Bravo. Echt.

Citaat:
Daar ben ik niet zo bezorgd om.
Ik ook niet.
Oud 27 februari 2012, 16:08   #117
maddox
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Zodra meer mensen ze gaan gebruiken, worden ze even duur, als niet duurder, als olie/gas. Ze zijn nu zo goedkoop omdat de vraag relatief laag is.
Vandaar ook mijn opmerking over diversiteit.
Oud 27 februari 2012, 16:23   #118
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Vandaar ook mijn opmerking over diversiteit.
Zoals met elke speculatieve portefeuille he. Hedgen !
Oud 28 februari 2012, 01:20   #119
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Asociaal volgens sommigen hier, dat ik mensen in oude, ongeisoleerde huizen in de kou laat zitten, maar hoe anders ga je hun dwingen om de switch te maken naar beter geisoleerde woningen ? Door verwarming te blijven subsidieren ? Door anderen te laten opdraaien voor slecht beleid ?
Door de prijs van stookolie/gas/electriciteit te laten zakken?

Nu hebben jullie zoiets van....'t is koud dus doe maar een extra jasje rond uw huisje want wij vragen wat we willen. Kun je het niet betalen? Vries dan dood!

En dat extra jasje en dat dubbel raam is ook al niet goed meer. Doe er nog een jasje rond en zet er driedubbele vensters in. Straks 4 dubbele?

eej...al eens de prijzen van die ramen en werken bekeken? Samen met de prijs van een echt goede installatie.
Je kan er 500 jaar kolen mee kopen.
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 februari 2012, 08:40   #120
brother paul
Secretaris-Generaal VN

brother paul's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

De prijzen zijn niet hoog genoeg, hij heeft gelijk hoor, als je wilt minder verbruiken moet je meer lasten op energie heffen.
En waarom moet je dat doen, om het onevenwicht tussen lasten opa rbeid versus lasten op energie op teheffen
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:17.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be