Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 27 februari 2012, 10:04   #3101
Steben
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Steben's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 februari 2006
Locatie: Zulte - temidden de Vloanders
Berichten: 17.903
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Hitler imiteerde dus maar op dat gebied,
zo kennen we het nazisme wel


Citaat:
maar wél met veel meer propaganda errond.
wat hij zelfs overliet aan anderen
__________________
Baarle Werkgroep
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duupje
Steben is nen goeie kerel
leve de manmanman club
Steben is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 februari 2012, 23:31   #3102
praha
Secretaris-Generaal VN
 
praha's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 juni 2004
Berichten: 29.533
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door straddle Bekijk bericht


Het gaat erom, dat de prijs van de auto binnen het bereik van iedereen werd gebracht (onder de 1000 DM), dus betaalbaar voor iedereen.

.
Als het dáárom zou gaan waarom kom je dan af met zaken waaruit net zou blijken dat het niet zo was ?
praha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 februari 2012, 23:33   #3103
praha
Secretaris-Generaal VN
 
praha's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 juni 2004
Berichten: 29.533
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mitgard Bekijk bericht
Niet de roker verslindt de sigaret, de sigaret verslindt de roker.
Die sensibilisering verliep schitterend .... voor diegenen die zich het niet konden veroorloven
praha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 februari 2012, 23:58   #3104
straddle
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 10 maart 2004
Berichten: 6.654
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door praha Bekijk bericht
Als het dáárom zou gaan waarom kom je dan af met zaken waaruit net zou blijken dat het niet zo was ?
Zoals wat?
straddle is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 februari 2012, 00:16   #3105
straddle
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 10 maart 2004
Berichten: 6.654
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door praha Bekijk bericht
Als het dáárom zou gaan waarom kom je dan af met zaken waaruit net zou blijken dat het niet zo was ?
Waar heb je het over?

Het KdF project was een zéér geslaagd initiatief in alle opzichten, ten voordele van het volk, weg van klassenonderscheid, én ten voordele van de economie. Dat kan gewoon niet ontkent worden. Uiteraard, vanwege de oorlog moest het project grotendeels stopgezet worden, nogal wiedes.



Uit Wikipedia (dus allesbehalve neutraal in deze), toch deze woorden:

Citaat:
Kraft durch Freude (German for Strength through Joy, abbreviated KdF) was a large state-controlled leisure organization in Nazi Germany.[1] It was a part of the German Labour Front (Deutsche Arbeitsfront, DAF), the national German labour organization at that time. Set up as a tool to promote the advantages of National Socialism to the people, it soon became the world's largest tourism operator of the 1930s.[2]

KdF was supposed to bridge the class divide by making middle-class leisure activities available to the masses. This was underscored by having cruises with passengers of mixed classes and having them, regardless of social status, draw lots for allocation of cabins.[3]

Another less ideological goal was to boost the German economy by stimulating the tourist industry out of its slump from the 1920s. It was quite successful up until the outbreak of World War II. By 1934, over two million Germans had participated on a KdF trip; by 1939 the reported numbers lay around 25 million people. The organization essentially collapsed in 1939, and several projects, such as the massive Prora holiday resort, were never completed.
en:

Citaat:
KdF rapidly developed a wide range of activities, and quickly grew into one of Nazi Germany's largest organizations. The official statistics showed that in 1934, 2.3 million people took KdF holidays. By 1938, this figure rose to 10.3 million.[4] By 1939, it had over 7,000 paid employees and 135,000 voluntary workers, organized into divisions covering such areas as sport, education, and tourism, with wardens in every factory and workshop employing more than 20 people.
Citaat:
KdF set up production of an affordable car, the Kdf-Wagen, which later became the Volkswagen Beetle. Buyers of the car made payments and posted stamps in a stamp-savings book, which when full, would be redeemed for the car. Due to the shift to wartime production, no consumer ever received a Kdf-Wagen (although after the war, Volkswagen did give some customers a 200DM discount for their stamp-books).
http://en.wikipedia.org/wiki/Strength_Through_Joy

.
straddle is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 februari 2012, 00:21   #3106
straddle
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 10 maart 2004
Berichten: 6.654
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door praha Bekijk bericht
Die sensibilisering verliep schitterend .... voor diegenen die zich het niet konden veroorloven
Ja, want daarvoor in de Weimar was het beter zeker
.
straddle is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 februari 2012, 01:11   #3107
filosoof
Banneling
 
 
filosoof's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 mei 2003
Locatie: Brussel
Berichten: 49.496
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door straddle Bekijk bericht
Ja, want daarvoor in de Weimar was het beter zeker
.
Werden ook miljoenen mensen vermoord door de Weimarrepubliek?
Werden Duitsland (en Europa en de VS en Rusland) ook in een fatale oorlog gedreven door de Weimarrepubliek?

En die Kdf-Wagen is er gewoon nooit gekomen.
Citaat:
no consumer ever received a Kdf-Wagen
Die Kdf-reizen was iets voor de NSDAP-partijleden en voor de militairen en paramilitairen. Daar waren er idd véél van.

Laatst gewijzigd door filosoof : 28 februari 2012 om 01:17.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 februari 2012, 02:15   #3108
straddle
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 10 maart 2004
Berichten: 6.654
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Werden ook miljoenen mensen vermoord door de Weimarrepubliek?
Werden Duitsland (en Europa en de VS en Rusland) ook in een fatale oorlog gedreven door de Weimarrepubliek?
Stromansargument van formaat. Mijn repliek mbt de Weimarrepubliek was specifiek gericht op de niet-roker sensibilisering repliek van Praha.Jij komt weeral met het enige echte ware mantra dat ''alles'' moet beantwoorden.



Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
En die Kdf-Wagen is er gewoon nooit gekomen.
Die Kdf-reizen was iets voor de NSDAP-partijleden en voor de militairen en paramilitairen. Daar waren er idd véél van.
Uw Wikipedia is duidelijk wat het succes van KdF betreft, en voor wie het was bedoeld: de massa. De VOLKS-wagen. Jij weet het nu zelfs al beter dan uw enige bron Wiki-filo-pedia

Uiteraard, elk klein kind dat over ''oorlog'' leert weet dat productiemiddelen gebruikt worden voor oorlogsindustrie. Natuurlijk dat Duitsland gezien de oorlog wat anders diende te produceren dan kevers en vakanties.

Los daarvan, de kever werd na de oorlog de meest succesvolle wagen ooit, voor de massa, hoezeer jij dat wenst te ontkennen.

.

.

Laatst gewijzigd door straddle : 28 februari 2012 om 02:15.
straddle is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 februari 2012, 04:17   #3109
Herr Oberst
Eur. Commissievoorzitter
 
Herr Oberst's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 januari 2007
Locatie: De Vlaamse Natie
Berichten: 8.023
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nestor Burma Bekijk bericht
Nee, het ging over de artsen van het T4-programma.

Als het waar is wat Mengele allemaal gedaan heeft, dan is hij een barbaar.

Maar zou hij de enige geweest zijn die ooit experimenten op mensen heeft uitgevoerd? Nee, er zijn nog heel wat potjes (o.a. Amerikaanse) die gedekt blijven (en moeten blijven).
Niet uit het Derde Rijk, maar uit het Empire of Liberty:

http://en.wikipedia.org/wiki/Syphili...s_in_Guatemala
Herr Oberst is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 februari 2012, 09:44   #3110
Steben
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Steben's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 februari 2006
Locatie: Zulte - temidden de Vloanders
Berichten: 17.903
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door straddle Bekijk bericht
Stromansargument van formaat. Mijn repliek mbt de Weimarrepubliek was specifiek gericht op de niet-roker sensibilisering repliek van Praha.Jij komt weeral met het enige echte ware mantra dat ''alles'' moet beantwoorden.





Uw Wikipedia is duidelijk wat het succes van KdF betreft, en voor wie het was bedoeld: de massa. De VOLKS-wagen. Jij weet het nu zelfs al beter dan uw enige bron Wiki-filo-pedia

Uiteraard, elk klein kind dat over ''oorlog'' leert weet dat productiemiddelen gebruikt worden voor oorlogsindustrie. Natuurlijk dat Duitsland gezien de oorlog wat anders diende te produceren dan kevers en vakanties.

Los daarvan, de kever werd na de oorlog de meest succesvolle wagen ooit, voor de massa, hoezeer jij dat wenst te ontkennen.

.

.
Een echte "volks"wagen blijkt uit de feiten en cijfers, niet uit de naam en propaganda.
Uit de cijfers is de volkswagen maar volks geworden na WOII, en dankzij iedereen in de wereld, niet enkel Duitsers
__________________
Baarle Werkgroep
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duupje
Steben is nen goeie kerel
leve de manmanman club

Laatst gewijzigd door Steben : 28 februari 2012 om 09:46.
Steben is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 februari 2012, 12:59   #3111
straddle
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 10 maart 2004
Berichten: 6.654
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steben Bekijk bericht
Een echte "volks"wagen blijkt uit de feiten en cijfers, niet uit de naam en propaganda.
Uit de cijfers is de volkswagen maar volks geworden na WOII, en dankzij iedereen in de wereld, niet enkel Duitsers
Kan allemaal zijn, ik had het in mijn laatste post ook en vooral over het KdF programma, waar de kever een onderdeel van was. KdF was een groot succes, zoals ook blijkt uit mainstream bronnen, zoals aangegeven.

De oorlog, die de engelsen wilden, heeft daar verandering in gebracht natuurlijk. En wat propaganda betreft, we leven nu ook onder propaganda, of wat dacht je?

.
straddle is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 februari 2012, 16:18   #3112
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN
 
Het Oosten's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juli 2010
Berichten: 46.835
Standaard


1930 München. Einweihung 'Braunes Haus'.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 28 februari 2012 om 16:19.
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 februari 2012, 16:41   #3113
Pietje
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 22 mei 2004
Berichten: 30.550
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door straddle Bekijk bericht
Kan allemaal zijn, ik had het in mijn laatste post ook en vooral over het KdF programma, waar de kever een onderdeel van was. KdF was een groot succes, zoals ook blijkt uit mainstream bronnen, zoals aangegeven.

De oorlog, die de engelsen wilden, heeft daar verandering in gebracht natuurlijk. En wat propaganda betreft, we leven nu ook onder propaganda, of wat dacht je?

.
Ah bon, het zijn de Engelsen die de Nazi's gedwongen hebben om Polen in '39 binnen te vallen ??

Laatst gewijzigd door Pietje : 28 februari 2012 om 16:42.
Pietje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 februari 2012, 17:23   #3114
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN
 
Het Oosten's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juli 2010
Berichten: 46.835
Standaard

Bergtesgaden Obersalzberg. Blick auf den Untersberg.



Blick vor dem Krieg




Blick nach dem Krieg

Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 februari 2012, 18:28   #3115
Steben
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Steben's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 februari 2006
Locatie: Zulte - temidden de Vloanders
Berichten: 17.903
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Bergtesgaden Obersalzberg. Blick auf den Untersberg.



Blick vor dem Krieg




Blick nach dem Krieg

na de oorlog zag het er wat minimalistisch uit, maar nie slecht
__________________
Baarle Werkgroep
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duupje
Steben is nen goeie kerel
leve de manmanman club
Steben is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 februari 2012, 13:41   #3116
filosoof
Banneling
 
 
filosoof's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 mei 2003
Locatie: Brussel
Berichten: 49.496
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door straddle Bekijk bericht
Uw Wikipedia is duidelijk wat het succes van KdF betreft, en voor wie het was bedoeld: de massa.
de massa NSDAP-ers en militairen en paramilitairen. Daar waren er idd véél van onder Hitler.
Citaat:
De VOLKS-wagen. Jij weet het nu zelfs al beter dan uw enige bron Wiki-filo-pedia

Uiteraard, elk klein kind dat over ''oorlog'' leert weet dat productiemiddelen gebruikt worden voor oorlogsindustrie. Natuurlijk dat Duitsland gezien de oorlog wat anders diende te produceren dan kevers en vakanties.

Los daarvan, de kever werd na de oorlog de meest succesvolle wagen ooit, voor de massa, hoezeer jij dat wenst te ontkennen.
.
Die Tatra waarvan Porsche de Kever copiëerde was schijnbaar technisch een goed concept.(niet het beste maar soit, voor zijn tijd wel) Nazi-Duitsland slaagde er niet in hem ook nog te produceren. De democraten wél. Die konden wél autos voor de massa bouwen, Hitler-Duitsland niet.

Terloops, toen Porsche op 't einde van WW2 gevangen genomen werd kwam hij bij de Fransen terecht. Ik heb er geen bron voor, maar ik las dat hij een tijd voor Renault werkte. De 4CV had wel gelijkenissen met de kever , vind je niet? Alleen was de motor watergekoeld 4 in lijn ipv luchtgekoeld flat four. En die werd wél massaal geleverd aan de kopers.


Laatst gewijzigd door filosoof : 29 februari 2012 om 13:53.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 februari 2012, 18:29   #3117
straddle
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 10 maart 2004
Berichten: 6.654
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
de massa NSDAP-ers en militairen en paramilitairen. Daar waren er idd véél van onder Hitler.Die Tatra waarvan Porsche de Kever copiëerde was schijnbaar technisch een goed concept.(niet het beste maar soit, voor zijn tijd wel) Nazi-Duitsland slaagde er niet in hem ook nog te produceren. De democraten wél. Die konden wél autos voor de massa bouwen, Hitler-Duitsland niet.

Terloops, toen Porsche op 't einde van WW2 gevangen genomen werd kwam hij bij de Fransen terecht. Ik heb er geen bron voor, maar ik las dat hij een tijd voor Renault werkte. De 4CV had wel gelijkenissen met de kever , vind je niet? Alleen was de motor watergekoeld 4 in lijn ipv luchtgekoeld flat four. En die werd wél massaal geleverd aan de kopers.
Gij gaat Dr. Igr. Porsche toch niet vergelijken met eender wat of wie anders anders zeker? Porsche had al topfuncties bij Daimler en Mercedes bekleed en was al bekroond met een van de meest prestigieuze prijzen voor autoconstructeurs.

De waarheid is dat Porsche na de oorlog 20 maanden in de gevangenis zat in Dijon, NADAT hij weigerde mee te werken aan de ontwikkeling van de franse autoindustrie. Hij werd immers vlak na na de oorlog naar Frankrijk gehaald door de fransen als onderdeel van de de oorlogsreparaties.
.

Laatst gewijzigd door straddle : 29 februari 2012 om 18:29.
straddle is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 februari 2012, 22:53   #3118
filosoof
Banneling
 
 
filosoof's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 mei 2003
Locatie: Brussel
Berichten: 49.496
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door straddle Bekijk bericht
Gij gaat Dr. Igr. Porsche toch niet vergelijken met eender wat of wie anders anders zeker? Porsche had al topfuncties bij Daimler en Mercedes bekleed en was al bekroond met een van de meest prestigieuze prijzen voor autoconstructeurs.

De waarheid is dat Porsche na de oorlog 20 maanden in de gevangenis zat in Dijon, NADAT hij weigerde mee te werken aan de ontwikkeling van de franse autoindustrie. Hij werd immers vlak na na de oorlog naar Frankrijk gehaald door de fransen als onderdeel van de de oorlogsreparaties.
.
En dan? De persoonlijke begaafdheid van Porsche op technisch gebied doet niets af aan de werkelijkeid dat onder Hitler géén Volkswagen aan een koper werd geleverd terwijl de Ford Y, Morris ea Austin en Simca wél geleverd werden voor de oorlog.

De waarheid is dat in 1932 (dus voor het Ermächtigungsgesetz) Porsche een vierpersoons auto had ontworpen die sterk door ontwerpen van Béla Barényi en een prototype van Tatra-ontwerper Hans Ledwinka was geïnspireerd. Dat stelde Porsche voor aan Hitler.

Hitler heeft dus (buiten de propaganda ervoor) ook in die zaak geen pluimen op z'n hoed verdiend. Weer een mislukking van het 3.Reich.

Het zijn bovendien de Britten die de productie van de kever opstartten na de oorlog.

Laatst gewijzigd door filosoof : 29 februari 2012 om 23:01.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 februari 2012, 23:34   #3119
Diego Raga
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Diego Raga's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 juni 2005
Berichten: 15.895
Standaard

Even offtopic over Porsche: http://www.demorgen.be/dm/nl/996/Eco...utm_medium=RSS
Diego Raga is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 maart 2012, 00:00   #3120
filosoof
Banneling
 
 
filosoof's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 mei 2003
Locatie: Brussel
Berichten: 49.496
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Diego Raga Bekijk bericht
29/02/12
Off topic idd
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:33.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be