![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 | |||||
Minister-President
|
![]() Citaat:
In ons geval zijn we daarvan afgestapt. Ik betaal niet voor m'n eigen pensioen van later. Ik betaal nu voor de gepensioneerden van nu. Mijn kinderen en kleinkinderen zullen voor mijn pensioen moeten betalen. Alle sociale bijdragen die jij ooit hebt betaald zijn al lang uitgegeven. Pensioenen zijn dus in weze niets anders meer dan een sociale dienstverlening van de overheid, die betaald wordt voor een deel door sociale bijdragen en voor een deel uit algemene fondsen. Citaat:
Kijk naar Griekenland, dat is exact wat daar nu gebeurt. Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#82 |
Minister-President
|
![]() Neen in de private sector is alles in orde,geen ontslagen,geen profitariaat van de bazen,die mensen aanwerven voor 3 maanden en tussenkomsten krijgen van de overheid voor die mensen en ze na 3 maanden terug buiten gooien,om weer anderen aan te nemen,toffe jobs en dito werksfeer verzekerd! Ziek zijn mag dat nog? niet te veel natuurlijk of ge ligt ook buiten. Zelfs mensen die na een ziekte terugkomen aanmanen om op ziekenkas te gaan enz..( haja ze moeten het dan zelf niet betalen) zolang het hun eigen zak niet raakt nietwaar,en dit allemaal onder het mom van we betalen teveel belastingen voor een werknemer(wat wel waar is). Stel uzelf dan is in die mensen hun plaats he,als ze aan de overheid kunnen beginnen. Er zijn ook geen problemen met oudere werknemers he,in de prive mogen die allemaal direct gaan werken,zo sociaal zijn ze daar wel nietwaar,al goed dat ze bij de overheid wel kunnen blijven tot hun pensioen,of onze werkloosheidsleeftijd stond op 45 jaar!
![]() |
#83 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#84 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#85 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Gij die mensen wil degraderen in loon of pensioen,laten we uw loonmeter nu is als graadmeter nemen. Gij die geen onderscheid maakt in niveau,(alleen in uw niveau)gij die zegt dat alle ambtenaren 2000 euro nettopensioen hebben,allee zeg nu ne keer hoeveel verdien jij? Moeilijk he als je mensen die met moeite 100 eu overhouden per maand moet gaan zeggen dat jij dat nog veel te veel vind,terwijl je angstvallig uw hoge verdienste wil rechtvaardigen,maar vooral wil stilhouden! Raf heeft groot gelijk,en hij kan het weten ,en ik kan het weten.
![]() |
![]() |
#86 |
Minister-President
|
![]() Ja duidelijk betalen ze teveel per werkgever dat geef ik toe,maar in goede tijden geen bezwaar,ook geen bezwaar tegen overheidspersoneel,iedereen moet leven niet,maar ho maar als het wat minder gaat,dan zijn het die smeerlappen van ambetantenaren nietwaar,en dan wel degelijk onder het mom van!
![]() |
#87 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ook daar moet de grove borstel door.
![]() |
![]() |
![]() |
#88 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Bij mij werkte iemand die vond dat hij te weinig verdiende,wat zijn goed recht was,hij nam ontslag om elders aan de slag te gaan,en verdiende een pak meer in de prive,nu hij en ik met pensioen zijn heeft hij minder en is niet tevreden. Dus moet ge weten wat ge wil,en daarna uw beslissing niet uitwerken op anderen!
![]() |
![]() |
#89 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Geef ze ander werk he,als het zo gemakkelijk is.
![]() |
![]() |
#90 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
zoek harder! En de ambtenaren ander werk geven? Vindt maar iets waar ze de hele dag mogen koffie drinken terwijl ze het uitleggen en mannekes tekenen. Want voor iets anders zijn de meesten niet geschikt, anders hadden ze wel een stiel geleerd. Ontsla ze en laat ze doppen en schors ze na verloop van tijd (2jaar?) als ze geen werk vinden, ze doen dat met de anderen toch ook?
![]() |
![]() |
![]() |
#91 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Mensen die hebben bijgedragen in onze samenleving, mogen van mij die pensioenen gerust krijgen. Met heel veel plezier zelfs.
Mensen die nooit iets hebben bijgedragen aan onze samenleving en dat met een redelijke grote zekerheid ook nooit zullen doen, verdienen wat mij betreft geen pensioen, geen werkloosheidsuitkering, ... en alle andere steunmaatregelen die ze onder hun *** gelegd krijgen en er enkel maar voor zorgen dat ze in ultra-deluxle comfort in hun hangmat kunnen blijven liggen. Ja, ik doel hier inderdaad weer vooral op vreemdelingen. En niets te discriminatie, d'uh dat een werkgever je minder graag ziet komen als je er vreemde gebruiken op nahoudt en niet eens NL kan spreken of een zeer bedenkelijke opleiding hebt genoten. ![]() Hierbij wel een chapeau voor het handjevol vreemdelingen dat wel op een eerlijke en deftige wijze bijdraagt in onze samenleving en ook haar belastingen afdraagt, etc., zonder een deel naar het thuisland te verschepen. Deze mensen moeten wel vechten voor hun positie, terecht, net als ieder ander.
Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 27 februari 2012 om 23:47. |
![]() |
![]() |
![]() |
#92 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Gij hebt dat allemaal van iedere ambtenaar persoonlijk gecontroleerd,ze hebben ook geen diploma's die aan uw maatstaven beantwoorden,en ze lopen allemaal met ne stempel debiel en lui op hun voorhoofd nietwaar? In de loop der geschiedenis liepen er nog zo van die denkers rond nietwaar?
![]() |
![]() |
#93 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Hoe hoger de functie, hoe dommer en onbekwaam de mens was. En in wezen werd het meeste werk gedaan door contractuelen die op de examens om statutair te worden buisden, die dus volgens het boekje, niet geschikt waren om het werk te doen dat sommigen van hen al 15 jaar of langer deden.
![]() |
![]() |
![]() |
#94 |
Banneling
|
![]() klopt allemaal behalve dat van die stempel, die staat niet op het voorhoofd
Laatst gewijzigd door born2bewild : 28 februari 2012 om 00:15. |
![]() |
![]() |
![]() |
#95 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Hou toch op man, ik ben begonnen aan iets minder dan 4000 bf per maand terwijl de prive 30% meer betaalde,de vastheid van betrekking was in die tijd inderdaad voor sommigen meer waard dan het loon,wat niet wegneemt dat ambtenaren minder verdienden,en dat is pas meer gelijk getrokken eind de jaren 80 toen mensen van mijn ouderdom reeds 20 a 25 jaren gewerkt hadden of zoals gij stelt ventjes getekend heeft.
![]() |
![]() |
#96 |
Minister-President
|
![]() He rijstkakker op uw gemak he!
![]() |
#97 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik heb het allemaal gezien en meegemaakt, heel het corrupte en incompetente boeltje. Van de bazen die het drinken voor de arbeiders stalen en de warme parka's voor diegenen die op de bureau's werkten tot het dunne polyesteren hemdvestje voor diegenen die buiten in weer en wind werkten. Dus dat hoog van uwen ivoren toren blazen, laat dat maar, dat pakt bij mij niet. ![]()
Laatst gewijzigd door Xenophon : 28 februari 2012 om 00:52. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#98 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Het gras aan de andere kant van de draad lijkt altijd groener.
En slijmballen, die zich voordoen als harde werkers op het ogenblik dat de baas in de buurt is en voor de rest geen bal uitvoeren, heb je net zo goed in de privé als bij de ambtenaren. Nu nog meer dan vroeger. Ze trokken het werktuig uit je handen, als de baas eens opdook en durfden dan, als de baas jou bekeek nog zeggen, heb je niets te doen. Bij mij slechts eenmaal gebeurd. Hij kon die avond niet naar huis omdat de wielen van zijn auto, op miraculeuze wijze verdwenen waren. Heb met het bijna faillissement van mijn vrouw veel ambtenaren meegemaakt en dan leer je het kaf van het koren te scheiden. Er zijn er die hun job echt ten dienste van jou doen, maar met de omhooggevallen nitwits had je altijd problemen. Je kon er de politiek geruggensteunde onaantastbare zo uitvissen. Als je toch zin hebt om te kappen op ambtenaren, kap dan op die en niet op diegenen meestal van de lagere echelons, die hun werk naar behoren uitvoeren. |
![]() |
![]() |
![]() |
#99 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() echt, kom eens buiten zeg.
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#100 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |