![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#101 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
de pensioenen van de privé zijn veel te laag. Het probleem van de ambtenaren ligt elders. En is complexer. Grof gezegd: er zijn er destijds veel te veel aangeworven als verdoken werklozensteun; er is geen aanpassing van het statuut op vlak van ontslag, verplaatsing ... (maar met bescherming tegen politieke willekeur !!) mogelijk geweest omdat de politiekers geen ballen aan hun lijf hadden ... Het werk van de ambtenaren is niet mee gemoderniseerd, integendeel: de politiekers maken de zaken liefst nog ingewikkelder en ambetanter Pis dus niet op de ambtenaar, pis op uw eigen resultaat van de verkiezingen.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#102 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() en ingenieurs.
jij hebt echt geen idee wat er voor werk aan de overheid is hé? wie er daar allemaal tewerkgesteld wordt en wat die doen?
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
![]() |
![]() |
![]() |
#103 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Maar naar 't schijnt is 't geld op, dus hogere pensioenen voor mensen uit de private sector zitten er niet in. Ik heb hier gelezen dat de lonen in de ambtenarij pas op gelijk(er) niveau met de private sector gebracht werden vanaf de jaren '80. Kunnen we het er alvast over eens zijn dat al wie vanaf pakweg 1985 is beginnen werken, hetzij in de private sector, hetzij in de ambtenarij, hetzelfde pensioen zal hebben (de privé een beetje naar omhoog, de ambtenaren een beetje naar omlaag)? Dan hebben we dat alvast gehad. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#104 | ||||
Banneling
|
![]() Citaat:
Wil je jouw loon gaan vergelijken met mijn loon? Feel free, maar heb dan ook de guts om jouw funcyie met de mijne te vergelijken ![]() Los daarvan, ik ben niet diegene die claimt dat zijn loonbvrief het bewijs is dat ambtenaren minder verdienen. 't Is aan zij die die claims maken om met de bewijzen op de proppen te komen. Als jij je geroepen voelt om dat in de plaats van Raf te doen, feel free. Citaat:
![]() Mijn verdiensten zijn hier elders op dit forum al eens gepost, en ik wil die gerust nog eens posten. Maar tot zolang er hier door de ambtenaren, die menen dat hun loonbrief het bewijs is dat ze minder verdienen, niets op tafel wordt gelegd, moet ik nog geen antwoord geven op jouw "vraag". Citaat:
Citaat:
![]() Claims, en niets meer dan dat. En dat ziet iedereen hier wel ![]() |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#105 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Diploma is belangrijker dan wat je concreet doet? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#106 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Weet ge ik begin zelfs te geloven in een complot,al dan niet vrijwillig om de lonen en de te gunstige positie die de werknemers vorige decenia hebben verkregen terug naar af te voeren. Het begin daarvan is dan de onenigheid tussen groepen aan te moedigen en de nodige exuses te verzinnen om de opgebouwde posities van het gewone werkmansvolk aan te vallen en aan te pakken. Druk zetten,denigrerende uitspraken,aalmoeseconomie,neerbuigend aanvaarden van slechte voorwaarden,afbraakpolitiek en hervorming moeten waarschijnlijk de basis vormen van een nieuwe onsociale gemeenschap waar het de bedoeling is te laten voelen dat harteloosheid geen kwaal is maar een middel. Wel,van mij mogen ze hem hebben hun nieuwe wereld,als veraad en onderkruiperij en vleierij voor sommigen een middel is om anderen in discrediet te brengen. Waar stopt het dan en meer nog zal het nog ooit stoppen! Er van uitgaande dat dit maar een veronderstelling is stel ik me toch de vraag waarom eigenbelang. zo gepusht en zo gepromoot overkomt
![]() |
![]() |
#107 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#108 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
en wat heb je dan: de besten gaan weg bij de overheid, zeker als je nog eens hun pensioen gaat afnemen. en dan klagen dat de overheid niet goed werkt.
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#109 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En ALS het juist is dat de staat met een vingerknip de modaliteiten van de pensioenregeling totaal willekeurig kan regelen, dan zou ik zeggen: dat de staat daar dan gebruik van maakt, en gewoon de overheidspensioenen afschaft. Zoals iemand zegde, daar bestaat misschien geen sociaal draagvlak voor, maar het is wel een onderdeel van de logische mogelijkheden. Want wat hier voorgesteld wordt, is verschrikkelijk: het wil zeggen dat je TOTAAL geen enkel vertrouwen kan hebben in ELKE VORM van engagement ten aanzien van de staat, als dat niet helemaal tot in de kleine lettertjes is uitgewerkt en dan nog. Want aangezien de wet boven een contract staat, is het zelfs mogelijk om via een wet dat contract ongeldig te verklaren. Mocht het over ogenblikkelijke verloning gaan, dan zou ik nog zeggen, tot daar toe. De dag dat ze uw ambtenaren salaris door 5 delen, kan je je valies pakken en ergens anders gaan werken als je meer waard bent op de arbeidsmarkt. Maar uw pensioenrecht, dat is iets dat, wanneer het uitgevoerd wordt, aan uw kant reeds is verdiend. Nog eens, ik heb het er niet over of het billijk was of niet. Als gij uw oude horloge aan een verzamelaar verkoopt voor 20 keer de prijs die een equivalent uurwerk in de winkel waard is, dan is dat ook niet "billijk". Maar als de twee partijen dat overeen gekomen zijn, dan moet die verzamelaar achteraf niet komen zagen, dat ge 19 van die 20 delen teruggeeft terwijl hij uw uurwerk houdt. Ja het was een rare ruil, en nee het lijkt niet billijk (dat uurwerk lijkt voor de meesten zoveel niet waard). Maar het was een overeenkomst. Als gij uw deel van de overeenkomst hebt gedaan, dan moet de andere zijn deel nakomen. Als de twee delen van de overeenkomst niet gelijktijdig zijn, dan is het boerenbedrog om degene die "eerst" zijn deel moet doen, gerust laten te doen, en dan de modaliteiten van het "late deel" eenzijdig te veranderen. Ook al waren die niet echt schriftelijk vastgelegd, er is zoiets als gewoonterecht, en als "normale verwachtingen". Maw, tenzij het duidelijk is dat het duidelijk moest zijn voor een ambtenaar dat er HOEGENAAMD NIKS vastgelegd is voor zijn pensioen en dat dat totaal arbitrair kan veranderen, en zelfs geannuleerd worden, is het bedrog want misbruik van goeder trouw. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#110 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Het is echter omdat het verleden niet kan aangepast worden dat de toekomst gelijk moet blijven. Daarom kan men voor nieuwe ambtenaren de eerste pijler gelijkstellen met deze van de privé. De overheid kan dan nog steeds geld storten als werkgever in de tweede pijler waar dit nog niet het geval is. Op korte termijn zal dit geen winst opleveren voor de staatskas maar over 20-30 jaar zullen daar de vruchten van geplukt worden. Maar dit is net het probleem van politici in belgie. Men heeft een broertje dood aan onpopulaire maatregelen waar pas in de toekomst de vruchten kunnen van geplukt worden. Laatst gewijzigd door Bollywood : 28 februari 2012 om 10:28. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#111 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#112 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#113 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Kijk het spoor, het is gewoon kapot gestaakt.
![]() |
![]() |
#114 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() En hoeveel nutteloos werk dat die doen.
![]() |
#115 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De ambtenaren hadden een mooi loon. Op zeker ogenblik beslote ze om een gedeelte van dat loon opzij te zetten voor later (uitgesteld loon bij het pensioen). Toen kregen ze in de gaten dat ze minder verdienden dan die in de privé. Dat gat hebben ze toen zeer succesvol dichtgestaakt.
![]() |
![]() |
#116 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Maar inderdaad, sinterklaas bestaat niet, 't is een fabeltje, net zoals dat fabeltje dat ambtenaren minder verdienen niet meer is dan dat: een fabeltje. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#117 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik ben heel benieuwd naar ir's in de ambtenarij die exact hetzelfde doen als anderen in de privé en die slechts een fractie verdienen. Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#118 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#119 |
Staatssecretaris
|
![]() Ik sluit mij aan bij Patrick: als de staat nu afkomt dat ze de ambtenarenpensioenen niet kunnen betalen, dan plegen ze bedrog en contraktbreuk. Ze hebben tijd genoeg gehad om een pensioenfonds op te bouwen hé. Hoezo onbetaalbaar? Ze zagen het toch aankomen of niet? Ze wisten verdorie 20 jaar geleden al hoe de toestand nu zou zijn.
Fred. |
![]() |
![]() |
![]() |
#120 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Maak de overheid op termijn prive he,maar hou uwe portemonee dan maar dicht.
![]() |