![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De hele hetze rond de nazi-klopjacht is dan misschien wel wat getemperd maar als er voldoende bewijslast voorhanden is dan kan ik m niet voorstellen dat Duitsland zich even kan veroorloven die in bescherming te nemen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Minister
|
![]() Regeltjes of geen regeltjes; ik leef niet als een plant of leid geen pijnlijke doodstrijd van maanden of jaren. Ik heb de nodige maatregelen getroffen en zal ze treffen als het zover moest komen dat ik vredig heen ga. Wat de economische kost betreft; da's secundair maar ik wil mijn naasten, geliefden of zelfs de maatschappij niet met onnodige kosten opzadelen.
En die zever van wat als ze toch iets vinden om u te genezen of beter te maken... wel ja zie als dat niet beschikbaar is op dat moment is dat maar zo. Experimenteren met behandelingen ed mag, graag zelfs, maar binnen mijn perken. Mijn lijf, mijn verantwoordelijkheid.
"Een vooroordeel is moeilijker te splitsen dan een atoom." "Voorstellingsvermogen is belangrijker dan kennis." "Je kunt een probleem niet oplossen met de denkwijze die het heeft veroorzaakt." "If you can"t explain it simply, you don't understand it enough" - Albert Einstein |
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Banneling
|
![]() Een eindeleven pilletje bij de apotheker en dat zonder doktersvoorschrift zou een mensenrecht moeten worden !
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Het is dat de Staat zulke vergaande 'hulp' meent te moeten geven, omdat men wil voorkomen dat personen zich voor de trein gooien, met alle onrust en extra werkzaamheden zulks met zich meebrengt. Euthanasie is iets voor in besloten kring van kandidaat, familie en persoonlijke arts. Straks verandert euthanasie in een doel op zich en een industrie met streefcijfers, en werkgelegenheid. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
Banneling
|
![]() http://www.refdag.nl/nieuws/binnenla...tisch_1_620737
Levenseinde kliniek opent 1 maart haar deuren http://www.holocaustresearchproject....han/index.html ![]() 'Useless eaters' Laatst gewijzigd door Egmond Codfried : 8 februari 2012 om 16:54. |
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Bijvoorbeeld in katholieke ziekenhuizen ? Er wordt daar allemaal zo duister over gedaan, dat men wel een vermoeden moet hebben dat er iets niet pluis is. Wereldvreemde, zelfs belachelijke en voor vele vrijwilligers-begeleiders van stervende en rouwenden zwaar beledigende uitspraken zoals ik hier quoot uit jouw post, werken die duistere sfeer alleen maar aan. quoot: Citaat:
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Lieverd, ik schreef een essay 'Komt er weer een Holocaust?' Een vraag die ik nu kan beantwoorden: er komt een Holocaust en de contouren van deze nieuwe holocaust worden steeds duidelijker. Er komt een oorlog met Iran, en terwijl wij ons daarop concentreren laat men ouderen en gehandicapten verplicht inslapen. Als het een kwestie was tussen de arts, de patiënt en de familie, dan waren er nog zekere waarborgen. Maar nu gaat de staat overnemen. Als jij geen bezwaren hebt met de staat en denkt dat burgers veilig zijn bij de huidige status quo, dan heeft het geen zin met jou verder in discussie te gaan. Het idee van een Staat die op hol is geslagen en een soort rationaliteit in deze zaken gaat toepassen is niet nieuw. In nazi Duitsland liet men het publiek heel gruwelijke vormen van misvormde kinderen zien, terwijl men in de praktijk ook nauwelijks gehandicapte kinderen vermoordde. Laatst gewijzigd door Egmond Codfried : 8 februari 2012 om 17:36. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |||||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#29 |
Banneling
|
![]() Inderdaad, ik had de reacties niet gelezen, alleen het hoofdartikel dat in mijn ogen zakelijk genoeg is. Ik heb zelf geen religieuze bezwaren tegen euthanasie, want ik ben anti-religie.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
Minister
|
![]() Citaat:
"Een vooroordeel is moeilijker te splitsen dan een atoom." "Voorstellingsvermogen is belangrijker dan kennis." "Je kunt een probleem niet oplossen met de denkwijze die het heeft veroorzaakt." "If you can"t explain it simply, you don't understand it enough" - Albert Einstein |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
maar ja, dat zal komen omdat ik teveel op den oorlog in Iran gefixeerd was. Een essay nondedju .... amaaaai .... en iedereen komen doodspuiten ! Neen, dat kunnen we niet toelaten. Nu weet ik niet of je wel snapt wat ik bedoel. Afijn, ik bedoel, je zal het wel degelijk snappen, maar of je het wil erkennen ... .
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
BRRRR! ![]()
CLAESSENS Joris ![]() Na de nodige intimidatie om deze uitspraak niet te herhalen; "Allah is een verzinsel, Mohammed is de leugenaar die hem verzon. Mohammed is ook een massamoordenaar, terrorist en pedofiele kinderverkrachter ![]() Bron: de koran. Laatst gewijzigd door CLAESSENS Joris : 9 februari 2012 om 12:18. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik kijk naar de bewezen incompetentie van ons bestuur, de vele schandalen rond corruptie, niet goed functioneren van instanties. Verder kijk ik naar hoe het in het verleden in Europa is gelopen toen de staat zich met euthanasie ging bezighouden. Gisteren zag ik opeens het schrikbeeld dat het personeel zich met organenhandel gaat bezighouden, en dat zij het aantal te doden patiënten gaat opvoeren en uitkiezen afgestemd op de vraag naar organen. http://www.freethinker.nl/forum/view...hp?f=23&t=8080 http://www.niernieuws.nl/?artid=4517...maand=2012-01# Citaat:
Laatst gewijzigd door Egmond Codfried : 9 februari 2012 om 14:36. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |
Minister
|
![]() Citaat:
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |
Banneling
|
![]() http://www.cip.nl/nieuwsbericht_detail.asp?id=20499
Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
Banneling
|
![]() Rick Santorum heeft ons Euthanasiebeleid onderzocht!
http://nos.nl/artikel/342620-santoru...sie-in-nl.html De Nederlandse 'pro-vliegende euthanasie teams' lobby is blijkbaar heel erg machtig. De hele Nederlandse staat en haar instituties willen ons met alle geweld helpen met onze privé euthanasie vraagstukken. Een zaak die mijns inzien een kwestie is van de civiele samenleving. Laten de burgers het zelf regelen. Laatst gewijzigd door Egmond Codfried : 24 februari 2012 om 11:31. |
![]() |
![]() |
![]() |
#37 |
Minister
|
![]() ![]() yes plz!
"La méthode Guy : les sujets difficile, on les met au frigo en espérant qu'ils disparaissent." (quote van het lesoir forum) Belangrijk voor de forum-ganger: Godwin's Law / Godwin's Rule of Nazi Analogies: "As a Usenet discussion grows longer, the probability of a comparison involving Nazis or Hitler approaches one." Reductio ad Hitlerum/Nazium:"Hitler (or the Nazis) supported X, therefore X must be evil/undesirable/bad." |
![]() |
![]() |
![]() |
#38 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#39 |
Banneling
|
![]() http://www.blikopnieuws.nl/bericht/1...lang_door.html
Nu vindt men dat er te lang wordt doorbehandeld. De ambulante euthanasie teams zijn al geïnstalleerd, nu worden ze ingezet voor onvrijwillige euthanasie. Wat wij weten van de WWII is pas achteraf, men gaf geen ruchtbaarheid aan de toenmalige plannen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | |
Minister
|
![]() Citaat:
|
![]() |
![]() |