![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#261 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#262 |
Minister-President
|
![]() ![]() hmm, ik zal er eens een nachtje over peinzen...
![]() |
#263 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik lig er al een half jaar over te peinzen...
Succes! ![]()
![]() |
![]() |
#264 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() jawel, maar als ge dat op 2000 km afstand wil doen gaat ge net iets teveel het vliegtuig moeten nemen om echt haalbaar te zijn...
![]() |
#265 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Occitanië of Catalonië, ooit.
![]() Eerst iemand nog overtuigd krijgen van mee te gaan. |
![]() |
![]() |
![]() |
#266 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#267 |
Banneling
|
![]() Ah ja, peinzen is één ding en 'actief zoeken' lijkt me een ander. Misschien zou je eens kunnen kijken naar Belgische bedrijven (of bedrijven die hier gevestigd zijn) die profielen zoeken om in het buitenland tewerk te stellen?
Of misschien zou je ergens stage kunnen lopen, evt via een Belgisch bedrijf, in het buitenland? Het is toch de moeite om zoiets te proberen, niet? Laatst gewijzigd door Mam : 24 februari 2012 om 23:43. |
![]() |
![]() |
![]() |
#268 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dit is het planstadium. Ideale locatie zoeken betekent: afwegen op kwaliteit, haalbaarheid, taal, bereikbaarheid, kennis van de omgeving, jobmarkt, ... ![]() Maar als we in het volgende stadium komen, is het inderdaad een optie om te zoeken naar Belgische bedrijven in X (net zoals het de moeite loont te kijken naar welke X-bedrijven mensen met een Nederlandstalig profiel zoeken, je weet maar nooit).
![]() |
![]() |
![]() |
#269 |
Minister-President
|
![]()
![]() |
#270 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#271 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Migreren zou ik opnieuw doen in twee omstandigheden:
- ik vind en krijg een prima job in het buitenland - ik zie het hier op geen enkel vlak nog zitten
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer. |
![]() |
![]() |
![]() |
#272 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
![]() Maar hoewel dat mij extra punten oplevert voor de skilled worker schaal, pak ik het anders aan; via de internationale mobiliteit die zo gepromoot wordt binnen mijn bedrijf. (Plan A) Het zal waarschijnlijk pas voor vanaf anderhalf jaar zijn dat ik zal kunnen beginnen uitkijken en intern solliciteren (ancienniteitsvereistes), maar het staat op mijn agenda. Als NZ onhaalbaar blijkt wordt het een andere Britse ex-kolonie. (Plan B) Als dat alles misloopt heeft mijn NZ-schoonbroer nog altijd een hernieuwbare energie-bedrijfje, en kan hij mij een job-aanbod doen. (Plan C) Ik werk een korte tijd voor hem en zoek intussen mijn echte gading ter plekke. Eens nationaliteit verworven: iets zelfstandig doen; bijen houden, een boekenwinkel uitbaten, eventueel import-export consultancy. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#273 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Kan men het met me eens zijn dat Lombas excuus schijn is?
![]() ![]() Veel jobs vragen tegenwoordig bij een sollicitatie niet om een diploma in de huppeldepup, maar gewoon om een masterdiploma. Functioneren op masterniveau is wat daarbij belangrijk is. De jobinhoud bepaalt dat men een masterdiploma nodig acht. Dit komt ook omdat men heel veel werkt met projecten bv, opstarten van bepaalde dingen, nood aan nieuwe ideeën, analyseren, inspelen op de situatie, probleem oplossen, coördineren, rapporteren, ... muv sommige functies waarvoor zeer specifieke kennis nodig is (ingenieurs, exacte wetenschappers, artsen, advocatuur, boekhouding, ...) is het daarom niet noodzakelijk specifiek een bepaald diploma uit een bepaald terrein te hebben. Integendeel, van alle markten thuis zijn en een goede basis hebben waarop men eender wat kan uitbouwen, primeert. Met een diploma van een Vlaamse univ, wetende dat Lombas hier al eerste werkervaringen achter de rug heeft (en men in het buitenland niet weet hoezeer het bij de spoorwegmaatschappij eigenlijk in het 100 loopt ![]() Desnoods kan je nog altijd starten in de sales/commerçiële wereld. Daar kan allen en iedereen terecht, en nog dik-betaald ook! Freelancen kan ook.
Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 28 februari 2012 om 21:39. |
![]() |
![]() |
![]() |
#274 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#275 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#276 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
PS. Wil je per se immigreren of zie je ook wel een Belgische job zitten waarbij je vaak zou moeten reizen? Laatst gewijzigd door Mam : 28 februari 2012 om 22:03. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#277 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#278 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ga jezelf toch evaporeren, Harrie.
![]() |
![]() |
#279 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#280 | |