Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 29 februari 2012, 08:27   #101
vrijevlaming
Banneling

vrijevlaming's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Het heeft lang geduurd maar eindelijk zijn we er.
Zo kennen we ze weer natuurlijk, nu zijn de andere schuld en N-VA moest akkoord zijn ?
belange niet. Waarom zou het de schuld zijn van de anderen en moest n-va akkoord gaan? Ze hebben samen beslist over deze maatregelen, die ik trouwens zeer goed vind.
Als enige regering een begroting in evenwicht, en dat met een hoop goede structurele maatregelen. Daar kunnen ze federaal nog iets van leren.

Als u de maatregelen niet goed vindt (die nochtans verder gaan dan de haflslachtige maatregelen van uw belgische regering vol "staatsmannen"), dan moet u dat dus afrekenen op alle partijen van de Vlaamse regering (waar n-va de kleinste van is) en niet enkel op n-va , omdat dat u weer goed uitkomt.

maar dat voor u intellectuele eerlijkheid een moeilijk gegeven is, dat wisten we wel al langer dan vandaag
vrijevlaming is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 februari 2012, 08:29   #102
Fieseler
Perm. Vertegenwoordiger VN

Fieseler's schermafbeelding

Standaard

[quote]
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Dat weten we.
Het is nóg erger...
Beware! we are comming to get you...

Citaat:
Dat lijkt me een zwaar spekschot.
Ook hier overtreft de waarheid inderdaad de fantasie

Citaat:
Een overheid is een bodemloos vat.
Bwa...ik ben het daar slechts voor +/-50% mee eens.

Citaat:
Zelfs als het klopt van die 12 mljrd, dan zullen onze partikraten het wel in onze plaats besteden aan hun dada's, vriendjes en vriendinnetjes.
Wat de Belgofonen met onze centen doen is inderdaad een goed bewaard geheim in hun onoverzichtelijke labyrint van cliëntelistische constructies ...

Citaat:
Waarom kost ons dat zo weinig moeite om N-Va et consortes in die hoek te drummen?
Iedereen wil wel in die hoek van +/- 40% staan hoor S.
Oud 29 februari 2012, 08:36   #103
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Die gasten van N-VA hebben de hoofdvogel afgeschoten.
http://www.deredactie.be/cm/vrtnieuw...ondenBegroting

In de eerste plaats zijn dat de Vlaamse ambtenaren. Het aantal Vlaamse ambtenaren zou tegen 2014 met zo'n 6 procent dalen en hun werkingsmiddelen worden niet geïndexeerd.

Toegegeven, dat is teleurstellend. 20 of 30% had tenminste een maatregel geweest.

Citaat:
Mensen in een echtscheiding die hun ex-partner willen uitkopen uit het huis zullen voortaan niet 1, maar 2% registratierechten moeten betalen.
Schandalig. Weer een vorm van dieverij van de overheid erbij.

Citaat:
De leerkrachten die via een terbeschikkingstellingsregeling (TBS) op 58 met pensioen willen zullen het voelen, want die leeftijd wordt bij nieuwe aanvragen opgetrokken. Kleuterleiders kunnen wel nog van de regeling gebruik maken.
Tja, 58 om op pensioen te gaan is wel jong he!

Citaat:
De tarieven voor De Lijn zullen vanaf volgend jaar sneller stijgen, maar 65-plussers zullen nog steeds helemaal gratis met de bussen en trams van De Lijn kunnen rijden.
Privatiseren, dat gedoe, en de markt de prijzen laten bepalen.

Citaat:
De Vlaamse kindpremie wordt, zoals eerder aangekondigd, uitgesteld.
Kindergeld zou afgeschaft moeten worden.

Citaat:
En de Vlaamse ministers zelf, die verlagen hun eigen loon met 2 procent. Dat is minder dan de 5 procent loonverlies die de federale ministers slikken, maar dat komt omdat de Vlaamse ministers nu al zo'n 1.000 euro per maand minder verdienen dan de federale ministers.
Spielerei. Verandert niks op macro economisch vlak.

Citaat:
Conclusie: Die van N-VA kunnen niets beter dan een ander. Sterker nog, ze leveren charme 2% in van hun rijke gage.....

C'est la honte.......
Ge hebt gelijk. Niet veel liberalisering aan. Ik zou wensen dat de staatsbudgetten met een factor 3 of 4 omlaag gaan, de belastingen evenzeer, en de staatsbemoeienis in het economische gebeuren helemaal verdwijnt.
Oud 29 februari 2012, 08:46   #104
jogo
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Toegegeven, dat is teleurstellend. 20 of 30% had tenminste een maatregel geweest.
de BUB wil hier tot 100% gaan (mischien iets voor u )
jogo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 februari 2012, 09:30   #105
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Max van Dietschland Bekijk bericht
Toch niet, maar ik vind dat Bart Dewever teveel met het grootkapitaal optrekt en Filip Dewinter te dicht staat bij de joden en zionisme. Daarom dat ik graag iemand als Staf De Clercq zou zien terugkomen.
Je bent dus én tegen joden én tegen zionisme. Straf!

Laten we de kwestie van het zionisme even buiten beschouwing. Wat heb je tegen joden? Het feit dat ze het met het christendom niet eens zijn? Dat is toch hun goed recht? Je kunt heel goed zeer gelovig en niet christelijk zijn.

Laatst gewijzigd door quercus : 29 februari 2012 om 09:33.
quercus is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 29 februari 2012, 09:34   #106
stuyckp
Banneling

Standaard

Privatiseren van openbaar vervoer gaat leiden tot een gebrekkige dienstverlening. Bepaalde infrastructuur zaken zoals de treinen, autosnelwegen die van algemeen nut zijn, kunnen beter aan de overheid overgelaten worden. Of ga je op den duur enkel de overheid de niet winstgevende zaken laten doen omdat de mensen in die gebieden moeilijker bereikbaar zijn. Zeker voor de treinen en het openbaar vervoer in het algemeen vind ik dat iedereen recht heeft op een degelijke uitwerking. Dat is in feite al niet zo.
Ik heb geen probleem dat een deel van mijn belastingen naar dit soort van infrastructuur gaat maar dat moet dan wel deftig gebeuren.
Er wordt gezegd dat de overheid per definitie niet in staat is om een bedrijf te leiden, dat is mijns inziens volstrekte onzin. Dat kan wel. Maar het moet niet de regel dat de overheid een bedrijvigheid gaat uitoefenen natuurlijk. Enkel voor zaken van algemeen nut.

Laatst gewijzigd door stuyckp : 29 februari 2012 om 09:36.
stuyckp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 februari 2012, 09:42   #107
quercus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
[color="Purple"]
NVA zegt het pad van het Duitse Wirtschaftswunder in te slaan, maar leidt ons in werkelijkheid regelrecht naar een Grieks rampscenario.”
Nu zit je écht te lullen als een onvoorstelbare dommerik. Het Duitse beleid is een volstrekte tegenpool van hetgeen Griekenland met zijn voorbije regeringen allemaal had uitgespookt. Met name zichzelf een luxueus sociaal systeem cadeau doen dat zijn economie volstrekt niet kon dragen ingevolge de véél te lage productiviteit.

Koop u eerst een behoorlijk boek over macro-economie en probeer het te snappen. Kom daarna nog eens terug.
Oud 29 februari 2012, 09:50   #108
quercus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Illuminatus Bekijk bericht
Mag ik u verzoeken dat NVA-logo eens te veranderen in iets minder irritant?

We weten ondertussen wel voor welke ping-pongclub u supportert
Mag ik u verzoeken die rosse vettige brillantinekop-logo eens te veranderen in iets minder irritant?

We weten ondertussen wel dat je niet in staat bent om ook maar één zinnig argument uit je toetsenbord te kloppen.
Oud 29 februari 2012, 09:51   #109
quercus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door mkb Bekijk bericht
Hiervoor mogen ze van mij de 'schuld' geven aan de N-VA, de meeste van die maatregelen zijn goed. Alleen gaan ze niet ver genoeg, en geen besparingen bij de VRT.
Inderdaad, de onnozele fantasietjes van Stevaert-creatuur Lieten hadden ze ook beter afgevoerd.
Oud 29 februari 2012, 09:56   #110
Effect
Minister-President

Standaard

Citaat:
Die gasten van N-VA hebben de hoofdvogel afgeschoten.
http://www.deredactie.be/cm/vrtnieuw...ondenBegroting

In de eerste plaats zijn dat de Vlaamse ambtenaren. Het aantal Vlaamse ambtenaren zou tegen 2014 met zo'n 6 procent dalen en hun werkingsmiddelen worden niet geïndexeerd.

Mensen in een echtscheiding die hun ex-partner willen uitkopen uit het huis zullen voortaan niet 1, maar 2% registratierechten moeten betalen.

De leerkrachten die via een terbeschikkingstellingsregeling (TBS) op 58 met pensioen willen zullen het voelen, want die leeftijd wordt bij nieuwe aanvragen opgetrokken. Kleuterleiders kunnen wel nog van de regeling gebruik maken.

De tarieven voor De Lijn zullen vanaf volgend jaar sneller stijgen, maar 65-plussers zullen nog steeds helemaal gratis met de bussen en trams van De Lijn kunnen rijden.

De Vlaamse kindpremie wordt, zoals eerder aangekondigd, uitgesteld.

En de Vlaamse ministers zelf, die verlagen hun eigen loon met 2 procent. Dat is minder dan de 5 procent loonverlies die de federale ministers slikken, maar dat komt omdat de Vlaamse ministers nu al zo'n 1.000 euro per maand minder verdienen dan de federale ministers.

Ik hoor de vlaamsnationalisten en meebepaald de decipelen van N-VA hier verkondigen dat het met N-VA allemaal anders zou gegaan zijn.
IJdele hoop en gebakken lucht zo blijkt nu want ze zitten in de vlaamse meerderheid.

Hoeveel kiezers deze zet(ten) hun gaat kosten.

Conclusie: Die van N-VA kunnen niets beter dan een ander. Sterker nog, ze leveren charme 2% in van hun rijke gage.....

C'est la honte.......
Stuk voor stuk beslissingen:
- waar ik 100% achter sta (zelfbedruipende lijn)
- die 20 jaar geleden hadden moeten gebeuren (deftige pensioenregeling, ook in onderwijs)
- consequent zijn (ze leveren zelf ook in, en veel ivm federaal)
- vrijwel niemand gaat voelen, behalve de kindpremie maar uitstel hoeft geen afstel te zijn. Scheiden doet meer pijn dan enkel die 2%.

Toen ik nog op school zat staakten de leerkrachten ook omdat ze ocharme pas op hun 58e op pensioen konden. En voor de klas maar medelijden opwekken omwille van hun zielige jobke en dat ze uitgeblust zijn op hun 55e. Ik stelde de eenvoudige vraag: op welke leeftijd gaan mijn ouders op pensioen? Mond, tanden enzo.

Hoeveel stemmen dit de N-VA gaat kosten? Op naar de 40%

Laatst gewijzigd door Effect : 29 februari 2012 om 09:56.
Effect is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 februari 2012, 09:58   #111
quercus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Alsof de vlaamnationalisten niet gelukkig waren/zijn met die constructie ?

Ze zitten in de vlaamse regering en nu blijkt dat ook die regering uiterst onpopulaire maatregelen neemt.
Ik zeg u, dat hun dat bloed gaat kosten.
U hoeft mij niet te geloven, steek uw kop maar in het zand.
Je zult nog zeer lang en nog veel meer mogen mekkeren Henrietje. Want ook al heeft ze slechts twee vertegenwoordigers in de Vlaamse regering, de invloed van N-VA zal steeds maar groter worden. Nog niet beseft dat we de grootste partij in Vlaanderen zijn geworden? Met N-VA zal Vlaanderen steeds meer zijn eigen weg gaan, richting Noord-Europees beleid. Weg van het PS-beleid. Out of Belgium!

Laatst gewijzigd door quercus : 29 februari 2012 om 10:12.
quercus is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 29 februari 2012, 10:14   #112
guido 007
Secretaris-Generaal VN

guido 007's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door mkb Bekijk bericht
Prima maatregel.

Onverschillig.

Iedereen moet langer werken, dus leerkrachten ook.

Jammer dat ze die gratis zever behouden.

Had ze liever afgeschaft gezien.

Symbolische maatregel. Een snelle zoekopdracht vertelt mij dat een federale minister om en bij de €10 000 netto verdient. €9 000 is veel maar niet schandalig, had eventueel nog naar omlaag gekunnen maar op die handvol ministers is dat een druppel op een hete plaat.

Het enige echte probleem dat ik hier mee heb is dat ze het derde VRT net niet afgevoerd hebben.
Ik zie vooral dat de sossen niets toegegeven hebben.
De Lijn = Lieten
VRT = Lieten.
Oud 29 februari 2012, 10:15   #113
guido 007
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Illuminatus Bekijk bericht
Mag ik u verzoeken dat NVA-logo eens te veranderen in iets minder irritant?

We weten ondertussen wel voor welke ping-pongclub u supportert
Mag ik u vragen die irritante kop van uwen avator weg te doen?

Laatst gewijzigd door guido 007 : 29 februari 2012 om 10:21.
guido 007 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 februari 2012, 10:30   #114
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
2 jaar langer moeten gaan vroeten, duurdere echtscheiding, enz.... kost idd totaal geen moeite.

Het punt is dat volgens intimi de vlaamse regering zijn huishouden op orde had, dat was volgens dezelfde intimi te danken aan de gasten van het N-VA.

Zware misvatting, zo blijkt nu.
Je hebt waarschijnlijk het laatste jaar het nieuws niet gevolgd, maar de N-VA juicht toe de federale maatregelen toe waarbij iedereen langer moet werken. Ze vinden zelfs dat Quick niet ver genoeg gaat. Dus dat ze de pensioenleeftijd optrekken is nu niet echt iets wereldschokkends. Het is de logica zelve.

En verder heeft de N-VA NOOIT gezegd dat er GEEN enkele belastingsverhoging zou komen. Ze hebben enkel gezegd dat het niet veel mocht zijn en het is ook amper iets. De nieuwe inspanning zijn voor het leeuwendeel besparingen en slechts een marginaal deeltje via nieuwe inkomsten.

Dus ja, de Vlaamse regering heeft zijn huishouding op orde, met een tekort van 0,000000%
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 februari 2012, 10:32   #115
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jogo Bekijk bericht
de BUB wil hier tot 100% gaan (mischien iets voor u )
Het gaat hem om het aspect "ambtenaar" en niet om het aspect "Vlaams" he

Of wil de BUB de staat totaal afschaffen ? Dan word ik lid

Laatst gewijzigd door patrickve : 29 februari 2012 om 10:33.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 februari 2012, 10:33   #116
quercus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door guido 007 Bekijk bericht
Mag ik u vragen die irritante kop van uwen avator weg te doen?

2
Oud 29 februari 2012, 10:36   #117
quercus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Je hebt waarschijnlijk het laatste jaar het nieuws niet gevolgd, maar de N-VA juicht toe de federale maatregelen toe waarbij iedereen langer moet werken. Ze vinden zelfs dat Quick niet ver genoeg gaat. Dus dat ze de pensioenleeftijd optrekken is nu niet echt iets wereldschokkends. Het is de logica zelve.

En verder heeft de N-VA NOOIT gezegd dat er GEEN enkele belastingsverhoging zou komen. Ze hebben enkel gezegd dat het niet veel mocht zijn en het is ook amper iets. De nieuwe inspanning zijn voor het leeuwendeel besparingen en slechts een marginaal deeltje via nieuwe inkomsten.

Dus ja, de Vlaamse regering heeft zijn huishouding op orde, met een tekort van 0,000000%
Wat mij betreft zouden we best in Vlaanderen zo vlug mogelijk plannen opstellen voor een volledig eigen sociale zekerheid naar Zweeds model. Out of Belgium!
Oud 29 februari 2012, 11:21   #118
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik zie vooral dat de sossen niets toegegeven hebben.
De Lijn = Lieten
VRT = Lieten.
Maar wel op de kap van de VLD zitten dat zij zich federaal door de PS zouden laten doen...

Laatst gewijzigd door Another Jack : 29 februari 2012 om 11:21.
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 februari 2012, 12:05   #119
guido 007
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Maar wel op de kap van de VLD zitten dat zij zich federaal door de PS zouden laten doen...
Dat is nu eenmaal het politiek spel.
De SP.A heeft natuurlijk wel toegevingen gedaan (onderwijs) maar dit is minimaal.
N-VA is in de Vlaamse regering ook maar het kleine broertje hé.
Oud 29 februari 2012, 13:03   #120
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Dat is nu eenmaal het politiek spel.
De SP.A heeft natuurlijk wel toegevingen gedaan (onderwijs) maar dit is minimaal.
N-VA is in de Vlaamse regering ook maar het kleine broertje hé.
In een coalitie van 3 partijen het kleine broertje zijn?
Hoe zou je dan een partij noemen in een coalitie van 6?
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:49.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be