![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Milieu Hier kunnen alle discussies woden gevoerd over milieu, kernenergie, klimaatswijziging, .... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Parlementslid
|
![]() Huis zo stevig mogelijk isoleren zodat je heel weinig verbruikt, de goedkoopste liters zijn de liters die je niet moet verbruiken
![]() In een alternatief voor de huidige manieren van verwarming dat goedkoper is én op grote schaal toepasbaar is geloof ik niet echt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wie een alternatief op de markt kan brengen die goedkoper is dan olie, misschien properder en nog eens goedkoper en in de bestaande verwarming en auto's kunnen gebruikt worden ...wint de jackpot. De vraag is zo ongeveer wanneer en moeten we in afwachting al die stookolie tanks naar het oud ijzer brengen of mogen we ze laten staan? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar slechts de laatste jaren is er een heuse strijd bezig. Mede door de opkomst van electrische wagens en zo. Er is nu dus geen andere keus dan overschakelen of hun doodsklok is geluid. En dat was in de jaren '70 en daarna nog lang het geval niet. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Zijn deze bruikbaar voor de particulieren verwarmingsinstallaties en open haarden? Zulke systemen kunnen m.i. beleidsmatig nog een aandachtspunt zijn. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
Gouverneur
|
![]() Grootste kanshebber = water(stof).
Daarnaast wind + zon (maar deze laatste schijnt al niet meer gratis door ons Freya). Nu is VDLanotte ook bezig zodat we ook voor wind moeten betalen. De technologie is nog niet volledig klaar om stookolie te vervangen (of meer uitgebreid kernenergie). ![]() ![]()
- Stop de renovatieplicht ![]() - slava Ukraini - Als iedere Belg gelijk is voor de wet, waarom hebben de Walen dan superieure rechten nodig? - rood + groen = SAMEN bruin links. Dank u bruin links voor de geslaagde integratie. Hoe lang nog? Laatst gewijzigd door fbpolitics : 29 februari 2012 om 02:11. |
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Waterstof als alternatief voor stookolie? Ik denk het niet. Te moeilijk te transporteren. Duur om te produceren.
De toekomst is: - Minder verbruiken (door te isoleren en actieven en passive zonne energie). - In de stad: Blokverwarming. In België not niet zo bekend, maar in Nederland, Duitsland en Zwitserland wijdverbreid. Mijn woning wordt verwarmt met de afvalwarmte van een waterzuiveringsinstallatie. - Aardgas. - Hout. - Warmtepompen.
step 1: Blame capitalism step 2: Adopt some policies to "fix things". step 3: When those policies make things worse, return to step 1. ... repeat ... Laatst gewijzigd door Zwitser : 29 februari 2012 om 09:19. |
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
Banneling
|
![]() men is op dit moment bezig met het aanpassen van het fotosyntheseproces van een bepaalde soort algen. Men zorgt ervoor dat, in plaats van O2, ze H2 produceren.
En bovendien verbruiken ze CO2 hierbij. Zeer interessant project, maar op dit moment nog een iets te lage efficientie. Maar dat komt wel goed. Men heeft becijferd dat indien men de efficientie nog een stukje opdrijft, een "kweekfabriek" de grootte van texas voldoende is om alle verkeer ter wereld te voorzien van brandstof. Lijkt me dus een goede piste. De beste oplossing is nog steeds het onder controle krijgen van de kernfusie. Eenmaal we zover zijn, doen we gewoon alles met elektriciteit. Brandstof genoeg voor de komende twintigduizend jaar. |
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Vandaar dat ik me afvraag of die binnen niet al te lange tijd op de markt kan komen? Die algen mazout hé. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
Banneling
|
![]() Volgende maand installeer ik de ex-steenkoolketel van mijn ouders in mijn woning en dan kunnen de Arabieren (en overheid) mijn reet kussen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Een voorbeeldje; http://www.livios.be/nl/_build/_maso/_exte/6663.asp Het beste is dan ook wat u in uw eerste zin aanhaalt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
Banneling
|
![]() gewoon afval verbranden.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() En wat is afval?
Een plastiek zakje, goeie brandstof voor een verbrandingsinstallatie, maar even goed een perfecte grondstof voor nieuwe zakjes. Trouwens, probeer maar eens een blikje te verbranden.
![]() |
#36 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Waarom meedoen aan die recyclage: het levert niets op en kost alleen maar. Verbranden die handel, dan levert het nog iets op ![]() ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Plastiek vacuum verhitten en de dampen distilleren voor diesel/stookolie. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#39 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#40 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Maar net dat afval waar we het meeste energie uit kunnen halen mogen we niet "verbranden" van de groenen...