![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Een tragisch misverstand.
Zoals Vanhengel terecht opmerkt voelen steeds meer Nederlandstaligen in Brussel eo zich bepaald geen 'Vlamingen'. Veel Nederlandstaligen willen hier niets (meer) mee te maken hebben. De bijna 1 miljoen migranten in Vlaanderen, waarvan een fiks deel Nederlandstalig is (geworden) voelt zich ook niet thuis bij de benaming 'Vlaming'. Zoals veel Franstaligen zich geen Waal zullen noemen. De etnische reuk aan de term 'Vlaming' doet de Nederlandstalige zaak in Belgie bepaald geen goed. Het is al vaak betoogd door menigeen op dit forum: Beter ware de term: Nederlandstalig, en Nederlandstalige Gemeenschap. Momenteel politiek onhaalbaar trouwens. Die boot is gemist, en het wordt wachten dat etnische Vlamingen een minderheid zullen zijn in Vlaanderen om dit weer te veranderen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#42 |
Gouverneur
|
![]() De Vlamingen hebben de leiders die ze verdienen. Elke dag moet ik lachen(welliswaar groen) maar toch. De Vlamingen kunnen niet hard genoeg gekloot, verstoten, uitgemolken, uitgelachen worden. Door op charlatans zoals Vanhengel en zijn partij te blijven stemmen gaan we verder en verder de dieperik ingeduwd worden. Het is erg dat ik het moet zeggen maar voorlopig verdient een Vlaming niet beter dan zo bij de neus genomen te worden.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#43 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | |
Minister
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#45 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#46 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#47 |
Gouverneur
|
![]() @matthias 999. Ik stem ook voor NVA en mijn stem word ook genegeerd. Maar wat ik wil zeggen is dat elke stem op VLD, Spa, Groen en CD&V alvast een stem tegen Vlaanderen is. En wij zullen blijven genegeerd worden zolang de Vlaamse partijen niet de absolute meerderheid behalen. Zolang de Vlaming niet voor dergelijke kiesuitslag kan zorgen zullen de traditio's ons tegen onze oren blijven kletsen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#48 | |
Minister
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#49 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Op het platteland van Wallonie zijn er best wel mensen die zich Waal noemen. In de grote Waalse steden zul je er niet veel meer vinden.
'Waal' is dan ook een sub-identiteit van 'Franstalig'. En steeds meer een sub-identiteit van 'Fransman'. |
![]() |
![]() |
![]() |
#50 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Een etniciteit die sinds 1970 1,4 kind per vrouw krijgt sterft gewoon vlotjes uit. Al denk jij dat het niet zo is. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#51 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Mijn kennis volgde een zelfde parcours. Met dit verschil dat hij al van voor de staatshervorming 200 m ten zuiden van de huidige taalgrens woont. Ben ik nu een Vlaming en hij een Waal? Zijn mijn schoolkameraden allemaal Vlamingen? Ook die Italiaan, Griek, Nederlander enz.. Vlamingen hebben echt wel dictatoriale trekjes. Zij gaan eens ff voor andere mensen uitmaken of ze Vlaming zijn. Of hun taal bij het Nederlands hoort of niet. Zonder rekening te houden met wat wetenschappers daarover te vertellen hebben. Dat is wat mij vooral tegen de borst stuit bij Flaminganten. Zij gaan ff bepalen dat Brusselaar Vanhengel een Vlaming is. Zij gaan ff bepalen dat hij bespot en verafschuwd dient te worden omdat hij niet past binnen hun eng kadertje van denken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#52 | |
|
![]() Citaat:
Mijn activieteitsperimeter is meestal de Limburgse Maaskant aan beide zijden van de Maas. En dan? Als ik hier in het Nederlands schrijf is dat omdat ik daardoor beter kan communiceren met personen die een andere moedertaal hebben. Op een Franstalig forum zal ik Frans gebruiken. Elders Engels. In mijn omgeving gebruik ik overwegend Limburgs. Ook in mijn contact met de plaatselijke overheid. Uw bewering dat Limburgs een Nederlands dialect is raakt kant nog wal. Er zijn argumenten die uw standpunt bevestigen er zijn andere argumenten die dat tegenspreken. Taalwetenschappers komen al niet tot overeenstemming. En gij gaat dat hier eens ff bepalen? Laatst gewijzigd door pajoske : 29 februari 2012 om 13:29. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#53 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#54 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#55 | |
|
![]() Waarom? Het is een standaardtaal om gemakkelijk te communiceren net zoals Frans of Engels.
Ik probeer het Nederlands zo goed mogelijk te gebruiken, met respect voor de taalregels. Iets wat van menig Flamingant niet gezegd kan worden. Let maar eens op de dt fouten en het foutief gebruik van U en UW op dit en andere forums Ter uwer info: Citaat:
bijkomende info: Vlaanderen (de bange broekschijters) weigert dit handvest te tekenen. Zich wel bewust dat het dan duidelijk wordt dat hun bewering dat Nederlandstaligen een meerderheid vormen in België een fabel blijkt te zijn. Laatst gewijzigd door pajoske : 29 februari 2012 om 13:58. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#56 | |
Minister
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#57 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#58 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Vanhengel is een VLDer, geen liberaal.
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst * Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig * Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie * Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes |
![]() |
![]() |
![]() |
#59 | |
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#60 |
Eur. Commissievoorzitter