![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
Bekijk resultaten enquête: Mijn geboorteplaats. | |||
Is voor mij van geen enkel belang. |
![]() ![]() ![]() |
12 | 35,29% |
Ik voel enige verbondenheid met deze stad, ook al kom ik er nooit, ook al bind mij er niets buiten het feit dat ik er werd geboren. |
![]() ![]() ![]() |
7 | 20,59% |
Ik voel mij heel erg verbonden met mijn geboorteplaats. |
![]() ![]() ![]() |
8 | 23,53% |
Ik woon en leef op (in de omgeving) mijn geboorteplaats. |
![]() ![]() ![]() |
7 | 20,59% |
Aantal stemmers: 34. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Ich bin Hamburger
Het gaat bij mij zo ver dat ik zelfs een foto ben gaan nemen van mijn geboorteplaarts het Eppendorfer Universitätskrankenhaus. Ik geloof niet dat ik meer dan 3 jaar uit Hamburg kan wegblijven, mijn zus heeft een even grote emotionele band met de stad, alhoewel ze er niet geboren is. Het zal dus waarschijnlijk aan de vakanties in mijn jeugd liggen. Ook mijn eerste reis "alleen" deed ik op 15jarige leeftijd per trein naar Hamburg via Rotterdam Centraal en Rotterdam Noord. Ik ben nadien dikwijls per auto, autobus enz.. naar Hamburg gereisd, maar de trip via Rotterdam geniet nog altijd mijn voorkeur (eigenaardig genoeg is die verbinding sedert meer dan 50 jaar nog steeds dezelfde). Een speciale plek voor mij is het Museum für Hamburgische Geschichte en wel de bovenste verdieping waar men de spooorweg tussen Harburg en Hamburg in het miniatuur bouwde & vanzelfsprekend het maken van een kanotocht op de Hamburgse kanalen.
![]() |
#22 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#23 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik ben geboren in een gemeente waar ik nog nooit geweest ben. Heb ook geen behoefte om er naartoe te gaan. Ik ben wel gehecht aan het dorp waar ik vroeger als kind woonde; op een boogscheut hiervandaan. Telkens ik ons ouderlijk huis passeer komen de herinneringen terug. In tegenstelling tot hetgeen ik hier las, is mijn oude straat/omgeving niet zo heel veel veranderd.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
Staatssecretaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
Minister-President
|
![]() Geboren in Boom, maar ik heb er totaal geen affiniteit mee. Het is in mijn ogen een gemeente dat zo graag een stad wil worden, maar daar zo vreselijk hard in faalt. Een wanna-be stad, dus
![]() Dit gezegd zijnde woon ik nu al een dikke 23 jaar hier in Kalfort, en als het van mij afhangt zou ik hier dolgraag de rest van mijn leven willen blijven wonen...
![]() |
#26 |
Parlementslid
|
![]() Geboren en gewoond is dan ook niet hetzelfde.
![]() |
#27 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Let wel, ik maak een onderscheid tussen gewoond (opgegroeid) en geboren. Ik kom graag in mijn geboortedorp omdat ik er ook ben opgegroeid. Als ik geboren was in Beijing en voor mijn eerste levensjaar verhuisd was naar de andere kant van de wereld zou ik me niet verbonden voelen met Beijing, maar eerder met het dorp of de stad waar ik ben opgegroeid of heb gestudeerd of iets dergelijk.
![]() |
![]() |
#28 |
Banneling
|
![]() 't Is een aardige leuke stad, maar het feit dat ik er geboren ben, maakt me letterlijk geen barst uit.
Hetzelfde geldt trouwens voor de plekken waar ik gewoond heb; daar voel ik ook geen verbondenheid mee, noch zou het me iets doen mocht ik op die plekken nooit meer komen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Van: "kijk, daar ben jij geboren se!". Ja k, bespaar me de details. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() In het dorp waar ik ben geboren (Varsenare) heb ik nooit gewoond; ik voel me er dan ook niet echt mee verbonden.
Ik voel me wel een beetje verbonden met de dorpen en stadjes waar ik opgroeide, en die liggen eigenlijk allemaal min of meer in de buurt: Torhout, Diksmuide, Leisele, Veldegem, Loppem, Kuurne, Roeselare, Middelkerke en Brugge (allemaal in West-Vlaanderen, dus). Ook met een dorp niet ver van Bastogne (Ardennen) en een ander 'dorp' niet ver van Apt (Provence) voel ik een zekere 'verbondenheid': ik ging daar vroeger vaak met m'n ouders op vakantie, en kom daar nu graag om een beetje de nostalg uit te hangen. Nu het lawaai in Brussel me steeds vaker en steeds méér op de zenuwen begint te werken, ga ik graag 'op retraite' in de vermelde zones, tenminste toch als het daar dan wél stil is.
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() Laatst gewijzigd door djimi : 29 februari 2012 om 18:29. |
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() NY, London, Parijs... zalige steden om in te wonen. Nuja, smaken en kleuren eh ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik zou eigenlijk erg graag van de drukte van een grootstad kunnen houden, maar het lukt me niet meer ![]()
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Zou het de leeftijd zijn, of kreeg ik - onder meer dankzij mijn job - gewoon een 'overdosis' lawaai? ![]()
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
De plaats van je eigenlijke geboorte is allesbehalve significant. De plaats waar je opgroeide daarentegen heeft een veel grotere invloed op je leven en persoonlijkheid. |
|
![]() |
![]() |