![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#261 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als ik de buurjongen aanbiedt om het gras te maaien voor 300 Euro, en die jongen komt dat gras maaien, dan moet ik hem achteraf geen 20 Euro toestoppen, en zeggen dat andere jongens bij de andere buren maar 20 Euro krijgen, dus 300 Euro zou niet billijk zijn en ik heb niet genoeg geld om hem zoveel toe te stoppen. Ik heb een engagement genomen, hij heeft zijn deel van het engagement gedaan, dan moet ik niet komen zeveren dat ik mijn deel niet ga doen want ik heb niet genoeg in kas. Ja, het kan zijn dat ik dat niet kan betalen, en dan ben ik failliet. Dan is die buurjongen een schuldeiser zoals al mijn andere schuldeisers, en moet een regeling voor alle schuldeisers gevonden worden, als mijn boelke uitverkocht wordt.
![]() |
![]() |
#262 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#263 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Fred. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#264 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Hij mag het hebben. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#265 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
PS: mijn pensioen zal rond de 1000 euro zijn mocht ik tot mijn 65ste werken. Maar ik ben nu al 44 jaar bezig, ik ga dat niet doen. Als ik stop op mijn 60ste, trekt men 5% per jaar af. Het zal dus inderdaad rond de 800 euro zijn. Maar dat wist ik heel goed toen ik begon als zelfstandige. Dus ik moet nu niet komen zagen hé. Fred. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#266 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Hij of zij moet juist, bij wijze van spreken, niets bemiddelen. Hij/zij moet juist het schoolreglement toepassen. Hij/zij kan daarbij luisteren naar de klagende ouders, en daarmee in die mate rekening houden dat hij zijn onderwijzend personeel kent en met al die gegevens een oordeel velt. En als de ouders onterecht klagen, moet hij/zij ze maar de deur wijzen en hen aanraden de kleine naar een "betere" school te sturen. En daarmee is het gezegd: hij/zij moet haar zijn zijn/haar tanden hebben. En dus geen vod zijn waar iedereen de vloer mee kan aanvegen.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#267 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#268 | ||||||
Minister-President
|
![]() Citaat:
Premies voor verbouwingen maken geen deel uit van mijn verloning, ook al ging ik uit van de destijdse situatie toen ik mijn huis kocht. De interestvoet op roerend goed maakt geen deel uit van mijn verloning, ook al ging ik uit van de destijdse situatie toen ik investeerde. Mijn bedrijfswagen is onderhandeld toen de bijdragen voor voordeel in natura nog op hun oude peil stonden. Dat is 3x pech voor mij, maar dat zijn uitgaven en inkomsten van de overheid, los van mijn arbeidscontract, los van mijn verloning. Op die manier was elk onderdeel van het belastingssysteem (pakweg de aftrekbaarheid van een golfabonnement voor zelfstandigen) een vaste contractuele overeenkomst voor 45 jaar met de overheid. Misschien ben ik wel zelfstandige geworden om mijn golfabonnement te kunnen aftrekken, en is dat nu niet meer interessant? Citaat:
Als ik geen sociale bijdragen moest betalen en dat geld zelf mocht beleggen voor mijn pensioen zou ik er persoonlijk financieel enorm beter bij varen, maar is de sociale zekerheid als publieke dienstverlening onmogelijk geworden. Dat is een fundamenteel verschil in opvatting met een financieel product als een obligatie. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#269 | ||
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Citaat:
Fred. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#270 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Fred. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#271 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Als elke verandering/vernieuwing/aanpassing van de wet bedrog is, bestaat het leven uitsluitend uit bedrog. *tenzij ik de jaren dat ik gewerkt heb onder leercontract mag regulariseren. Laatst gewijzigd door pajoske : 1 maart 2012 om 10:12. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#272 | ||
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Citaat:
Fred. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#273 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Fred. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#274 | |||||
Banneling
|
![]() Citaat:
Erger nog, je kan die redenering perfect doortrekken voor iedereen die reeds een contract heeft, waardoor je met wat geluk de effecten van elke aanpassing die je doorvoert om budgettaire redenen, pas binnen een jaar of 40 ziet. En nog, waarom beperken tot ambtenaren? Je kan voor de privé eenzelfde redenering opbouwen en ook daar elke wijziging pas opzetten voor alle schoolverlaters die nu gaan beginnen. Qua doorschuiven naar de volgende generaties en qua "après nous le déluge"-houding, kan dat wel tellen. Citaat:
Als het de bedoeling is een staat tot failliet te dwingen, dan moet dat maar, maar dan is het tabula rasa voor alle ambtenaren. Gaan ze er dan niet berooider uitkomen dan nu? Citaat:
Eenzelfde iets kan je opnieu wook zeggen over de privé. Dat iedereen uit de privé nu plots langer moet gaan werken, dat voor zij die nog verder van hun pensioen staan die termijn heel waarschijnlijk nog langer zal worden en dat het helemaal niet zeker is of er op het einde van de rit voor hen uberhaupt nog een menswaardig pensioen is, dat is ook boerenbedrog. Geen één van hen heeft ooit getekend onder die voorwaarden, toch? Citaat:
Die contractbreuk is er de facto al voor de privé. Geen reden om de ambtenarij daarvoor af te schermen. Citaat:
Net zoals een gezond bedrijf moet je als staat je flexibel en met visie kunnen aanpassen aan veranderende omstandigheden. Doe je dat niet, dan ben je gewoon een vogel voor de kat. Krampachtig vasthouden aan "verworven rechten" en "contracten" gaan daar niet bij helpen. Besides, dat de overheid wel de laatste is om in te zitten met contractbreuk, dat hebben ze al genoeg aangetoond. (de aanpassing van de regeling over bedrijfswagens bijvoorbeeld, die ook zonder overgang en per direct inging). |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#275 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Dat is het risico van ondernemen hé. Er zijn steeds minder mensen die het nog willen doen, jammer genoeg. Fred. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#276 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#277 | ||
Minister-President
|
![]() Citaat:
Het stelsel van de sociale zekerheid in de privé - dat ondermeer de pensioenen van de werknemers moet betalen - is al jarenlang zwaar deficitair. Gevolg: de staat past bij, jaar na jaar méér. Ik stel voor - in navolging van je woorden - dat de 'verplichtingen' van de sociale zekerheid met onmiddellijke ingang worden aangepast aan de realiteit. Dat betekent concreet als gevolg van je eigen logica: lagere pensioenen voor alle werknemers of hogere bijdragen van alle werknemers. Citaat:
Toen ik overstapte, met mijn diploma van burgerlijk ingenieur en piloot, van een statuut als ambtenaar - weze het als officier - naar een directiefunctie in een privébedrijf zakte ik in wezen een paar trappen in de 'hierarchie': van een eindverantwoordelijkheid over een hoogtechnologisch 'bedrijf' van 2.000 mensen viel ik terug op een verantwoordelijkheid over 85 ingenieurs. Maar mijn loon - toen al - ging wel door het dak: een bijna verdubbeling onafgezien van de vele secundaire voordelen als firmawagen, pensioenverzekering, hospitalisatie en ga zo maar door. Financieel een gouden zaak, maar het genoegen, de arbeidsethos, de groepsgeest van de luchtmacht heb ik nooit meer teruggevonden. En, laat me toe eerlijk te zijn, de grote managers waar ik vroeger naar opkeek en met wie ik wat later handelde, terugblikkend heb ik de beste gevonden in overheidsdienst.
![]() |
![]() |
#278 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#279 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Bovendien is je voorstel het einde van elke vorm van solidariteit en dus van de maatschappij en dus zo kortzichtig dat je dreigt in eigen voet te schieten wanneer je bijvoorbeeld vanaf morgen om een of andere reden - een ongeval is snel gebeurd - anderen zal nodig hebben. Ook dat is naast de kwestie: wat ook de aard van de functie was, eenzelfde persoon zag zijn wedde plots verdubbeld terwijl zijn werk zeker niet moeilijker was. Overigens gaf ik wél concrete aanwijzingen over mijn twee functies.
![]() |
![]() |
#280 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |