![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#15181 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Dat kan ik wel waarderen.
-> "Those who would give up essential Liberty, to purchase a little temporary Safety, deserve neither Liberty nor Safety" (Benjamin Franklin) -> “Power tends to corrupt and absolute power corrupts absolutely” (Lord Acton) -> "NUTS!" (General McAuliffe) -> "Fight The Power!" (Public Enemy) -> "Facts don't care about your feelings" (Ben Shapiro) |
|
|
|
|
|
|
#15182 | ||
|
Banneling
|
Citaat:
Dat zou misschien een beetje helpen, maar dat is niet voldoende, de gelovigen zouden die overtuiging toch doorgeven aan hun kinderen. De mensen van mijn generatie en ouder die hebben ingezien dat er niets verkeerd is met homoseksualiteit deden dit deels doordat ze wel iemand in de familie of de kennissenkring kennen die homoseksueel is. Ze/we werden opgevoed door de kinderen/leeftijdsgenoten. Citaat:
|
||
|
|
|
|
|
#15183 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Ja, inderdaad. |
|
|
|
|
|
|
#15184 | |
|
Banneling
|
Ah, het is geweld dat de TS wil aankaarten.
Wat doet deze draad dan onder I&I; en waarom staat er "allochtonen" in de titel? Citaat:
2 Een logica ontkracht je niet op deze manier. De argumentatiewaarde = NUL. Laatst gewijzigd door artisjok : 2 maart 2012 om 05:48. |
|
|
|
|
|
|
#15185 | |||
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Citaat:
Maar dat de meeste het doen omwille van de religies is een brug te ver denk ik. Veel mensen zitten gewoon vastgeroest in hun normbesef en vinden het veroordelen van afwijkende gedragingen normaal. Ik heb al redelijk wat mensen ontmoet die anti-holebi waren en waar het niets met de godsdienst te maken had. Citaat:
En dan is het even goed verboden als het aanzetten tot racisme. Citaat:
|
|
|
|
#15186 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Zo bijvoorbeeld: waar komt dat 'normbesef' waarin veel mensen gewoon vastgeroest zitten en op basis waarvan ze het veroordelen van afwijkende gedragingen normaal vinden vandaan?
-> "Those who would give up essential Liberty, to purchase a little temporary Safety, deserve neither Liberty nor Safety" (Benjamin Franklin) -> “Power tends to corrupt and absolute power corrupts absolutely” (Lord Acton) -> "NUTS!" (General McAuliffe) -> "Fight The Power!" (Public Enemy) -> "Facts don't care about your feelings" (Ben Shapiro) |
|
|
|
|
|
|
#15187 | |||
|
Banneling
|
Citaat:
De overheid moet rechtlijnig zijn en de homohaat aangeleerd in moslimmilieus op dezelfde manier aanpakken als racisme. Want uiteindelijk is het een vorm van racisme, een die dan nog eens gepaard gaat met geweld. De islamlessen op school moeten door de overheid gescreend worden op homofobe en racistische praat. Welke zin heeft het in de lessen maatschappijleer het homothema te bespreken als die kinderen dagelijks in hun islamlessen leren dat ze homo's moeten haten? Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door Zenit : 2 maart 2012 om 09:17. |
|||
|
|
|
|
|
#15188 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Ik kan alleen maar hopen dat sommige geestelijken van diverse religies er nooit in zullen slagen deze klok - en andere klokken - terug te draaien. Ik weet nog niet of ik zomaar bereid ben hen de kans daartoe te gunnen. "Trial and error" lijkt mij een sympathieke methode om wetenschap te bedrijven, maar ik betwijfel dat deze methode bij het organiseren van een samenleving even sympathiek zal blijven.
|
|
|
|
|
|
#15189 | ||
|
Banneling
|
Citaat:
deze lezersbrief nav een openbrief in de Standaard vandaag, vat het goed samen. Ik heb hem gecopy-paste. Citaat:
|
||
|
|
|
|
|
#15190 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#15191 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Restricties moeten er alleen bestaan voor daden.
|
|
|
|
|
#15192 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#15193 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Daar ben ik het waarschijnlijk wel mee eens, maar dan mag ik hopelijk wél bepaalde wetten onmiddellijk afgeschaft willen zien.
|
|
|
|
|
#15194 |
|
Banneling
|
Sexistische uitspraken herken je toch al.
Nu nog de andere aanverwante, zoals de racistische. Laatst gewijzigd door artisjok : 2 maart 2012 om 10:48. |
|
|
|
|
|
#15195 | ||
|
Banneling
|
Citaat:
Pas sedert vorig jaar is er eindelijk een kleine meerderheid (52%) in de USA die "gay/lesbian relationship acceptable" vindt. http://www.starttowish.be/?q=node/22 Bij mijn weten zijn Kameroen, Zuid Soedan en Oeganda geen moslimculturen. De laatste drie berichten, waar het zo verslechtert, gaan nu toevallig over die landen. http://www.starttowish.be/?q=frontpage Citaat:
|
||
|
|
|
|
|
#15196 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Zij proberen op eender welke manier die discussies te ontwijken, de focus te verplaatsen, of sleuren je mee in bladzijden lang non debat waarbij logica ver te zoeken is. Als excuus wordt beweerd jacht te maken op extremisten van eigen bodem, maar dit is een discussieforum en openbaar, dus ook mensen met een in mijn ogen domme en kortzichtige mening mogen reageren, gelukkig bestaat die vrijheid; hier toch! Aan domme meningen kun je echter zelf iets aan doen, wanneer dit gezever begint, je niet laten meesleuren en je aandacht op de discussie richten, laten we dit dan ook gewoon zelf doen en de zelfverklaarde moraalridders laten sudderen in eigen vet! |
|
|
|
|
|
|
#15197 |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
elke vorm van sexueel misbruik kent zijn basis in religie. Eender welke van de georganiseerde religies beschermt de daders en reikt hen excuses aan om het eigen ziek gedrag niet te onderzoeken.
De vraag hoort niet te zijn waarom krijgen mensen iets tegen buitenlanders, maar waarom blijven mensen tolerant tegenover pedofiele en vrouwonvriendelijke (om het eufemistisch uit te drukken) organisaties?
"Het is de gelovige die, niet het geloof dat bescherming nodig heeft. Mensen hebben mensenrechten, religies, geloven en ideeën hebben die niet.'' Laatst gewijzigd door the_dude : 2 maart 2012 om 11:59. |
|
|
|
|
|
#15198 | ||
|
Banneling
|
Citaat:
Wanneer regelmatig door mannen geweld wordt gebruikt, mag je dit van sommigen niet bespreken. http://forum.politics.be/showthread....70#post6009170 Citaat:
http://forum.politics.be/showpost.ph...&postcount=215 Laatst gewijzigd door artisjok : 2 maart 2012 om 12:17. |
||
|
|
|
|
|
#15199 |
|
Banneling
|
In niet-moslim culturen bestaat er ook een zekere weerhoudendheid tegen homofilie, maar we hebben het over de situatie hier, die compleet aan het ontsporen is (met geweld), niet door Amerikanen, maar door moslimigranten die de homohaat uit hun religie hier etaleren.
Het heeft geen zin om dat feit te ontkennen. De slachtoffers zijn er alleen eenduidig over : ze werden niet ineengeslagen door Amerikanen, maar door allochtonen, en iedereen die het allochtonen heeft bedoelt natuurlijk niet-Westerse migranten, meestal uit marokko, Turkije , Pakistanezen, etc. Vraag aan 6-jarig, 7-jarige, 10-jarige moslimkinderen wat ze erover denken, en je zal zien dat die snotneuzen al van kindsbeen af religieus gehersenspoeld zijn om homos te haten. Dat heb je natuurlijk niet bij christelijke kinderen. |
|
|
|
|
|
#15200 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Helemaal ondervertegenwoordigd zijn de blonde blauwogige vrouwen..... Laatst gewijzigd door Cynara Cardunculus : 2 maart 2012 om 12:30. |
|
|
|
|