Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 2 maart 2012, 15:26   #281
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door roger verhiest Bekijk bericht
Ik stel alleen maar vast dat er relaties zijn met een min 16 jarige die wel degelijk uitgroeien tot een "normaal" en "gelukkig" huwelijk & dat een verschil van 11 of &é jaar na verloop van tijd verkleint en aanvaardbaar wordt (van zodra één van de partners ouder is dan 16).

Het punt is zoals de slogan van KBC "praten helpt" - we krijgen hier een zéér éénzijdig beeld van "die vent". Bovendien is er in onze cultuur een grote nadruk in de relatievorming gelegd op de "romantische liefde" en zijn we het erover eens dat "fearrangeerde huwelijken" in feite uit den bozen zijn.
& dan zijn er nog de "reality shows" op TV over tienerbevallingen (die hebben geloof ik ook niet altijd netjes gewacht tot ze 16 zijn)
Ik denk niet dat het probleem hier is dat relaties met een groot leeftijdsverschil goede relaties kunnen zijn. Het gaat over de te jonge leeftijd van het minderjarige kind!

Tenzij U natuurlijk vindt dat uw dochter van 5 gerust met een man van 25 een "relatie" mag onderhouden omdat ze eventueel als zij 25 is en hij 45 weldegelijke een goede relatie zullen kunnen hebben....

de series over tienerbevallingen tonen net aan hoe belangrijk het is dat de kinderen eerst wat ouder en meer met kennis en verstand moeten omgaan met het andere geslacht, dan een kind van 13 met een vent van 24.

Laatst gewijzigd door Cynara Cardunculus : 2 maart 2012 om 15:27.
Cynara Cardunculus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 maart 2012, 15:27   #282
roger verhiest
Eur. Commissievoorzitter

roger verhiest's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
ok Gast2. Als de jeugdrechter dit beslist dan wordt het tijd dat je je conclusies trekt: de jeugdrechter, de overheid bij uitbreiding, vindt dat er niets verkeerd is met de relatie.
Dus. Zonder de betweter of moraalridder uit te hangen toch even dit. Laat ze gerust, en laat ze in hun liefdesroes. Met een beetje geluk komt niemand met hangende pootjes terug naar huis.
Tegenslag zal je bedoelen : een mislukte relatie is altijd erg, vooral als er kindertjes van gekomen zijn.

KBC "Praten helpt"

Tempo toleras
sed vero aperas
roger verhiest is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 maart 2012, 15:27   #283
gast2
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door roger verhiest Bekijk bericht
Ik stel alleen maar vast dat er relaties zijn met een min 16 jarige die wel degelijk uitgroeien tot een "normaal" en "gelukkig" huwelijk & dat een verschil van 11 of &é jaar na verloop van tijd verkleint en aanvaardbaar wordt (van zodra één van de partners ouder is dan 16).

Het punt is zoals de slogan van KBC "praten helpt" - we krijgen hier een zéér éénzijdig beeld van "die vent". Bovendien is er in onze cultuur een grote nadruk in de relatievorming gelegd op de "romantische liefde" en zijn we het erover eens dat "fearrangeerde huwelijken" in feite uit den bozen zijn.
& dan zijn er nog de "reality shows" op TV over tienerbevallingen (die hebben geloof ik ook niet altijd netjes gewacht tot ze 16 zijn)
éénzijdig beeld, ik hoorde van onze advocaat dat deze vent in het verleden al drugs gebruikt heeft en het was geen weet! en als je soms las op zijn fb dat hij "even" weg was geweest, denk je toch 2x na!

en onze dochter was pas 13j!!stuurde in 2de gsm:doe wat gij wilt, ge moet niet naar anderen luisteren, terwijl dit net de leeftijd is dat een tiener zich moet ontplooien naar volwassenheid toe!!echt man, chapeau met zo een vent mag uw dochter voor mijn part optrekken, maar de mijne niet!

cyanara, ik zette het verkeerd, eerst was het dat zij beweerde dat vader haar mishandelde, later gaf ze toe aan mij dat dit niet waar was, wat wel is dat zij 2x de vader aanviel en 1x broer, en 1x mij

"Uw dochter heeft een gebrek aan affectie, en die krijgt ze noodgedwongen van haar meerderjarige vriend. Hard geformuleerd misschien. Leer ook eens niet steeds gelijk te willen hebben. "

gebrek aan affectie, net andersom bedoel je, als jongste was ze verwend,te verwend!!en ik bedoel niet alleen in dingen kopen hoor, ik zag mijn kinderen graag en van haar had ik eerlijk gezegd net de hoogste verwachtingen met dat ze zo goed kon leren...

Laatst gewijzigd door gast2 : 2 maart 2012 om 15:34.
gast2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 maart 2012, 15:29   #284
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik heb mijn vrouw ontmoet toen ze 13 was. En 33 jaar later ben ik er nog steeds bij.

Cynara. Ik vind het nogal gemakzuchtig zich enkel op de wet te beroepen. Trek jij dan nooit een wet in twijfel ?
Ik vind dt het weldegelijk niet aanvaardbaar is dat een volwassen man sex heeft met een kind van 13!

Ik neem aan dat U niet in die situatie zat, want tussen kinderen onder elkaar wordt dat namelijk niet verboden.

Ook U zal ik dan maar een dochter van twaalf wensen die er met een vent van 35 vanonder gaat.... daar heb je toch geen probleem mee zeker?
13 is zo'n jaartje ouder dan de plechtige communicant, ik neem aan dat je niet verwacht dat ik er nog een beschrijving van de fysieke ontwikkeling van het kind ga bijdoen.

Laatst gewijzigd door Cynara Cardunculus : 2 maart 2012 om 15:32.
Oud 2 maart 2012, 15:30   #285
gast2
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Ik heb mijn vrouw ontmoet toen ze 13 was. En 33 jaar later ben ik er nog steeds bij.

Cynara. Ik vind het nogal gemakzuchtig zich enkel op de wet te beroepen. Trek jij dan nooit een wet in twijfel ?
mag ik vragen hoeveel leeftijdsverschil je hebt met je vrouw rudy, ik denk ook niet dat jij drugs gebruikte of autoongevallen met je vrouw had na haar schooltijd terwijl haar ouders dachten dat ze op de bus zat?
Oud 2 maart 2012, 15:38   #286
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door the_dude Bekijk bericht
zoveel verschil is er niet hoor. Vrouwen worden nu eenmaal vroeger saai dan jongens. Hun interesses gaan zelden uit naar leeftijdsgenoten die nog volop genieten van tegen een bal te schoppen en er dan achterna te hollen om er opnieuw tegen te shotten enzoverder. Dit is niet nieuw, dit is van alle tijden.
Hoe je ermee omgaat is het enige relevante.
"ik wil er niet aan denken"..."1 cadeautje en c'est tout".....
Ik lees nog steeds enkel vechten tegen de dochter's keuzes (of die nu weldoordacht zijn of niet is een ander verhaal) en kinderlijke reacties die niet zoeken naar een oplossing en enkel aandacht eisen voor het eigen lijden.
Dat Cgg zou geen slecht gedacht zijn, ik maak mij ook zorgen.
Dude. Zorgen ? Waarover hoeft gast2 zich zorgen te maken ? En wat kan een CGG hieraan doen ? Ik twijfel sterk aan de efficiëntie van het CGG. Het CGG, in welke provincie ook, bestaat uit professionele enkelingen met een overvolle agenda en die zich moeten bezighouden met wat onwenselijk is binnen de maatschappij. Ook gevangenen.

Neen dus. Dan raad ik Gast2 eerder aan beroep te doen op een goede kinderpsychiater, privé. Over de kwaliteit van de kinderpsychiater kan worden gepraat met een huisarts of zelfs met een medewerkster van het CLB maar dan wel ene met maturiteit en die het dus niet van de schoolboekjes moet hebben.
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 maart 2012, 15:44   #287
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gast2 Bekijk bericht
mag ik vragen hoeveel leeftijdsverschil je hebt met je vrouw rudy, ik denk ook niet dat jij drugs gebruikte of autoongevallen met je vrouw had na haar schooltijd terwijl haar ouders dachten dat ze op de bus zat?
4 jr. Neen, geen drugs, tenzij je een stevige pint aan 15 frank uit het jeugdhuis een probleem vindt.

Hoe dan ook. 2 jaar later ben ik 19, zij 15. Oeps, hopsaké, ben ik plots meerderjarig.
Oud 2 maart 2012, 15:45   #288
the_dude
Eur. Commissievoorzitter

the_dude's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
die toneeltjes opvoeren waar ik het over heb, is dat zij wekenlang cgg voorloog dat zij een relatie met een 15j had(zij was 13j) en dat er veel ruzies thuis waren en dat ze daarom zm-gedachten had, we moesten haar dan uuuuurenlang op laptop laten, 2 oortjes in,en chatten met hem, ze hoorde nog niet meer dat we haar vroegen eten te komen(toen is ze heel ver van het gezin vervreemd!)
ze zei ook tegen cgg dat ze 's zondags wou uitwaaien met de honden, alle spanningen van haar af, jaja, en dan kreeg je weer van de ene of de andere een telefoon dat onze toen 13j in het veld werd gezien met een 24j

later schakelde cgg bijz jz in omdat ze dachten dat dreiging van ons uitging, ze deed alles om die te zien en die mensen geloofden haar leugens, later hebben ze zich gexcuseerd hierover!crisisteam trapte er ook eerst in, later zeiden ze teleurgesteld te zijn door haar leugens doorprikt werden!en nu staan we weer met onze rug tegen de muur terwijl onze dochter zich "machtiger" voelt doordat die volwassenen allemaal in haar leugens trappen

want deze keer was het niet meer ruzies papa/mama of vadermishandeling(terwijl wij op papier hebben dat zij het net naar ons deed), nee, nee, nu waren het de ruzies tussen de broers, verleden jaar was er 1 incident tussen hen en sinds toen gaan ze beiden met 1 auto op stap!!!het ergste is dat ene broer die alles voor haar deed al verleden jaar zei:zet ze weg, ze maakt ons gezin kapot en nu beschuldigt ze hem vals, dit komt nooit meer goed!!
die broer heeft het goed gezien vrees ik. Als je niet wenst mee te spelen in de toneeltjes, speel dan ook niet mee.
Uw eerste 2 alinea's plaats ik toch bij verliefdheid, mensen doen dan ondoordachte dingen.
Ik snap het bezoekuren en het contactverbod niet. Hoe kan er bezoek zijn als er een contactverbod is? Er is geen, van de staat uit, gesubsidieerde instantie die een uitspraak van de rechtbank naast zich neer kan leggen, toch?
EN
hou op met vechten, luister naar uw zoon. (mag ik eigenlijk niet zeggen want de situatie kennen we eigenlijk nog steeds niet )
the_dude is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 maart 2012, 15:48   #289
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cynara Cardunculus Bekijk bericht
Ik vind dt het weldegelijk niet aanvaardbaar is dat een volwassen man sex heeft met een kind van 13!

Ik neem aan dat U niet in die situatie zat, want tussen kinderen onder elkaar wordt dat namelijk niet verboden.

Ook U zal ik dan maar een dochter van twaalf wensen die er met een vent van 35 vanonder gaat.... daar heb je toch geen probleem mee zeker?
13 is zo'n jaartje ouder dan de plechtige communicant, ik neem aan dat je niet verwacht dat ik er nog een beschrijving van de fysieke ontwikkeling van het kind ga bijdoen.
Hoe vind je dat een overheid moet reageren als je dochter van 16 zwanger wordt van haar vriend van 20 ?
Oud 2 maart 2012, 15:58   #290
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

Citaat:
Hoe vind je dat een overheid moet reageren als je dochter van 16 zwanger wordt van haar vriend van 20 ?
sinds wanneer reageert een overheid ivm zwangerschappen?

Vanaf 16 is sex toegestaan met een meerderjarige, voordien niet. Voordien ligt de verantwoordelijkheid bij de ouders.

Wat men met gast2 uitspookt is typisch : ZIJ is verantwoordelijk, niemand neemt de verantwoordelijkheid over, m�*�*r de jeugdrechter geeft aan haar vriend de toestemming om elkaar te zien (ok onder toezicht, sex werd nog net niet toegestaan).

Misschien gewoon nog een jaartje wachten? dan kan hij haar bezwangeren, haar studies om zeep helpen (o ja hoor, ze hebben speciale richtingen voor tienermoeders: hoe doe ik mijn levende pop een pamper aan) en tegen dat ze niet meer schoolplichtig zijn, hebben ze hun diploma "hoe doe ik de pamper aan". en dan kan het koppeltje netjes hun eigen weg gaan.

Werkelijk dé ultieme droom van elke ouder met één drop verantwoordelijkheid in zijn kleine teen.

O ja, tegen dat ze dan midden twintig zijn en uiteindelijk ook volgroeide hersenen hebben is het allemaal achter de rug: "kompas" met al zijn personeelsleden die blij zijn om een job te hebben gaan er niet van wakker liggen, want hun oefenterrein ligt ergens anders, en de jeugdrechter houdt zich bezig met minderjarigen, niet met meerderjarigen.

Een vogel voor de kat dus! bye bye!

Laatst gewijzigd door Cynara Cardunculus : 2 maart 2012 om 16:00.
Oud 2 maart 2012, 15:58   #291
the_dude
Eur. Commissievoorzitter

the_dude's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dude. Zorgen ? Waarover hoeft gast2 zich zorgen te maken ? En wat kan een CGG hieraan doen ? Ik twijfel sterk aan de efficiëntie van het CGG. Het CGG, in welke provincie ook, bestaat uit professionele enkelingen met een overvolle agenda en die zich moeten bezighouden met alles wat onwenselijk is binnen de maatschappij. Ook gevangenen.

Neen dus. Dan raad ik Gast2 eerder aan beroep te doen op een goede kinderpsychiater, privé. Over de kwaliteit van de kinderpsychiater kan worden gepraat met een huisarts of zelfs met een medewerkster van het CLB maar dan wel ene met maturiteit en die het dus niet van de schoolboekjes moet hebben.

ik treed u bij, maar iets is beter dan niks is altijd het excuus waardoor er maar blijvend zeer diverse problematieken op die mensen hun bord gegooid worden. Geen bedrijfswagen, geen (alhoewel ik hoor dat het hier en daar veranderd is) maaltijdcheques, geen ziekteverzekering, geen extra pensioenopbouw, geen loon naar werken......en toch chaos kan zo plezant zijn.

ik maak mij zorgen gast2 hoeft zich geen zorgen te maken. 't Kind kiest haar eigen weg en in dit verhaal is het (voor minstens 1 van de partijen) een pijnlijke weg.

Laatst gewijzigd door the_dude : 2 maart 2012 om 16:01.
the_dude is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 maart 2012, 16:08   #292
gast2
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
die broer heeft het goed gezien vrees ik. Als je niet wenst mee te spelen in de toneeltjes, speel dan ook niet mee.
Uw eerste 2 alinea's plaats ik toch bij verliefdheid, mensen doen dan ondoordachte dingen.
Ik snap het bezoekuren en het contactverbod niet. Hoe kan er bezoek zijn als er een contactverbod is? Er is geen, van de staat uit, gesubsidieerde instantie die een uitspraak van de rechtbank naast zich neer kan leggen, toch?
EN
hou op met vechten, luister naar uw zoon. (mag ik eigenlijk niet zeggen want de situatie kennen we eigenlijk nog steeds niet )
wij hebben/hadden een contact-enstraatverbod in kortgeding aangevraagd en verkregen..
Oud 2 maart 2012, 16:09   #293
gast2
Lokaal Raadslid

Standaard

[quote=the_dude;6011744]die broer heeft het goed gezien vrees ik. Als je niet wenst mee te spelen in de toneeltjes, speel dan ook niet mee.
EN
hou op met vechten, luister naar uw zoon. (mag ik eigenlijk niet zeggen want de situatie kennen we eigenlijk nog steeds niet )[/QUOTE]

een man voelt niet hetzelfde als vrouw als het je kind is, cynara begrijpt me
Oud 2 maart 2012, 16:35   #294
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
een man voelt niet hetzelfde als vrouw als het je kind is, cynara begrijpt me
Voil�*. Op dergelijke feministische uitspraak zaten we nog te wachten. Venten zijn de eeuwige klojo's. Die snappen er niets van. We houden er ons best buiten als het begint te nijpen.
Uw partner begrijpt er waarschijnlijk ook niets van ? Hoe is zijn houding ?
Oud 2 maart 2012, 16:36   #295
Steve_M
Perm. Vertegenwoordiger VN

Steve_M's schermafbeelding

Standaard

Ik moet toch zeggen dat ik het opmerkelijk vind hoeveel tolerantie er hier bestaat voor een kerel van in de twintig die een relatie begint met een meisje van 13. Bij mij kan dat er echt niet in.

En voor mensen beginnen over hoe ze tegenwoordig toch sneller volwassen worden: dat is zever. Meisjes van 13 zijn kinderen, meisjes van 13 die volwassen zijn voor hun leeftijd zijn pubers.

Terug on-topic: ik zou wellicht ook de flikken lastigvallen tot die kerel achter slot en grendel zat (allez, dat is een scenario). Anderzijds zal dat wellicht ook de relatie met je dochter niet bevorderen.
Steve_M is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 maart 2012, 16:40   #296
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
ik treed u bij, maar iets is beter dan niks is altijd het excuus waardoor er maar blijvend zeer diverse problematieken op die mensen hun bord gegooid worden. Geen bedrijfswagen, geen (alhoewel ik hoor dat het hier en daar veranderd is) maaltijdcheques, geen ziekteverzekering, geen extra pensioenopbouw, geen loon naar werken......en toch chaos kan zo plezant zijn.
Die chaos vind ik niet meer plezant. Omdat een overheid zich met alles gaat bemoeien, er zoveel versnipperde gesubsidieerde overheidsinstanties zijn, waar iemand zoals Gast2 moet proberen haar weg in te vinden, of van iemand probeert gelijk te krijgen. Uiteindelijk wordt het van de ene dienst naar de andere, om vast te stellen dat ze allemaal hetzelfde zeggen, de een al met meer of minder woorden: u bent het probleem.
Oud 2 maart 2012, 18:53   #297
gast2
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steve_M Bekijk bericht
Ik moet toch zeggen dat ik het opmerkelijk vind hoeveel tolerantie er hier bestaat voor een kerel van in de twintig die een relatie begint met een meisje van 13. Bij mij kan dat er echt niet in.

En voor mensen beginnen over hoe ze tegenwoordig toch sneller volwassen worden: dat is zever. Meisjes van 13 zijn kinderen, meisjes van 13 die volwassen zijn voor hun leeftijd zijn pubers.

Terug on-topic: ik zou wellicht ook de flikken lastigvallen tot die kerel achter slot en grendel zat (allez, dat is een scenario). Anderzijds zal dat wellicht ook de relatie met je dochter niet bevorderen.
bedankt steve, als je de eerste fot zag toen hij haar nog maar op de wang kuste, begrijp je het dadelijk:een bol kindergezicht met een vent die haar kust en terwijl naar de camera "loenst"
toen zag ze er nog niet echt ouder uit voor haar leeftijd...
Oud 2 maart 2012, 18:55   #298
gast2
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Die chaos vind ik niet meer plezant. Omdat een overheid zich met alles gaat bemoeien, er zoveel versnipperde gesubsidieerde overheidsinstanties zijn, waar iemand zoals Gast2 moet proberen haar weg in te vinden, of van iemand probeert gelijk te krijgen. Uiteindelijk wordt het van de ene dienst naar de andere, om vast te stellen dat ze allemaal hetzelfde zeggen, de een al met meer of minder woorden: u bent het probleem.
idd, tot de ene dienst na de andere zegt: u had gelijk en terwijl wordt de afstand maar groter, als het nog ooit goed komt....

en inmiddels is het de laatste "dienst" en de jr die haar leugens weer volgen

de gezinsbegeleidster heeft de kinderen en hun verloofdes gehoord en toch...
Oud 2 maart 2012, 18:57   #299
gast2
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Voil�*. Op dergelijke feministische uitspraak zaten we nog te wachten. Venten zijn de eeuwige klojo's. Die snappen er niets van. We houden er ons best buiten als het begint te nijpen.
Uw partner begrijpt er waarschijnlijk ook niets van ? Hoe is zijn houding ?
dit is niet feministisch bedoeld maar mijn partner en de broers en grote zus hebben genoeg van haar leugens, net als een rouwperiode en na een jaar wil je verder
ik kan dit niet als moeder....
Oud 2 maart 2012, 20:56   #300
Vlaamse Leeuwin
Minister-President

Vlaamse Leeuwin's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cynara Cardunculus Bekijk bericht
Ik denk niet dat het probleem hier is dat relaties met een groot leeftijdsverschil goede relaties kunnen zijn. Het gaat over de te jonge leeftijd van het minderjarige kind!

Tenzij U natuurlijk vindt dat uw dochter van 5 gerust met een man van 25 een "relatie" mag onderhouden omdat ze eventueel als zij 25 is en hij 45 weldegelijke een goede relatie zullen kunnen hebben....

de series over tienerbevallingen tonen net aan hoe belangrijk het is dat de kinderen eerst wat ouder en meer met kennis en verstand moeten omgaan met het andere geslacht, dan een kind van 13 met een vent van 24.
Mijn oudste zoon is 15 jaar ;16 in juni....... zijn liefje is er bijna 17. Ja ze hebben seks met elkaar Voor de wet is dit strafbaar aangezien mijn zoon nog geen 16 is. Ik lig daar echt niet wakker van. Wij weten het, haar ouders weten het.... voor de rest heeft niemand zich daar in te moeien

En asjeblief vergelijk geen 5 jarige met een 14 jarige. Een 14 jarige is echt geen kind meer de dag van vandaag.

Live! Laugh! Love! If that doesn't work... ...LOAD! AIM! SHOOT! (repeat if you missed)

Laatst gewijzigd door Vlaamse Leeuwin : 2 maart 2012 om 20:57.
Vlaamse Leeuwin is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:27.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be