Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 2 maart 2012, 19:23   #101
Zeno!
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Schelfie Bekijk bericht
Gelieve het IQ van de bonobo niet te onderschatten. Die hun IQ is nog eens 1000x hoger dan het gemiddelde IQ van johnny's...
Klopt. Mijn excuses aan de bonobo's.
Zeno! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 maart 2012, 19:37   #102
F.B.
Parlementslid

Standaard

Wat mij ook bij bleef, was de reactie van Idrissi (SP.A). Zij stelde dat jongeren worden opgevoed met het idee dat homoseksualiteit niet kan, en vies is.
Alsof Vlaamse jongeren zo worden opgevoed.
Men blijft proberen om dit soort geweld los te koppelen van afkomst.

http://www.deredactie.be/permalink/1.1235431
F.B. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 maart 2012, 19:40   #103
F.B.
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CLAESSENS Joris Bekijk bericht
Ik herinner mij een voorval waarbij een stel Bubbers, beschilderd met de belgische vlag, tijdens een herdenkingsplechtigheid voor overleden mensen het podium beklommen om die herdenking te verstoren.
Uiteraard mogen zij daartegen protesteren en indien zij dit zouden gedaan hebben aan de poort of op een andere locatie zou mij dat niet gestoord hebben.
Wanneer zij onder de neus van nakomelingen van de herdachten de herdenking zelf komen verstoren is dat er over.
Het protesteren op zich geen probleem.
Het onnodig provoceren in de wetenschap dat daar agressieve reactie op kunnen komen en zelfs waarschijnlijk zijn is er over.
Dat is niet minder dan aanzetten tot geweld.
Wat nu precies is wat ook de homofielen in het artikel doen.
Ze hebben niet gezegd, hey dit is een toffe fuif! kom binnen en drink er ene met ons!
Ze zeiden het is een toffe fuif maar... pas op! Het is een homofuif!
Een heel duidelijke nuance en een heel andere benadering wel?
Misschien moet Joris eens kleur bekennen, en toegeven dat hij liever moslims heeft dan homo's.

Ik ben geen Dewinter-fan, maar over een ding had hij ongelofelijk veel gelijk.

Citaat:
Op een keer ga je moeten kiezen tussen homo's beschermen, of allochtonen knuffelen.
F.B. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 maart 2012, 19:45   #104
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

"bij de imans of de moslimexecutieven wou niemand reageren"

Zowel linkies als extreem rechtsen worden ongemakkelijk van dit dossier...

Moet extreem-rechts nu de blanke onchristelijke holebi viespeuken gaan verdedigen of de marginale moslimallochtoon ?
Moet links nu de holebi's gaan verdedigen of hun homofobe moslimkiezers ?

Het leven kan toch zo ingewikkeld zijn...

Waren het nu allochtone homos geweest en blanke opus dei jongens was het veel simpeler geweest..

Laatst gewijzigd door Eigenzinnig : 2 maart 2012 om 19:48.
Eigenzinnig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 maart 2012, 11:00   #105
E. Migrant
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parsprototem Bekijk bericht
Het is mij vrij duidelijk dat je Leuven Oude Markt niet kent. Twintig jaar geleden al ging ik naar homo-fuiven in Leuven als hetero.
Jouw onderliggende gedachte is dat homo's niet normaal kunnen doen over hun sociaal leven. Doen ze dat wel dan is het onnodig provoceren. Allé zeg. Is dat het sfeertje dat in Brussel hangt? Dan mogen ze het van mij daar houden.
Die allochtonen waren volgens mij niet van Leuven. Weer onnozelaars afgezakt van Brussel, van Antwerpen, of van Mechelen. En jij gaat naar hun pijpen dansen. Dans maar verder.

Wat heeft het slachtritueel nu te maken met het sociaal leven van mensen?
Ben je ooit op bezoek geweest in een kippenslachterij? Een runderslachterij? Of dat je nu een beest veel stress bezorgt en het dan met een stootje afmaakt, of met een mes (hoofd richting Mekka). Veel verschil maakt dat eigenlijk niet uit. Brussel is achterlijker dan Leuven.

Dat allochtonen in Leuven op de Oude Markt onnozele vragen komen stellen wanneer volgens onze goede, oude cultuur men eentje op heeft, is gewoon welbewuste pesterij. Dat jij uit Brussel dat niet door hebt, verwondert me ten zeerste.
Een vrij vermakelijk topic vind ik dit.

Dit soort zaken zijn al decennia schering en inslag in Antwerpen, Brussel, etc. Niet enkel met homo's heb je dit soort voorvallen, maar ook met de "sales puttes" (voor de frans-onkundigen = "vuile hoeren"), de lievelingsnaam waarmee moslims westerse meisjes aanspreken die door allochotonenland wandelen (= tegenwoordig bijna het ganse stadsgebied).

Leuvenaars, wordt eindelijk eens wakker en kom uit jullie droom.

Dit is de nieuwe realiteit van de 21ste eeuw. Je kan er niks aan veranderen. Live with it!

Of e-migreer.
E. Migrant is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 maart 2012, 11:08   #106
E. Migrant
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eigenzinnig Bekijk bericht

Moet extreem-rechts nu de blanke onchristelijke holebi viespeuken gaan verdedigen of de marginale moslimallochtoon ?

Waren het nu allochtone homos geweest en blanke opus dei jongens was het veel simpeler geweest..
Ik vind het vooral grappig dat als het nu in Leuven voorvalt, de hele community "Seg, héeee" begint te janken.
Oud 3 maart 2012, 11:15   #107
E. Migrant
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Groentje-18 Bekijk bericht
Ik woon nu voor het achtste jaar in Leuven.

Het is niet meer herkenbaar in vergelijking met wat het vroeger was.

Hangjongeren rond het station, overal vreemdelingen die een zeer armoedige en vreemde sfeer uitstralen en alles criminaliseren of minder leuk maken (geuroverlast door gebrekkige hygiëne, geluidsoverlast door het geschreeuw en geroep, storend gedrag dat blijkbaar in hun cultuur wel normaal is (rochelen, spuwen, neus ophalen nog erger alsof, ...), en vooral zeer veel intolerantie en negeren van iedere blanke bewoner (niet opzij gaan voor een ander als ze in de weg staan, tegenspreken nog ook, een air hebben van hier tot in Tokyo alsof het land van hun is, ... ik zag een griet zelfs een oude man afsnauwen in de bus, etc.), alle verkeersregels aan hun laars lappen (akkoord, de Leuvense studenten zijn daarin ook geen helden maar heb je hun al ooit over treinsporen zien lopen of bussen zien stophouden door ze half beginnen in mekaar te rammen? ) . Dit lang niet meer enkel in en rond de sociale wijken, onaangepast gedrag van de jongens jegens vrouwelijke studentes, ... (errond kwijlen dat het geen naam meer heeft, weigeren in te zien dat ze ongewenst zijn, ... ik heb samen met een vriendin zelf al moeten dreigen met de politie), uit alle macht contact met je proberen zoeken op de meest gewone en normaal gezien minst bedreigende denkbare gelegenheden bv zoals in een supermarkt, op straat bij klaarlichte dag, enz., maar ook vuil laten rondslingeren op bus of op straat, ... Je kan het zo gek niet bedenken eigenlijk, of ze doen het, en ja, het bezorgt overlast en leidt tot een verschrikkelijkere verslechtering van de sfeer in deze stad!!!

Ten tweede, intoleranten toelaten in een heel tolerante samenleving onder het mom van tolerantie. Je moet idioot zijn, om in te zien dat dat niet heel snel mislopen zal.
Als de intoleranten zich niet aanpassen en tolerant worden, wat ze duidelijk niet doen, zit je met een dik probleem.
Je kan niet van de mensen die gevisualiseerd worden door deze intoleranten vragen dat ze in de tijd dat iedere nieuwe intolerante die ze binnen laten zich heeft aangepast, ze hun intolerant gedrag maar gewoon tolereren hé... Zeker niet met de deuren wagenwijd open en iedere maand tegen de 2000 nieuwe asielzoekers uit intolerante landen die vaak ook nog eens mee hebben gedaan aan heel intolerante praktijken, en daarbij hebben we het nog niet over al wat hier via andere wetten zoals gezinshereniging, naturalisatie, ... terecht komt.

(Ja, een onderwijsinstelling is ook zeer gegeerd, als je drie jaar hier rondloopt kan je nl via de snel-Belg wet je paspoort krijgen. Laat je geen zand in de ogen strooien, slechts een heel klein %¨van de buitenlandse studenten komt echt naar hier om hier kennis op te doen en deze terug nuttig te maken in eigen land ... Zelfs als ze die intentie hebben, veranderen ze tijdens hun verblijf in België snel van gedachte. En je zou voor minder, zij zien ook wat wij hier allemaal hebben rondlopen ... (Met alle respect, maar dat werd me zelf gezegd door een Afrikaan die hier overigens niet wou blijven omdat hij vreesde dat de Arabieren ons land kapot zouden maken in zeer korte tijd - dat meld ik maar even.)

Ik zou denken dat Europa genoeg ervaring heeft met intoleranten, en de wereld als geheel ook, om niet meer opnieuw dezelfde fout te maken. Ja toch?
Laten we ook vooral niet vergeten, dat er heel veel mensen gevochten hebben voor de tolerantie die er vandaag de dag heerst!!! Dit zijn de verworven rechten van een vrije, areligieuze, wetenschappelijke, ontwikkelde, goed georganiseerde en niet-primitieve... samenleving waarin er meerdere behoeftes van de mens vervuld zijn, waardoor men kan doen aan actief denken en persoonlijke ontplooiing!
Zo te zien lopen ze in Leuven gewoon een paar decennia achter op Antwerpen en Brussel.

Het probleem lost zich nochtans vanzelf op. Als de meesten van de originele bevolking vervangen zijn door moslims...

Oops, probleempje met Leuven! Daar zitten vooral studenten... van buiten Leuven, wat zou dat kunnen geven?
Oud 3 maart 2012, 11:32   #108
E. Migrant
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door F.B. Bekijk bericht
Ik ben geen Dewinter-fan, maar over een ding had hij ongelofelijk veel gelijk.

Op een keer ga je moeten kiezen tussen homo's beschermen, of allochtonen knuffelen.
Als je puur naar de cijfers kijkt zal die berekening snel gemaakt zijn. Holebi's zijn maar goed voor 5 �* 10% van de stemmen, terwijl in een stad als Antwerpen nu al 1 op 3 van de kiesgerechtigden van allochtone afkomst is en die verhouding blijft snel wijzigen in het voordeel van de allochtonen.
Oud 3 maart 2012, 12:01   #109
Elbow
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door E. Migrant Bekijk bericht

Dit soort zaken zijn al decennia schering en inslag in Antwerpen, Brussel, etc. Niet enkel met homo's heb je dit soort voorvallen, maar ook met de "sales puttes" (voor de frans-onkundigen = "vuile hoeren"), de lievelingsnaam waarmee moslims westerse meisjes aanspreken die door allochotonenland wandelen (= tegenwoordig bijna het ganse stadsgebied).

Dit is de nieuwe realiteit van de 21ste eeuw. Je kan er niks aan veranderen. Live with it!

Of e-migreer.
Je kan er niets aan veranderen?
Toch wel, te beginnen met een echte migratiestop, i.e. een herenigingsstop voor islamieten.Gedaan met importbuiden en bruidegommen, anders blijft het dweilen met de kraan open.
Twee, een duidelijke vermaning aan de moslimgemeenschap : als ze zich niet herpakken, dan is het gedaan met moskeeën bouwen en subsidies krijgen. Desnoods moet de erkenning van de islam ingetrokken worden.
Drie : lessen maatschappijleer moeten heropvoedingslessen worden in concentratiescholen, met als rode lijn het duidelijk geformuleerd thema : wat wij hier niet aanvaarden uit de islamitische religie en cultuur.
Vier : daders moeten gestraft worden, recidivisten moeten hun Belgische papieren ontnomen worden en uitgezet worden naar hun heimweeland (of dat van hun ouders of grootouders).
Vijf : vooral niet stemmen op linkse partijen die hier mee verwantwoordelijk voor zijn. Duw ze onder de kiesdrempel voor hun medeplichtigheid.
Elbow is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 maart 2012, 12:09   #110
E. Migrant
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Elbow Bekijk bericht
Toch wel, te beginnen met een echte migratiestop, i.e. een herenigingsstop voor islamieten.Gedaan met importbuiden en bruidegommen, anders blijft het dweilen met de kraan open.
Twee, een duidelijke vermaning aan de moslimgemeenschap : als ze zich niet herpakken, dan is het gedaan met moskeeën bouwen en subsidies krijgen. Desnoods moet de erkenning van de islam ingetrokken worden.
Drie : lessen maatschappijleer moeten heropvoedingslessen worden in concentratiescholen, met als rode lijn het duidelijk geformuleerd thema : wat wij hier niet aanvaarden uit de islamitische religie en cultuur.
Vier : daders moeten gestraft worden, recidivisten moeten hun Belgische papieren ontnomen worden en uitgezet worden naar hun heimweeland (of dat van hun ouders of grootouders).
Vijf : vooral niet stemmen op linkse partijen die hier mee verwantwoordelijk voor zijn. Duw ze onder de kiesdrempel voor hun medeplichtigheid.
Zal nooit gebeuren. We leven in een open samenleving en in een democratie. Beide zijn de oorzaak van de huidige problemen.

Zolang mensen niet inzien dat de open samenleving en de democratie de basisproblemen zijn is oplossing onmogelijk.
Oud 3 maart 2012, 12:14   #111
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Elbow Bekijk bericht
Dat is al een serieuze goede opsomming van de beginselen "hoe stoppen we de islamitische invasie"
Cynara Cardunculus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 maart 2012, 12:35   #112
Elbow
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cynara Cardunculus Bekijk bericht
Dat is al een serieuze goede opsomming van de beginselen "hoe stoppen we de islamitische invasie"
Tja, de problemen gaan ook met die invasie gepaard niet?
Elbow is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 maart 2012, 16:08   #113
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Of e-migreer.
Haha..dat lijkt u te willen..we hoeven die mentaliteit niet te pikken hoor en evenmin ons land daarvoor te verlaten, laat dit duidelijk zijn.
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 maart 2012, 16:58   #114
CyberpunX
Staatssecretaris

CyberpunX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Zal nooit gebeuren. We leven in een open samenleving en in een democratie. Beide zijn de oorzaak van de huidige problemen.
Zolang mensen niet inzien dat de open samenleving en de democratie de basisproblemen zijn is oplossing onmogelijk.
Correct.

Citaat:
De leuvenaars die nog steeds dromen komen zelden buiten vermoed ik. Ik studeerde er 16jr geleden en in mijn schoolomgeving was er toen al een overgewicht aan aggressieve allochtonen die regelmatig te keer gingen in vechtpartijen. Gewapend, en dan spreek ik niet over knuppels. Dus waarom lijkt dit nu pas een probleem? Ik kan me voorstellen dat er al tientallen gerapporteerde gevallen geweest zijn (ik heb het eens geprobeerd maar ze hebben me weggestuurd :/), zeker tegen homo's.
CyberpunX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 maart 2012, 20:15   #115
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door F.B. Bekijk bericht
Wat mij ook bij bleef, was de reactie van Idrissi (SP.A). Zij stelde dat jongeren worden opgevoed met het idee dat homoseksualiteit niet kan, en vies is.
Alsof Vlaamse jongeren zo worden opgevoed.
Men blijft proberen om dit soort geweld los te koppelen van afkomst.
[
Dat is het ook... het heeft meer met 'achterlijkheid' te maken... en toeval wilt nu dat die (woestijn)godsdiensten die 'achterlijkheid' verkondigen en toeval wilt werder dat de mate van indoctrinatie sterk gecoorelateerd is met afkomst of regio.

We kunnen een aardig boompje opzetten over dat Vlaamse jongeren nu al dan niet zo worden/werden 'opgevoed' .... resultaten waren/zijn er naar :
Het idee dat het 'vies is en niet kan' (en als het dan toch zonodig moet ergens in een huiskamer dat we er niet hoven op te kijken ) heerst zelf nu nog welig.

Grof geweld ( als extreme vorm van aversie ) tegen homo's bestond ook al...daarvoor moesten we niet meteen wachten op op de nieuwkomers.
praha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 maart 2012, 20:23   #116
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eigenzinnig Bekijk bericht

Je droomt... enkel voor extreem rechts is het een dilemma .
( En ook weer niet : uiteindelijk worden dat twee vliegen in 1 klap )

Voor 'linkies' echter is het vrij makkelijk... je komt immers op voor diegenen die onrecht aangedaan wordt.
Of ken jij soms 'linkies' die verkondigen dat we deze allochtoonse geweldplegers maar rustig moeten laten doen ?
Oud 4 maart 2012, 11:35   #117
E. Migrant
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Haha..dat lijkt u te willen..we hoeven die mentaliteit niet te pikken hoor en evenmin ons land daarvoor te verlaten, laat dit duidelijk zijn.
Dream on.
Oud 4 maart 2012, 17:23   #118
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door praha Bekijk bericht
Dat is het ook... het heeft meer met 'achterlijkheid' te maken... en toeval wilt nu dat die (woestijn)godsdiensten die 'achterlijkheid' verkondigen en toeval wilt werder dat de mate van indoctrinatie sterk gecoorelateerd is met afkomst of regio.

We kunnen een aardig boompje opzetten over dat Vlaamse jongeren nu al dan niet zo worden/werden 'opgevoed' .... resultaten waren/zijn er naar :
Het idee dat het 'vies is en niet kan' (en als het dan toch zonodig moet ergens in een huiskamer dat we er niet hoven op te kijken ) heerst zelf nu nog welig.

Grof geweld ( als extreme vorm van aversie ) tegen homo's bestond ook al...daarvoor moesten we niet meteen wachten op op de nieuwkomers.
Dat was misschien vijftig jaar geleden zo maar tegenwoordig hebben veel Vlaamse jongeren homovrienden omdat er juist minder vooroordelen en agressie was en jongeren zonder problemen voor hun geaardheid kunnen uitkomen, we zitten niet te wachten op mensen die de tijd terugdraaien en opnieuw ervoor zorgen dat mensen hun geaardheid opnieuw moeten verbergen, ze zouden beter dit probleem in " eigen rangen" eens aanpakken!

Wanneer er nog jongeren zijn die homoseksualiteit afkeuren leidt dit anders dan bij moslims ook niet tot agressie of zelfs grof geweld, durf een kat een kat noemen; het zijn zo goed als steeds moslims die homo's lastig vallen en geweld gebruiken, dat nu even minimaliseren vind ik fout.
Oud 4 maart 2012, 17:24   #119
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dream on.
Niet ik maar uzelf begon over " het land verlaten " dus..
Oud 4 maart 2012, 20:50   #120
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dream on.
'k Vrees dat gij aan 't dromen zijt
Zoals alice zegt : 'we hoeven dat niet te pikken' sterker nog : we mogen dat niet pikken en we (uiteindelijk) zullen we dat niet pikken.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:09.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be