![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Denk de holle slogans zoals "goed bestuur" weg, en je hebt van hen ook geen beeld waarvoor ze staan op gemeentelijk vlak. Veel mensen, waaronder mezelf, interesseert het gemeentelijke geen ene moer. Dus ik stem steeds op dezelfde partij als nationaal. En dit is ook de uitgelezen kan om de traditionele partijen pijn te doen. Briljante zet. Slimmer dan betogingen organiseren op Brussel. In het stemhokje een bolletje kleuren kost veel minder moeite dan door de straten van Brussel lopen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Noem ik jou "bompa" omdat je in de groep van de gepensioneerden hoort ? Ik dacht van niet. Mag ik je dan ook beleefd vragen je smart ass kwalificaties voor je eigen clubje voor te houden ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wat niet lachend gezegd kan worden, is de waarheid niet. Meneer.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Eric 'Ik hou van alle zes' Van Rompuy laat weer eens van zich horen: http://standaard.be/artikel/detail.a...MF20120304_023
Dat hij zo'n schrik heeft dat hun federaal beleid invloed gaat hebben op de gemeenteraadsverkiezingen zegt vooral veel over dat federaal beleid. |
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | ||
Minister
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]()
Joëlle Milquet, als ex Vice-Eerste Minister en Minister van Binnenlandse Zaken en Gelijke Kansen: "Il y a des droits à consolider dans les six communes (à facilités), au niveau judiciaire, électoral, il y a un concept de communauté métropolitaine qui peut s'avérer fondamental en terme de désenclavement de Bruxelles... " klik hier |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
"...we mogen zeker niet vallen in de kuil van “één tegen allen”..." Ik vraag me af of Meneer Van Rompuy van mening is dat de kuil van "allen tegen één" een andere kuil is, en zo ja, of hij ook zo'n probleem maakt van het vallen dáárin?
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#28 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Exclusief in Vlaanderen: Al wie da ni springt, al wie da ni springt is N-VA (Brünoke's kleuterbende) Exclusief in Brussel: Brussel kan wel een paar honderd miljoen Euro missen (Guy Vanhengel, PS (ex-Ø-VLD)) Exclusief in Wallonië: wij keurden de pestbelastingen goed want ze troffen toch vooral de Vlamingen (Didier Reynders, MR) |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Dat n-va om puur taktische redenen zijn sterkste pion wil op het bord zetten begrijpt uiteraard iedereen. Maar het moet wel nog op een geloofwaardige manier gebeuren. Ik vind de start alvast niet goed. Is gewoon mijn persoonlijke mening. Het zal zaak zijn om net als bij andere partijen goede lokale campagnes te voeren, op lokale thema's. In gemeentes of steden waar er enkel een ploeg wil groot worden in het kielzog van stemmenkanon BDW zonder veel eigen inbreng gaan ze volgens mij nooit lukken op blijvende manier. Het begint er wel op te lijken dat bij n-va alles maar dan ook echt alles gewoon een soort van aanloop tot, en voorbereiding tot de verkiezing van 2014 is. Op basis van de huidige voorzet, heb ik niet het gevoel dat n-va strategisch veel belang hecht aan de gemeenteraadsverkiezingen. Zou vrijevlaming zijn scenario dat hij enkele dagen geleden heeft toegelicht dan toch de "echte" agenda vormen ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Exclusief in Vlaanderen: Al wie da ni springt, al wie da ni springt is N-VA (Brünoke's kleuterbende) Exclusief in Brussel: Brussel kan wel een paar honderd miljoen Euro missen (Guy Vanhengel, PS (ex-Ø-VLD)) Exclusief in Wallonië: wij keurden de pestbelastingen goed want ze troffen toch vooral de Vlamingen (Didier Reynders, MR) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Bart De Wever is nog altijd voorzitter van de N-VA, en als dusdanig verantwoordelijk voor het succes van de hele partij bij de gemeenteraadsverkiezingen. Bart de Wever heeft daar dus heel veel over te zeggen. Citaat:
Citaat:
Citaat:
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
In de afgelopen jaren is er anders niet veel veranderd in Vlaanderen met de NVA in de Vlaamse regering. Juist dezelfde koek als met de traditionele partijen. En wat erger is, ik heb eerder de indruk dat alles slechter draait dan ooit tevoren. Zeg, dat ik het u gezegd heb. Laatst gewijzigd door system : 4 maart 2012 om 15:00. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Natuurlijk zijn die van nationaal belang. Als de klassieke collabo-partijtjes klappen krijgen zal dat onvermijdelijk tot zware problemen leiden op de nationale partijbureau's. Zullen Beekse en Sanderke hun voorzitterspositie kunnen behouden na Oktober? Ik vrees ervoor. En vooral voor de CD&V zou een nieuwe klap een existentiëel probleem worden, want wat rest de CD&V nog als haar lokale machtsbasis wegvalt?
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik ben het met u eens dat gemeenteraadsverkiezingen iets anders zijn dan verkiezingen voor het regionaal en/of het federaal parlement. Ik heb het tot nu toe echter NOG NOOIT meegemaakt dat de 'traditionelen' de gemeenteraadsverkiezingen NIET zélf met het regionale en (vooral) het federale beleid in verband brachten: bij duidelijke winst van hun eigen partij - ongeacht of die nu in de federale regering 'haar verantwoordelijkheid opnam' dan wel op de oppositiebanken mocht zitten te verkommeren - luidde het immers steevast dat het regeringsbeleid daar voor iets tussen zat: ofwel werd dat regeringsbeleid door de kiezer beloond (en hoefde er dus niets te veranderen, of vergiste de kiezer zich), ofwel werd dat regeringsbeleid door de kiezer afgestraft (en diende het regeringsbeleid dus te veranderen, of vergiste de kiezer zich). Aan het 'amalgameren' heeft de héle politieke klasse haar steentje bijgedragen, de 'traditionelen' niet in de laatste plaats. Dat het gefoefel nu als een boemerang in het gezicht van de "nomenklatoera" dreigt terug te keren, zorgt bij mij alvast NIET voor ook maar het geringste medelijden met diezelfde "nomenklatoera". Dat iemand als Meneer De Wever daarvan zou kunnen profiteren, vind ik persoonlijk niet bepaald 'leuk', maar ik vind wél dat Meneer De Wever dom zou zijn als hij de geboden kans niet grijpt. Ik vrees soms dat de pervertering van onze 'democratie' reeds véél té vér is gevorderd om daar wat dan ook nog tegen te kunnen beginnen. Ik kan uiteraard alleen maar hopen dat ik mij daarin schromelijk vergis.
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() Laatst gewijzigd door djimi : 4 maart 2012 om 15:06. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik heb het tot nu toe NOG NOOIT meegemaakt dat de 'traditionelen' de gemeenteraadsverkiezingen NIET zélf met het regionale en (vooral) het federale beleid in verband brachten: bij duidelijke winst van hun eigen partij - ongeacht of die nu in de federale regering 'haar verantwoordelijkheid opnam' dan wel op de oppositiebanken mocht zitten te verkommeren - luidde het immers steevast dat het regeringsbeleid daar voor iets tussen zat: ofwel werd dat regeringsbeleid door de kiezer beloond (en hoefde er dus niets te veranderen, of vergiste de kiezer zich), ofwel werd dat regeringsbeleid door de kiezer afgestraft (en diende het regeringsbeleid dus te veranderen, of vergiste de kiezer zich). Aan het 'amalgameren' heeft de héle politieke klasse haar steentje bijgedragen, de 'traditionelen' niet in de laatste plaats. Dat het gefoefel nu als een boemerang in het gezicht van de "nomenklatoera" dreigt terug te keren, zorgt bij mij alvast NIET voor ook maar het geringste medelijden met diezelfde "nomenklatoera".
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Dat doen ze nu al op Vlaams niveau en dat gaan ze dus perfect kunnen verderzetten op gemeentelijk niveau. Laatst gewijzigd door Another Jack : 4 maart 2012 om 16:04. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Ik zie de vlaams nationalistische partij die wél woord wil houden (en waar ik principieel dus verplicht ben om op te stemmen) nergens een absolute meerderheid halen.....
![]() |