![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#321 |
Banneling
|
![]() misschien toch wat info over die grote pupillen:
http://www.drugsforum.nl/viewtopic.php?f=3&t=14329µµ |
![]() |
![]() |
![]() |
#322 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
gezien de meid blijkbaar nogal emotioneel was zou het vooral vreemd zijn mocht er GEEN pupilverwijding zijn. Je hebt geen drugs nodig om dat te verklaren, maar het zou inderdaad een gemakkelijke verklaring zijn.
![]() |
![]() |
#323 |
Minister-President
|
![]() Toen ik na een hele nacht afzien van kiespijn en een dafalgan of 6 ging werken kwam er bij mij ook geen zinnig woord meer uit.
![]() |
#324 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wat is er mis met mislukte relaties ? Vallen en opstaan; ooit van gehoord ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#325 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
Dit kan je ook krijgen door het nemen van bepaalde medicijnen of antibiotica. Er is niks aan te doen... nynorsk, je zoekt precies een reden om te "vergoeilijken" hoe een gezin verscheurd is door een meerjarige man die een 13j verleidde? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#326 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Is dat je favoriete argument wanneer iemand je vertelt dat wat je zegt niet juist is? Nou moe. Het lijkt me overduidelijk dat zowel jij als je dochter op zoek zijn naar begrip van anderen, en niet naar kritiek. Uit je verhaal valt op te maken dat je voor begrip niet meer bij elkaar terecht kan, maar wel voor tonnen kritiek. Ik vind dat vooral héél erg spijtig, en ja, dan vooral voor je dochter, want zij is de meest kwetsbare persoon in heel dit verhaal. Ik blijf er ook telkens ik dit topic van versteld staan dat je zoveel in het openbaar gooit. Wie je dochter een beetje kent kan in een vingerknip afleiden dat het over haar gaat. Ook je dochter zelf zal het wel heel makkelijk herkennen. The internet is forever. Ik heb toen ik 14 was ook even (heel kort) een aantal strubbelingen met m'n ouders gehad. Mocht ik toen ontdekt hebben dat ze zo maar eventjes heel m'n levensverhaal open en bloot op het internet zouden gesmeten hebben, ik zou zeer kwaad zijn, ontzettend verdrietig, enorm vernederd, eenzaam,...
![]() |
![]() |
#327 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
je wil jezelf toch niet vergelijken met mijn dochter omdat je een aantal "strubbelingen" had met je ouders ja, ik zoek hier begrip en raadgevingen om oa mijn dochter te kunnen "helpen" want ik beschouw haar tijdelijk geestelijk gestoord onder invloed van die man maar ik geef niet op... ik denk niet dat je ouders nachten wakker gelegen hebben van je "strubbelingen" ik zou zeggen:groei op en doorzie hoe erg deze situatie is geescaleerd, ik ga niet meer antwoorden op uw reacties...want ik vind ze te kortzichtig...en neen, niet omdat ik mijn gelijk wil halen, wel omdat het te pijn doet...mens, je hebt geen idee wat dit in ons gezin doet.... trouwens:niemand, maar dan ook niemand die we kennen:familie, vrienden, kenissen of mensen die dit verhalen horen kunnen die uitspraak begrijpen... ps:ik heb mijn antwoord aangepast omdat er idd teveel openbaar wordt gegooid, bedankt om me erop te wijzen nynorsk, het ga je goed... Laatst gewijzigd door gast2 : 5 maart 2012 om 07:32. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#328 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Wie ten allen prijze gelijk wil halen, luistert onvoldoende. Zij is niet het probleem, zij zit met het probleem. De relatie is voor de man noch voor 't meisje binnen de relatie een probleem. De relatie is enkel een probleem voor gast2. Als je niet wil werken aan uw eigen problemen en enkel verdoemenis wil afroepen over zij die er geen probleem in zien, kan ik wel begrijpen dat anderen, uiteindelijk, u als het probleem zullen zien. Die gedachtengang lijk mij vrij logisch.
![]() |
![]() |
#329 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Wie zit met een probleem? De dochter heeft geen probleem met de relatie (en die mag dan nog zo ongezond zijn dat ze wil, als de onderdelen van een relatie geen probleem ondervinden dan is dat zo). De broers hunnen haar haar leven en willen verder met het hunne. En er is er ene die voor de één of andere mysterieuze reden (want daar mag niet naar gezocht worden, neen we moeten altijd met vingertje naar diene jongen wijzen want hij is een slechte mens enz...), nooit zal ophouden met vechten. M.a.w. gast2 zegt daar dat ze nooit de levenskeuze van haar dochter zal respecteren. Inderdaad een serieus groot probleem.
![]() |
![]() |
#330 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
ps:in kortrijk is verleden jaar nog een moeder veroordeeld omdat ze een minderjarige dochter liet een relatie hebben met een meerderjarige, maar ja, wetten gelden blijbaar niet voor u dus! Laatst gewijzigd door gast2 : 5 maart 2012 om 08:47. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#331 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Stel je de vraag waarom ze werden veroordeeld. Niet omdat het koppel toevallig wat zit te prutsen op straat tijdens een toevallige ontmoeting. Juridisch heb jij niets te vrezen want je staat de relatie niet toe. Dus, nogmaals, richt je pijlen op de meerdejarige, en stop met je dochter te verketteren ook al ben je het niet eens met haar gedrag. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#332 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Probeer leuke dingen met elkaar te doen op de momenten dat je samen kan zijn, vermijd de dingen die ruzie uitlokken,... Misschien dat je dan terug leuke dingen bij elkaar ontdekt? Want jijzelf en jouw gezin ziet haar alleen maar als negatief, maar ik vrees dat zij jou en het gezin ook alleen maar als negatief ziet. Dat kan toch nooit goedkomen op die manier, lijkt me? Het zal wel gebeuren dat jongeren ineens, na een eindeloos conflict, met hangende pootjes terugkomen, maar heel vaak gebeurt dat NIET. En tienerdochters zijn helaas niet zo kneedbaar dat ze dat dat onder "dwang" kunnen doen. Jouw dochter heeft wellicht wel positieve vooruitzichten (ook al zijn ze mogelijks niet echt positief voor haar): als ze lang genoeg wacht, kan ze helemaal doen wat ze zelf wil (i.e. zonder bemoeienis samenzijn met haar vriend) en hoeft ze nooit meer ruzie met jullie te hebben. De kans dat ze die positieve vooruitzichten "opgeeft" voor samenzijn met een gezin waar ze precies alleen maar ruzie mee heeft, lijkt me redelijk klein eigenlijk. Je zit nu in een positie dat bepaalde opvoedingstaken uit handen gegeven zijn. Het is de rechter die bepaalt of ze hem mag zien of niet. Het is de instelling die bepaalt hoe dat dan in zijn werk gaat en hoe haar dag eruitziet. Dat is een groot nadeel, want dan heb je daar geen controle over en als ze het niet doen zoals jij het zou willen, is dat natuurlijk hemeltergend. Anderzijds is het een voordeel omdat je het niet zélf moet doen. Als ouder kun je nl. volledig machteloos staan tgo je tiener, met alle conflicten tot gevolg. Tieners kunnen zich verzetten boven alle ouderlijke wil, hoe goed je het ook hebt proberen aanpakken. Je zit nu in een situatie dat je die conflicten met je dochter niet meer HOEFT te voeren. De tijd dat je samen bent, kun je gebruiken voor dingen die de relatie na al die ruzies terug kunnen herstellen. En misschien dat er dan later ruimte komt om het over die conflictueuze dingen te hebben. Of misschien is het dermate geëscaleerd dat er nooit geen ruimte meer is voor positieve dingen, maar ik zou er vooralsnog op hopen dat er wel nog herstel mogelijk is. Samengevat: volgens mij ga je met méér ruzie geen verzoening kunnen vinden. En ik vrees dat die verzoening nodig zal zijn om haar 'terug te halen'.
![]() |
![]() |
#333 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Me dunkt dat het dan doodnormaal is dat de moeder eens laat blijken dat ze niet meer op de knieen gaat liggen smeken. U draait de rollen serieus om. Mijn tenen beginnen ervan te krullen. Is zoiets deel van die opleiding? ----------------------- Ik noteer hier trouwens ook dat er hier posters zijn die vinden dat zolang kinderen maar tevreden zijn met hun relatie (kind van 9 vb. met een man van 40) dat men ze maar moet laten doen? of niet soms? die kinderen worden ook wel groter en dan hebben ze toch maar een goede relatie nietwaar? Je gaat je als ouder daar toch niet tegen verzetten? Laatst gewijzigd door Cynara Cardunculus : 5 maart 2012 om 12:24. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#334 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dus alle keren dat jij en je kinderen leuke dingen doen, met elkaar omgaan zonder ruzie, ben je bij hen aan het smeken ofzo? Citaat:
Trouwens, vanuit haar perspectief HEEFT ze liefde eh. Van die vent. En wellicht ook van die vent zijn familie, waar ze ook contact mee heeft. Waarom zou ze dat in godsnaam spontaan willen opgeven om bij een familie te zijn die haar vanuit haar perspectief niet wil? Ah wacht, misschien moet de familie nog wat harder ruzie maken met haar, haar keer op keer vertellen hoe ze heel het gezin kapot heeft gemaakt, en dan zal ze spontaan inzien dat ze haar doodgraag zien en terug willen komen. Neen, daarmee stoppen, en proberen terug samen iets leuks te doen, dat zou heel hard smeken zijn!!
![]() |
![]() |
#335 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() Ik heb geen probleem met uw dochter en ook niet met haar relatie en ik neem aan dat die moeder uit Kortrijk ook weinig problemen ziet in de relatie van uw dochter met een volwassene. U wel, U hebt daar een probleem mee. Het probleem ligt dus bij u en hoe u daarmee omgaat. Kijk naar uw probleem en werk er aan. Zoals Nynorks ook poogt aan te duiden is het conflict tussen dochter en moeder in deze verziekt tot op het bot (tenminste als wat gepost is enigszins de realiteit weergeeft). Zolang u gast2 ruzie zoekt zal zij dat vinden, overdreven moeilijk om in te zien kan dit toch niet zijn.
"Het is de gelovige die, niet het geloof dat bescherming nodig heeft. Mensen hebben mensenrechten, religies, geloven en ideeën hebben die niet.'' Laatst gewijzigd door the_dude : 5 maart 2012 om 13:11. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#336 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
aan Gast2 : zulke emorommel als hierboven ondersteunt u niet, en helpt u niet verder; laat u niet vangen.
![]() |
![]() |
#337 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door Cynara Cardunculus : 5 maart 2012 om 14:02. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#338 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik vind dat Gast2 hier bitter weinig steun/begrip krijgt. Heb niet alles gelezen maar uit hetgeen ik wel las, kan ik opmaken dat zij een liefhebbende, doch moegetergde moeder is.
Het is natuurlijk makkelijk om als buitenstaander "professioneel" advies te willen verstekken en ook makkelijk om de kant van het kind te kiezen. Volgens mij kan niemand, maar dan ook niemand zich voorstellen wat Gast2 echt doormaakt. De slapeloze nachten, de constante angst om haar dochter, de frustratie omwille van de officieuze "goedgekeurde" relatie van de meerderjarige met haar KIND...ik zou niet graag in haar schoenen staan. Ook verschiet ik wel een beetje van sommigen die het min of meer OK vinden dat 13-jarig meisje relatie heeft met volwassen man. Komaan seg...zolang het hun eigen dochter niet betreft zeker... |
![]() |
![]() |
![]() |
#339 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik denk bovendien dat zowel Nynorsk als The Dude ofwel nog maar net hun adolescentieperiode achter de rug hebben, of deze nog moeten doormaken. Naar ik recent leerde, zijn de hersenen slechts volgroeid rond het 25ste levensjaar. Laatst gewijzigd door Cynara Cardunculus : 5 maart 2012 om 14:20. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#340 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als die man zich bovendien aangetrokken voelt tot jonge tieners, is de kans groot dat ze binnenkort door hem bedrogen zal worden omdat hij andere tieners gaat opzoeken. Als ze erbij blijft voor de rest van haar leven lopen haar eigen kinderen ook meer kans om misbruikt te worden door hem. Redenen genoeg om die relatie liever niet te zien gebeuren.
![]() |