![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
You know what I am talking about, that feeling, that sting that just does not go away, is there. And regardless of whatever “guided” you towards islam, as I explained above you will always live with that feeling deep down that tells you that you might have been “misguided”, that you might be throwing your life away for a non existing cause, possibly the only life you will ever have. For there is no way of you ever finding out for sure whether the commandments in that book you treasure so dearly, were actually passed down to man by a mysterious creator, or just an invention of man. That is why you will always live in doubt, why you will never be in peace with any choices you make in life, because there is always that possibility that it was all in vain. Laatst gewijzigd door Rizzz : 8 maart 2012 om 01:19. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#62 | |||||||
Minister-President
|
![]() Zit er niet supermooi uit, maar ook weer niet lelijk. Het kon erger, denk ik
![]() Citaat:
Citaat:
Als je bedoelt van welke gemeente ik kom: Boom Als je bedoelt hoe ik tot deze aarde kom zal ik het je nu uitleggen (pas op u zal uzelf nog eens kunnen bekeren): 26 jaar geleden hadden mijn ouders seksuele betrekkingen met elkaar. Hierbij kwam de penis van mijn vader in de vagina van mijn moeder, en loosde daar zijn sperma. Die sperma ging dieper de baarmoederhals en de baarmoeder binnen en kwam terecht in één van de twee eierstokken die elke vrouw rijk is. Het eitje van mijn moeder was rijp, en aldus kon van de vele 10.000 spermacellen eentje in het eitje geraken en die bevruchten. De chromosomen begonnen zich te delen en al gauw had je enkele cellen. Via meiose en mitose werden het meer en meer cellen, totodat het leek op een soort championschijfje. De foetus dat later mezelf zou zijn bleef groeien en groeien gedurende 9 maanden totdat het tijd was dat ik ter wereld kwam, wat ook gebeurde. Ziedaar het wonder van het nieuwe leven. Heeft geen bal te maken met sprookjesfiguren of leven scheppen uit klei. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Voor de zon: Een ster zoals de zon ontstaat uit een gaswolk. De trekt samen onder invloed van zijn eigen zwaartekracht. Hierdoor wordt het centrum via die samenhangende gaswolk steeds heter en heter. Na verloop van vele 1000'den jaren is de druk en de hitte in het centrum van die gaswolk zo immens, dat kernfusie ontstaat, waarbij waterstof wordt omgezet in helium. Hierbij komt er een enorme hoeveelheid hitte en energie vrij zodat wij nu kunnen genieten van de zon. Voor de maan: Men is nog niet 100% zeker hoe de maan juist is ontstaan, maar de meest plausibele theorie is dat de maan vroeger een planeet was. Deze planeet, Thetis, ramde vele miljoenen jaren geleden, vlak na de aarde. Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#63 | |||||||
Minister-President
|
![]() Ziet er niet supermooi uit, maar ook weer niet lelijk. Het kon erger, denk ik
![]() PS: Ik ben uw broer niet want ik heb geen genetische verbinding met u. Citaat:
Citaat:
Als je bedoelt van welke gemeente ik kom: Boom Als je bedoelt hoe ik tot deze aarde kom zal ik het je nu uitleggen (pas op u zal uzelf nog eens kunnen bekeren): 26 jaar geleden hadden mijn ouders seksuele betrekkingen met elkaar. Hierbij kwam de penis van mijn vader in de vagina van mijn moeder, en loosde daar zijn sperma. Die sperma ging dieper de baarmoederhals en de baarmoeder binnen en kwam terecht in één van de twee eierstokken die elke vrouw rijk is. Het eitje van mijn moeder was rijp, en aldus kon van de vele 10.000 spermacellen eentje in het eitje geraken en die bevruchten. De chromosomen begonnen zich te delen en al gauw had je enkele cellen. Via meiose en mitose werden het meer en meer cellen, totodat het leek op een soort championschijfje. De foetus dat later mezelf zou zijn bleef groeien en groeien gedurende 9 maanden totdat het tijd was dat ik ter wereld kwam, wat ook gebeurde. Ziedaar het wonder van het nieuwe leven. Heeft geen bal te maken met sprookjesfiguren of leven scheppen uit klei. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Voor de zon: Een ster zoals de zon ontstaat uit een gaswolk. De trekt samen onder invloed van zijn eigen zwaartekracht. Hierdoor wordt het centrum via die samenhangende gaswolk steeds heter en heter. Na verloop van vele 1000'den jaren is de druk en de hitte in het centrum van die gaswolk zo immens, dat kernfusie ontstaat, waarbij waterstof wordt omgezet in helium. Hierbij komt er een enorme hoeveelheid hitte en energie vrij zodat wij nu kunnen genieten van de zon. Niet elke gaswolk kan een ster worden, en mislukken. De druk in het centrum is niet zwaar genoeg voor kerfusie. Deze zijn 'mislukte sterren' zoals de planeten Jupiter en Saturnus. Voor de maan: Men is nog niet 100% zeker hoe de maan juist is ontstaan, maar de meest plausibele theorie is dat de maan vroeger een planeet was. Deze planeet, Thetis, ramde vele miljoenen jaren geleden, vlak na het ontstaan van ons zonnestelsel de aarde. Na de botsing ontstond de Maan uit weggeslagen materiaal van het zowel het inslaande planeet als de proto-Aarde, dat na de botsing in een baan om de Aarde beland was. U ziet: Wederom geen almachtig wezen nodig om een verklaring te geven. Citaat:
Citaat:
Al is de Vlaming nog zo fel, de Waal die krijgt zijn goesting wel. Laatst gewijzigd door Schelfie : 8 maart 2012 om 14:15. |
|||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#64 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#65 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De ooievaar?.... ![]() Laatst gewijzigd door harriechristus : 8 maart 2012 om 17:25. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#66 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Predestination is a bliss to the ignorant and a folly to the wise. ![]() - Piero 2012, Free after Thomas Gray (1742). |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#67 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar toen is die semitische godsdienst met open armen in Rome ontvangen (zoals ook alle andere godsdiensten)... En toen die geimmigreerde godsdienst genoeg aanhangers had, heeft-ie de oorspronkelijke Europese goden verdrukt. Met als hoogtepunt het in brand steken van de bibliotheek van Alexandrie. Zo is die semitische godsdienst hier gekomen: via immigratie en het verdrukken van de autochtone goden, tot het vernietigen van wat ermee verbonden leek te zijn. Koekoeksstreken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#68 | |
|
![]() Citaat:
![]() 'Keizer Constantijn werd door zijn moeder Helena tot het Christendom bekeerd.' In werkelijkheid zag hij het christendom als de ideale godsdienst om het volk van alle onderworpen landen te depolitiseren. En zo richtte hij het keizerrijk in en hij verbood op den duur alle privégoden. Hierop volgde een eerste poging tot een volledig iconoclasme. Dat werd nog een keer teruggedraaid door keizer Flavius Claudius Julianus (361-363), later "Julianus Apostata" (d.i. de Afvallige) genoemd, zonder blijvend sucses. Hij kondigde godsdienstvrijheid af, maar benadeelde daarbij het christendom en liet christenen uit het leger en het onderwijs ontslaan. Deze zwarte bladzijde in de kerkgeschiedenis en de geschiedenis van Gods Rijk op aarde wordt als onbelangrijk terzijde geschoven. Het zou eens mensenwerk genoemd kunnen worden. Stel je voor! Het principe van oude goden opruimen heeft ook Mohammed goed geholpen. Alleen in 1553 in Byzantium heeft Mehmed II een steekje laten vallen omdat hij weer patriarchen aanstelde toen de christenen zich niet wilden bekeren. De mohammedanen wilden toch ook bedienden hebben en boeren die op het veld werken, dus het doorgaan met afslachten was niet zo een goed idee. Uiteindelijk hebben de Grieken het oorspronkelijke Griekenland volledig bevrijd. In Spanje waren de kaliefen eigenlijk ook veel te tolerant en dat heeft ze opgebroken. Karel Martel heeft de arabieren een lesje geleerd en de bevolking voelde zich bevrijd. En verder kostte het toch nog wel een zeshonderd jaar om Europa vervolgens te kerstenen, want de Duitse ridders organiseerden in de middeleeuwen nog jaarlijkse campagnes om de Noordelijke volken te kerstenen ofwel te decimeren. Dat was leuker dan altijd maar jagen en het leverde ook vaak een fraaie buit op. Nou dat was het dan wat betreft Europa. In moderne tijden willen we graag denken dat de meeste christelijke volken door het evangelie zijn bekeerd, maar volgens mij zijn er andere middelen toegepast. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#69 |
Minister-President
|
![]() Mij lijkt het duidelijk een politieke keuze van Constantijn. Elke keizer streeft naar één rijk met één wetgeving één munt enz. De Romeinen hadden de gewoonte om bij ingelijfde territoria de bijbehorende cultuurgoden mee op te nemen in hun pantheon. Dit heeft geleid tot een ongelooflijke bazaar van Goden en halfgoden en huisgoden. Dit zal ongetwijfeld maatschappelijke spanningen meegebracht hebben. Lijkt mij dan ook niet zo ongewoon dat een keizer ook daarin naar een eenheid streeft. Maar waarom nu juist zo'n obscure Joodse sekte? Door zijn moeder Helena, misschien. Maar er zit in het Paulinistisch Christendom toch iets dat voor een keizer zeer aantrekkelijk is dat andere godsdiensten niet hebben namenlijk de claim van universalisme. De paulinistische god is niet meer territoriaal gebonden noch tribaal en volksgebonden. Katholiek (καθολικός-ή-όν - katholikos), wat algemeen of universeel betekent.
![]() |
#70 |
Staatssecretaris
|
![]() Meiose, biologie uit de basisschool FFS.
![]() |
#71 | ||
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() Citaat:
Iets zegt me dat harrie nooit voorbij de leerstof van de kleuterschool is geraakt, gezien zijn "theorie"...
![]() |
![]() |
#72 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Nu: dat de atomen en ons leven door intelligente microwezentjes is geschapen is heel wat logischer. Citaat:
![]() ![]() ![]() WAAROM MOETEN ATOMEN INTELLIGENTIE BEZITTEN? Onze maatschappij functioneert ook niet vanzelf, maar berust op onze intelligentie, terwijl ons lichaam nog veel ingewikkelder is dan onze maatschappij en ons lichaam zou vanzelf functioneren. Dat vind ik dan onlogisch. Volgens mij is ons lichaam ook weer een maatschappij op zichzelf, met daarin 10^40 microwezens, die ons lichaam besturen en alles dus draaiende houden. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#73 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]()
Al is de Vlaming nog zo fel, de Waal die krijgt zijn goesting wel. Laatst gewijzigd door Schelfie : 9 maart 2012 om 11:15. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#74 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
![]() Ik denk dat je gelijk hebt schelfie, iemand die zo hard weigert om zich ook maar een klein beetje te verdiepen in de materie heeft nooit de basisschool afgemaakt.
![]() |
![]() |
#75 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#76 | |
|
![]() Citaat:
Maar goed, klopt die metafoor wel? De mens en de maatschappij zijn toch een en dezelfde? En intelligentie is een naam voor een ingewikkelde vorm van causaliteit, zoals de maatschappij en als je wilt, voor het automatisch functioneren van het menselijk lichaam. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#77 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
En zo is ons lichaam ook een organisme dat ook niet vanzelf functioneert, maar op de intelligentie van de microwezentjes berust. Citaat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#78 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het is wel heel dom te denken dat ik die niet zou kennen. Maar wie weigert zich in mijn atoomtheorie te verdiepen is wel heel erg conservatief. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#79 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#80 | ||
|
![]() Citaat:
Je moet geen analogie maken met iets dat naar zichzelf verwijst. Waarom is functioneren met intelligentie niet vanzelf functioneren? Die intelligentie hoort toch bij het zelf? Citaat:
|
||
![]() |
![]() |