![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#101 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#102 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door kwantum : 9 maart 2012 om 13:34. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#103 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
De stammen van Noord-Amerika kenden het concept van grondeigendom niet en dat heeft duchtig meegespeeld. Van alle overeenkomsten (verdragen zwart op wit) tussen de Amerikaanse overheid en indianenstammen ivm het 'vrijgeven' van jachtgebieden', werden ongeveer 80 % ervan door de Amerikaanse overheid flagrant geschonden. Laten we de uitroeiing van de bizons niet vergeten einde negentiende eeuw, die de primaire levensbron waren van de vlakte-indianen. Dekens opzettelijk besmet met typhus werden uitgedeeld. Het 'vuurwater', goedkoop te verkrijgen in de winkeldepots in de reservaten met opzet gelokaliseerd in gebieden niet interessant voor de kolonisten (woestijn, dorre vlakten). Het geld voor voedsel enz van staatswege werd achterover gedrukt door 'ambtenaren' die er werkten. Er is een periode geweest dat er door de overheid een dollar werd uitgeloofd voor een indiaanse scalp. En je kent de historische slagzin toch : 'a good indian is a dead indian'. Dacht je nu echt dat die stammen altijd en overal in vrede met elkaar leefden? Paardendiefstal, vrouwendiefstal, clashes, gruwelijke rituelen, ja. En dan? Het blijven peanuts vergeleken met de gruwelijkheden van de grote expansionistische bewegingen. De natuur is wel altijd intact gebleven. Tot de blanken aankwamen: bomen gekapt werden, de coyote en de wolf uitgeroeid werden. En nee, ik heb wel tamelijk veel westerns bekeken, maar daar komt mijn info van de laatste twintig jaar niet van. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#104 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Nochtans heeft iemand die bij de rijke burgerij opgroeit toch ook wel een andere cultuur dan iemand die in een arbeidersgezin opgroeit. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#105 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
1 Humanisme (voor de christenen: naastenliefde) 2 Egalitair wereldbeeld (voor de christenen: we zijn allemaal kinderen van God) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#106 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Zoveel positieve wetenschap, positieve cultuur en positieve levensstandaard hebben ze ook niet gezien, hoor. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#107 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#108 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#109 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() En niet iedereen die "rechts" is is" racist" ! Dat woord betekent trouwens niets meer! Zowel "rechts" als "racist", wat betekent dat nog???
Iedereen die het multiculdebacle niet ondergaat zonder morren is nu een "racist"! Terwijl de echte racisten juist in het kamp zitten van diegenen die dat woordje zo graag gebruiken! Ga maar eens kijken hoe het er aan toe gaat in de landen waar vele van die verrijkers vandaan komen! Hoe zij dan in hun eigen land staan tegenover vreemdelingen: d�*t is pas racisme! |
![]() |
![]() |
![]() |
#110 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Gelukkig? Wat is gelukkig? Als ze een ander zaten op te peuzelen waren ze gelukkig? Enz ten tweede: in de geschiedenis hebben alle landen oorlogen gevoerd. Onze laatste alhier is ondertussen 70 jaar geleden en de volgende is nog niet in zicht zeker? Of het zou moeten dank zij de vele verrijkers en hun landen zijn! Nu is er nog steeds oorlog in de vele achtergebleven landen op de wereldbol, waar sommigen hun rijkdom en weelde niet opkunnen en anderen liggen te kreperen zonder dat iemand (uit hun eigen land) naar hen omziet! Kijk maar eens naar de landen die nog steeds in een oorlogstoestand zitten, op zeer weinige uitzonderingen na... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#111 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#112 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Die laatsten trakteren je dan prompt op een leuke en uiteraard cultureel verrijkende subincisie: http://en.wikipedia.org/wiki/Penile_subincision Ge moogt al eens lachen hé... Maar laat ons ernstig zijn: er valt hier niets te kiezen. Bepaalde keuzes van het patronaat in het verleden, de globalisering... hebben de huidige situatie veroorzaakt. Door de snelle evolutie van de technologie en de steeds intensievere economische globalisering weten we dat het in de toekomst sowieso nog "multicultureler" zal worden, of we dat nu leuk vinden of niet. Het debat gaat dus over hoe we daarmee moeten omgaan. Dan heb je de aanpak Dewinter, die betekent luid roepen en voor de rest altijd plat op de buik gaan voor de neoconservatieve zelfmoordpiloten in Washington en Tel Aviv - dat is de keuze van de zelfmoord van de Europese samenleving en tradities. Of je kunt positief met open oog de toekomst tegemoet treden en er iets van maken. Ik heb mijn keuze gemaakt! Laatst gewijzigd door Kallikles : 9 maart 2012 om 21:28. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#113 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#114 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Of hoe indrukken zo fout kunnen zijn.
![]() |
#115 | ||||||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Ge kunt anderen niet opleggen wat ge zelf niet praktiseert. Iedereen heeft zijn eigen waarden en normen. Kijk bijvoorbeeld naar Fred van Gent en mij. Beiden vrij goed geïntegreerde autochtonen en toch totaal verschillende normen en waarden. Hij diep gelovig, ik atheïstisch, hij tegen holebi's, ik niet, enz... We leven in een maatschappij waar zoveel verschillende culturen en subculturen samen functioneren, en dit zelfs zonder de hier gehate culturen mee te rekenen. Soms zonder en soms met problemen. De vrijheid van meningsuiting en godsdienstvrijheid garandeert ons deze eigen normen en waarden. Ge kunt het er niet mee eens zijn, maar ze zijn beschermd door onze wetten. En net zoals de allochtonen moeten ook gij en ik deze wetten naleven. Citaat:
Citaat:
Zolang iemand de regels hier naleeft heb ik er geen probleem mee dat die bijvoorbeeld nog een Nederlands paspoort heeft zoals een collega van me. Meh, ik heb het zo niet voor verplicht participeren. Bij de buurtfeesten hier in de buurt doe ik bv niet mee. Dat is mijn keuze en ik sta daarom dat dat mijn keuze moet blijven. Citaat:
Misbruiken moeten er uit. Citaat:
Citaat:
Ik heb het al dikwijls gezegd, Alice. Onze mening verschilt nauwelijks. Het enige verschil is dat ik niet discrimineer op basis van afkomst of etniciteit.
![]() |
![]() |
#116 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#117 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Wat niet weg neemt dat er nog veel pleitbezorgers zijn van een multiculturele samenleving. Als je peilt naar de reden daarvoor dan kom je meestal niet verder dan de voorbeelden die ik aangaf in de OP. Aangezien dit subforum bol staat van discussies pro en contra leek het me zinvol om eens na te gaan waarom voorstanders van een multiculturele samenleving dit concept verdedigen. Als u dit te academisch vindt dan laat il dat voor uw rekening. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#118 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Volgens uw benadering zijn er dus geen homogene en heterogene samenlevingen. |
|
![]() |
![]() |