![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Volgens mij verdraag jij geen vrouwelijke baas. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#62 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dag Fantoom. Ofwel is je reactie pure fake, met je 15 postings. Ofwel ben je overtuigd van wat je dicteert, en ben je kortweg een oude kortgeestige slecht opgevoed slachtoffer. Met alle respect voor slachtoffers.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#63 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het gaat om loopbaan. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#64 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#65 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#66 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
A. Mannen worden niet beter betaald dan vrouwen. Nogmaals. Feit is wel dat mannen nog steeds de beter betaalde jobs innemen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#67 |
Banneling
|
![]() Dag Rudy. Maar heb jij toevallig een antwoord op mijn vraag?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#68 |
Parlementslid
|
![]() Wat een belachelijke figuur bent u, lang niks gelezen dat zo laag van de grond is. Heeft u zelfs fatsoenlijk gelezen wat ik schreef?
Spiegels en geslachtsgemeenschap zijn verfoeilijk omdat ze het tal der mensen vermenigvuldigen. Laatst gewijzigd door Zapatista : 9 maart 2012 om 17:51. |
![]() |
![]() |
![]() |
#69 |
Parlementslid
|
![]() Door die ene zin leek dat zo, achteraf gezien was dat inderdaad uit context.
![]() |
#70 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#71 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Er is iets dat mij rond de kwestie van verloning voor vrouwen heeft doen vragen stellen. Kijk, ik ben helemaal gewonnen voor gelijkheid van verloning voor mannen en vrouwen. Maar dan wel te verstaan in het kader van hetzelfde werk. Gebeurt dat soms niet? Wanneer nu bv. in een auto-assemblagebedrijf aan de lopende band mannen en vrouwen door elkaar hetzelfde werk doen, dan mag ik toch veronderstellen dat zij evenveel betaald worden. Of niet soms? En als dat niet het geval zou zijn: hoe wordt dit dan gerechtvaardigd?
Anderzijds hoorde ik deze week op Radio Eén iemand uit de vrouwenbeweging stellen dat "er nog steeds een kloof is tussen het gemiddelde loon dat mannen verdienen in v.m. het gemiddelde loon bij de vrouwen. Dit lijkt mij wel eerder absurd. Zou het niet kunnen dat het gemiddelde bij de mannen hoger ligt door het simpele feit dat er bij hen meer hoger opgeleiden zitten?
![]() |
#72 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#73 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Is dat niet strafbaar volgens het forumreglement? Dat alles omdat ze weigert te erkennen dat de positie van de vrouw in islamlanden er globaal veel slechter aan toe is dan de positie van de vrouw in andere culturen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#74 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Je moet al naar het hele verre oosten gaan om nog een democratie te vinden terwijl er een meerderheid aan moslims rondloopt. Je vindt vast zelf een voorbeeld! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#75 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Er bestaat geen infrastructuur voor dat weten en dat voelen. Dat begint al bij het bevallen: tijdens de uren van de weeën had ik als enig afleidingspunt in het hospitaal een christus die aan het sterven was aan het kruis. Leuk hoor. Ik heb de plooien in de gordijnen geteld. En ik mocht niet teveel lawaai maken ook al was de verpleegster toen ik naar het toilet ging vergeten de druppelteller af te zetten (van een baxter). Met het gevolg dat het hele zootje erin ging en ik de ene wee na de andere kreeg zonder pauze. En toen ik met mijn zoontje aan het spelen was (hij lag tussen mijn benen op mijn bed), stak de gynaecoloog zijn kop in de deur: 'Oh,bent u 'm nu al aan het verwennen?' De onnozelaar. En met de dochter ben ik blij dat ik gevraagd heb waarom ze na de bevalling een injectie in mijn arm staken. 'We doen u efkens in slaap om die placenta eruit te trekken.' Had ik die vraag niet gesteld, dan... Ik raad mijn zoon en dochter aan om geen kinderen te hebben. En zeker mijn dochter niet. Waarom kinderen hebben als de overheid enerzijds wel vraagt dat je als vrouw gaat werken, maar anderszijds niet eens op een fatsoenlijke manier kan voorzien in kinderopvang (inschrijven nog voor je zwanger bent...). En denk je dat er iemand voor je opstaat in de trein op weg naar het werk als je zeven maanden zwanger bent. Vergeet het. Ik mocht nog in eerste klas rijden. Maar mijn zuster niet en die is flauwgevallen op de trein. En als je met een dikke buik over het zebrapad oversteekt terwijl groen op oranje staat, om je trein te halen omdat de kleine net voor je hem naar de crèche wilde brengen, een volle broek had, je dus gehaast bent en die trein niet wilt missen... je teruggefloten wordt door een ja hoor, vrouwelijke agente: 'Mevrouw, gaat u maar even terug oversteken en steek over wanneer het licht groen wordt.' Ik kijk heel graag, haast jaloers naar gorilla's in reportages, hoe ze met hun jongen omgaan. Zo had ik mijn moederschap willen beleven. Waarom zou je in zo'n sfeer nog kinderen willen hebben? Daar moet je goed zot voor zijn. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#76 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#77 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#78 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En toch vraag ik mij af wat die West-Vlaamse Els de Temmerman uit Roeselaere in Afrika zit uit te spoken. Een krant in Zuid-Sudan. Mensenrechten. Kan al die blonde energie, kennis en ervaring niet efficiënter worden gebruikt op een iets hoger niveau ? Laatst gewijzigd door Rudy : 9 maart 2012 om 18:48. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#79 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#80 | |