Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 9 maart 2012, 23:47   #121
Elio di Supo
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles Bekijk bericht
Je hebt ook geen gevoel voor humor, hé. Eronder schreef ik heel duidelijk:
En ik ga gewoon verder op uw humoristische zinspeling. Of moest ik volgens u enkel met dit reageren?

Elio di Supo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 maart 2012, 00:20   #122
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Kallikles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Elio di Supo Bekijk bericht
En ik ga gewoon verder op uw humoristische zinspeling. Of moest ik volgens u enkel met dit reageren?

Je nam de humoristische zinsspeling serieus, maar negeerde de serieuze zinsspelling ...
Kallikles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 maart 2012, 00:27   #123
Elio di Supo
Banneling

Standaard

Citaat:
Je nam de humoristische zinsspeling serieus, maar negeerde de serieuze zinsspelling ...
En wat houdt die serieuze zinspeling dan in?

De multiculturele samenleving is onvermijdelijk, leer er mee leven en verder wat litanie tegenover uw geliefde doelwitten Amerika en Israel ...

Ik vraag me ten andere af hoe u zou staan tegenover de multiculturele samenleving als we hier zouden overspoeld worden door Amerikanen
Oud 10 maart 2012, 00:29   #124
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:

De multiculturele samenleving is onvermijdelijk, leer er mee leven en verder wat litanie tegenover uw geliefde doelwitten Amerika en Israel ...

Ik vraag me ten andere af hoe u zou staan tegenover de multiculturele samenleving als we hier zouden overspoeld worden door Amerikanen
En/of joden ?
den dinges is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 maart 2012, 00:32   #125
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Kallikles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Dat laatste is al meer dan zestig jaar zo, en je hoort mij niet klagen.

Overigens heb ik niets tegen VS of Israël, alleen tegen slaafse onderwerping aan hen, zoals Dewinter doet.

Laatst gewijzigd door Kallikles : 10 maart 2012 om 00:32.
Kallikles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 maart 2012, 00:39   #126
Elio di Supo
Banneling

Standaard

Citaat:
Dat laatste is al meer dan zestig jaar zo, en je hoort mij niet klagen.
Dat is prima. Maar in essentie komt uw argumentatie pro multiculturele samenleving enkel neer op het accepteren van wat u onvermijdelijk acht.

Laatst gewijzigd door Elio di Supo : 10 maart 2012 om 00:40.
Oud 10 maart 2012, 09:05   #127
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
U creeert begripsverwarring. Uw suggestie doet vermoeden dat elke maatschappij in zijn kern multicultureel is, want elke maatschappij kent een boven- en een onderlaag. een paar uitzonderingen niet te na gesproken.

Volgens uw benadering zijn er dus geen homogene en heterogene samenlevingen.
Uiteraard is elke maatschappij multicultureel.

Die bovenlaag is goed afgeschermd, en houdt de segregatie met de onderlaag (de lagere lagen) zo goed mogelijk in stand.

Er zijn nog andere verschillende culturen.
Een yuppie heeft een andere cultuur (en andere waarden en normen) dan bijvoorbeeld een rasta of een goth.
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 maart 2012, 09:12   #128
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Wat niet weg neemt dat er nog veel pleitbezorgers zijn van een multiculturele samenleving. Als je peilt naar de reden daarvoor dan kom je meestal niet verder dan de voorbeelden die ik aangaf in de OP.

Aangezien dit subforum bol staat van discussies pro en contra leek het me zinvol om eens na te gaan waarom voorstanders van een multiculturele samenleving dit concept verdedigen. Als u dit te academisch vindt dan laat il dat voor uw rekening.
Waar staan die discussie pro en contra?

Jij vroeg "Wat vindt u positief aan de multiculturele samenleving?" dat is iets heel anders dan "Waarom ben jij pro multiculturele samenleving?"

Zo'n aanzet is als vragen "Ben je pro of contra regen?"
Oud 10 maart 2012, 09:53   #129
Elbow
Banneling

Standaard

De kost van niet-EU leefloners : 114 miljoen euro/jaar

Citaat:
Kwart leefloners is geen Belg
10 procent EU'ers, 17 procent niet-EU'ers
zaterdag 10 maart 2012, 03u00

Een kwart van de leefloners is geen Belg. Brussel heeft verhoudingsgewijs vijfmaal meer leefloners dan Vlaanderen, Wallonië driemaal.

België telde in 2011 143.000 mensen die geen inkomen hebben uit arbeid en ook geen sociale uitkeringen krijgen en daardoor op een leefloon terugvallen. Dat meldt staatssecretaris Maggie De Block (Open VLD), die niet alleen Asiel en Migratie in haar portefeuille heeft, maar ook Maatschappelijke Integratie.

De cijfers zijn wellicht onvolledig. Het jaar voordien waren er immers 150.000 leefloners en het is vrijwel zeker dat dit cijfer niet gedaald is. Wellicht hebben nog niet alle OCMW's hun dossiers overgemaakt. Maggie De Block gaf deze cijfers als antwoord op een vraag van Filip Dewinter (Vlaams Belang). Die wou ook weten hoeveel vreemdelingen een leefloon krijgen, en hoe de verdeling is over de gewesten.

Uit het antwoord van De Block blijkt dat 27 procent van de leefloontrekkers de Belgische nationaliteit niet heeft. Tien procent is EU'er. Het gaat vooral om Italianen, Fransen, Nederlanders, Portugezen, Bulgaren en Roemenen. 17 procent is niet-EU'er: het gaat niet om asielzoekers of illegalen want die hebben geen recht op een leefloon.

In Brussel vormen de niet-Belgen 40 procent van de leefloontrekkers, in Vlaanderen 30 procent, in Wallonië maar 20 procent. In dat laatste gewest is de armoede dus vooral een ‘autochtoon probleem'. Wallonië telt evenveel Belgische leefloners als Vlaanderen en Brussel samen.

Aan de verhoudingen tussen de gewesten is de laatste jaren niet veel veranderd: de verschillen blijven dus dramatisch groot. Vlaanderen, dat 60 procent van de totale bevolking omvat, heeft 30 procent van de leefloontrekkers, amper de helft van wat zijn bevolkingsaantal laat vermoeden. Wallonië met iets meer dan 30 procent van de bevolking, heeft 45 procent van de leefloontrekkers, de helft meer dan zijn bevolkingscijfer laat vermoeden. Brussel met 10 procent van de bevolking heeft 25 procent van de leefloners, 2,5 keer wat zijn bevolkingscijfer laat vermoeden. Dat betekent dat Brussel verhoudingsgewijs vijfmaal meer leefloners telt dan Vlaanderen, Wallonië driemaal meer dan Vlaanderen.

Kostprijs

Het antwoord van Maggie De Block bevat ook kostprijsgegevens. De leeflonen uitbetaald aan Belgen (72 procent) zouden alles samen, 133 miljoen euro kosten. Die voor de EU'ers (10 procent) zouden 56 miljoen kosten en die voor de niet-EU'ers (17 procent) zouden 114 miljoen kosten. Als die cijfers juist zijn – waaraan getwijfeld wordt – heeft Filip Dewinter munitie.
http://www.standaard.be/artikel/deta...kelid=V33N9N60

Zijn onder de "Belgen" de "nieuwe" dubbelpaspoortige Belgen gerekend (zelfde methode als bij de count van gevangenen?)

Waarom speelt België ocmw voor niet-Belgen?

Valt dit onder de artisjokiaanse "baten" van de multicultuur?
Elbow is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 maart 2012, 09:58   #130
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Elbow Bekijk bericht

http://www.standaard.be/artikel/deta...kelid=V33N9N60

Zijn onder de "Belgen" de "nieuwe" dubbelpaspoortige Belgen gerekend (zelfde methode als bij de count van gevangenen?)

Waarom speelt België ocmw voor niet-Belgen?

Valt dit onder de artisjokiaanse "baten" van de multicultuur?
Natuurlijk zit bij die overige 3/4 nog minstens de helft aan verrijkers met dubbel paspoort. Als men even het OCMW in Antwerpen binnenstapt veronderstelt men vast dat het er nog meer zijn.

Ondertussen kost een verzorgingstehuis ongeveer 2000 euro per maand.....
Cynara Cardunculus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 maart 2012, 10:06   #131
Vette Pois(s)on
Perm. Vertegenwoordiger VN

Vette Pois(s)on's schermafbeelding

Standaard

multicultarisme is volgens mij een techniek van de sossen dat mensen blijven trappelen en zelfs achteruitgaan.

Het moet bergaf gaan of hun kiespubkiek verdwijnt.
Oud 10 maart 2012, 10:14   #132
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cynara Cardunculus Bekijk bericht
Natuurlijk zit bij die overige 3/4 nog minstens de helft aan verrijkers met dubbel paspoort. Als men even het OCMW in Antwerpen binnenstapt veronderstelt men vast dat het er nog meer zijn.

http://forum.politics.be/showthread....26#post5669526
Oud 10 maart 2012, 10:24   #133
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Je vergeet natuurlijk de échte reden: de frustratie zien op de gezichten van mensen als jou. Alleen al daarvoor zou ik heel Afrika, Azië en als het nog effe kan alle Polynesiërs en Aboriginals door je dorpje willen jagen.

Die laatsten trakteren je dan prompt op een leuke en uiteraard cultureel verrijkende subincisie: http://en.wikipedia.org/wiki/Penile_subincision

Ge moogt al eens lachen hé...

Maar laat ons ernstig zijn: er valt hier niets te kiezen. Bepaalde keuzes van het patronaat in het verleden, de globalisering... hebben de huidige situatie veroorzaakt. Door de snelle evolutie van de technologie en de steeds intensievere economische globalisering weten we dat het in de toekomst sowieso nog "multicultureler" zal worden, of we dat nu leuk vinden of niet.

Het debat gaat dus over hoe we daarmee moeten omgaan. Dan heb je de aanpak Dewinter, die betekent luid roepen en voor de rest altijd plat op de buik gaan voor de neoconservatieve zelfmoordpiloten in Washington en Tel Aviv - dat is de keuze van de zelfmoord van de Europese samenleving en tradities.

Of je kunt positief met open oog de toekomst tegemoet treden en er iets van maken. Ik heb mijn keuze gemaakt!
Uit uw openingszin spreekt haat en woede, blijkbaaar heeft u een probleem met de terechte vragen die hier gesteld worden.
Uw enige argument is" het wordt nog erger en jullie kunnen daar niets aan doen, wat ik fantastisch vind!"
Nochtans wordt gevraagd uit te leggen waarom u de multiculturele samenleving dan fantastisch vind, blijkbaar kunt u dat niet, behalve leedvermaak tonen en zeggen " dat we er niets aan kunnen doen".
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 maart 2012, 10:30   #134
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Uit uw openingszin spreekt haat en woede,
Je hoeft jouw gevoelens niet te projecteren op iemand anders.

Gelieve, als voorvechtster dan de onderbouwde argumenten, zelf eens onderbouwde argumenten naar voor te schuiven en het "gemodereer" achterwege te laten.
Oud 10 maart 2012, 10:35   #135
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

Citaat:
Die laatsten trakteren je dan prompt op een leuke en uiteraard cultureel verrijkende subincisie: http://en.wikipedia.org/wiki/Penile_subincision
kende ik niet.
Bij de aboriginals had men wel een matriarchale cultuur. Interessant om zien dat deze vorm van geboortebeperking dan op conto van de mannetjes kwam....
Cynara Cardunculus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 maart 2012, 10:35   #136
Sywen
Minister-President

Sywen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

kosten van subsidies voor bedrijven: 2.5 miljard euro /maand

"Flandern muss unabhängig werden" -- Adolf Hitler
Sywen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 maart 2012, 10:42   #137
Elbow
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sywen Bekijk bericht
kosten van subsidies voor bedrijven: 2.5 miljard euro /maand
Die bedrijven leveren werkgelegenheid op en scheppen welvaart.
En welke verrijking betekenen de geïmporteerde uitkeringstrekkers?
Elbow is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 maart 2012, 10:45   #138
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Alboreto Bekijk bericht
Dat is nonsens.
Ge kunt anderen niet opleggen wat ge zelf niet praktiseert.
Iedereen heeft zijn eigen waarden en normen.
Kijk bijvoorbeeld naar Fred van Gent en mij.
Beiden vrij goed geïntegreerde autochtonen en toch totaal verschillende normen en waarden. Hij diep gelovig, ik atheïstisch, hij tegen holebi's, ik niet, enz...

We leven in een maatschappij waar zoveel verschillende culturen en subculturen samen functioneren, en dit zelfs zonder de hier gehate culturen mee te rekenen. Soms zonder en soms met problemen.

De vrijheid van meningsuiting en godsdienstvrijheid garandeert ons deze eigen normen en waarden.
Ge kunt het er niet mee eens zijn, maar ze zijn beschermd door onze wetten. En net zoals de allochtonen moeten ook gij en ik deze wetten naleven.

Daar ben ik het mee eens, en dit zowel voor allochtonen en autochtonen.

Dat vind ik een non issue.
Zolang iemand de regels hier naleeft heb ik er geen probleem mee dat die bijvoorbeeld nog een Nederlands paspoort heeft zoals een collega van me.

Meh, ik heb het zo niet voor verplicht participeren.
Bij de buurtfeesten hier in de buurt doe ik bv niet mee.
Dat is mijn keuze en ik sta daarom dat dat mijn keuze moet blijven.

Volledig akkoord.
Misbruiken moeten er uit.

Stel je verwachtingen af op de realiteit, multicultuur is al eeuwen een realiteit en dat is niet eens een probleem, zolang iedereen basis normen en waarden kan delen kun je ook vrijheden toestaan, naast mekaar leven mag gerust.

Akkoord.

Ik heb het al dikwijls gezegd, Alice.
Onze mening verschilt nauwelijks.
Het enige verschil is dat ik niet discrimineer op basis van afkomst of etniciteit.
Dat zijn dus voor alle duidelijkheid helemaal geen nonsens,want onze wetgeving, manier van samenleven, doelstellingen, normen en waarden zijn op die basiswaarden gerealiseerd, het zijn pijlers van deze cultuur.
Dat u voor en een ander tegen holibi's is toont aan dat u helemaal niet begrijpt wat ik schreef, wanneer Fred uit Gent holibi's niet discrimineert en op geen enkele manier zich verbaal, fysiek agressief opstelt, mag hij gerust als persoonlijke mening hebben dat hij " tegen holebi's is".
Om het voor u nog wat duidelijker te stellen" niet zijn mening maar handelen ( gedrag) staat centraal.

Het verschil tussen u en mij is dan ook dat ik cosequent ben, van mij mogen mensen ook tegen allochtonen zijn, maar dan denkt u ineens moreel boven anderen te moeten uitklimmen, want van u mag Fred wel tegen holebi's zijn maar anderen niet " tegen allochtonen" zijn, ook al geven zij met het laatste duidelijk aan het over gedrag te hebben.

Laat ik mijn punt over vrijheid van mening en religie nog maar eens voor u samenvatten, moslims genieten hier van die vrijheid! Je mag gerust de vijf pijlers van je geloof vrij beleven, maar wanneer je jezelf op religie beroept om afwijken van de hier geldende waarden ( gelijkheid man en vrouw, holibirechten, scheiding kerk en staat) in vraag te stellen en handelen zonder erkenning van die waarden aan deze samenleving op te leggen, heeft dit alles met dwang en niets meer met die vrijheden te maken. Dan maak je misbruik van de vrijheid van religie en denk je dus dat we een supermarkt zijn waar je a la carte kunt kiezen wat je nodig hebt om fundamentele waarden opnieuw in vraag te stellen.
De strijd voor holebirechten, gelijkheid man en vrouw en scheiding van kerk en staat is al gevoerd en die gaan we niet overdoen, niet voor Mohammed en niet voor Fred uit Gent, laat dat duidelijk zijn. Er is dus een wereld van verschil tussen uw en mijn opvattingen!

Dat totaalpakket van waarden die je niet in vraag kunt stellen met de verwachting dat de samenleving daarnaar zal handelen, moet je glashelder stellen tegenover iedereen, ongeacht origine of afkomst en overtuiging.

Nergens hield ik een betoog dat iemand moet meedoen aan buurtfeesten, integendeel! Ik vind dat je daarmee steeds de verkeerde mensen bereikt, dus waarom dan uw opmerking?
Is jou Nederlander ook Belg? Denk het niet...dus ook die opmerking slaat nergens op.

Je sneer over discriminatie negeer ik liever, ik gun u uw broodnodig superioriteitsgevoel!
Oud 10 maart 2012, 10:46   #139
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cynara Cardunculus Bekijk bericht

Dat klopt, waarschijnlijk liggen cijfers dus nog een pak hoger...
Oud 10 maart 2012, 10:46   #140
Sywen
Minister-President

Sywen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Die bedrijven leveren werkgelegenheid op en scheppen welvaart.
En welke verrijking betekenen de geïmporteerde uitkeringstrekkers?
scheppen hoofdzakelijk alleen winst voor die bedrijven die wordt geïnvesteerd in het buitenland.

die 100 miljoen euro voor leefloners schept (een heel klein beetje) welvaart voor hen.

kosten 12 helikopters Belgische leger : 500 miljoen euro

"Flandern muss unabhängig werden" -- Adolf Hitler

Laatst gewijzigd door Sywen : 10 maart 2012 om 10:47.
Sywen is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:22.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be