Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 15 maart 2012, 00:42   #21
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CyberpunX Bekijk bericht
Heb een goed deel reizen meegemaakt (sommige scholen kunnen meer op reis gaan als anderen) en ze dragen wel degelijk bij tot een bredere visie en ruimere ervaring.
Schoolreizen, ja. Skireizen, neen. Pedagogisch brengt het niets bij tot het schoolproject. Een goede, leerrijke schoolreis met ontspannende toets kan dat wel.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 maart 2012, 00:43   #22
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Ik dacht dat er in het basisonderwijs een maximumfactuur bestond naar de ouders toe.
Dat is juist, maar dergelijke activiteiten vallen er niet onder. In zulke gevallen is de activiteit niet behorend tot het kernpakket en moeten ouders dan ook hun toestemming geven. Als ze dat niet wensen, dan kan de school die leerlingen niet tot deelname verplichten. Bij verplichte activiteiten geldt de maximumfactuur wel.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 maart 2012, 01:47   #23
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Ik vind sneeuwklassen onverantwoord.
Breken ze geen been op de latten dan is er wel iets anders.
Ik ben voorstander van afschaffen.
Ga naar disney land of zo.
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 maart 2012, 08:14   #24
Travis66
Europees Commissaris

Travis66's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Schoolreizen, ja. Skireizen, neen. Pedagogisch brengt het niets bij tot het schoolproject. Een goede, leerrijke schoolreis met ontspannende toets kan dat wel.
Goed gezegd. Schoolreizen zouden nuttig kunnen zijn (degene waar ik bij was waren dat absoluut niet) maar Skireizen zijn het bij voorbaat niet.

Onze leraar nam ons op een namiddag mee naar buiten. Had hij daar een berg gemaakt met sneeuw, en er rode draadjes opgelegd, zodat wij van boven konden zien hoe de hoogtelijnen op een kaart werkten. Daar moet je echt voor naar zwitserland.

Het enig dat je de kinderen leert is dat ze er nu van uit gaan dat buiten de zomervakantie van jou wordt verwacht om ook tijdens de winter vakantie te houden.

Wat niet wegneemt dat dit een ramp is. Ocharme die ouders.
Oud 15 maart 2012, 08:26   #25
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zapatista Bekijk bericht
Het was te verwachten dat dat dit soort onnozeliteiten ging uitlokken.
Inderdaad. Dat was ook mijn eerste gedachte na het lezen van de openingspost...
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 maart 2012, 08:37   #26
hurricane
Europees Commissaris

hurricane's schermafbeelding

Standaard

Uiteraard hebben deze uitstappen educatieve waarde.
Heb eigenlijk maar één keer Zwitserland gezien en dat was toen.
hurricane is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 maart 2012, 08:47   #27
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf Bekijk bericht
Inderdaad. Dat was ook mijn eerste gedachte na het lezen van de openingspost...
Het in vraag stellen van het nut en de kost van dure 'oneducatieve' schoolreizen tijdens de lesuren is GEEN onnozeliteit maar een maatschappelijk interessant debat...het tijdstip ligt alleen wat moelijker gezien de omstandigheden
Eigenzinnig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 maart 2012, 09:12   #28
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Ik vind sneeuwklassen onverantwoord.
Breken ze geen been op de latten dan is er wel iets anders.
Ik ben voorstander van afschaffen.
Ga naar disney land of zo.
Ja, want dat is pedagogisch wel verantwoord en bovendien zijn ongelukken daar uitgesloten...

De debiliteit van sommige berichten op dit forum is waarlijk grenzeloos...
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 maart 2012, 09:23   #29
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf Bekijk bericht
Ja, want dat is pedagogisch wel verantwoord en bovendien zijn ongelukken daar uitgesloten...

De debiliteit van sommige berichten op dit forum is waarlijk grenzeloos...
Voor een zeldzame keer ben ik het volmondig eens met U.
Oud 15 maart 2012, 09:31   #30
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
pedagogisch is daar nochtans veel voor te zeggen hoor. vergeet niet dat ook beweging in het leerplan zit, skieën is een sport die ze anders nooit kunnen doen.

maar ook de andere omgeving, de andere taal, het moeten overeenkomen met anderen, van andere scholen, enz... lijkt me zeer pedagogisch. en ok, je kan dat mss ook net over de grens in Duitsland of Frankrijk of Luxemburg doen, maar is Zwitserland nu echt zo ver??
Oud 15 maart 2012, 10:38   #31
Mam
Banneling

Standaard

Citaat:
Volledig akkoord. Het educatieve aspect valt bij een skireis in het niets als je daartegenover het niveau van risico plaatst waarin de kinderen worden gebracht.

Moest ik ooit kinderen hebben, zou geen enkele school me kunnen verplichten om hen mee te sturen op sneeuw-, alpine- of bungeejumpingklassen.
Mam is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 maart 2012, 10:42   #32
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mam Bekijk bericht
Volledig akkoord. Het educatieve aspect valt bij een skireis in het niets als je daartegenover het niveau van risico plaatst waarin de kinderen worden gebracht.

Moest ik ooit kinderen hebben, zou geen enkele school me kunnen verplichten om hen mee te sturen op sneeuw-, alpine- of bungeejumpingklassen.
dan beklaag ik je kinderen. maar dat is jouw keuze.
Oud 15 maart 2012, 11:02   #33
Mam
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
En ik beklaag jouw kinderen en keuze, want skiën op zich alleen is al een risicosport. Ik begrijp niet waarom 11-12 jarigen dat moéten kunnen.
Oud 15 maart 2012, 11:05   #34
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

Citaat:
klopt! indertijd hadden mijn ouders juist gebouwd en mijn moeder vond het niet opportuun om het geld voor de sneeuwklassen op te hoesten;

Samen met een paar andere kinderen wiens ouders te arm waren (nou ja.... zo klonk het wel hoor) mochten wij thuisblijven.

Ik ben nadien nooit meer in Zwitserland geraakt, laat staan dat ik ooit op latten heb kunnen staan. We moesten wel de nodige voorbereidende oefeningen meedoen in de turnles.
Ik heb het mijn moeder nooit vergeven. Zeker niet toen ik later hoorde dat ze hun nieuwbouwhuis op drie jaar tijd hadden afbetaald!!! (wij waren géén "arme" mensen, gewoon gierige - in het laatste middelbaar kreeg ze het weer in haar ster en mocht ik ook niet mee naar Zwitserland).

Laatst gewijzigd door Cynara Cardunculus : 15 maart 2012 om 11:07.
Cynara Cardunculus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 maart 2012, 11:10   #35
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Ik heb geen problemen met skiën ansich en iedere sport is 'gevaarlijk' maar ik wil wel dat er geen "sociale druk' is om aan dat soort kostelijke uitspattingen te moeten meedoen..

ik ben zelf op 'sneeuwklassen' geweest, alleen was dat toen geen organisatie van het onderwijs en zeker niet tijdens de schooluren...maar in de 'privé' tijd door het CM...
Oud 15 maart 2012, 11:16   #36
Mam
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cynara Cardunculus Bekijk bericht
klopt! indertijd hadden mijn ouders juist gebouwd en mijn moeder vond het niet opportuun om het geld voor de sneeuwklassen op te hoesten;

Samen met een paar andere kinderen wiens ouders te arm waren (nou ja.... zo klonk het wel hoor) mochten wij thuisblijven.

Ik ben nadien nooit meer in Zwitserland geraakt, laat staan dat ik ooit op latten heb kunnen staan. We moesten wel de nodige voorbereidende oefeningen meedoen in de turnles.
Ik heb het mijn moeder nooit vergeven. Zeker niet toen ik later hoorde dat ze hun nieuwbouwhuis op drie jaar tijd hadden afbetaald!!! (wij waren géén "arme" mensen, gewoon gierige - in het laatste middelbaar kreeg ze het weer in haar ster en mocht ik ook niet mee naar Zwitserland).
Gek, mijn moeder wou ook niet dat ik op sneeuwklassen ging en ik heb daar nooit hinder, laat staan enig gemis, van ondervonden. Maar bij haar ging het weldegelijk meer om 'bescherming' dan 'geldproblemen'. En dan nog...
Hoe kinderachtig is het om je moeder niet te vergeven dat ze je niet op ocharme sneeuwklassen liet gaan?
Wajaaaw inshallah dat mijn kinderen niet uitgroeien tot arrogante, egocentrische en ondankbare betweters zonder respect voor de ouders.
Oud 15 maart 2012, 11:20   #37
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
En ik beklaag jouw kinderen en keuze, want skiën op zich alleen is al een risicosport. Ik begrijp niet waarom 11-12 jarigen dat moéten kunnen.
noem eens een niet-risicosport?
Oud 15 maart 2012, 11:21   #38
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Citaat:
Gek, mijn moeder wou ook niet dat ik op sneeuwklassen ging en ik heb daar nooit hinder, laat staan enig gemis, van ondervonden. Maar bij haar ging het weldegelijk meer om 'bescherming' dan 'geldproblemen'. En dan nog...
Hoe kinderachtig is het om je moeder niet te vergeven dat ze je niet op ocharme sneeuwklassen liet gaan?
Wajaaaw inshallah dat mijn kinderen niet uitgroeien tot arrogante, egocentrische en ondankbare betweters zonder respect voor de ouders.
Als ze kunnen opgroeien als vrije geesten zonder indoctrinaties ben ik al blij...

Het is ook niet direct een populaire islamitische sport geloof ik...
Oud 15 maart 2012, 11:22   #39
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
als je niet durft om je kinderen los te laten, gaan die kinderen kans hebben om later sociale problemen te hebben. Je kan ze namelijk niet eeuwig beschermen en je kinderen gaan altijd verwachten dat ze beschermd worden, ofwel door jou ofwel door iemand anders. en die bescherming is er nu eenmaal niet altijd.
Oud 15 maart 2012, 11:22   #40
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Citaat:
noem eens een niet-risicosport?
bidden...
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:06.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be