Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 15 maart 2012, 12:00   #61
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf Bekijk bericht
Ja, want dat is pedagogisch wel verantwoord en bovendien zijn ongelukken daar uitgesloten...

De debiliteit van sommige berichten op dit forum is waarlijk grenzeloos...
Juist gezien.
den dinges is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 maart 2012, 12:05   #62
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mam Bekijk bericht
Volledig akkoord. Het educatieve aspect valt bij een skireis in het niets als je daartegenover het niveau van risico plaatst waarin de kinderen worden gebracht.

Moest ik ooit kinderen hebben, zou geen enkele school me kunnen verplichten om hen mee te sturen op sneeuw-, alpine- of bungeejumpingklassen.
Al eens gaan skiën ? Tof hoor...
En weet je dat zo'n sneeuwklassen voor vele families de enige mogelijkheid zijn om hun kind zoiets te betalen...
En kom nu niet af met " je ziet wat er van komt " a.u.b., dat zou van slechte smaak getuigen, en onjuist zijn, want een ongeluk kan u gelijk waar overkomen. Zelfs vlak voor uw huisdeur...Zelfs binnen in huis...
Oud 15 maart 2012, 12:07   #63
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
noem eens een niet-risicosport?
Boksen ( er is immers een scheidsrechter ).
Oud 15 maart 2012, 12:12   #64
lombas
Secretaris-Generaal VN

lombas's schermafbeelding

Standaard

Voor de rest vind ik skiklassen op zich volledig overbodig en niet educatief...
Oud 15 maart 2012, 12:12   #65
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:
Wat een gezeik. Ik hoef deze commentaar niet te pikken omdat ik sneeuwklassen niet noodzakelijk vind voor de ontplooiing van mijn kinderen.
Het is normaal dat 11-12 jarigen verwachten dat hun ouders de beste keuzes voor hen maken. Ik zie nog geen overbescherming daarin... of moet ik hen zélf alle keuzes in 't leven laten maken op die leeftijd?!
Ik denk dat je gewoon een " mére-poule "-mentaliteit hebt, gekoppeld aan een goede dosis gierigheid, misschien zelfs afgunst dat die kinderen zich wel eens kostelijk zouden kunnen amuseren ZONDER JOU ERBIJ, en zonder dat je je lange neus 24/24 in hun zaken kunt steken...
Zulke mensen overkomt het dikwijls dat hun kinderen op hun 18-de verjaardag de deur achter zich dichtslaan, en nooit meer iets laten horen...
Oud 15 maart 2012, 12:14   #66
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eigenzinnig Bekijk bericht
meestal in een café = risico op alcoholverslaving
Of slagen en verwondingen als men je van valsspelen beschuldigd...
Oud 15 maart 2012, 12:16   #67
morte-vivante
Perm. Vertegenwoordiger VN

morte-vivante's schermafbeelding

Standaard

er wordt hier zelfs niet geprobeerd om er een discussie van te maken
Oud 15 maart 2012, 12:31   #68
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door morte-vivante Bekijk bericht
er wordt hier zelfs niet geprobeerd om er een discussie van te maken
Het is dan ook een non-discussie.

Al een halve eeuw rijden jaarlijks honderden bussen met duizenden schoolkinderen naar de sneeuwklassen....

Laatst gewijzigd door Cynara Cardunculus : 15 maart 2012 om 12:32.
Cynara Cardunculus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 maart 2012, 12:34   #69
morte-vivante

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cynara Cardunculus Bekijk bericht

Al een halve eeuw rijden jaarlijks honderden bussen met duizenden schoolkinderen naar de sneeuwklassen....
sinds wanneer is zoiets ook maar een argument?
Oud 15 maart 2012, 12:38   #70
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

Citaat:
sinds wanneer is zoiets ook maar een argument?
een argument voor wat?

ik haal een feit aan om aan te tonen dat dit draadje een non-discussie is. Het is nu eenmaal de GEWOONTE voor kinderen om in het zesde studiejaar op sneeuwklassen te gaan.

Inderdaad geen noodzaak, net zomin als plechtige communie, lentefeest, TV, GSM, internat, PC, fiets, auto, elektriciteit een NOODZAAK zijn.
Oud 15 maart 2012, 12:44   #71
morte-vivante

Standaard

Citaat:
een argument voor wat?

ik haal een feit aan om aan te tonen dat dit draadje een non-discussie is. Het is nu eenmaal de GEWOONTE voor kinderen om in het zesde studiejaar op sneeuwklassen te gaan.

Inderdaad geen noodzaak, net zomin als plechtige communie, lentefeest, TV, GSM, internat, PC, fiets, auto, elektriciteit een NOODZAAK zijn.
het blijft grappig, de claim "gewoonte" om iets te beschouwen als niet-discutieerbaar.

Vertel me eens circe, geldt dat enkel voor oerdegelijke vlaamse gewoontes of is dat uitbreidbaar?
Oud 15 maart 2012, 12:50   #72
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Citaat:

in hun eigen vrije tijd ja maar niet tijdens de schooluren waardoor er ook nog eens extra sociale druk ontstaat
Eigenzinnig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 maart 2012, 12:51   #73
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door den dinges Bekijk bericht
Boksen ( er is immers een scheidsrechter ).
Mohamed Ali zal je tegenspreken
Oud 15 maart 2012, 12:58   #74
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

Citaat:
het blijft grappig, de claim "gewoonte" om iets te beschouwen als niet-discutieerbaar.

Vertel me eens circe, geldt dat enkel voor oerdegelijke vlaamse gewoontes of is dat uitbreidbaar?
Het is gerust discuteerbaar voor mij, maar dan op een ander niveau en een ander tijdstip.

Het drama dat zich eergisteren afspeelde is helemaal geen basis om nu ineens het nut van de sneeuwklassen te gaan bespreken.
Die mogelijke bespreking kadert in het geheel van "schooluitstappen" en niet in het geheel van "autobusaccidenten".
Oud 15 maart 2012, 12:59   #75
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eigenzinnig Bekijk bericht
in hun eigen vrije tijd ja maar niet tijdens de schooluren waardoor er ook nog eens extra sociale druk ontstaat
Vijftig jaar geleden was ik tien, en toen gingen ze dus ook al op sneeuwklassen TIJDENS de schooldagen.
Oud 15 maart 2012, 13:03   #76
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Citaat:
Vijftig jaar geleden was ik tien, en toen gingen ze dus ook al op sneeuwklassen TIJDENS de schooldagen.
ik ben maar éénmaal (mee)geweest en dat was met intersoc van de CM, dus hoogstwaarschijnlijk niet tijdens de schooluren,alhoewel ik er niet 100% zeker van ben kan ik mij toch geen schoolse sneeuwklassen herinneren...enfin toch niet 'op den buiten'
Eigenzinnig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 maart 2012, 14:31   #77
Mam
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door den dinges Bekijk bericht
Al eens gaan skiën ? Tof hoor...
En weet je dat zo'n sneeuwklassen voor vele families de enige mogelijkheid zijn om hun kind zoiets te betalen...
En kom nu niet af met " je ziet wat er van komt " a.u.b., dat zou van slechte smaak getuigen, en onjuist zijn, want een ongeluk kan u gelijk waar overkomen. Zelfs vlak voor uw huisdeur...Zelfs binnen in huis...
Natuurlijk, maar
1) dat is geen fiat om alle voorzichtigheid overboord te gooien
2) is er een verschil tussen uw eigen leven en dat van andere kinderen "op het spel" te zetten. Éen familie die verongelukt is erg, maar een hele klas vol kinderen die omkomt is verschrikkelijk.
Mam is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 maart 2012, 14:33   #78
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

Citaat:
Natuurlijk, maar
1) dat is geen fiat om alle voorzichtigheid overboord te gooien
2) is er een verschil tussen uw eigen leven en dat van andere kinderen "op het spel" te zetten. Éen familie die verongelukt is erg, maar een hele klas vol kinderen die omkomt is verschrikkelijk.
Ik neem aan dat U nu pleit voor het afschaffen van ALLE busreizen voor kinderen?

- geen schooluitstap meer
- geen dagelijkse schoolbus die de kinderen ophaalt en terugbrengt
- gewoon allemaal te voet naar school want in een auto kan je ook een accident hebben, en liefst nog beter allemaal thuisblijven en de koran lezen want daar staat toch alles in.

zit ik op de goede lijn?
Oud 15 maart 2012, 14:47   #79
Mam
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik neem aan dat U nu pleit voor het afschaffen van ALLE busreizen voor kinderen?

- geen schooluitstap meer
- geen dagelijkse schoolbus die de kinderen ophaalt en terugbrengt
- gewoon allemaal te voet naar school want in een auto kan je ook een accident hebben, en liefst nog beter allemaal thuisblijven en de koran lezen want daar staat toch alles in.

zit ik op de goede lijn?
Laat ons eerlijk zijn: schoolreizen zijn vooral plezant voor begeleiders en leerlingen. Op het einde van de dag herinnert een kind zich nog maar weinig van hetgeen hij die dag allemaal te horen heeft gekregen. Het kind moet dan de theorie uit het hoofd leren thuis en dan een test op school afleggen.

Voor mijn part hoeft een school dus al zeker geen skivakanties te organiseren naar verre, buitenlandse oorden met de bus.
Mam is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 maart 2012, 14:49   #80
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Laat ons eerlijk zijn: schoolreizen zijn vooral plezant voor begeleiders en leerlingen. Op het einde van de dag herinnert een kind zich nog maar weinig van hetgeen hij die dag allemaal te horen heeft gekregen. Het kind moet dan de theorie uit het hoofd leren thuis en dan een test op school afleggen.

Voor mijn part hoeft een school dus al zeker geen skivakanties te organiseren naar verre, buitenlandse oorden met de bus.
leren is niet alleen van buiten leren hoor. integendeel zelf, dat moet een minderheid blijven.

en je zou verschieten van wat een kind overhoudt aan zo'n uitstap. véél meer dan jij blijkbaar denkt.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:20.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be