Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Mobiliteit & verkeersveiligheid
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum!

Antwoord

Discussietools
Oud 15 maart 2012, 22:04   #181
lombas
Secretaris-Generaal VN

lombas's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Groentje-18 Bekijk bericht
Maar wat hebben de ouders, en zeker de (verongelukte) kinderen er aan, dat er zooo ontzettend veel rond gebeurt en het precies zeer breed wordt uitgesmeerd en zelfs gerecupereerd?
Wat hebben ze eraan dat Boardwalk Empire niet wordt uitgezonden?
Oud 15 maart 2012, 22:18   #182
Charlie don't Surf
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDX Bekijk bericht
Nogmaals;

Dìt zijn de kinderen van de Lommelse school en leerkracht, rouwregister in Lommel!

De andere kinderen staan er ook niet bij.

Waarschijnlijk wordt er in hun gemeente iets gelijkaardig georganiseerd in hun gemeentehuis.
Leek mij toch een link naar de Daily Mail.
Charlie don't Surf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 maart 2012, 22:24   #183
Micele
Secretaris-Generaal VN

Micele's schermafbeelding

Standaard

1:3 schuin is voorschrift in D sinds 2003 (uitleg zie post 184)

Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 maart 2012, 22:24   #184
Groentje-18
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lombas Bekijk bericht
Wat hebben ze eraan dat Boardwalk Empire niet wordt uitgezonden?
Goede vraag...

(Ik ken het programma weliswaar niet, en anderen ook niet... Maar hoe dan ook gaat men volgens mij veel te ver en veel te hysterisch wordt er snel snel blijkbaar vanalles beslist.

Hoe sneller je mensen de kans geeft om terug te grijpen naar het gewone leven, hoe beter.
Misschien willen mensen wel niet continu met hun gezicht in de feiten geduwd worden, die inderdaad afgrijselijk zijn.
Maar zoals ik vandaag al iemand hoorde zeggen: elke dag sterven er massa's kinderen, vaak ook in groepen, jammergenoeg. Is dat dan minder erg?

Geef mensen die ermee willen bezig zijn de kans om dat te doen.
Maar zij die er niet mee willen bezig zijn, geef deze ook de keuzevrijheid en het recht om dit niet te doen.

Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 15 maart 2012 om 22:37.
Groentje-18 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 maart 2012, 22:26   #185
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDX Bekijk bericht
Nogmaals;

Dìt zijn de kinderen van de Lommelse school en leerkracht, rouwregister in Lommel!

De andere kinderen staan er ook niet bij.

Waarschijnlijk wordt er in hun gemeente iets gelijkaardig georganiseerd in hun gemeentehuis.
Er is een rouwregister op de site van de gemeente Lommel: http://npl.lommel.be/steunbetuiging/ en op de site van de school in Heverlee: http://www.sintlambertusschool.be/

Laatst gewijzigd door filosoof : 15 maart 2012 om 22:35.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 maart 2012, 22:32   #186
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Charlie don't Surf Bekijk bericht
Leek mij toch een link naar de Daily Mail.
Is 't ook!

http://www.dailymail.co.uk/news/arti...ts-killed.html

Citaat:
condolences book at Lommel Town Hall
SDX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 maart 2012, 22:32   #187
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Er is een rouwregister op de site van de gemeente Lommel: http://npl.lommel.be/steunbetuiging/ en op de site van de school in heverlee: http://www.sintlambertusschool.be/
Weet ik filo, dank je.
SDX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 maart 2012, 22:43   #188
matthias999
Minister

matthias999's schermafbeelding

Standaard

Nochtans ken ik niemand die bij het busongeluk betrokken was, maar ik leef er toch heel erg mee mee, vooral omdat het maar kinderen zijn en dat zij nog een heel leven voor zich hebben, helaas is het leven voor 22 zielen volledig aan diggelen.

Mijn nonkel kende een van de busschafeurs persoonlijk! Voor hem is het ook zeker een bittere pil om te slikken..

Laatst gewijzigd door matthias999 : 15 maart 2012 om 22:44.
matthias999 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 maart 2012, 22:47   #189
lombas
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door matthias999 Bekijk bericht
Nochtans ken ik niemand die bij het busongeluk betrokken was, maar ik leef er toch heel erg mee mee, vooral omdat het maar kinderen zijn en dat zij nog een heel leven voor zich hebben, helaas is het leven voor 22 zielen volledig aan diggelen.

Mijn nonkel kende een van de busschafeurs persoonlijk! Voor hem is het ook zeker een bittere pil om te slikken..
Zeer tactvol uitgedrukt. Ik neem aan dat je de naasten bedoelt?

Overigens: het zijn niet enkel kinderen die gestorven zijn hé.
Oud 15 maart 2012, 22:53   #190
Dixie
Secretaris-Generaal VN

Dixie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Charlie don't Surf Bekijk bericht
Gewoon , het zijn riooljounalisten en gezien de vele open vragen omtrent de rol van de chauffeur is het perfect te begrijpen dat men zijn identiteit niet vrij geeft.
nochtans kan je zijn identiteit op facebook terug vinden...
zijn. Belg pas of geen , maakt geen verschil,
enkel nodig voor het één en ander te bekomen.
Dixie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 maart 2012, 22:55   #191
matthias999
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lombas Bekijk bericht
Zeer tactvol uitgedrukt. Ik neem aan dat je de naasten bedoelt?

Overigens: het zijn niet enkel kinderen die gestorven zijn hé.
Hun leven is toch in 1 keer weggerukt? Dus aan diggelen, zeg maar... En natuurlijk zal het leven van alle nabestaanden nooit meer hetzelfde zijn....

Er zijn inderdaad niet alleen maar kinderen gestorven, een ongeval waar de meeste slachtoffers jonge kinderen zijn heeft een grotere impact dan dat de bus enkel gevuld was met volwassenen. Ik geloof niet dat dit nieuws zoveel aandacht van de media had gehad moesten het allemaal volwassenen geweest zijn...

Ik snap eigenlijk niet waarom deze tunnel de eu norm "veilig" kreeg, er is geen vangrail en achter een hoek van 90 graden is er een pechstrook met een dodelijke muur aan het einde.. Kan het nog gevaarlijker? Moest die vangrail er nu geweest zijn dan was de schade ongetwijfeld veel matiger geweest.

Laatst gewijzigd door matthias999 : 15 maart 2012 om 22:57.
Oud 15 maart 2012, 22:55   #192
matthias999
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dixie Bekijk bericht
nochtans kan je zijn identiteit op facebook terug vinden...
link?
Oud 15 maart 2012, 23:10   #193
lombas
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door matthias999 Bekijk bericht
Hun leven is toch in 1 keer weggerukt? Dus aan diggelen, zeg maar... En natuurlijk zal het leven van alle nabestaanden nooit meer hetzelfde zijn....

Er zijn inderdaad niet alleen maar kinderen gestorven, een ongeval waar de meeste slachtoffers jonge kinderen zijn heeft een grotere impact dan dat de bus enkel gevuld was met volwassenen. Ik geloof niet dat dit nieuws zoveel aandacht van de media had gehad moesten het allemaal volwassenen geweest zijn...
Wat op zich bizar is.
Oud 16 maart 2012, 05:50   #194
longhorn
Minister-President

longhorn's schermafbeelding

Standaard

Ik heb 2 dochters van 12 en 14. Ik ween voor de ouders, grootouders, broers, zusters, neefjes en nichtjes, vriendjes...
longhorn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 maart 2012, 09:42   #195
Zwitser
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
1:3 schuin is voorschrift in D sinds 2003 (uitleg zie post 184)

Die muur ziet er mij in die foto anders ook aardig haaks uit...

Er is een schuine vangrail, maar of die een bus zou hebben doen afketsen is nog maar de vraag. (In Sierre was er ook een dergelijke schuine vangrail...)
Het probleem is ook dat maatregelen die het risiko op erge ongevallen met bussen en vrachtautos verminderen als neveneffect kunnen hebben dat juist ongevallen met autos erger worden. Dat is een probleem waar verkeersingenieurs geen echt goede oplossing voor hebben.
Maak je vangrails bijvoorbeeld sterk genoeg om een vrachtauto tegen te houden dan verhoog je het risiko dat een auto die er tegenaan rijd weg gekatapulteerd word, met nefaste gevolgen.
... repeat ...
Zwitser is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 maart 2012, 10:04   #196
Aurora_Borealis
Parlementsvoorzitter

Aurora_Borealis's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwitser Bekijk bericht
Die muur ziet er mij in die foto anders ook aardig haaks uit...

Er is een schuine vangrail, maar of die een bus zou hebben doen afketsen is nog maar de vraag. (In Sierre was er ook een dergelijke schuine vangrail...)
Het probleem is ook dat maatregelen die het risiko op erge ongevallen met bussen en vrachtautos verminderen als neveneffect kunnen hebben dat juist ongevallen met autos erger worden. Dat is een probleem waar verkeersingenieurs geen echt goede oplossing voor hebben.
Maak je vangrails bijvoorbeeld sterk genoeg om een vrachtauto tegen te houden dan verhoog je het risiko dat een auto die er tegenaan rijd weg gekatapulteerd word, met nefaste gevolgen.
Inderdaad, dat kwam ook onmiddellijk bij me op. Zeker in tunnels met tweerichtingsverkeer (en dan komt onmiddellijk het voorbeeld van de St-Gotthardtunnel op de proppen). Een afgeschuinde wand zou bijvoorbeeld een vrachtwagen in tegengestelde richting kunnen katapulteren met bijkomende frontale botsingen tot gevolg...

Misschien bieden de Amerikaanse 'Fitch Barriers' een oplossing: een groep plasticvaten, opgevuld met zand en opgesteld in een driehoekformatie. Een grote schokdemper eigenlijk, vooral opgesteld bij splitsingen en afritten van snelwegen...
Aurora_Borealis is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 maart 2012, 11:24   #197
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Het ongeval toont nogmaals aan welke zware verantwoordelijkheid chauffeurs te torsen hebben. Een klein momentje van onoplettendheid (niet dat dit de oorzaak was van dit ongeval, moet het onderzoek uitwijzen) kan catastrofale gevolgen hebben.

Deze mensen verdienen respect en moeten een loon hebben dat past bij hun verantwoordelijkheid.

Ik wil er ook even aan herinneren dat ongevallen, vooral met bussen, de grootste doodsoorzaak zijn bij jongeren in derde wereldlanden, (net als bij ons dus) meer dan AIDS, diarree, TBC enzovoort.

Tijd om nog meer te investeren in een goed treinnetwerk in elk land, want de trein is veruit het veiligste vervoersmiddel. Zelfs al gebeuren er ook soms ongelukken, de kans op ongevallen ligt talloze malen lager dan bij auto- of busvervoer.
tomm is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 16 maart 2012, 11:38   #198
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Groentje

Citaat:
Het land en de media in het algemeen moeten oppassen dat ze er geen parodie van maken, als ik even zo kritisch mag zijn...
Toen ik de standaard vanavond, na het werk, terwijl blijkbaar alweer de hele wereld op de hoogte was - ben ik de enige die werkt? - open klikte, zag ik het ene na het andere "dorp xyz betuigt zijn medeleven" "bedrijf xyz legt het werk stil" "bustreintram stopt morgen een minuut"...

Sorry hoor... Maar laten we ernstig blijven. Dit is geen strijd tussen bedrijven, politici, gemeentes, ... om in de pers te komen!! .
Akkoord, niemand is er goed van, en het raakt iedereen, zelfs mensen die op geen enkele manier betrokken zijn, tot zeer diep in het hart. Het is bijzonder bitter en schokkend.
Maar wat hebben de ouders, en zeker de (verongelukte) kinderen er aan, dat er zooo ontzettend veel rond gebeurt en het precies zeer breed wordt uitgesmeerd en zelfs gerecupereerd?
Daar wil ik nog aan toevoegen dat er elke dag mensen, ook kinderen, omkomen in het verkeer, jammer maar helaas. Mensen die net een kind verloren hebben in een banaal accident (zo ken ik er) zullen de aandacht voor dit drama wellicht overdreven vinden. Niet vergeten dat ongevallen met auto's, trucks, fietsen of brommers veruit de grootste doodsoorzaak zijn van min-50 jarigen in België en de meeste andere landen.
tomm is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 16 maart 2012, 11:43   #199
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Groentje

Daar wil ik nog aan toevoegen dat er elke dag mensen, ook kinderen, omkomen in het verkeer, jammer maar helaas. Mensen die net een kind verloren hebben in een banaal accident (zo ken ik er) zullen de aandacht voor dit drama wellicht overdreven vinden. Niet vergeten dat ongevallen met auto's, trucks, fietsen of brommers veruit de grootste doodsoorzaak zijn van min-50 jarigen in België en de meeste andere landen.
Natuurlijk is een overleden kind voor elke ouder een apart onbeschrijflijk drama dat hen tekent voor de rest van hun leven.
En of dat kind nu alleen in een ongeluk is terechtgekomen, door ziekte overleden of samen in zo'n busdrama omkwam maakt het verdriet van die ouders niet meer of minder.

Alleen is het natuurlijk wel zo dat indien er zo'n massaal drama gebeurt dit effektief meer media aandacht krijgt (overdrevenmedia lijkenpikkerij zelfs, ik kijk deze dagen naar geen Vlaamse zenders meer).

Commentaren als "de tranen stromen over mijn wangen als ik de krantenartikelen lees"..... daarbij vraag ik me af of die alle dagen zitten te wenen aan de ingang van de kinderkliniek.

Laatst gewijzigd door Cynara Cardunculus : 16 maart 2012 om 11:44.
Cynara Cardunculus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 maart 2012, 11:43   #200
lombas
Secretaris-Generaal VN

Standaard

De berichtgeving hieromtrent begint er ruim over te gaan.

Laatst gewijzigd door lombas : 16 maart 2012 om 11:44.
lombas is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:59.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be