![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum! |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#181 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wat hebben ze eraan dat Boardwalk Empire niet wordt uitgezonden?
![]() |
![]() |
#182 |
Banneling
|
![]() Leek mij toch een link naar de Daily Mail.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#183 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() 1:3 schuin is voorschrift in D sinds 2003 (uitleg zie post 184)
![]()
![]() |
#184 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() (Ik ken het programma weliswaar niet, en anderen ook niet... Maar hoe dan ook gaat men volgens mij veel te ver en veel te hysterisch wordt er snel snel blijkbaar vanalles beslist. Hoe sneller je mensen de kans geeft om terug te grijpen naar het gewone leven, hoe beter. Misschien willen mensen wel niet continu met hun gezicht in de feiten geduwd worden, die inderdaad afgrijselijk zijn. Maar zoals ik vandaag al iemand hoorde zeggen: elke dag sterven er massa's kinderen, vaak ook in groepen, jammergenoeg. Is dat dan minder erg? Geef mensen die ermee willen bezig zijn de kans om dat te doen. Maar zij die er niet mee willen bezig zijn, geef deze ook de keuzevrijheid en het recht om dit niet te doen. ![]()
Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 15 maart 2012 om 22:37. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#185 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door filosoof : 15 maart 2012 om 22:35. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#186 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Is 't ook!
http://www.dailymail.co.uk/news/arti...ts-killed.html Citaat:
Chaos, Panic & Disorder... My Work Here Is Done No other religion [past or present] inspires the sort of hate that the "Religion of Peace" produces. All change is not growth, as all movement is not forward. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#187 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Chaos, Panic & Disorder... My Work Here Is Done No other religion [past or present] inspires the sort of hate that the "Religion of Peace" produces. All change is not growth, as all movement is not forward. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#188 |
Minister
|
![]() Nochtans ken ik niemand die bij het busongeluk betrokken was, maar ik leef er toch heel erg mee mee, vooral omdat het maar kinderen zijn en dat zij nog een heel leven voor zich hebben, helaas is het leven voor 22 zielen volledig aan diggelen.
![]() Mijn nonkel kende een van de busschafeurs persoonlijk! Voor hem is het ook zeker een bittere pil om te slikken.. Laatst gewijzigd door matthias999 : 15 maart 2012 om 22:44. |
![]() |
![]() |
![]() |
#189 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Overigens: het zijn niet enkel kinderen die gestorven zijn hé.
![]() |
![]() |
![]() |
#190 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() nochtans kan je zijn identiteit op facebook terug vinden...
sus antigoon ![]() sociale en politieke voordelen, maar van onze roots doen we geen afstand, dit zou verraad zijn. Belg pas of geen , maakt geen verschil, enkel nodig voor het één en ander te bekomen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#191 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Er zijn inderdaad niet alleen maar kinderen gestorven, een ongeval waar de meeste slachtoffers jonge kinderen zijn heeft een grotere impact dan dat de bus enkel gevuld was met volwassenen. Ik geloof niet dat dit nieuws zoveel aandacht van de media had gehad moesten het allemaal volwassenen geweest zijn... Ik snap eigenlijk niet waarom deze tunnel de eu norm "veilig" kreeg, er is geen vangrail en achter een hoek van 90 graden is er een pechstrook met een dodelijke muur aan het einde.. Kan het nog gevaarlijker? Moest die vangrail er nu geweest zijn dan was de schade ongetwijfeld veel matiger geweest. Laatst gewijzigd door matthias999 : 15 maart 2012 om 22:57. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#192 |
Minister
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#193 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#194 |
Minister-President
|
![]() Ik heb 2 dochters van 12 en 14. Ik ween voor de ouders, grootouders, broers, zusters, neefjes en nichtjes, vriendjes...
![]() |
#195 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Er is een schuine vangrail, maar of die een bus zou hebben doen afketsen is nog maar de vraag. (In Sierre was er ook een dergelijke schuine vangrail...) Het probleem is ook dat maatregelen die het risiko op erge ongevallen met bussen en vrachtautos verminderen als neveneffect kunnen hebben dat juist ongevallen met autos erger worden. Dat is een probleem waar verkeersingenieurs geen echt goede oplossing voor hebben. Maak je vangrails bijvoorbeeld sterk genoeg om een vrachtauto tegen te houden dan verhoog je het risiko dat een auto die er tegenaan rijd weg gekatapulteerd word, met nefaste gevolgen.
![]() |
![]() |
#196 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Misschien bieden de Amerikaanse 'Fitch Barriers' een oplossing: een groep plasticvaten, opgevuld met zand en opgesteld in een driehoekformatie. Een grote schokdemper eigenlijk, vooral opgesteld bij splitsingen en afritten van snelwegen... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#197 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het ongeval toont nogmaals aan welke zware verantwoordelijkheid chauffeurs te torsen hebben. Een klein momentje van onoplettendheid (niet dat dit de oorzaak was van dit ongeval, moet het onderzoek uitwijzen) kan catastrofale gevolgen hebben.
Deze mensen verdienen respect en moeten een loon hebben dat past bij hun verantwoordelijkheid. Ik wil er ook even aan herinneren dat ongevallen, vooral met bussen, de grootste doodsoorzaak zijn bij jongeren in derde wereldlanden, (net als bij ons dus) meer dan AIDS, diarree, TBC enzovoort. Tijd om nog meer te investeren in een goed treinnetwerk in elk land, want de trein is veruit het veiligste vervoersmiddel. Zelfs al gebeuren er ook soms ongelukken, de kans op ongevallen ligt talloze malen lager dan bij auto- of busvervoer. |
![]() |
![]() |
![]() |
#198 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Groentje
Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#199 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
En of dat kind nu alleen in een ongeluk is terechtgekomen, door ziekte overleden of samen in zo'n busdrama omkwam maakt het verdriet van die ouders niet meer of minder. Alleen is het natuurlijk wel zo dat indien er zo'n massaal drama gebeurt dit effektief meer media aandacht krijgt (overdrevenmedia lijkenpikkerij zelfs, ik kijk deze dagen naar geen Vlaamse zenders meer). Commentaren als "de tranen stromen over mijn wangen als ik de krantenartikelen lees"..... daarbij vraag ik me af of die alle dagen zitten te wenen aan de ingang van de kinderkliniek. Laatst gewijzigd door Cynara Cardunculus : 16 maart 2012 om 11:44. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#200 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De berichtgeving hieromtrent begint er ruim over te gaan.
Laatst gewijzigd door lombas : 16 maart 2012 om 11:44. |
![]() |
![]() |