![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#761 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Helaas weet ik niet meer wie die wiskundige was, maar die sprak over een veelvoud van oneindigheden. Oneindig is zowel een kwalitatief begrip als ook een kwantitatief getal. Eerder is 0 geen getal, want het is niks. Citaat:
Dat maak jij er maar van, omdat je je er geen begrip over hebt. Ook 0/0 levert eindeloos vele mogelijkheden. Inderdaad: na een oneindige reeks, dat kan en wel als de limiet van een oneindige reeks bijvoorbeeld 2 is. Maar ook 0 of een ander getal. Heel gemakkelijk te begrijpen als je verstand hebt. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#762 |
Parlementslid
|
![]() Ik heb je hier al vele links gegeven naar bronnen en waar kom jij weer mee af? Een boek waarvan je de naam of auteur niet kan noemen, heel geloofwaardig hoor harrie.
Laatst gewijzigd door Rizzz : 14 maart 2012 om 22:22. |
![]() |
![]() |
![]() |
#763 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Je hebt er niets van begrepen. En ook al haal je er alle linken bij die je naar bedenken kan (ik lees geen linken, dat zou je allang moeten weten), dan nog blijft oneindig een getal. Zoals ook 0 een getal is aan het begin, zo is oneindig een getal aan het eind. Ook heb ik je al vele malen vragen gesteld die je niet wilt beantwoorden. Als laatste, hoeveel is 0/0? Antwoord als je blieft. Laatst gewijzigd door harriechristus : 14 maart 2012 om 22:27. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#764 |
Staatssecretaris
|
![]() Harrie, je leest geen links omdat je weet dat je infantiele begrip van de wiskunde aan diggelen geslagen zou worden.
![]() |
#765 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#766 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
En het resultaat van een deling door 0 (in de klassieke wiskunde) is onbepaald, dat heb ik al vele keren gezegd. Je leest geen linken maar blijkbaar ook lees je mijn posts niet. Start eens je rekenmachine op je computer en tik "0", "/", "0", "=", en lees wat die zegt. Bij mij zegt die "result is undefined", als je een nederlandse windows hebt zal die waarschijnlijk zeggen "resultaat is onbepaald" Laatst gewijzigd door Rizzz : 14 maart 2012 om 22:47. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#767 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Dat klopt inderdaad niet.
Waarmee bewezen is dat ge in de algebra niet moogt delen door 0. Maar zeg gerust in welke stap er een fout zit.
![]() |
#768 |
|
![]() Exact, en daarom moogt ge niet zomaar delen door 0 en daar een besluit aan koppelen.
Calculus en Algebra zijn twee verschillende dingen. Neigen naar nul en het oneindige zijn correcte begrippen in de limietrekening, maar niet in de algebra.
![]() |
#769 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Alleen 0/0 is onbepaald en kan van alles wezen. Terwijl je mij verweet dat een vermenigvuldiging van 0 x oneindig onbepaald is, is 0/0 ook onbepaald. Dus de pot verwijt de ketel...... ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#770 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Terwijl je dat zelf hebt opgeschreven. 0/0 kan van alles wezen en is onbepaald. En verder is elk getal gedeeld door 0 gelijk aan oneindig. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#771 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#772 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En dat teken is vast ook wel op de computer te vinden als je even zoekt.... ![]() De broncode daarvoor is: ∞ ∞ ∞ ∞ ∞ ∞ ∞ ∞ ∞ ∞ ∞ Laatst gewijzigd door harriechristus : 15 maart 2012 om 20:14. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#773 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() 132 - De oneindigheid.
Maar de oneindigheid is niet alleen hier en overal, maar ook oneindig ver weg, dus zelfs tot buiten onze waarneming. En dat is omdat de Geest van het denken niet van de waarneming afhankelijk is, maar vrij op zichzelf staat, terwijl het juist omgekeerd zo is dat de waarneming van het denken afhankelijk is. Men moet dus de hele verhouding tussen waarneming en denken omkeren. Want pas in de denken wordt de waarneming verklaard en begrepen en natuurlijk niet andersom. Neemt men de waarneming als basis voor het begrip, dan zou het mysterie der waarneming, dus het onbewuste de grondslag zijn van het bewustzijn. Men zou dan in de waarneming van alles en nog wat vinden, hoe gek ook, en men zou het accepteren, omdat de waarneming het zo leert, zonder enige logische kritiek uit te kunnen oefenen. De waarneming zou dan immers de logica ontberen, maar de natuurkunde bewijst voldoende dat er logica is in de waarneming, zodat die logica zelf de grondslag is en men niet plotseling voor de verrassing komt de staan dat een steen niet meer valt of 1 + 1 niet meer 2 zou zijn. De oneindigheid openbaart zich in het denken. Zo is het logisch dat de eindigheid van de waarneming niet de waarheid kan zijn, want daar waar een einde is, dus een grens, kan men over de grens heen, en telkens weer tot in het eindeloze, wat het begrip der oneindigheid oplevert als positief resultaat. Die oneindigheid zelf kan men niet waarnemen, maar wel denken, waaruit blijkt dat het denken de waarneming te buiten gaat. Het denken is een fenomeen op zichzelf, die de mens evenzeer kan aanvaarden als de waarneming. En pas op het standpunt van het denken komt de mens tot waarheid, omdat het denken de werkelijkheid begrijpt naar haar logisch verband. Het denken openbaart de hogere waarheid der Geest. De moderne wereld is eindig. De moderne wereld staat helaas op het standpunt der waarneming door de natuurwetenschappen en daarom ook op het standpunt de eindigheid en kent ook daarom de waarheid niet meer. Deze is geen object voor de wetenschap, wat ze zelf erkent. Waarmede de wetenschap zelf erkent geen waarheid te zijn. Hoogstens kan men zeggen dat het juist is wat ze beweert, maar juistheid is iets anders dan waarheid. Het getal: oneindig = ∞ De Geest en de waarheid zijn de moderne wereld vreemd. Zelfs in de getallenleer heeft men moeite het getal oneindig te aanvaarden, hoewel het duidelijk moge zijn dat in de limietberekening het aantal van een oneindige reeks uiteraard oneindig is. En ook dat de getallen eindeloos zijn en er geen laatste aller grootste is, die dan de oneindigheid zelf moet wezen. Nu: er is ook een tijd geweest dat men moeite had met de 0 en ook deze niet als een getal zag. Nu heeft men moeite met de oneindigheid. |
![]() |
![]() |
![]() |
#774 | ||
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Citaat:
En ik heb nooit gezegd dat een vermenigvuldiging met oneindig onbepaald is, ik zei altijd dat oneindig geen getal is maar een concept en dat je een getal niet niet met een concept kan vermenigvuldigen, je liegt nu weer om je flaters te verdoezelen. En is het te moeilijk om even je calculator op je computer op te starten? Verwijzen naar je boeken betekent niets als je geen naam/auteur kan noemen. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#775 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() In het complexe is het afzonderlijke en het totale terug te vinden.
y=x+jb Het is samen maar toch te vangen in één geheel.
Ní neart go cur le chéile! Laatst gewijzigd door edwin2 : 15 maart 2012 om 21:45. |
![]() |
![]() |
![]() |
#776 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Nochtans ten overvloede: 5 x 0 = 0 Dus: 0/0 = 5 Zoals ook: 3 x 4 = 12 12/4 = 3 Je kent je rekenregels nog niet..... ![]() Citaat:
En omgekeerd is het concept (idee is beter) oneindig ook een getal. Duidelijk te begrijpen in een oneindige reeks, die immers een oneindige reeks van te onderscheiden getallen is. Zou oneindig geen getal zijn dan zou er ook geen oneindige reeks kunnen bestaan. Kwestie van even logisch denken. Citaat:
Oneindig is een logisch getal en daar gaat het om. Citaat:
Of je moet menen dat ik lieg. Maar het staat gewoon in mijn VWO boek natuurkunde deel 4V: Dr. J. Schweers en drs. P. van Vianen. En wel bij de onbepaaldheidsrelatie van Heisenberg. Ga het boek maar kopen en sta versteld van de oneindige waarheid. Maar je zal wel weer een uitvlucht weten de bedenken om de waarheid van het oneindige als getal niet te willen accepteren. Dit omdat je verstand het hier laat afweten. Laatst gewijzigd door harriechristus : 15 maart 2012 om 21:55. |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#777 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Citaat:
Citaat:
En pas daarin is de waarheid gegeven. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#778 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Je liegt harrie! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#779 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Trouwens ik ben nog nooit een rekenmachine tegengekomen waar ik een bewerking op kan uitvoeren en er een "∞" op het scherm te voorschijn komt. Ook ben ik nog nooit een rekenmachine tegen gekoment die een "∞" knop heeft. Zijn alle rekenmachines in heel de wereld dan verkeerd geprogrammeerd? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#780 | |
|
![]() Citaat:
De regels van de algebra zeggen dat ge de beide zijden van een vergelijking moogt delen of vermenigvuldigen met hetzelfde getal. Gezien gij in delen door 0 geen graten ziet, doe ik daar niets verkeerd. Dus ofwel moogt ge door 0 delen zoals ge zegt en is de redenering correct en is 1 gelijk aan 2 Ofwel moogt ge niet door 0 delen in de algebra. Ge moogt kiezen.
![]() |