Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 16 maart 2012, 21:23   #401
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eigenzinnig Bekijk bericht
Oeps

oppassen of seffens wordt de vandale weer ingeschakeld...
Dat zou dan eens wat anders zijn. Wat afwisseling in steeds hetzelfde euh...of wacht...

Citaat:
Maar geen nood ik zet mijn vrouw een hoofddoekje op en ik zeg dat mijn religie haar verplicht van aan de stoof te blijven staan en dan is het wel in orde...
Maak haar dan tezelfdertijd ook nog wijs dat ze zèlf kiest voor dat hoofddoekje en 't is compleet.
SDX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 maart 2012, 21:27   #402
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDX Bekijk bericht
...niet meer moet impliceert dat 't anders moet.
Neen. Wat niet meer moet mag nog wel. Leer lezen en interpreteren.
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 maart 2012, 22:10   #403
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Neen. Wat niet meer moet mag nog wel. Leer lezen en interpreteren.
Waarom waren den dinges en eigenzinnig dan studieobjecten voor jou van; 'hoe 't niet meer moet'?

Heb je al 'n antwoord op m'n eerdere vraag?
Oud 16 maart 2012, 22:22   #404
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Kallikles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fantoom Bekijk bericht
Bron
Worden jullie (zowel vrouwen azls mannen) dat calimero gedrag van de vrouwen nog niet beu?

Dat ze eens gaan eisen dat op de Olympische Spelen de vrouwen en mannen gezamenlijk voor de medailles strijden. Dus 50% mannen én 50% vrouwen per discipline.
En vanzelfsprekend moet minstens 1 van de 3 medailles voor een vrouw zijn (volgens het ritssysteem).

Het zullen boeiende spelen worden!
Vrouwendag werd ingevoerd door de communisten.
de bruine pest is de islam. Het is de meest boosaardige ideologie sinds het nazisme.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles
Mogelijk zijn het hebben van verbale kwaliteiten niet uw grootste talent.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andev
Waarom zou ik moeten weten wat "multivariaatanalyse" betekent???
De mensen, steeds meer en meer, hebben lak aan dat soort gelul.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mike Godwin
By all means, compare these shitheads to Nazis.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy
Ja ik heb gezegd dat ik de moord op duizenden Nigerianen, omdat het zwarten zijn, goedpraat.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy over Europa's moslims
Naft er over en een stekske.
Kallikles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 maart 2012, 22:36   #405
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Waarom waren den dinges en eigenzinnig dan studieobjecten voor jou van; 'hoe 't niet meer moet'?

Heb je al 'n antwoord op m'n eerdere vraag?
Omdat ze laten uitschijnen de prototypes te zijn waartegen binnen het actueel feministisch discours wordt gestreden. Ik zeg wel dat ze dit laten uitschijnen. Het kunnen evengoed figuranten zijn binnen een goed gespeeld theater.

Eerdere vraag ?
Oud 16 maart 2012, 22:46   #406
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles Bekijk bericht
Vrouwendag werd ingevoerd door de communisten.
Juist. Meer zelfs. Zowel extreemlinks als extreemrechts vonden altijd een plaats voor de vrouw. Toevalling is die plaats voor beide uitersten steeds dezelfde, min of meer ondergeschikt aan het algemeen belang. In die zin dat extreemlinks vond dat de vrouw evengoed mocht en kon arbeiden, op de akker naast de man, als gelijke. Extreemrechts vond dat vrouwen die kindjes op de wereld zetten een medaille verdienden.
Hoe dan ook, het belang van de vrouw binnen welke extreme ideologie kan steeds in twijfel worden getrokken. De vrouw was steeds het instrument om het beoogde objectief te bereiken: arbeidskracht of broedmachine.
Oud 16 maart 2012, 22:46   #407
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Omdat ze laten uitschijnen de prototypes te zijn waartegen binnen het actueel feministisch discours wordt gestreden. Ik zeg wel dat ze dit laten uitschijnen. Het kunnen evengoed figuranten zijn binnen een goed gespeeld theater.
Ah, dat actueel feministisch discours? Die 'kutwijven' waar je 't eerder over had?
Citaat:
Eerdere vraag ?
Je zal 't gemist hebben, was in verband met je 'uitlatingen' naar fantoom, iets over van 't forum 'zwieren'.
Oud 16 maart 2012, 23:06   #408
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ah, dat actueel feministisch discours? Die 'kutwijven' waar je 't eerder over had?
Ja. Daar ging het voor mij zo ongeveer over. En daar heb ik een probleem mee. Omdat ik vind dat ze zich onterecht mengen in het gezin. Voor mijn part gaat mijn partner voltijds haar pensioenrechten opbouwen terwijl 'k de strijk en de afwas doe. De realiteit toont echter iets anders. Dus neen, vrouwlief heeft liever dat k wat centjes verdien ipv mij fulltime met de babykes bezig te houden. Maar wat blijkt: die kutwijven zoals Sabine de Bethune vinden dat die moekes slachtoffer zijn. Ben ik nu een klojo ofzo ?
Oud 16 maart 2012, 23:09   #409
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:
Allez. Nog hypocriet op de koop toe.

Echt, je bent echt iemand om mee te debatteren over emancipatie. Maar dan wel als studiemateriaal.

Het zou mij niet verwonderen dat je vrouw, als je die hebt, je mening deelt, uit pure tradie en wegens financieel afhankelijk. Het soort vrouwen die na het overlijden van hun man steeds zullen beweren dat ze steeds de cohesie binnen het gezin hebben willen bewaren, met of zonder blauwe plekken.
Anderzijds, als die mannen met dergelijke ingesteldheid beginnen te beseffen dat ze voor zichzelf moeten zorgen, is het groot alarm. Want dan kunnen de sociale voorzieningen niet vlug genoeg klaar staan.
Hypocriet omdat ik een komplimentje doe ? Nee meneer, galant noemt men dat. Ik ben er nog ééntje dat de deur openhoud voor vrouwen, en in de bus of de trein opsta voor zwangere dame's.
Voor de rest kan ik heel goed voor mijn eigen zorgen, want ik heb niet altijd in koppel gewoond, en een handje toesteken doe ik zeker. Dat doet plezier aan MIJN vrouw, maar ik ken er dus die niet willen dat hun man meehelpt, omdat zij vinden dat hij het niet goed doet ( als hij kookt is het niet te eten, als hij dweilt is het daarna nog vuiler enz vinden zij ), en een paar slonzige wijven ken ik ook, in wiens kot het altijd rommel en vuil is. Omdat ze te lui zijn, en te veel zuipen.
Er bestaan allerlei soorten mensen, en soorten regelingen onder de mensen, en die fanatieke feministen veralgemenen te veel vind ik. Ook heb ik de indruk dat die gewoon de rollen wilen omkeren : de man in een gehoorzame, minderwaardige positie drukken en thuis de baas spelen, voor zover ze al geen lesbiennens zijn, en mannen gewoon haten...
den dinges is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 maart 2012, 23:11   #410
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Je zal 't gemist hebben, was in verband met je 'uitlatingen' naar fantoom, iets over van 't forum 'zwieren'.
zou kunnen. 'k Geef toe dat iemand als fantoom die van de eertse dag zich vooral uitslooft om zich te laten opvallen in mijn perceptie niet meer is dan een clown. In het beste geval kan je er nog eens mee om lachen.
Oud 16 maart 2012, 23:16   #411
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ja. Daar ging het voor mij zo ongeveer over. En daar heb ik een probleem mee. Omdat ik vind dat ze zich onterecht mengen in het gezin. Voor mijn part gaat mijn partner voltijds haar pensioenrechten opbouwen terwijl 'k de strijk en de afwas doe. De realiteit toont echter iets anders. Dus neen, vrouwlief heeft liever dat k wat centjes verdien ipv mij fulltime met de babykes bezig te houden. Maar wat blijkt: die kutwijven zoals Sabine de Bethune vinden dat die moekes slachtoffer zijn. Ben ik nu een klojo ofzo ?
Nee, dat ben je niet, want ik ben 't op dat vlak eens met je.

Ik ging er vanuit dat vrouwen reeds gelijke rechten hadden, gelijk loon voor gelijk werk kregen en dat tegenwoordig mannen zowel als vrouwen 't 'huishouden' kunnen doen, dat ieder voor zich die keuze kòn en mocht maken.

Ik begrijp dus niet waar 't vandaan komt dat die 'moekes' die ervoor kiezen om geen carrière na te streven slachtoffer zijn, en mannen die ervoor kiezen huisman te zijn, sloefen zouden zijn.

Vrije keuze ... dacht ik.
Oud 16 maart 2012, 23:17   #412
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
zou kunnen. 'k Geef toe dat iemand als fantoom die van de eertse dag zich vooral uitslooft om zich te laten opvallen in mijn perceptie niet meer is dan een clown. In het beste geval kan je er nog eens mee om lachen.
Dat bedoelde ik helemaal niet.
Oud 16 maart 2012, 23:23   #413
Demper
Secretaris-Generaal VN

Demper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door den dinges Bekijk bericht
de man in een gehoorzame, minderwaardige positie drukken en thuis de baas spelen [...] en mannen gewoon haten...
Zo zie ik veel relaties rondom mij.

Ik walg en kots van al dat feministisch geëmancipeerd gezeik.
Het is gewoon een excuus om de teef uit te hangen omdat ze op fysiek vlak de zwakkere zijn.

Ik vergelijk het met allochtonen die denken alles te mogen, en je mag er niks van zeggen want anders ben je racist. De feministes passen net dezelfde tactiek toe om zich meer te kunnen permitteren dan een man.
Demper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 maart 2012, 23:25   #414
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:
Juist. Meer zelfs. Zowel extreemlinks als extreemrechts vonden altijd een plaats voor de vrouw. Toevalling is die plaats voor beide uitersten steeds dezelfde, min of meer ondergeschikt aan het algemeen belang. In die zin dat extreemlinks vond dat de vrouw evengoed mocht en kon arbeiden, op de akker naast de man, als gelijke. Extreemrechts vond dat vrouwen die kindjes op de wereld zetten een medaille verdienden.
Hoe dan ook, het belang van de vrouw binnen welke extreme ideologie kan steeds in twijfel worden getrokken. De vrouw was steeds het instrument om het beoogde objectief te bereiken: arbeidskracht of broedmachine.
Mijn vrouw is een partner, géén meid. En ze verdient evenveel als ik, zoniet soms meer. Helpen doe ik thuis, maar er blijft wel een ( automatische ) werkverdeling. De voorraad hout ga ik bijéén zagen en kappen bvb , in de tuin werken ook, onze dieren verzorgen eveneens. De vidange van de auto's doen ook, de muren schilderen, en ander knutselwerk is ook voor mijn rekening... Van strijken heb ik geen kaas gegeten , kuisen doe ik weinig, hoogstens eens bezemen, het naaimachien moet ik afblijven met mijn tengels, net zoals zij van mijn kettingzaag afblijft, koken doe ik geregeld, als zij laat thuiskomt van haar werk, maar ook dat kan ze beter als ik...
Je ziet het, ieder heeft zo zijn dingen die hij beter kan als de ander, complementair zijn noemt men dat.
Wat wil jij nu eigenlijk ? Dat ik leer breien om kleertjes te maken als ik kleinkinderen krijg, en met de voorschoot aan taarten ga bakken als de familie komt ?
En ik hoef echt mijn vrouw geen blauwe plekken te slaan om ze haar deel te laten doen, ze zou rap haar valies pakken en mij laten zitten.
Je wereldbeeld is een beetje te eng, te zwart-wit vrees ik...
den dinges is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 maart 2012, 23:28   #415
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat bedoelde ik helemaal niet.
Ik wel.
Goe weekend en slaapwel.
Oud 16 maart 2012, 23:29   #416
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door den dinges Bekijk bericht
Mijn vrouw is een partner, géén meid. En ze verdient evenveel als ik, zoniet soms meer. Helpen doe ik thuis, maar er blijft wel een ( automatische ) werkverdeling. De voorraad hout ga ik bijéén zagen en kappen bvb , in de tuin werken ook, onze dieren verzorgen eveneens. De vidange van de auto's doen ook, de muren schilderen, en ander knutselwerk is ook voor mijn rekening... Van strijken heb ik geen kaas gegeten , kuisen doe ik weinig, hoogstens eens bezemen, het naaimachien moet ik afblijven met mijn tengels, net zoals zij van mijn kettingzaag afblijft, koken doe ik geregeld, als zij laat thuiskomt van haar werk, maar ook dat kan ze beter als ik...
Je ziet het, ieder heeft zo zijn dingen die hij beter kan als de ander, complementair zijn noemt men dat.
Wat wil jij nu eigenlijk ? Dat ik leer breien om kleertjes te maken als ik kleinkinderen krijg, en met de voorschoot aan taarten ga bakken als de familie komt ?
En ik hoef echt mijn vrouw geen blauwe plekken te slaan om ze haar deel te laten doen, ze zou rap haar valies pakken en mij laten zitten.
Je wereldbeeld is een beetje te eng, te zwart-wit vrees ik...
Complementair, mekaar aanvullen, zo vind ik 't ook mooi.

Niet 't ene, noch 't andere uiterste.
Oud 16 maart 2012, 23:30   #417
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik wel.
Goe weekend en slaapwel.
Ja hoor.

Jij ook.
Oud 17 maart 2012, 08:57   #418
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Nee, dat ben je niet, want ik ben 't op dat vlak eens met je.

Ik ging er vanuit dat vrouwen reeds gelijke rechten hadden, gelijk loon voor gelijk werk kregen en dat tegenwoordig mannen zowel als vrouwen 't 'huishouden' kunnen doen, dat ieder voor zich die keuze kòn en mocht maken.

Ik begrijp dus niet waar 't vandaan komt dat die 'moekes' die ervoor kiezen om geen carrière na te streven slachtoffer zijn, en mannen die ervoor kiezen huisman te zijn, sloefen zouden zijn.

Vrije keuze ... dacht ik.
Je gaat er van uit dat "tegenwoordig mannen zowel als vrouwen 't 'huishouden' kunnen doen, dat ieder voor zich die keuze kòn en mocht maken."
Maar je gaat er ook van het dat het de vrouwen zijn die het huishouden doen en voor "'n gezin, man kinders" zorgen.
http://forum.politics.be/showpost.ph...&postcount=720
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 maart 2012, 11:16   #419
fantoom
Banneling

Standaard

Citaat:
Hier se, onze verzuurde pekelharing.
Zelfs in het slechtste geval kan men nog niets eens met jou lachen, laat staan dat je met jezelf kan lachen.
fantoom is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 maart 2012, 13:19   #420
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Je gaat er van uit dat "tegenwoordig mannen zowel als vrouwen 't 'huishouden' kunnen doen, dat ieder voor zich die keuze kòn en mocht maken."
Maar je gaat er ook van het dat het de vrouwen zijn die het huishouden doen en voor "'n gezin, man kinders" zorgen.
http://forum.politics.be/showpost.ph...&postcount=720
Waar staat 't woord 'zorgen', heb je dat er weer bij gefantaseerd?

Wat quality time doorbrengen met man & kinders, 'n sociaal leven hebben, familie, vrienden, kennissen, wat hobby's, en (eventueel) 'n huishouden runnen, nergens staat dat jij 't alléén zou moeten doen, maar ik veronderstel dat je er toch wel 'n 'deel' van m�*g of k�*n doen?

Waar je dan de tijd blijft halen is nog steeds 'n raadsel.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:56.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be