![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#401 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Citaat:
![]()
Chaos, Panic & Disorder... My Work Here Is Done No other religion [past or present] inspires the sort of hate that the "Religion of Peace" produces. All change is not growth, as all movement is not forward. ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#402 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#403 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Heb je al 'n antwoord op m'n eerdere vraag?
Chaos, Panic & Disorder... My Work Here Is Done No other religion [past or present] inspires the sort of hate that the "Religion of Peace" produces. All change is not growth, as all movement is not forward. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#404 | |||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#405 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Eerdere vraag ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#406 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Juist. Meer zelfs. Zowel extreemlinks als extreemrechts vonden altijd een plaats voor de vrouw. Toevalling is die plaats voor beide uitersten steeds dezelfde, min of meer ondergeschikt aan het algemeen belang. In die zin dat extreemlinks vond dat de vrouw evengoed mocht en kon arbeiden, op de akker naast de man, als gelijke. Extreemrechts vond dat vrouwen die kindjes op de wereld zetten een medaille verdienden.
Hoe dan ook, het belang van de vrouw binnen welke extreme ideologie kan steeds in twijfel worden getrokken. De vrouw was steeds het instrument om het beoogde objectief te bereiken: arbeidskracht of broedmachine. |
![]() |
![]() |
![]() |
#407 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
||
![]() |
![]() |
![]() |
#408 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ja. Daar ging het voor mij zo ongeveer over. En daar heb ik een probleem mee. Omdat ik vind dat ze zich onterecht mengen in het gezin. Voor mijn part gaat mijn partner voltijds haar pensioenrechten opbouwen terwijl 'k de strijk en de afwas doe. De realiteit toont echter iets anders. Dus neen, vrouwlief heeft liever dat k wat centjes verdien ipv mij fulltime met de babykes bezig te houden. Maar wat blijkt: die kutwijven zoals Sabine de Bethune vinden dat die moekes slachtoffer zijn. Ben ik nu een klojo ofzo ?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#409 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Voor de rest kan ik heel goed voor mijn eigen zorgen, want ik heb niet altijd in koppel gewoond, en een handje toesteken doe ik zeker. Dat doet plezier aan MIJN vrouw, maar ik ken er dus die niet willen dat hun man meehelpt, omdat zij vinden dat hij het niet goed doet ( als hij kookt is het niet te eten, als hij dweilt is het daarna nog vuiler enz vinden zij ), en een paar slonzige wijven ken ik ook, in wiens kot het altijd rommel en vuil is. Omdat ze te lui zijn, en te veel zuipen. Er bestaan allerlei soorten mensen, en soorten regelingen onder de mensen, en die fanatieke feministen veralgemenen te veel vind ik. Ook heb ik de indruk dat die gewoon de rollen wilen omkeren : de man in een gehoorzame, minderwaardige positie drukken en thuis de baas spelen, voor zover ze al geen lesbiennens zijn, en mannen gewoon haten... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#410 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() zou kunnen. 'k Geef toe dat iemand als fantoom die van de eertse dag zich vooral uitslooft om zich te laten opvallen in mijn perceptie niet meer is dan een clown. In het beste geval kan je er nog eens mee om lachen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#411 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik ging er vanuit dat vrouwen reeds gelijke rechten hadden, gelijk loon voor gelijk werk kregen en dat tegenwoordig mannen zowel als vrouwen 't 'huishouden' kunnen doen, dat ieder voor zich die keuze kòn en mocht maken. Ik begrijp dus niet waar 't vandaan komt dat die 'moekes' die ervoor kiezen om geen carrière na te streven slachtoffer zijn, en mannen die ervoor kiezen huisman te zijn, sloefen zouden zijn. Vrije keuze ... dacht ik.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#412 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat bedoelde ik helemaal niet.
![]() |
![]() |
![]() |
#413 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik walg en kots van al dat feministisch geëmancipeerd gezeik. Het is gewoon een excuus om de teef uit te hangen omdat ze op fysiek vlak de zwakkere zijn. Ik vergelijk het met allochtonen die denken alles te mogen, en je mag er niks van zeggen want anders ben je racist. De feministes passen net dezelfde tactiek toe om zich meer te kunnen permitteren dan een man. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#414 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Je ziet het, ieder heeft zo zijn dingen die hij beter kan als de ander, complementair zijn noemt men dat. ![]() Wat wil jij nu eigenlijk ? Dat ik leer breien om kleertjes te maken als ik kleinkinderen krijg, en met de voorschoot aan taarten ga bakken als de familie komt ? En ik hoef echt mijn vrouw geen blauwe plekken te slaan om ze haar deel te laten doen, ze zou rap haar valies pakken en mij laten zitten. ![]() Je wereldbeeld is een beetje te eng, te zwart-wit vrees ik... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#415 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#416 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Niet 't ene, noch 't andere uiterste.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#417 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#418 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Maar je gaat er ook van het dat het de vrouwen zijn die het huishouden doen en voor "'n gezin, man kinders" zorgen. http://forum.politics.be/showpost.ph...&postcount=720 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#419 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Zelfs in het slechtste geval kan men nog niets eens met jou lachen, laat staan dat je met jezelf kan lachen. ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#420 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wat quality time doorbrengen met man & kinders, 'n sociaal leven hebben, familie, vrienden, kennissen, wat hobby's, en (eventueel) 'n huishouden runnen, nergens staat dat jij 't alléén zou moeten doen, maar ik veronderstel dat je er toch wel 'n 'deel' van m�*g of k�*n doen? Waar je dan de tijd blijft halen is nog steeds 'n raadsel.
|
![]() |
![]() |