Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 18 maart 2012, 11:24   #16321
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Marie van de koster's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Je hoeft helemaal niet te herhalen, ik heb gelezen wat je copy-pastte.
Ik beweer helemaal niet dat je zaken uit je duim zuigt.
Ik stelde
Marie toch. Je denkt toch niet dat je de verschillende stromingen binnen de islam kent door een wiki pagina over de sharia te lezen.
Overigens zijn niet eens alle stromingen het er over eens wat er in die sharia moet staan.

Dat heb je waarschijnlijk niet gelezen op je wiki pagina :
Het islamitisch recht is geen recht in westerse zin. Er is geen sprake van wetboeken die bedoeld zijn om conflicten te voorkomen en, in het uiterste geval, te beslechten. Sharia is in de eerste plaats een religieuze plichtenleer die het menselijk handelen in wereldse en religieuze zaken bepaalt, zowel in de relatie van mensen onderling als van mens tot God.
....
Ondanks diverse pogingen is de sharia nooit gecodificeerd, waardoor details steeds opnieuw - en soms met tegenstrijdige uitkomst - beredeneerd worden
....
Een belangrijk probleem bij de bespreking van het begrip sharia is dat de islamitische wereld geen eenstemmig leergezag kent, waardoor er vele, soms sterk uiteenlopende versies van het begrip sharia bestaan. Er kan wat dat betreft dus niet gesproken worden van 'de' sharia
[url="http://nl.wikipedia.org/wiki/Sharia"]http://nl.wikipedia.org
Maar weer antwoord je niet op feiten.
Dus volgens u volgen de meeste moslims de koran niet. Dus zijn het geen echte moslims.
Of ze volgen de koran wel. De koran staat hen toe hun vrouwen te tuchtigen en van hun vrouwen gehoorzaamheid te eisen. De koran verbiedt vriendschappelijke omgang met anders-gelovigen.
Discrimineert de koran, ja of neen?
Moet een moslim de koran volgen, ja of neen?
Graag een duidelijk antwoord in plaats van een hoop juridisch gewauwel.
Oud 18 maart 2012, 11:24   #16322
Alboreto
Perm. Vertegenwoordiger VN

Alboreto's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paulus Bekijk bericht
Dat is inderdaad gemakkelijk. Zeker als er een boekje bij geleverd wordt (lees: koran) die dat allemaal voorschrijft.

Of: net zoals u het even gemakkelijk vindt om leden van het Vlaams Belang als racistisch te bestempelen, aan de hand van het Vlaams Belang programma.
Er zit 1 klein foutje in uw redenering.

Het zijn de leden van het Vlaams Blok die het programma opstellen.
Zij kunnen het op elk moment wijzigen en aanpassen indien het niet aan hun opvattingen voldoet.
Dit is het ook maar normaal om van de veronderstelling uit te gaan dat het programma de mening en de opvattingen van het bestuur weerspiegelt.
Het is dan ook niet meer dan normaal dat die mensen op basis van hun meningen en opvattingen beoordeeld worden.

Voor de moslims is dat niet het geval.
De Koran is net zoals de bijbel en de meeste religieuze werken een verouderde weerspiegeling van de mening van een aantal schrijvers van pakweg 2000 jaar geleden.
Ze kunnen het niet wijzigen en kunnen er enkel de zaken uit nemen die hen het beste passen, net zoals gij doet.

Mocht ik nu alle VB stemmer racisten noemen, dan zoudt ge een punt hebben, maar in uw bovenstaande tekst slaat ge de bal mis.

Citaat:
Hoe kun jij dat weten? Ben jij dan God, dat je in het hart van mensen kan kijken en de ware toedracht, de ware motivatie van hun handelen, kan weten?
Ik baseer me op hun handelingen.
Op wat baseert gij u, gezien ge die mensen zelfs nog niet ontmoet hebt?
Wie pretendeert er hier in het hart van de mensen te kunnen kijken, Paulus?
Oud 18 maart 2012, 11:26   #16323
Alboreto

Standaard

Citaat:
Gaat in dit geval niet op, vermits het de moslims zelf zijn, die bepalen wie als moslim mag gerekend worden en wie niet.
Lees even de uitleg van 'no true scotsman'

Citaat:
Imagine Hamish McDonald, a Scotsman, sitting down with his Glasgow Morning Herald and seeing an article about how the "Brighton Sex Maniac Strikes Again." Hamish is shocked and declares that "No Scotsman would do such a thing." The next day he sits down to read his Glasgow Morning Herald again and this time finds an article about an Aberdeen man whose brutal actions make the Brighton sex maniac seem almost gentlemanly. This fact shows that Hamish was wrong in his opinion but is he going to admit this? Not likely. This time he says, "No true Scotsman would do such a thing."
—Antony Flew, Thinking About Thinking
Gaat dus perfect op
Oud 18 maart 2012, 11:28   #16324
Alboreto

Standaard

Citaat:
U heeft helemaal geen punt.

Als ik zeg dat de christelijke leer leert dat christenen niet mogen vloeken, dan kom jij af met:
Je liegt Paulus, want ik ken christenen op mijn werk die weldegelijk vloeken.
Ook hier slaat ge de bal serieus mis.

Gij zegt:
Geen enkele christene vloekt.

Ik zeg daarop:
Ik ken een aantal christenen die wel degelijk vloeken.
En erger nog, iedereen kent wel christenen die vloeken.

En gij zegt daarop dan:
Wel dat zijn geen echte christenen.

Ziet ge waar de drogredenering zit?
Op d?*t niveau zijt ge bezig.

Weinig overtuigend, zoals ge ziet.
Oud 18 maart 2012, 11:32   #16325
Alboreto

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marie van de koster Bekijk bericht
Als ze goede vrienden zijn van Alboreto die zelf geen moslim is, dan zijn er 2 mogelijkheden :
- ze doen alsof
Citaat:
Hoe kun jij dat weten? Ben jij dan God, dat je in het hart van mensen kan kijken en de ware toedracht, de ware motivatie van hun handelen, kan weten?

Citaat:
- ze zijn brave mensen maar geen goede moslims want ze VOLGEN DAN DE KORAN NIET!!!
http://en.wikipedia.org/wiki/No_true_Scotsman
Oud 18 maart 2012, 11:32   #16326
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dan zijn er amper goede moslims.
Dat moet een geruststelling zijn voor jou.
Maar evenzeer eist een bevolkingsgroep uit naam van het moslim-geloof bepaalde voorrechten : het voorrecht om hun vrouwen op een bepaalde manier te kleden ook als dit anderen stoort, het voorrecht om dieren te slachten op een wrede wijze en zelfs het voedsel op die zg. "halal-wijze" verkregen op te dringen aan andere bevolkingsgroepen enzovoort.
Dus die bevolkingsgroep die we van u nauwelijks mogen bekritiseren, stelt eisen en verricht handelingen die op niets gestoeld zijn - zoals u zelf zegt : "dan zijn er amper goede moslims".
Nochtans doen ze dit uit naam van "een geloof" en menen ze die rechten te hebben omwille van de vrijheid van godsdienst en meningsuiting.
Enerzijds verdedigt u die bevolkingsgroep als ze bepaalde eisen stellen uit naam van hun geloof (ik denk hier o.a. aan de hoofddoek), anderzijds zegt u dat ze slechte moslims zijn.
Als ze slechte moslims zijn, hebben ze geen enkel recht om eisen te stellen in naam van de islam en dan begrijp ik helemaal niet waarom u al die eisen verdedigt.
Oud 18 maart 2012, 11:32   #16327
Alboreto

Standaard

Citaat:
Heeft Circe geen eigen mening.?
Kan ze niet zelf antwoorden?
Oud 18 maart 2012, 11:34   #16328
Alboreto

Standaard

Citaat:
Dus volgens u volgen de meeste moslims de koran niet. Dus zijn het geen echte moslims.
Het zijn dan geen moslims die aan uw definitie voldoen.
Dat lijkt me een geruststelling, vindt ge niet?
Oud 18 maart 2012, 11:38   #16329
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Alboreto Bekijk bericht
Hebt u nog wat anders te vertellen dan voortdurend naar die Schot te verwijzen.
Oud 18 maart 2012, 11:39   #16330
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cynara Cardunculus Bekijk bericht
Er is hier nochtans maar één die steeds maar over "Circe" bezig is.... mis je haar zo?
Is dat niet om het even welke van je nicks er gebruikt wordt?
Je bent toch niet beschaamd over je schrijfsels onder de nick van circe.
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 maart 2012, 11:40   #16331
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Marie toch. Je denkt toch niet dat je de verschillende stromingen binnen de islam kent door een wiki pagina over de sharia te lezen.
Overigens zijn niet eens alle stromingen het er over eens wat er in die sharia moet staan.

Dat heb je waarschijnlijk niet gelezen op je wiki pagina :
Het islamitisch recht is geen recht in westerse zin. Er is geen sprake van wetboeken die bedoeld zijn om conflicten te voorkomen en, in het uiterste geval, te beslechten. Sharia is in de eerste plaats een religieuze plichtenleer die het menselijk handelen in wereldse en religieuze zaken bepaalt, zowel in de relatie van mensen onderling als van mens tot God.
....
Ondanks diverse pogingen is de sharia nooit gecodificeerd, waardoor details steeds opnieuw - en soms met tegenstrijdige uitkomst - beredeneerd worden
....
Een belangrijk probleem bij de bespreking van het begrip sharia is dat de islamitische wereld geen eenstemmig leergezag kent, waardoor er vele, soms sterk uiteenlopende versies van het begrip sharia bestaan. Er kan wat dat betreft dus niet gesproken worden van 'de' sharia
http://nl.wikipedia.org/wiki/Sharia
En staan we met die "uitleg" één stap verder ivm het multiculdebacle?

Laatst gewijzigd door andev : 18 maart 2012 om 11:41.
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 maart 2012, 11:42   #16332
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Of ze volgen de koran wel. De koran staat hen toe hun vrouwen te tuchtigen en van hun vrouwen gehoorzaamheid te eisen. De koran verbiedt vriendschappelijke omgang met anders-gelovigen.
Discrimineert de koran, ja of neen?
Moet een moslim de koran volgen, ja of neen?
Graag een duidelijk antwoord in plaats van een hoop juridisch gewauwel.
Ja, de meeste moslims volgens niet letterlijk de koran. Zoals de meeste christenen ook niet letterlijk de bijbel volgen.
Oud 18 maart 2012, 11:42   #16333
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

Citaat:
Er zit 1 klein foutje in uw redenering.

Het zijn de leden van het Vlaams Blok die het programma opstellen.
Zij kunnen het op elk moment wijzigen en aanpassen indien het niet aan hun opvattingen voldoet.
Dit is het ook maar normaal om van de veronderstelling uit te gaan dat het programma de mening en de opvattingen van het bestuur weerspiegelt.
Het is dan ook niet meer dan normaal dat die mensen op basis van hun meningen en opvattingen beoordeeld worden.

Voor de moslims is dat niet het geval.
De Koran is net zoals de bijbel en de meeste religieuze werken een verouderde weerspiegeling van de mening van een aantal schrijvers van pakweg 2000 jaar geleden.
Ze kunnen het niet wijzigen en kunnen er enkel de zaken uit nemen die hen het beste passen, net zoals gij doet.

Mocht ik nu alle VB stemmer racisten noemen, dan zoudt ge een punt hebben, maar in uw bovenstaande tekst slaat ge de bal mis.

Ik baseer me op hun handelingen.
Op wat baseert gij u, gezien ge die mensen zelfs nog niet ontmoet hebt?
Wie pretendeert er hier in het hart van de mensen te kunnen kijken, Paulus?
wil U hiermee nu zeggen dat "moslim zijn" een soort aangeboren raskenmerk is? Of zou het zich belijden van een bepaalde ideologie ook variable kunnen zijn?

Ik bedoel maar: worden moslimjongetjes met besneden pietjes geboren? en moslimmeisjes met een hoofddoek? en worden katholieke kinderkes met een kruiske geboren of zo?
want U doet wel net alsof het belijden van een religie/ideologie niet afwendbaar is.
Cynara Cardunculus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 maart 2012, 11:44   #16334
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

Citaat:
maar neen, waarom zou ik? ik begrijp uw probleem echt niet. Is er iets waardoor uw obsessie net vandaag getriggerd wordt of zo?
Cynara Cardunculus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 maart 2012, 11:47   #16335
Elbow
Banneling

Standaard

Citaat:
maar neen, waarom zou ik? ik begrijp uw probleem echt niet. Is er iets waardoor uw obsessie net vandaag getriggerd wordt of zo?
Razernij. Artisjok kan het niet hebben dat je haar lievelingsreligie bekritiseert. Daar gaat ze letterlijk van schuimbekken.
Elbow is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 maart 2012, 11:48   #16336
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het zijn dan geen moslims die aan uw definitie voldoen.
Dat lijkt me een geruststelling, vindt ge niet?
Het zijn "moslims" die de koran niet volgen. En de koran is "het rode boekje" van iedere islamiet. De koran moet gevolgd worden en mag niet in twijfel getrokken worden.
Voorbeeld weer eens over het tuchtigen van de vrouwen : het is mogelijk de manier van de vrouw te straffen in één stroming anders te interpreteren dan in een andere stroming maar het is niet mogelijk te zeggen dat de moslim-man geen gehoorzaamheid mag eisen van zijn vrouw. De koran (= het islamitisch geloof dat volledig op dit boek steunt) discrimineert de vrouw.
De koran zegt ook dat een moslim geen vriendschapsbanden mag onderhouden met mensen van het boek en dat die mensen onbetrouwbaar zijn.
De islam eist dat moslims zich houden aan de koran.
Ik vraag u dan ongeveer hetzelfde als wat ik vroeg aan Artisjok :
Als die mensen op uw werk slechte moslims zijn (ze onderhouden vriendschapsbanden met niet-gelovigen), hebben ze geen recht om eisen te stellen in naam van de islam en wil ik graag weten waarom u hun eisen - die ze stellen uit naam van een geloof waaraan ze zich niet houden - verdedigt.
Oud 18 maart 2012, 11:49   #16337
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Maar evenzeer eist een bevolkingsgroep uit naam van het moslim-geloof bepaalde voorrechten : het voorrecht om hun vrouwen op een bepaalde manier te kleden ook als dit anderen stoort, het voorrecht om dieren te slachten op een wrede wijze en zelfs het voedsel op die zg. "halal-wijze" verkregen op te dringen aan andere bevolkingsgroepen enzovoort.
Dus die bevolkingsgroep die we van u nauwelijks mogen bekritiseren, stelt eisen en verricht handelingen die op niets gestoeld zijn - zoals u zelf zegt : "dan zijn er amper goede moslims".
Nochtans doen ze dit uit naam van "een geloof" en menen ze die rechten te hebben omwille van de vrijheid van godsdienst en meningsuiting.
Enerzijds verdedigt u die bevolkingsgroep als ze bepaalde eisen stellen uit naam van hun geloof (ik denk hier o.a. aan de hoofddoek), anderzijds zegt u dat ze slechte moslims zijn.
Als ze slechte moslims zijn, hebben ze geen enkel recht om eisen te stellen in naam van de islam en dan begrijp ik helemaal niet waarom u al die eisen verdedigt.
Je zal er dus eens een gedacht van moeten maken wie moslims is, en je er aan houden.
Iemand de ene keer definiëren als moslim, en een volgende keer niet; is niet erg geloofwaardig.
Oud 18 maart 2012, 11:50   #16338
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Hebt u nog iets te vertellen over het onderwerp?
Uw gezeur is vervelend aan het worden!
Oud 18 maart 2012, 11:52   #16339
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dan zijn het geen echte moslims of zo?

Dat is toch geen verdediging van de islam.
Dat is een stelling bijsturen volgens de realiteit.

De dag dat iedere moslim discrimineert.

Vraag:Wanneer durft u nu eindelijk toegeven dat de islam wel discrimineert?

Jouw antwoord =De dag dat iedere moslim discrimineert
Dus: het VB is pas racistisch als elke VBer een racist is?
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 maart 2012, 11:54   #16340
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
maar neen, waarom zou ik?
Ok dan.

Je moet het aan Circe vragen waarom ze weer niet gewoon antwoordt op de vraag die gesteld werd.
http://forum.politics.be/showpost.ph...&postcount=142

Mocht je eventjes doordenken dan zou je begrijpen dat ik wel degelijk antwoordde. Maar ik wil je het wel even uitleggen.
Circe komt af met een citaat uit de islam over "het doden van de afgodendienaren waar gij hen ook vindt" Indien moslims alles landen deze tekst letterlijk zouden interpreteren; dan zouden alle moslims ook hier moordend door de straten trekken. Dan kan je ook een moslim herkennen aan zijn moordend door de straten trekken.

Aangezien Circe niet meer reageerde vermoed ik dat ze dit wel door had.
http://forum.politics.be/showthread....84#post6035084
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:12.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be