![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#501 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#502 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Ik heb het recht op sterven! Ik heb het recht op abortus! (wat in de praktijk wel moeilijk zal zijn ![]() Ik heb recht op een eigen leven los van uw ideeën en overtuigingen! Keer op keer is het hilarisch om zien hoe er mensen zijn die gezondheidsredenen gebruiken om zich ongevraagd te kunnen moeien in andermans leven. Wat het pijnlijk grappig maakt is dat die mensen de gevangenis die ze bouwen weigeren te zien, ze houden zich voor te handelen in het best interest van de mensheid en we weten allemaal waar dat naartoe leidt...een regenboog met 1 kleur.
![]() |
![]() |
#503 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
passief roken passief: ondergaan, niks ondernemen terwijl je in een situatie zit die eigenlijk wel actie verdient. Poog steeds een passief gebeuren actief te maken zodanig je er enige controle over kunt voeren. roken: het gebruik van nicotine? of zeggen we alles wat rook ontwikkelt en waar wij aan zuigen/trekken? Uit hierbovenstaande concludeer ik dat 'passief roken' uitgevonden is door mensen die geen interesse hebben in roken en terzelfdertijd ook niks willen ondernemen om uit de rook te geraken. En zoals steeds bij passieve persoonlijkheden gaan deze dan de schuld voor hun eigen passiviteit bij de actieve leggen; het is de actieve zijn fout de passieve lijdt. Gezond is dat niet, volgens mij.
![]() |
![]() |
#504 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#505 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wij doen wel degelijk iets om uit de rook te geraken: wij ijveren en hebben resultaat geboekt om een democratisch gestemde wet erdoor te krijgen ... want de keuze was een valse keuze: ofwel lieten we het sociale leven verpesten door de verslaafden die er niet in lukten of niet wilden hoffelijk te zijn; ofwel verlieten we het sociale leven. Het huidige compromis is zeer eerzaam: jullie mogen nog roken, mits eventjes naar buiten te gaan. Niks geen erg. (we laten nog wel oogluikend toe dat je rookt gelijk vroeger de pubers op school: in de toiletten ....)
|
![]() |
![]() |
![]() |
#506 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Val er gewoon een ander in geen enkel opzicht mee lastig, meer vragen we niet. Voor de rest paf je je onnozel voor mijn part, wat kan mij dat een lor schelen... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#507 | |
|
![]() Citaat:
Passief roken : passief roken is het inademen van rook geproduceerd door andermans sigaretten, pijpen of sigaren. bron: http://nl.wikipedia.org/wiki/Passief_roken Ik vind het wel grappig hoe je een hoogstpersoonlijke definitie met betrekking tot passief roken uit je duim zuigt, om vervolgens daaruit je conclusies te trekken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#508 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De niet-rokers zijn aan de winnende hand. Over de ganse wereld. Dat is duidelijk Voor de rokers is er een soort synonoiem: losers. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#509 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() jullie argumentatie is wel dat van 30 jaar terug; Ik kan daarmee akkoord gaan dat het toen niet overdreven gezellig was op café voor anti-rokers. Echter toen ook hadden niet-rokers mogeljkheid op een niet rokers café te openen, er dienden daarvoor geen bruine kroegen te sneuvelen. Net zoals nu niet-rokers een café open kunnen houden en op de deur roken niet toegelaten kunnen plaatsen ; maar dat is voor de antirokers niet voldoende zij willen ook de plaatsen waar verstokte rokers met elkaar in discussie treden sluiten. Je kan wel zeggen 'ze moeten niet sluiten' maar niet-rokers gaan niet naar een kleine kroeg, vroeger niet en dat zal echt niet veranderen. Ik strijd dat op zijn minst een kroeg met enkel de eigenaar achter de toog zelf mag beslissen of er gerookt wordt of niet. Dat is de ondergrens.
![]() |
![]() |
#510 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wij zijn niet voor apartheid in ziekenhuizen: sommige waar gerookt mag worden, andere niet; idem voor scholen; idem voor sportclubs en hun cafetaria's; idem voor tram bus en trein; idem voor loketten aan gemeentehuizen, restaurants ... Een normaal mens, een niet-roker dus, of zelfs een roker vergezeld van iemand die vb. astma heeft, moet het recht hebben om ten allen tijde om het even waar een café of dergelijk binnen te stappen om iets te drinken en aanverwanten, zonder daarbij gehinderd te worden door tabaksrook. D�*t is de normale situatie. En d�*t willen jullie nu nog niet aanvaarden of zelfs inzien; hetgeen ten overvloede bewijst dat er een wet nodig is die een stok achter de deur vormt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#511 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Ipv uit de rook te gaan staan,blijft u er in staan om dan later te kunnen concluderen dat u nu kans maakt om ziek te worden! U bent dus passief,want ge kon u verplaatsen! dus bent u eigenlijk/feitelijk door uw passief gedrag zelf de oorzaak en de aanleiding van deze conclusie,dan gaat u in de aanval tegen de bewuste roker en verwijt hem of haar zijn slechte gewoonte! U had hier de keuze,en heeft bewust gekozen om in de rook te blijven staan. Wedden dat ge niet zou blijven staan als iemand bv.een dynamietstaaf zou opsteken! U zoekt een bewust vooraf gekozen doelwit,dat doelwit wil u corrigeren,manipuleren,en chanteren door hem als schuldige aan te wijzen van een niet strafbaar feit,als het in de open lucht gebeurt of in zijn eigen huis of andermans huis en indien hij de toelating vraagt en krijgt! Uw doel is niet het aanklagen van de roker daar waar het verboden is,maar hem ook daar waar het wel toegelaten is te provoceren.Dat u roken vervelend en storend en ongezond vind mag niet de regel zijn anderen hun vrijheid van doen af te nemen,dus als een roker naar het voetbal gaat,naar een openluchtzwembad,naar een barbecue en/of andere buiten georganiseerde zaken,en de roker houd zich aan de regels van veiligheid(peuken uitmaken) en properheid(geen peuken op de grond) dan heeft u niks te koekeloeren,en blijft u dan toch in de rook staan dan bent u degene die passief is. Dus als u mij of een andere roker daar eens moest tegenkomen,verplaats uzelf of leef met de conseqensies van uw passief zijn,want daar doet de roker niks dat verboden is,het maakt u alleen doodongelukkig dat ge hem daar op dat ogenblik niks onwettelijks kan verwijten.
We zijn vrij tot op het moment dat we kiezen, van dan af controleert de keuze de kiezer Laatst gewijzigd door BitterSweet : 18 maart 2012 om 01:07. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#512 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Dat is zo ongeveer hoe uw argumentatie overkomt bij mij. Als ge u goed voelt zoveel te beter voor uzelf maat,maar laat iedereen zijn vrije keuze. Ge hebt nog steeds niet begrepen dat het niet over roken alleen gaat he,maar over vrijheden die ingeperkt worden tegen velen hun wil,wat kan mij die verguisde sigaret schelen,het is het aanpakken en afschaffen van verworvenheden dat me dwars zit!
![]() |
![]() |
#513 |
|
![]() Wat een gelul.
Weer zo een kwiet die een nieuwe definitie van passief roken ontworpen heeft en daar dan zijn conclusies uit trekt. De tweede helft van je geratel heb ik trouwens niet echt meer gelezen, want tegen zoveel nonsens kan zelfs ik niet op. Maar als je psychiater gezegd heeft dat ellenlang gewauwel neerschrijven therapeutisch kan werken, hou ik je vooral niet tegen hoor. |
![]() |
![]() |
![]() |
#514 | |||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#515 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Schol !!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#516 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
En als je zonder argumentatie zit kan schelden uw gemoed mss luchten,maar het zal niks veranderen aan het feit dat wij steeds meer en meer aan regeltjes gebonden zitten,en dat u dat op een bepaald ogenblik zelf zult ondervinden! de groeten.
![]() |
![]() |
#517 |
Minister-President
|
![]() U leest alleen wat u wil lezen.
![]() |
#518 | ||
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#519 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Een normale situatie is een situatie waarbinnen een mens handelt zoals hem goesting heeft. Een normale mens heeft het recht een café te openen en mag dat doen op zijn eigen eigenwijze wijze. Creatie & ondernemen lijkt mij belangrijker dan angstig zijn. U maakt apartheid, hoe meer eenheidsworst hoe groter de apartheidsgraad. 't is voor mensen als u dat Freek volgende gemaakt heeft: http://www.youtube.com/watch?v=tTZMTnnCEBg "loop altijd mee met de massa" ; "stel geen vragen en volg de leider"
![]() |
![]() |
#520 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
sshht, ge moogt die antimensen niet op de waarheid van hun eigen passiviteit duiden. 't Is allemaal uw fout!! ![]()
![]() |