![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Banneling
|
![]() Mijheer Van Bezien Ik bezie het anders .
Als jij dat wil doen, dan moet je dat vak leren, U een overalleke kopen ,U een BTW nummer aanschaffen , U een registratienummer aanvragen , en leren werken . ENNN uit de politiek stappen . En als ge dat niet ziet zitten dan moet je er met uw poten afblijven en dat overlaten aan mensen die gewoon zijn om hard te werken . Groetjes . |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Hij kapte zelfs op de federale regering, een regering die er is dankzij zijn steun. Een regering die art. 195 opzij kan zetten dankzij zijn steun.
![]() |
![]() |
#3 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik noem dit een marktverstoring. Indien hij wilt inzetten op de bouw, dan moet ie in de eerste plaats ervoor zorgen dat wij bouwvakkers hebben die het werk willen doen.
![]() |
![]() |
#4 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() komkom.....Groen zal dat niet doen hoor
![]() Groen! legt wel een vinger op de wonde...de kompleet "f*cked-up" situatie op onze woningmarkt....Het ettert al een tijdje in de grote steden,het is een van de problemen. Woningbouw is meer en meer een kwestie van oude rijke mensen die aan hun tweede woning toe zijn,en van prestigeprojecten. Bovendien putten onze steden zich echt wel uit om jonge "normale" gezinnen weg te jagen.......(de stad moet schijnbaar dienen om te shoppen,om te betogen,te feesten,als archeologisch model......enfin bijna onmogelijk om in te leven behalve tijdens he studententijd,of als ocmw-klant) Neen,het is geen kwestie van een tekort aan beschikbare kavels,zelfs moest gans Vlaanderen vrijgemaakt worden om te bouwen zou er gespeculeerd worden dat het een lieve lust was(en de schuld op de overheid steken,dat kan men goed ![]() Kijk,als partij heeft Groen! niet veel op met een "liberale markt",dan kun je dus verwachten dat ze eerder aan collectieve oplossingen denken. Overigens,een tijdje geleden vertelde Mieke Vogels dat ze een analyse aan het maken is omtrent demografie,woonbeleid en fiscaal beleid...ik ben eigenlijk zeer benieuwd. belangrijke vraag..hoe verantwoord is het als een overheid met de mond een "terug naar de stad" beleid verkondigd,en dat ze "werken aan mobiliteit",terwijl ondertussen onze landelijke gemeentes verder verkaveld worden...Kan men echt niks doen aan een gerichte fiscale steun voor mensen die in de oude steden of de gemeentekernen willen gaan wonen? Kijk,ik ben zelf net geen babyboomer en heb zelf al lang een eigen appartement.Ik was eigenlijk niet gecharmeerd maar eerder diep gechockeerd dat mijn appartement in 10jaar 60% toegenomen is in waarde.(schatting). Ik kan me echt niet voorstellen wat daarvan de reden kan zijn.(ik bedoel een echte,technische-,reden) Ik spreek nu tegen mijn eigen winkel natuurlijk.....maar nog eens,dit is geheel onverantwoord.De leefkwaliteit in mijn omgeving is er wat op achteruitgegaan maar immo wordt duurder? ![]() En voor de jonge mensen,wel,de hypothecaire rentes staan inderdaad laag,maar de bedragen die nodig zijn nopen bijna "hulp van mama en papa".(ja,ook voor een woning waarvan de laatste werken in 1983 gebeurd zijn!)Kun je net zo goed thuis blijven wonen... Laatst gewijzigd door kelt : 18 maart 2012 om 09:53. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Belasting op leegstand
Belasting op onbebouwde kavels. Hier hebben ze dit al geprobeerd, mensen willen niet altijd hunne grond verkopen (bewaren voor de kinderen), mensen willen niet altijd in de stad wonen (hobby's). Ik denk dat GROEN de prioriteiten anders moet leggen. Grote woningen voor maximum 4 personen, waarvan er twee normaal gezien na een jaar of 20 - 25 uitvliegen. Ik denk dat we naar een beleid moeten gaan waarin we durven stellen dat ons landje al vol genoeg is. We moeten niet inzetten op groei, groei kan niet blijven duren. We moeten durven inzetten op het behouden wat wij hebben.
N-VA: De kracht van verandering! Verandering begint in je eigen gemeente of stad. Laatst gewijzigd door guido 007 : 18 maart 2012 om 09:58. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Banneling
|
![]() Het werk willen doen is niet echt probleem , maar betaald worden in die mate dat je ook de regering zijn opgelegde lasten kan afdragen en dan nog iets over hebbenis een ander paar mouwen . Ik sta klaar , maar als ik moet concureren met nebfirmakes die lonen uitbetalen van 6.5 € dan moet ik passen . en toevallig krijgen die corupte parasieten de werken toegewezen in de socilae woning bouw . zij werken voor de overheid , en bij ons komen ze de centen halen .
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Banneling
|
![]() Wat je als overheid moet doen is met je handen afblijven van de vastgoedmarkt en stoppen met subsides te geven
Laat mensen die kunnen en willen werken een woning kopen , Maak de belasting op arbeid een pak lager of schaf dat gedrog af , zodat mensen opnieuw een vakman kunnen betalen om hun renovatie's op een degeleijke manier uit te laten voeren . Nu is arbeid zo duur dat mensen geen vakman meer kunnen betalen en gelijk geeft de overheid premies aan " Knoei het zelvers" die op een nutteloze manier wat verkeerd gekozen isolatiematerieel met zwartwerkers installeerd . Ik heb al de vraag gekregen om fakturen te maken die omerkelijk hoger zijn , omdat ze 1 hun geld bij de bank kunnen loskrijgen , en twee een hoger premie kunnen opstrijken. De nepfirmakes van Bulgaren geven eender welke faktuur die je maar wil tegen 7 a 10 % . Offertes worden in de pc verwerkt tot valse fakturen en noem maar op . en maar premies betalen , en de aannemers maar vechten om te overleven. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Banneling
|
![]() Ik vind dat Groen een punt heeft.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Europees Commissaris
|
![]() Het belasten van leegstaande woningen is een goed idee! Spoort mensen aan om, indien nodig voor een lagere prijs, hun leegstaande woning te verkopen of verhuren, met een positief effect op de woningenmarkt.
Laatst gewijzigd door Robinus V : 18 maart 2012 om 15:50. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
België het land met de meeste ambtenaren slaagt er maar niet in om: - Fiscale fraude te bestrijden - Werkfraude te bestrijden (nep firma's en nepzelfstandigen). - Werklozen te activeren - ...
![]() |
![]() |
#11 |
Europees Commissaris
|
![]() En waarom heeft België zoveel ambtenaren, denkt u? Heeft het iets te maken met de fenomenale toename aan ambtenaren bij staatshervormingen? Het aantal ambtenaren dat écht ingezet kan worden, is niet zo hoog als er zoveel dienen om 'dubbel werk' te doen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() In Nederland zitten ze aan bij 40% sociale woningen in ieder gemeente.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Banneling
|
![]() Typevoorbeeld weeral van een overheid die sinterklaas wil spelen met andermans eigendom/geld...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Heb je er al eens over nagedacht wat mensen er toe brengt huizen liever te laten leegstaan dan geld te verdienen met ze te verhuren? Zou de verstoring van de verhouding tussen huurder en verhuurder er misschien iets mee te maken hebben? Waarom je huis verhuren als de huurder niet eens verplicht is de huur te betalen en het huis dan ook nog kan vernielen tegen dat hij er uiteindelijk dan toch uitgezet wordt omdat er eindelijk een OCMW woning vrij is? Zorgen voor een behoorlijk werkend rechtssysteem zou al veel helpen om mensen er toe aan te zetten hun huizen te verhuren.
Exclusief in Vlaanderen: Al wie da ni springt, al wie da ni springt is N-VA (Brünoke's kleuterbende) Exclusief in Brussel: Brussel kan wel een paar honderd miljoen Euro missen (Guy Vanhengel, PS (ex-Ø-VLD)) Exclusief in Wallonië: wij keurden de pestbelastingen goed want ze troffen toch vooral de Vlamingen (Didier Reynders, MR) |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Je wordt er inderdaad compleet depressief van als je door zo'n Ollandse gemeente rijdt.
Exclusief in Vlaanderen: Al wie da ni springt, al wie da ni springt is N-VA (Brünoke's kleuterbende) Exclusief in Brussel: Brussel kan wel een paar honderd miljoen Euro missen (Guy Vanhengel, PS (ex-Ø-VLD)) Exclusief in Wallonië: wij keurden de pestbelastingen goed want ze troffen toch vooral de Vlamingen (Didier Reynders, MR) |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Bij Het Spoor en bij De Post was het steeds de wafelijzerpolitiek. Denk maar aan de sorteercentra (Post), denk maar aan de nutteloze lijnen (spoor), denk maar aan ...
![]() |
![]() |
#17 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat het in Nederland beter is om te leven? De woningen zijn in Nederland al jaren veel duurder dan hier. Wilt u naar zulke toestanden? De private bouwmarkt onbetaalbaar maken tenb voordele van degenen die niet willen werken voor het eigen stulpje?
![]() |
![]() |
#18 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Denk ook aan de wetgeving die ervoor zorgt dat de verhuurder veel kosten moet doen vooraleer ie het huis mag verhuren. Denk ook aan de wetgeving die de verhuurder verplicht om aan het even wie te verhuren op straffe van ...
![]() |
![]() |
#19 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Dat is een stuk gezonder , wanneer gaan die bestraffingen eens ophouden , en mensen positief stimuleren . |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Een woord ..... SCHANDE |
|
![]() |
![]() |