Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 21 maart 2012, 18:20   #101
fantoom
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Nee, het huwelijk is hier voor vrouwen niet nodig om economisch zelfstandig te zijn en de " zorg" die mannen vaak opeisen niet in verhouding tot wederkeringheid, bovendien zijn ze vaak ook op oudere leeftijd nog aantrekkelijk en vinden een betere partner dan hun man; wanneer ze dit wensen.
Toch fijn dat je het volgende hebt verwijderd:

Citaat:
Je klinkt als een vrouwenhater...maar om toch even je stelling te weerleggen, vrouwen hangen in dit land niet economisch af van hun man, waardoor ze sneller geneigd zijn, indien de kwaliteit van de relatie langdurig te wensen overlaat, de stap te zetten naar een scheiding.
fantoom is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 maart 2012, 18:23   #102
fantoom
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Liederik Bekijk bericht
Dat de vrijheid van vrouwen maatschappelijk destabiliserend werkt?
Ben jij een vrouwenhater?
Oud 21 maart 2012, 18:27   #103
Steve_M
Perm. Vertegenwoordiger VN

Steve_M's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fantoom Bekijk bericht
Zou ik mogen weten of je een man of een vrouw bent?
Ik ben een man, en niet eens een erg metroseksuele . Ik heb hier al eerder geschreven dat wij er op huishoudelijk vlak een vrij traditioneel rollenpatroon op nahouden.

Citaat:
Maar ik stel toch enkel maar vast dat de maatschappij er totaal niet op vooruitgegaan is... Wel de vrijheid blijheid van de vrouw.
Dat hangt voornamelijk van je perspectief af, vermoed ik. Ik kan me voorstellen dat voor de man wiens vrouw verwacht dat hij iets doet in het huishouden of tenminste emotioneel betrokken is bij zijn relatie en die daar helemaal geen zin in heeft de maatschappij er inderdaad op achteruitgegaan is. Anderzijds vermoed ik dat voor de vrouw die niet meer tegen haar zin bij een man moet blijven de maatschappij er pakken beter uitziet dan pakweg honderd jaar geleden. Die 'vrijheid blijheid' van de vrouw is overigens zeer relatief, aangezien vrouwen nu niet alleen meer opdraaien voor het huishouden en de kinderen, maar er bovenop nog eens voltijds moeten gaan werken.

Citaat:
Of mag die conclusie niet getrokken worden? Of is het een verkeerde conclusie?
Het is deels een verkeerde conclusie. Toenemende armoede? Tegenover wanneer? Tegenover de gouden tijd toen de mannen gingen werken en de vrouwen aan den heerd zaten? Ik denk dat je de huidige armoede overschat en de historische armoede onderschat. Je legt ook causale verbanden die er volgens mij niet zijn. Zo ga je er van uit dat de ontspoorde jeugd (als zoiets al bestaat) een gevolg is van de grotere zelfstandigheid van de vrouw. Ik ben daar niet zo zeker van.
Steve_M is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 maart 2012, 18:29   #104
Steve_M

Steve_M's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eigenzinnig Bekijk bericht
Ja wat zegt dat dan ?...daar ben ik ook eens benieuwd naar...Dat het notdone is onder vele geemancipeerde vrouwen om nog in een niet volledig bevredigende relatie te blijven ? ..dat 80% achteraf zich hun impulsiviteit beklaagd ?

Ik ben de eerste om te erkennen dat vrouwen uit een barslechte relatie moeten kunnen geraken maar de 'metrosexuele man' gaan uithangen door de huidige epidemie van veelal gezinsontwrichtende echtscheidingen te gaan bejubelen als een teken van emancipatie..nee dank u...
Waarom zou een relatie barslecht moeten zijn vooraleer vrouwen zouden mogen vertrekken? Dat heeft totaal niets met metroseksualiteit te maken, hoor. Dat mensen met kinderen wat meer zouden mogen werken aan hun relatie voordat ze het opgeven, daarin ben ik het met je eens.
Steve_M is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 maart 2012, 18:34   #105
fantoom
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steve_M Bekijk bericht
Ik ben een man, en niet eens een erg metroseksuele . Ik heb hier al eerder geschreven dat wij er op huishoudelijk vlak een vrij traditioneel rollenpatroon op nahouden.

Dat hangt voornamelijk van je perspectief af, vermoed ik. Ik kan me voorstellen dat voor de man wiens vrouw verwacht dat hij iets doet in het huishouden of tenminste emotioneel betrokken is bij zijn relatie en die daar helemaal geen zin in heeft de maatschappij er inderdaad op achteruitgegaan is. Anderzijds vermoed ik dat voor de vrouw die niet meer tegen haar zin bij een man moet blijven de maatschappij er pakken beter uitziet dan pakweg honderd jaar geleden. Die 'vrijheid blijheid' van de vrouw is overigens zeer relatief, aangezien vrouwen nu niet alleen meer opdraaien voor het huishouden en de kinderen, maar er bovenop nog eens voltijds moeten gaan werken.

Het is deels een verkeerde conclusie. Toenemende armoede? Tegenover wanneer? Tegenover de gouden tijd toen de mannen gingen werken en de vrouwen aan den heerd zaten? Ik denk dat je de huidige armoede overschat en de historische armoede onderschat. Je legt ook causale verbanden die er volgens mij niet zijn. Zo ga je er van uit dat de ontspoorde jeugd (als zoiets al bestaat) een gevolg is van de grotere zelfstandigheid van de vrouw. Ik ben daar niet zo zeker van.
Ik dacht nochtans verschillende malen gelezen/gehoord te hebben dat de armoede onder de alleenstaande moeders met een kroost enorm is...

Het kan natuurlijk zijn dat dit niet aan de scheiding ligt.
Oud 21 maart 2012, 18:42   #106
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steve_M Bekijk bericht
Waarom zou een relatie barslecht moeten zijn vooraleer vrouwen zouden mogen vertrekken? Dat heeft totaal niets met metroseksualiteit te maken, hoor. Dat mensen met kinderen wat meer zouden mogen werken aan hun relatie voordat ze het opgeven, daarin ben ik het met je eens.
Ik vind een huwelijk toch nog iets anders dan een baan hoor...dat blaas je beter niet te lichtzinnig op...
Eigenzinnig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 maart 2012, 18:46   #107
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik dacht nochtans verschillende malen gelezen/gehoord te hebben dat de armoede onder de alleenstaande moeders met een kroost enorm is...

Het kan natuurlijk zijn dat dit niet aan de scheiding ligt.
Aan wat dan wel ?

De hele huizenmarkt is bv. afgestemd op koppels, alleenstaanden hebben financieël een pak achterstand..zeker als ze ook nog kinderen ten laste hebben..
Oud 21 maart 2012, 19:03   #108
fantoom
Banneling

Standaard

Citaat:
Aan wat dan wel ?

De hele huizenmarkt is bv. afgestemd op koppels, alleenstaanden hebben financieël een pak achterstand..zeker als ze ook nog kinderen ten laste hebben..
Was ironisch bedoeld.
Oud 21 maart 2012, 19:21   #109
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Citaat:
Was ironisch bedoeld.
Ok

http://mens-en-samenleving.infonu.nl...scheiding.html
Oud 21 maart 2012, 19:42   #110
fantoom
Banneling

Standaard

Citaat:
In uw link staat onder
Streven naar perfecte match
m.i. een waarheid als een koe.
Oud 21 maart 2012, 20:26   #111
kiko

kiko's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Maar ik stel toch enkel maar vast dat de maatschappij er totaal niet op vooruitgegaan is...
In vergelijking met ? De zgn. goeie ouwe tijd, wanneer dat ook geweest moge zijn ?
kiko is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 maart 2012, 20:29   #112
kiko

kiko's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
't Ja, volgens sommige worden meisjes met die vaardigheden geboren.
Qua netheid inzake het huishouden èn persoonlijke hygiëne liggen meisjes/vrouwen lichtjaren voor op mannen.
kiko is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 maart 2012, 20:30   #113
Meuh
Provinciaal Gedeputeerde

Meuh's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik vind een huwelijk toch nog iets anders dan een baan hoor...dat blaas je beter niet te lichtzinnig op...
Degenen die echt lichtzinnig een punt zetten achter hun huwelijk zijn toch wel de minderheid volgens mij. Beslissen om te scheiden is voor veel mensen de laatste stap na een lange rit van denken en ôplossingen zoeken.
Meuh is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 maart 2012, 20:36   #114
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Meuh Bekijk bericht
Degenen die echt lichtzinnig een punt zetten achter hun huwelijk zijn toch wel de minderheid volgens mij. Beslissen om te scheiden is voor veel mensen de laatste stap na een lange rit van denken en ôplossingen zoeken.
En sommigen blijven halsstarrig geloven in de illusie dat:
"het gras altijd groener is aan de overkant"
Oud 21 maart 2012, 20:40   #115
Meuh
Provinciaal Gedeputeerde

Meuh's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En sommigen blijven halsstarrig geloven in de illusie dat:
"het gras altijd groener is aan de overkant"
Tuurlijk zijn er velen die zo denken, maar dat betekent niet dat ze hun huwelijk daarvoor op het spel zetten.

Ik vind inderdaad ook wel dat er tegenwoordig te snel gescheiden wordt en dat komt grotendeels ook door de vereenvoudiging van de echtscheidingsprocedure. Toch denk (geloof/hoop) ik dat velen een echtscheiding nog steeds als een laatste stap zien nadat ze getracht hebben oplossingen te zoeken.
Meuh is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 maart 2012, 21:01   #116
Mam
Banneling

Standaard

Citaat:
Ja wat zegt dat dan ?...daar ben ik ook eens benieuwd naar...Dat het notdone is onder vele geemancipeerde vrouwen om nog in een niet volledig bevredigende relatie te blijven ? ..dat 80% achteraf zich hun impulsiviteit beklaagd ?
Vrouwen denken gewoon niet zo diep over hun situatie.

Ik ken bijv. een niet onknappe jongedame van dezelfde leeftijd die al veel "aanbidders" heeft afgewezen, omdat ze terug de verliefdheid wil beleven dat ze met een verloren liefde uit haar jeugdjaren had. Ze wil wel wanhopig graag van 't straat... Tja, wat kùn je in dat geval doen?
Mam is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 maart 2012, 21:07   #117
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Citaat:
Tuurlijk zijn er velen die zo denken, maar dat betekent niet dat ze hun huwelijk daarvoor op het spel zetten.

Ik vind inderdaad ook wel dat er tegenwoordig te snel gescheiden wordt en dat komt grotendeels ook door de vereenvoudiging van de echtscheidingsprocedure. Toch denk (geloof/hoop) ik dat velen een echtscheiding nog steeds als een laatste stap zien nadat ze getracht hebben oplossingen te zoeken.
Er zullen wel meerdere factoren zijn...

Feit is ook dat er veel te veel wordt verwacht van o.a. relaties...ik ken geen enkele bejaarde die zich zijn 'saaie monogame' levensloop nog steeds zit te beklagen omdat ze vroeger niet de mogelijkheid hadden om hun geluk elders te beproeven..
Oud 21 maart 2012, 23:19   #118
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mam Bekijk bericht
Vrouwen denken gewoon niet zo diep over hun situatie.

Ik ken bijv. een niet onknappe jongedame van dezelfde leeftijd die al veel "aanbidders" heeft afgewezen, omdat ze terug de verliefdheid wil beleven dat ze met een verloren liefde uit haar jeugdjaren had. Ze wil wel wanhopig graag van 't straat... Tja, wat kùn je in dat geval doen?
waarom is dit "niet diep denken over hun situatie"? ik begrijp niet wat je daarmee bedoelt.
Cynara Cardunculus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 maart 2012, 23:46   #119
giserke
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Liederik Bekijk bericht
Dat de vrijheid van vrouwen maatschappelijk destabiliserend werkt?
Alleen daarom al ben ik voorstander!

Laatst gewijzigd door giserke : 21 maart 2012 om 23:48.
giserke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 maart 2012, 07:26   #120
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Niet juist.
Scheiden word vaak gezien als de eenvoudigste oplossing.

Vaak word er gescheiden omdat mij zich gevangen voelt binnen het huwelijk.
En nog vaker omdat men in een dagelijkse sleur is gekomen.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:57.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be