![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Arabische lente Brandend actueel zijn de revoluties in de Arabische wereld. In dit forum worden alle discussies over dit thema samengebracht. |
|
Discussietools |
![]() |
#341 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#342 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Het mijne hangt af van de mate van gezondheidszorg, vrijheid van godsdienst, hoe achterlijk ook, vrijheid van woord, hoe tegengesteld aan mijn mening ook, onderwijs, wetenschappelijk niveau, geneeskunde, en zoveel meer. Ik ben blij dat ik hier woon, u duidelijk niet. Ik baal, ik walg, van mensen die hun gal uitspuwen op de maatschappij waar ze al hun hele leven in vertoeven, maar ik gun ze hun recht op misnoegdheid. Kallikles, de zelfverklaarde verhevene van dit forum, gebruikte hier enkele honderden posts terug in dit topic o.a. het woord "losers" om diegenen te omschrijven waartegen hij discussieerde. Ik vind het woord veel beter van toepassing op de categorie waar jij, en ook hij, toe behoren. Misnoegd, kwaad, vol zelfhaat in een maatschappij die hen niet begrijpt. Ik heb met jullie te doen.
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd. Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951) |
|
![]() |
![]() |
#343 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Heeft ie het mis in "Beschaving"?
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd. Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951) |
|
![]() |
![]() |
#344 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Kunnen of moeten, voor die verkrachte vrouwen(en) maakt het geen bal uit. Zij zijn dubbel slachtoffer. De rest is mierenneukerij. Hou op met dat achterlijke gebruik te minimaliseren. Of hou op met jezelf te positioneren als voorvechtster van vrouwenrechten.
Etiam si omnes, ego non. Laatst gewijzigd door Esperanza : 23 maart 2012 om 06:04. |
|
![]() |
![]() |
#345 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
#346 | |||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Hoe op met overdrijvingen, dat is contraproductief. Laatst gewijzigd door artisjok : 23 maart 2012 om 07:23. |
|||
![]() |
![]() |
#347 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Goede raad: verspil daar uw energie niet aan.
![]() |
#348 |
Vreemdeling
|
![]() Artisjok,
jij bent een meester in het semantisch miereneuken, om aldus om een simpel feit (dat de verkrachter van Filali met haar wilde trouwen om zijn straf te ontlopen, en Filali aldus gedwongen werd met haar verkrachter te huwen.) heen te dansen. Maar je haring bakt niet meer. Er wordt gevraagd te reageren op de feiten zelf en niet op andere zaken (uit de wereldgeschiedenis, wiskunde,...) zoals jij doet om de discussie op een subtiele manier van de essentie af te leiden. |
![]() |
![]() |
#349 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar er is wel een hemelsbreed verschil tussen een samenleving die vrouwen zelfbeschikkingsrecht geeft en mannen zelf verantwoordelijk acht voor hun seksueel gedrag en verkrachting bestraft ( wanneer de feiten niet verjaart zijn) of een samenleving die de familiewetgeving baseert op een ideologie waarbij vrouwen geacht worden zelf verantwoordelijk te zijn voor seksueel gedrag van mannen waarbij de eer van de familie voorgaat op de erkenning als slachtoffer, wat het Westen wel doet, zelf na verjaring van feiten! Leggen wij burgers de verplichting op dat seks enkel kan binnen het huwelijk en er geen straf voor een verkrachter van nota bene een minderjarige , is hier alles "goed"wanneer de dader het slachtoffer trouwt? Welke onzin spuit u nu even rond met totaal van de pot gerukte vergelijkingen? Hier veroordelen gelovigen het gedrag van hun leiders binnen een kerk,hier onderzoekt het gerecht feiten van seksueel misbruik, ook na verjaring! Stellen wij adoptie voor van verkrachte kinderen door hun daders? Dan had u recht van spreken,nu lult u uit uw nek zonder enig medeleven voor een meisje wat zich( ondanks Westerse milieuvervuiling ![]() |
|
![]() |
![]() |
#350 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#351 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
#352 | ||||||||||||
Partijlid
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
[ Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() |
#353 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
#354 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Moet ik verder concluderen dat Islamitisch bankieren alleen mogelijk is als er 'eigendom verwerven' aan de orde is? Dus een zakelijke investering is niet mogelijk? Laatst gewijzigd door Piero : 23 maart 2012 om 11:21. |
|
![]() |
![]() |
#355 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ontkent u dat moslims zich wel degelijk beroepen op de Koran om te rechtvaardigen die plicht aan vrouwen op te leggen vanaf de pubertijd en dit gebruik wereldwijd vast te stellen is onder Islamitische vrouwen? Welke link heeft u eigenlijk nodig om vast te stellen dat vrouwen binnen islam wel degelijk verantwoordelijk gesteld worden voor het seksueel gedrag van mannen en om die reden binnen diverse Islamitische culturen gescheiden sociaal leven voor mannen en vrouwen als de " juiste handelswijze" wordt gezien? En vrouwen om die reden in sommige Islamitische gebieden zelfs niet zonder mannelijke begeleider de deur uitmogen, waarbij het vermijden van "ZINA" steeds wordt afgerekend op vrouwen die hun man gehoorzaamheid verschuldigd zijn en zonder zijn toestemming niet mogen werken, maagd moeten zijn om als eerbaar gezien te worden, en zonder die maagdelijkheid niet eens aan een huwelijkspartner geraken, tenzij ze gescheiden zijn of weduwe? Gaat u nu echt ontkennen dat die positie van vrouwen tot barbaarse opvattingen leiden , waarbij vrouwen die slachtoffer zijn van seksueel misbruik vaak zelf verantwoordelijk gesteld worden, omdat hun gedrag erop gericht moet zijn te vermijden dat mannen de mogelijkheid geboden wordt? En welke nuances bedoelt u eigenlijk bij slachtoffers van verkrachting die " mogen" trouwen met daders? ![]() En dan nu graag de link waaruit blijkt dat de meerderheid van Belgen een moordenaar zoals Breivik steunt! Boter bij uw vis anders verkoopt u prietpraat die nergens op slaat,doe er ineens de wetgeving bij waaruit blijkt dat het verstikken of vermoorden van baby's tot onze cultuur behoren en op goedkeuring kunnen rekenen, anders is uw " opinie" deze van een regelrechte leugenaar! Die praatjes bewaar je maar voor je " zusters"! ![]() |
|
![]() |
![]() |
#356 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Islamitisch bankieren brengt dus evengoed op, alleen anders dan via rente. |
|
![]() |
![]() |
#357 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Ongelovelijk dat iemand hierover muggezift en niet veroordeelt, dat noemt zich dan " feministe"! |
|
![]() |
![]() |
#358 | ||||||||
Partijlid
|
![]() [quote=alice;6042698]
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() Citaat:
En welke nuances bedoelt u eigenlijk bij slachtoffers van verkrachting die " mogen" trouwen met daders? ![]() Citaat:
Citaat:
![]() Citaat:
![]() |
#359 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
#360 |
Minister-President
|
![]() Dat zal je in de meeste gevallen beter aan de vader van het meisje vragen, als bewaker van de 'eer' van de familie...