Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 23 maart 2012, 15:56   #21
Snerror
Europees Commissaris

Standaard

Artisjok, probeer je te zeggen dat Islam even erg is als het nazisme? Daarmee zijn we akkoord hoor.
Oud 23 maart 2012, 16:01   #22
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Het stond er toch bij
het totaal aantal gewelddaden heb ik nergens vermeld zien staan.
Cynara Cardunculus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 maart 2012, 16:02   #23
parsprototem
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Yous Bekijk bericht
Ik! Voor hen zou dat een overwinning zijn. Als het verboden wordt, dan vinden ze dat ze al heel wat bereikt hebben.
Is net heel de filosofie van dat soort. De confrontatie aangaan.
Een verbod is contraproductief. Het sterkt hen in hun doel.

Ook praktisch gezien, hoe ga je zoiets verbieden.

Hoewel ik wel vind dat men in het algemeen wat meer uiterlijk moslimkenmerekn mag beginnen weren. Zoals een algemeen hoofddoekenverbod in alle openbare gebouwen, scholen, ziekenhuizen... voor zowel werknermers als bezoekers. Of de bouw van moskée-en...
Islam moet teruggedrongen worden naar de muren van je eigen woning.
Ook moet onze maatschapij in het algemeen durven erkennen dat de islam niet verenigbaar is met een westerse samenleving, en er ook geen toekomst heeft.

Maar zo'n maatregelen moeten natuurlijk consequent en eenduidig doorgevoerd worden.

getekend Yousse, geboren in een moslim gezin.
Ik ben het grotendeels met je eens. En ik denk dat we ergens op dezelfde golfflengte zitten.

Ik zal verduidelijken: waar ik naar streef is een ferme preventie van toekomstig levensverlies van mensen (kinderen, onschuldige slachtoffers, het maakt niet uit, de hele rotzooi).

Waar de overheid faalt is m.i. dat ze geen duidelijke afschrikkingssignalen heeft gegeven aan 'betrokkenen' om duidelijk te maken dat België (noch Europa?) een arena is voor een ideologische strijd die volgens Europese ethische, filosofische normen volledig voorbij gestreefd is. Wij, Europeanen, hebben die strijd al gehad en nauwelijks afgerond (scheiding tussen Kerk en staat bv).

Iedereen kan zeggen wat die wilt, maar ik zie een duidelijke link tussen moslim-opgevoede vrouwen, de povere opvoeding die ze geven aan hun 'opgdrongen' kinderen (de opvoeding die ze zelf hebben genoten of gemankeerd) en alle gevolgen vandien.

Ik moet beamen dat de islamitische levensculturen haaks staan op onze westerse levensevolutie en maatschappijbelevijg die heel vlug evolueert.
En daartussen ziten heel veel mensen die zich stilhouden.

Het lijken nu wel de jaren dertg. En ik vrees dat de VRT op z'n schoolteleviesieachtige manier van commuiceren een struisvogel is die de kop in het zand steekt.

Laatst gewijzigd door parsprototem : 23 maart 2012 om 16:05.
parsprototem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 maart 2012, 16:04   #24
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Snerror Bekijk bericht
Artisjok, probeer je te zeggen dat Islam even erg is als het nazisme? Daarmee zijn we akkoord hoor.
De islam? Je topic gaat toch over het salafisme.

Ik probeer circe duidelijk te maken dat haar bewering niet klopt: "de neo-nazis zich beperken tot een groepje puberale macho mannetjes die "ich bin Eichmann" spelen."
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 maart 2012, 16:05   #25
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mam Bekijk bericht
Wat betreft gewapende jihad: deze is enkel mogelijk binnen een land waar de islamitische wet van toepassing is. Het land heeft uiteraard een leger dat instaat voor de gewapende jihad, net als de niet-islamitische landen ook over een landsleger bschikken. Er zijn ook heel veel voorschriften bij een gewapende jihad.
Een individuele, gewapende jihad bestaat echter niet in de islam.
hier heb je nochtans je eigen islamitisch bronnetje:

http://web.youngmuslims.ca/online_library/books/jihad/
Oud 23 maart 2012, 16:07   #26
Sean
Burgemeester

Standaard

Citaat:
De postduif is nog niet toegekomen in Antwerpen.

"....
Cijfers voor Vlaanderen zijn niet bekend, maar in Nederland worden jaarlijks meer dan tweehonderd gewelddaden geregistreerd uitgaande van extreemrechts
...
Racistisch geweld kan zowel door autochtone als door allochtone daders gepleegd worden. Bij de gevallen waarvan de achtergrond van de daders kon achterhaald worden is 7 op 10 autochtoon en 3 op 10 allochtoon.
...."
http://aff.skynetblogs.be/archive/20...nederland.html
Deze cijfers hoeven geenszins te verbazen en moeten toch met een beetje zout genomen worden.
We weten allemaal dat het makkelijker en veiliger is om een klacht neer te leggen tegen een extreem-rechtse dan tegen een islamist.
Sean is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 maart 2012, 16:07   #27
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

Citaat:
De islam? Je topic gaat toch over het salafisme.

Ik probeer circe duidelijk te maken dat haar bewering niet klopt: "de neo-nazis zich beperken tot een groepje puberale macho mannetjes die "ich bin Eichmann" spelen."
salafisme is volgens jou géén islam? flink hoor!

ik reageer op "200" gevallen van extreem-rechts geweld op een totaal van "X" gevallen van geweld. Daar heb je nog steeds niet op geantwoord;

Kwestie van racisme zal ik me ook aan de stelregel moeten houden van:

- als een witte een saccoche pikt van een bruine is het racisme
- als een bruine een saccoche pikt van een witte is het een verrechtvaardigde daad van anti-discriminatie.

Laatst gewijzigd door Cynara Cardunculus : 23 maart 2012 om 16:10.
Oud 23 maart 2012, 16:14   #28
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik! Voor hen zou dat een overwinning zijn. Als het verboden wordt, dan vinden ze dat ze al heel wat bereikt hebben.

Hoewel ik wel vind dat men in het algemeen wat meer uiterlijk moslimkenmerekn mag beginnen weren. Zoals een algemeen hoofddoekenverbod in alle openbare gebouwen, scholen, ziekenhuizen... voor zowel werknermers als bezoekers. Of de bouw van moskée-en...
Ook moet onze maatschapij in het algemeen durven erkennen dat de islam niet verenigbaar is met een westerse samenleving, en er ook geen toekomst heeft.

Maar zo'n maatregelen moeten natuurlijk consequent en eenduidig doorgevoerd worden.

Volledig eens met Yousse!
2 dus!
SDX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 maart 2012, 16:21   #29
Fieseler
Perm. Vertegenwoordiger VN

Fieseler's schermafbeelding

Standaard

[quote]
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mam Bekijk bericht
De islam reduceren tot het nazisme is niet correct
Neen...ze is veel erger dan het nazisme want ze verschuilt zich, laf als ze is, achter een virtueel opperwezen......
Levende God Adolf Hitler daarentegen zijn wij in vlees en bloed, mits tientallen miljoenen doden, uit zijn kot gaan branden....

Citaat:
en een belediging in het gezicht van alle moslims.
Oei...de moslims beledigd...komt dat tegen zeg...
Man raaskal niet...de moslims zijn altijd beledigd; zelfs als de wind waait...mosims excelleren in één ding....de comedia del arte van het calimerogedrag...

Citaat:
Normaal ziet de moslim elke ongelovige als een potentiële moslim. Hoe kan de islam zich middels Dawa verspreiden als elke andersgelovige wordt neergeknald, begrijpt u?
bull shit...uw prullenboekje staat vol voorbeelden van moord op ongelovigen...volledige dorpen: ouderlingen, kinderen en vrouwen uitgeroeid om hun godsdienst...moord, brand, enz... of is Mo de pedofiel ineens geen profeet en stichtend voorbeeld meer van uw ideologie?

Citaat:
Simple as that. Want religie blijft uiteindelijk iets tussen God en uzelf.
Islam is geen religie...het is een ideologie, een rechtsvorm...net zoals het nazisme...uw gezeik pakt bij mij geen verf hé vriend....

Trouwens: uw "religie" hield weinig water tijdens de reconquista...toen hebben de katholieke klootzakken ook eens een "islammeke" gedaan....op één generatie tijd hadden jullie een andere God....dus zever ni hé...

Citaat:
Het kan dat er sekten zijn die beweren dat andersgelovigen omwille van hun geloof gedood moeten worden. Maar deze hebben hun grondslag niet in de koran.
So what?
Het is de islam die allen verenigt.

Bij hun zusterideologie had je de SS, SA, SD, Sonderkommando's, Gestapo, enz enz...allen verenigd onder één vlag...

Citaat:
De vrouw is niet als de man. Ieder heeft z'n rechten en plichten. De islam doet daar niet schijnheilig over (net als de andere religies van God)
My words exactly...de vrouw wordt openlijk gediscrimineerd...en de islam doet daar inderdaad niet schijnheilig over...

Citaat:
Een huwelijk is islamitisch ongeldig als de toestemming van degene die trouwt niet werd verkregen.
...en er nog mee lachen ook...schandalig...

Citaat:
De islam is inderdaad een religie en wet. De koran bevat beide onderdelen (itt het christendom maar zoals het jodendom).
eindelijk een apologeet van de islam die dat toegeeft.
De islam is een wetstatige organisatie net zoals het nazisme dat was.
islam en nazisme is kwasi identiek...op een paar vormelijke verschillen na...

Citaat:
Wat betreft gewapende jihad: deze is enkel mogelijk binnen een land waar de islamitische wet van toepassing is. Het land heeft uiteraard een leger dat instaat voor de gewapende jihad, net als de niet-islamitische landen ook over een landsleger bschikken. Er zijn ook heel veel voorschriften bij een gewapende jihad.
Een individuele, gewapende jihad bestaat echter niet in de islam.
Bull shit...gisteren zijn we nog eentje in Toulouse uit zijn kot moeten gaan schieten...hij had de keuze: ofwel "für Führer, Volk und Vaterland" ofwel "Allah Akbar"...probeer daar maar eens een verschil in te vinden...

Citaat:
Het nazisme is ook een ideologie maar ze komt niet van God, en zit bijgevolg dus inderdaad vol fouten naar de (mede)mens en Schepper toe.
Als we het over één ding kunnen eens zijn dan is het die OOK

voor de rest: nazisme en islam zijn identiek in hun mensonterende gruwelijkheid.
Oud 23 maart 2012, 16:26   #30
Fieseler

Standaard

Citaat:

Volledig akkoord...maar eerst moeten de mensen serieus ingelicht worden over deze mensonterende ideologie....en daar is het niet de islam de fout maar diegenen die heulen met die ideologie om welke reden dan ook...
Oud 23 maart 2012, 16:26   #31
F.B.
Parlementslid

Standaard

Citaat:

Vele gaan dit extreem vinden, maar eigenlijk is dit iets waar zowel linksen als rechtsen mee akkoord kunnen gaan. Ook dat van die toekomst van de islam in europa is iets wat progessieven evengoed achter kunnen staan. Je eigen cultuur is nu eenmaal iets dat evolueert binnen een nieuwe samenleving. Als je dat wil behouden, en wil emanciperen, dan ben je een religieuze conservatief.
Echt veel gevraag is dat niet hé. Je houdt je hoofddoek en uw tenten voor thuis, en als je een school en of een ziekenhuis binnengaat, dan neem je die moslim tekens weg. Waarom? Uit respect voor de plaatselijke cultuur.
F.B. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 maart 2012, 16:31   #32
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fieseler Bekijk bericht
Volledig akkoord...maar eerst moeten de mensen serieus ingelicht worden over deze mensonterende ideologie....en daar is het niet de islam de fout maar diegenen die heulen met die ideologie om welke reden dan ook...
Zowel met Yousse als met uw woorden volledig akkoord.

Daarom is het ook zo belangrijk om die politiek correcte onzin over "de religie van de vrede" (zie Eurabia, gesticht in 1976) te doorprikken. Als men bedenkt dat men eerste muilkorfwetten heeft opgesteld, om nadien mensen als Fouad Belcakam het vrije woord te kunnen geven, dan moet iedereen met een beetje verstand toch kunnen inzien dat het hier volledig de verkeerde kant opgaat!
Oud 23 maart 2012, 16:42   #33
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cynara Cardunculus Bekijk bericht
salafisme is volgens jou géén islam?
Waar lees je dat weer?

Citaat:
flink hoor!
Citaat:
ik reageer op "200" gevallen van extreem-rechts geweld op een totaal van "X" gevallen van geweld. Daar heb je nog steeds niet op geantwoord;
Dit topic gaat toch over "ideologisch geweld"
Je moet er geen geweld bij sleuren die niets te maken hebben met dit topic.

Is het ondertussen duidelijk dat je visie niet klopt :
"Met dit grote verschil dat de neo-nazis zich beperken tot een groepje puberale macho mannetjes die "ich bin Eichmann" spelen."
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 maart 2012, 16:59   #34
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

Citaat:
Waar lees je dat weer?

Dit topic gaat toch over "ideologisch geweld"
Je moet er geen geweld bij sleuren die niets te maken hebben met dit topic.

Is het ondertussen duidelijk dat je visie niet klopt :
"Met dit grote verschil dat de neo-nazis zich beperken tot een groepje puberale macho mannetjes die "ich bin Eichmann" spelen."
hier: http://forum.politics.be/showthread....43#post6043043

en salafistische terreuracties zijn dus geen geweld volgens jou? hoeveel doden moet gij hebben zeg? 5000? 20.000? Hoeveel doden hebben de neo-nazis ondertussen al gemaakt? voor jou is een gesteven rechterarmpje hetzelfde als een paar kinderen omverknallen zeker? Alles hangt af van het kleurtje natuurlijk.

Mohammed Merah, zijn naam weze vervloekt, stapte van zijn motor, dreef het achtjarige meisje Miriam Monsonego in een hoek, greep haar bij het haar en schoot haar in het hoofd. Luidens de verklaringen van een ooggetuige.

Laatst gewijzigd door Cynara Cardunculus : 23 maart 2012 om 17:02.
Oud 23 maart 2012, 17:05   #35
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

De salafisten uit Antwerpen en Boom
Naar aanleiding van de recente gebeurtenissen in Toulouse, even een update ter herinnering aan de twee sociale werkers die in 2007 werden ontslagen, omdat ze – als correcte ambtenaren – melding maakten van de opkomende salafastische beweging in Boom (Sharia4Belgium) en Antwerpen (JVI).

Peter Calluy, één van de onterecht ontslagen personen, schrijft het volgende:

Beste perscontacten,

Onder de geadresseerden – journalisten -redacties zitten er een deel die mij op gezette tijden wisten te vinden. Tijdens mijn straathoekwerk, na mijn verhaal in Knack, na de ‘verrijzenis’ van Fouad
Belkacem alls ‘Abu Imran’ in de UA -Benno Barnard, na de hoofddoekenheisa op de athenea onder leiding van Jongeren voor islam & Nordin Taouil de huisimam, ……

Steeds heb ik gevraagd om niet enkel te focussen op de ietwat kolderieke figuren, maar evenzeer op de methodiek, de verhouding tussen hun boodschap en de bronnen van de islam, etc…….. én de bijzonder onverantwoorde houding van de politieke elite die een ernstig onderscheid maakt tussen jongeren wanneer het op ” blootstelling aan nefaste maatschappelijk verwerpelijke boodschappen ” aankomt. Dit in zowel onderwijs als jeugdwerk als inzake de zogenoemde woordvoerders van deze groepen.

Misschien is het tijd om eens terug te komen op het feit dat men het salafisme veel ruimte heeft geboden om te groeien.

Zo maakte ik destijds al melding van de bezoeken van buitenlandse ‘vrienden’ en de bezoeken van hemzelf aan Saoedi-Arabië . Ook van het feit dat hij met Boomse jongeren naar salafistische moskeeën trok waar destijds Mvr Verdonck géén hand kreeg van de Imam. Zij was toen Minister.

Ik werd zwaar aangepakt, en Fouad én de Burgemeester werden gespaard.

Nu stelt men:

Mohamed Merah, de moslimterrorist die in Frankrijk de moordende islamitische jihad voltrok door niet minder dan 7 mensen – waaronder drie kinderen – te vermoorden, blijkt lid te zijn geweest van Forsane Alizza. Forsane Alizza betekent ‘Ridders van Glorie’ en is een orthodoxe islamitische groepering, die al een tijd in beeld is bij de Franse inlichtingendiensten en onlangs werd verboden.
Forza Alizza is een organisatie die nauwe banden onderhoudt met Sharia4Belgium, de club van Fouad Belkacem. Zo trekt Sharia4Belgium vaak op met Forsane Alizza om samen te demonstreren, bijvoorbeeld tegen het boerka- en hoofddoekenverbod, voor het installeren van de sharia (de islamitische wet) en voor de inrichting van een Islamitisch Kalifaat in Europa. Forsane Alizza zou op zijn beurt banden hebben met Al Qaida.

En dat is juist.

Het zou op zijn minst alles wat in het juiste perspectief zetten, zodat de politieke elite niet gaat zeggen “wir habben es nicht gewust”. Het zijn voorname politieke prominenten die
al hun energie hebben gestoken in het monddood maken én broodroven van hun meest alerte en objectieve ambtenaren. Zij hebben daarom jaren gefaald om de ‘mentale’ gezondheid van allochtone jongeren met een islamachtergrond te beschermen.

Gaan ze weer de dans ontspringen ?

( zie bijlage: opinie verontwaardiging )

Ik geef in bijlage nog even de notulen mee uit het vlaams parlement, daags na het verschijnen van mijn relaas in Knack. ( zie bijlage : handelingen )

http://www.knack.be/nieuws/belgie/oo...4678261328.htm

De pers zal mij toch niet spontaan contacteren, dus vandaar deze vraag, nu er zelfs over salafisme in ‘ter zake’ mag gesproken worden.

http://terzake.canvas.be/category/uitzending/

Groeten Peter Calluy.

Boom
Oud 23 maart 2012, 17:06   #36
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Snerror Bekijk bericht
Iemand tegen het voorstel voor een verbod op Salafisme?
Ja, compleet idioot, nutteloos.
Zelfs contraproductief.

Laatst gewijzigd door Another Jack : 23 maart 2012 om 17:06.
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 maart 2012, 17:07   #37
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Ja, compleet idioot, nutteloos.
Zelfs contraproductief.
Het nazisme is toch ook verboden? Of ga je een onderscheid maken op basis van hun onzichtbaar vriendje?
Oud 23 maart 2012, 17:10   #38
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cynara Cardunculus Bekijk bericht
Het nazisme is toch ook verboden? Of ga je een onderscheid maken op basis van hun onzichtbaar vriendje?
Bij mijn weten is "nazisme" is niet verboden.
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 maart 2012, 17:13   #39
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

Citaat:
ha nee? waarom mogen ze dan geen liekes zingen op hun feestjes? of zelfs geen feestjes houden waarop ze zich verkleden?
Oud 23 maart 2012, 17:29   #40
Fieseler

Standaard

Citaat:

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:55.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be