![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#261 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Zwitserland en Engelend wil wachten om toe te treden en deel te nemen aan de Euro munt , nadat de west EU landen de armere Zuiderse en oosterse landen eerst uit de slop heeft gehaald . Als eenmaal het harde werk is gebeurt en ze willen dan toetreden hoop ik dat ze daar een heel zware prijs voor betalen . vuile profiteurs en leedvermekers . |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#262 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
( Dit boek is niet erg vleiend voor Europa). De 0 kans op oorlog is de belangrijkste voorwaarde om te komen tot een nog hogere vorm van goede samenleving. Onze samenleving zal nooit (ekonomisch & financieel) volmaakt zijn. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#263 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#264 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Zwitserland is een netto betaler aan de EU. Het VK ook. Kan niet elk land zeggen...
![]() |
![]() |
#265 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#266 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik ken dat soort volk , schaamteloos om te graaien en dan nog op het podium durven pronken als ze een habbekrats teruggeven . |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#267 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Denk je nu echt dat de mensen dat moeten blijven pikken ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#268 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
En in Afrika is een nieuw familienaampje zoms handig voor sommigen . Imelda is ook nog goed bij de pinken hoor , en weet wat lekker eten is . |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#269 | |
|
![]() Citaat:
Dat je hier zit te lullen is duidelijk. Gewoon inhoudsloos gescheld zonder waarde, zonder relatie met de werkelijkheid. En dat zie ik hier ook veel. Als iemand een hekel heeft aan iets is de realiteit niet meer relevant, lijkt het. Ik zou hier een inhoudelijke repliek kunnen geven die aantoont dat wat je vertelt geen enkele relatie heeft met het universum waar in we ons bevinden, maar ik denk dat ik mij de moeite deze keer spaar.
![]() |
![]() |
#270 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
En mocht dat niet zo zijn , dan Zou Zwitserland niet zo op zijn achterste poten gaan staan als men spreekt over het opgeven van het bankgeheim . Als je niets te verbergen hebt , kan je transparant zijn . Maar akkoord , er zit nog een donker kantje aan . Stel dat je die hele mesthoop eens blood legt dan is dat geld ook weer weg naar buiten EU , en er is al te veel geld verdwenen . Maar de kleine man met een klein spaarboekje in Luxemburg is er a aan voor de moeite , de kleine werkman met een huisje in spa,je of Frankrijk ook . Maar de grote vissen krijgen ruim te tijd om vennootschappen op te richten en dat geld in die vennootschap onder te brengen en de herkomst is ook weer iets moeilijke te achterhalen , en de midelen zijn makkelijker te verplaatsen . Zwitser , sorry voor la deze leugens hé . Maar namen ga ik hier niet noemen hoor . |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#271 | |
|
![]() Citaat:
Je maakt het mij zo wel erg makkelijk... Ik kan, als je dat wil, aantonen dat het bankgeheim niet de belangrijkste factor is voor het succes van Zwitserland als financiële dienstverlener. Ben je in feiten geïnteresseerd?
![]() |
![]() |
#272 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Maar veel waarheden hebben ook een donker kantje hé . Zou België dan ook niet beter een dergelijk fiscaal en financieel paradijs kunnen zijn . of is dat even idioot als iedereen wil zijk zijn ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#273 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#274 | |
|
![]() Citaat:
Nee. Je vergeet een ding: De voornaamste reden waarom Zwitserland een toevluchtsoord voor geld geworden is, is heel erg eenvoudig: Omdat het er in geslaagd is om zowel buiten WO I als WO II te blijven. Dat is de hoofdreden. Voor WO I vormden Zwitserland en België zelfs een monetaire unie, tesamen met Frankrijk. Zwitserse, Belgische en Franse franken waren ooit een op een uitwisselbaar. Toen na WO I de landen rond Zwitserland allemaal onder hoge inflatie en muntontwaarding leidden hebben toen velen hun geld naar Zwitserland gebracht. En dat was voordat het bankgeheim zelfs formeel bestond... (Oh, en er is hemelaam niks idioot aan "iedereen rijk". Meer nog, we hebben in West Europa afdoende aangetoond dat zeker een haalbaar doel is...)
![]() |
![]() |
#275 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#276 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Burn, Motherfucker, Burn!!! ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#277 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#278 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Maar ik vind hier ook twee rare draaden in zwitser zijn uitleg en de uwe . Eenerzijds het harde streven naar vrij markteconomie . Omdat je daar zelf dan kan op gaan spelen vermoed ik . En anderzijd het protectionisme van een eigen financiele structuur die Zwitserland geen windeigern legt; dat is toch een beetje van twee walletjes eten ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#279 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |