Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 24 maart 2012, 16:26   #16721
Alboreto
Perm. Vertegenwoordiger VN

Alboreto's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dixie Bekijk bericht
enkel CRIMINELE ALLAHTONEN worden hier gebashed maar dat had je niet door he slimpie
http://forum.politics.be/showthread.php?t=157008
Dit is slechts 1 van de voorbeelden waar het gaat over de allochtonen en niet de criminele allochtonen.

Maar dat wist ge natuurlijk wel hé?
Oud 24 maart 2012, 16:27   #16722
Alboreto

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles Bekijk bericht
Mijn vrouw heeft een stuk of 5 goede vriendinnen .
Een ervan is een Tunesische .
Ze werkt hier , is getrouwd met een Belg , kleed zich westers , spreekt voortreffelijk Frans en zeer goed Nederlands . Ik mag die een kus geven als welkomst enz...
En ja ze is moslim, maar het enige dat wij daarvan merken is dat ze geen varkensvlees eet, maar haar rundvlees mag gerust naast het varkensvlees gelegen hebben tijdens het bakken en het dier hoeft niet halal geslacht geweest te zijn.
Met zo'n mensen heb ik geen enkel probleem. Ze mogen van mij gerust moslim zijn en blijven
En natuurlijk zijn er nog van dergelijke gevallen.
Paulus, leest ge dit?
Oud 24 maart 2012, 16:44   #16723
Dixie
Secretaris-Generaal VN

Dixie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Alboreto Bekijk bericht
http://forum.politics.be/showthread.php?t=157008
Dit is slechts 1 van de voorbeelden waar het gaat over de allochtonen en niet de criminele allochtonen.

Maar dat wist ge natuurlijk wel hé?
en WAAR heb ik gereageerd in DIE topic slimpie...
zijn. Belg pas of geen , maakt geen verschil,
enkel nodig voor het één en ander te bekomen.
Dixie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 maart 2012, 16:50   #16724
brother paul
Secretaris-Generaal VN

brother paul's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Paulus, leest ge dit?
ja maar hoe komt het datondanks die ogenschijnlijke tolerantie er halal geslacht vlees ontstaat.

Stel u voor, dat wij morgen het 'gezegend' vlees in leven roepen. Het gezegend vlees is een vlees dat door een 'christen' op 'rituele wijze' geslacht is. En wij noemen dat gezegend vlees.

Weet je, de dag dat we gezegend vlees in leven roepen, wil ik eens discuteren met al die islamofielen waarom ik dat mag doen in naam van de religie, en zal ik defacto een debat op gang brengen dat we dat beter niet doen of anders dat er een POLARISATIE zal ontstaan.

Dus ipsofacto, het feit dat dit iets is die polariseert, moet je het niet tolereren. POINT FINI. Je moet geen basisdiensten of basisproducten aanbieden die maar 10% van de belgen op een of andere manier een meerwaarde betekenen. Je moet ook geen producten aanbieden die een 'virtuele meerwaarde' betekenen; Het bio is een meerwaarde, maar het halal is op geen enkele manier een meerwaarde aan het vlees. Je moet geen producten aanbieden waar er een 'valse boodschap aan vasthangt' of een 'placebo effect aan vasthangt' dus ook daar knijpt het schoentje

Het strookt dus niet alleen met het feit dat het polariseert, het strookt niet met onze algehele ingesteldheid om de 'essentie' te kopen aan de beste prijs/kwaliteit en de 'virtuele meerwaarde' van sommige producten juist te ontzenuwen./
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 maart 2012, 16:52   #16725
brother paul
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Om dezelfde reden dat kansarmen niet protesteren tegen de misdaden van andere kansarmen.
Om dezelfde reden dat katholieken niet protesteren tegen de uitspraken van fundamentalistische katholieken.
Om dezelfde reden dat Duitsers niet protesteren tegen misdaden van Duitse Neonazi's.
Om dezelfde reden dat Belgen niet protesteren tegen homofobe uitspraken van andere belgen.

enz...

Het leggen van de verantwoordelijkheid van daden gepleegd door individuen te leggen bij de groep blijft een rode draad doorheen uw betoog.
Jamaar vergelijk het eens zo

kriminaliteit wordt aangepakt
Fundamentele katholieken worden weggelachen
Neonazi's worden toch wel ingetoomd, men is zodanig nazi-foob dat men zelfs partijen zonder enige link met nazisme cordonneert.
En ja er wordt ook gereageerd om homofobe uitspraken ???
Oud 24 maart 2012, 16:54   #16726
brother paul
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Door te veronderstellen dat "jullie" veralgemenen?
Lees jij hier soms eens een post?
Je eigen post bijvoorbeeld.
"zijn zij sociaal onaangepast om hier te floreren in onze maatschappij. "
http://forum.politics.be/showpost.ph...ostcount=16627
wel jullie veralgemen door te beweren dat wij alle islams buitenwillen, ik zeg dat je islam's beter moet integreren en anders moet je die mensen beter niet binnenlaten. ALs je het niet aankan, dan moe je er niet aan beginnen.
En het beste dat je zou kunnen doen is daar een financiele drempel op plaatsen,doe ze de integratieprocedure betalen
Oud 24 maart 2012, 17:22   #16727
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Pericles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
wel jullie veralgemen door te beweren dat wij alle islams buitenwillen, ik zeg dat je islam's beter moet integreren en anders moet je die mensen beter niet binnenlaten. ALs je het niet aankan, dan moe je er niet aan beginnen.
En het beste dat je zou kunnen doen is daar een financiele drempel op plaatsen,doe ze de integratieprocedure betalen
Het probleem is dat er wel goeie import tussen zit , maar door het grote risico op slechte import het op den duur een verstandige beslissing is geen enkele import meer toe te laten.
Pericles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 maart 2012, 17:32   #16728
Alboreto

Standaard

Citaat:
Je moet geen basisdiensten of basisproducten aanbieden die maar 10% van de belgen op een of andere manier een meerwaarde betekenen.
Als je alle diensten en goederen die slechts voor 10% van de belgen een meerwaarde betekenen, dan valt de economie zo goed als stil.
Oud 24 maart 2012, 17:35   #16729
Alboreto

Standaard

Citaat:
wel jullie veralgemen door te beweren dat wij alle islams buitenwillen
Paul, ik zeg nergens dat gij dat zegt, maar ge kunt niet onkennen dat er nogal wat mensen op dit forum zitten die dat wel zitten te verkondigen.
En dat is wat onaanvaardbaar is.

Ik heb er niets tegen dat fundamentalisme en criminaliteit aangepakt wordt, in tegendeel, ik ben er grote voorstander van.

Maar wat ik hypocriet vindt is dat velen hier het fundamentalisme en criminaliteit enkel bij vreemdelingen en moslims wensen aan te pakken, en dat is racistisch en moslimbashen.
Oud 24 maart 2012, 17:49   #16730
Dixie
Secretaris-Generaal VN

Dixie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Maar wat ik hypocriet vindt is dat velen hier het fundamentalisme en criminaliteit enkel bij vreemdelingen en moslims wensen aan te pakken, en dat is racistisch en moslimbashen.
weet je wat ik hypocriet vind dat de daden van die criminielen en fundies door jullie worden verdedigd,goedgepraat,geminimaliseerd tot zelfs ontkend DAT is pas hypocriet!
zijn. Belg pas of geen , maakt geen verschil,
enkel nodig voor het één en ander te bekomen.
Dixie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 maart 2012, 17:51   #16731
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Paul, ik zeg nergens dat gij dat zegt, maar ge kunt niet onkennen dat er nogal wat mensen op dit forum zitten die dat wel zitten te verkondigen.
En dat is wat onaanvaardbaar is.

Ik heb er niets tegen dat fundamentalisme en criminaliteit aangepakt wordt, in tegendeel, ik ben er grote voorstander van.

U vertelt nu echt leugens, " nogal wat mensen" die er die mening op zouden nahouden is ronduit een onwaarheid, evengoed is dat " enkel aanpakken van fundamentalisme en criminaliteit onder vreemdelingen".
Niemand voelt zich geroepen en terecht, om binnen iedere discussie over specifieke onderwerpen over fundamentalisme binnen islam en moslims, oververtegenwoordiging van allochtonen binnen criminaliteit steeds erbij te vermelden" maar ik ben ook tegen fundamentalisme onder andere groepen" of" ik ben ook tegen anderen die criminele feiten plegen" dat u dit blijkbaar nodig vindt zegt iets over uw fanatisme in uw vermeende " strijd" tegen...?
Uw eigen waandenkbeelden over meningen op dit forum kunt u beter eens aanpakken!

Laatst gewijzigd door alice : 24 maart 2012 om 17:52.
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 maart 2012, 17:57   #16732
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Paulus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Graag citaat + link.

Citaat:
Graag citaat + link.

Paulus.
Paulus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 maart 2012, 18:37   #16733
brother paul
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Als je alle diensten en goederen die slechts voor 10% van de belgen een meerwaarde betekenen, dan valt de economie zo goed als stil.
je moet inderdaad geen vlees aanbieden met een etiketje waar opstaat dat uw vlees gezegend is
Oud 24 maart 2012, 18:38   #16734
brother paul
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het probleem is dat er wel goeie import tussen zit , maar door het grote risico op slechte import het op den duur een verstandige beslissing is geen enkele import meer toe te laten.
in elk geval is werkwiligheid een belangrijk critetrium
Oud 24 maart 2012, 18:52   #16735
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dixie Bekijk bericht
weet je wat ik hypocriet vind dat de daden van die criminielen en fundies door jullie worden verdedigd,goedgepraat,geminimaliseerd tot zelfs ontkend DAT is pas hypocriet!
Waar lees je dat verdedigen, goedpraten en minimaliseren?
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 maart 2012, 18:55   #16736
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
In vrijwel alle posts van jou!
En nu ga je een linkje vragen zeker?
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 maart 2012, 18:57   #16737
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paulus Bekijk bericht

Citaat:
Graag citaat + link.

Paulus.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cynara Cardunculus Bekijk bericht
Met dit grote verschil dat de neo-nazis zich beperken tot een groepje puberale macho mannetjes die "ich bin Eichmann" spelen.
Oud 24 maart 2012, 18:58   #16738
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa Bekijk bericht
In vrijwel alle posts van jou!
En nu ga je een linkje vragen zeker?
Inderdaad. Graag citaat met link.

En jij zal alweer niets kunnen geven zeker!
Oud 24 maart 2012, 18:59   #16739
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Pericles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Als je al niet kan toegeven dat de islam een massieve factor is in het crimineel gedrag van islamieten , na confrontatie met teksten van sociologen , terwijl u zelf niemand kan vinden die uw stelling kan bevestigen , is dat inderdaad verdedigen , goedpraten en minimaliseren.
Wat is er trouwens zo erg aan om dit toe te geven . Ik weet heus wel dat er moslims zijn die zich gedragen.
Pericles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 maart 2012, 19:09   #16740
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Als je al niet kan toegeven dat de islam een massieve factor is in het crimineel gedrag van islamieten , na confrontatie met teksten van sociologen , terwijl u zelf niemand kan vinden die uw stelling kan bevestigen , is dat inderdaad verdedigen , goedpraten en minimaliseren.
Wat is er trouwens zo erg aan om dit toe te geven . Ik weet heus wel dat er moslims zijn die zich gedragen.
Juist.
Er moet nog altijd aangetoond worden dat de islam een massieve factor is in het crimineel gedrag van islamieten.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:28.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be