Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 25 maart 2012, 08:29   #16781
Vlaamse Leeuwin
Minister-President

Vlaamse Leeuwin's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Over wie heb je het?
Kijk eens in de spiegel

Live! Laugh! Love! If that doesn't work... ...LOAD! AIM! SHOOT! (repeat if you missed)
Vlaamse Leeuwin is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 maart 2012, 09:22   #16782
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Pericles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Jij mag dat idioten vinden. Ik doe niet mee aan gescheld.

Onderwijl is nog steeds niet aangetoond dat de islam een massieve factor is in het crimineel gedrag van islamieten
Miskenning van feiten.
Getrol , gewauwel.
Het niet kunnen begrijpen van een tekst in haar ware betekenis , of doen alsof.
We kennen u ondertussen.
Pericles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 maart 2012, 09:24   #16783
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

Citaat:
Moeilijk in te schatten vind ik.

Of zou het echt pure kwaadaardigheid zijn?
Cynara Cardunculus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 maart 2012, 09:25   #16784
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDX Bekijk bericht
X op X op X volledig platgewalst, onderuit gehaald, in d'r hemd gezet (zie andere dra(a)d(en) --->>Marokkaans meisje pleegt zelfmoord gedwongen huwelijk na verkrachting...
Ècht progressief links zoals Esperanza, 'n integere, intelligente poster schaamt zich zelfs rot in haar plaats.

Onverstoord en onversaagd verder gaand met toch steeds dezelfde onzin, trollerij, onverdraagzaamheid, vooroordelen, haatdragend, veralgemenend etc...

Schaamteloos, puur venijn of wat losse vijzen, wie zal 't zeggen?
Ik ga voor de losse vijzen.
Oud 25 maart 2012, 09:30   #16785
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cynara Cardunculus Bekijk bericht
Moeilijk in te schatten vind ik.

Of zou het echt pure kwaadaardigheid zijn?
Als het een keer gebeurt zou je nog zeggen , het kan , maar als het een constante is , is kwaadwilligheid voor mij toch een optie.
Oud 25 maart 2012, 10:11   #16786
brother paul
Secretaris-Generaal VN

brother paul's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles Bekijk bericht
Ik ga voor de losse vijzen.
stel dat Artis verliefd is op een moslim. Dan kan het toch niet anders dan haar wereldbeeld bepalen.

Ik moet zeggen, ik zat hier onlangs te discuteren met een paar mensen die zo de productie moeten leiden in enkele firma's, en die warenuiterst tevreden over de werklust en inzet van de migranten in het algemeen, en waren wel af en toe geconfronteerd met een racisitisch onderzoek wanneer ze een moslim buitengooien, maar meestal zijn ze gewoon correct en consequent. Maar laten we zeggen, in feite is een 'moderne' moslim, die zich integreert in Belgie, bvb bereid om hier te huwen met een belgisch meiske , en die gaat zijn kind dan bvb ipv mohammed gewoon tom noemen, en die werkt hier met meer inzet dan onze luie Generation Y.

Het moet duidelijk zijn Artis, we bejubelen dergelijke integratiesuccessen.

Maar wat wij steleln is dat de dag dat je de moslims die in onze sociale sector knuffelen, verplicht om een aangepaste job te doen bij de overheid, en inderdaad de blanken dan doet afvloeinen, of ander scenario, de criteria om hier steun te mogen trekken wat minder emotioneel maar meer met een computer evalueert en iets harder speelt, dat je zult constateren dat die mensen hier allemaal gaan beginnen werken.
µ

Laatst gewijzigd door brother paul : 25 maart 2012 om 10:13.
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 maart 2012, 10:41   #16787
Alboreto
Perm. Vertegenwoordiger VN

Alboreto's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paulus Bekijk bericht
De quote die u aangeeft, fundeert uw eerder gemaakte bewering niet.
Al de andere blijkbaar wel, gezien ge daarover niet durft te spreken
Oud 25 maart 2012, 11:04   #16788
Elbow
Banneling

Standaard

Op de RTBf begint nu een debat over het islamradicalisme in Mise au Point.
Elbow is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 maart 2012, 11:05   #16789
parsprototem
Banneling

Standaard

Citaat:
Juist.
Er moet nog altijd aangetoond worden dat de islam een massieve factor is in het crimineel gedrag van islamieten.
Ik kan u die zo geven:

a) vrouwen die niet buitenkomen, de taal niet eens spreken en wanneer de man weg is, instaan voor de opvoeding van 5 ?* 8 kinderen die ze niet te baas kunnen want die kinderen krijgen op school zaken mee waar die opgesloten moeder geen iota van snapt want die is zelf geïsoleerd opgevoed (getraind). En dat in een te kleine huisvesting!

b) het gescheiden willen houden van kinderen en de maatschappij vanaf hun geboorte, tot het niet meer kan (schoolplicht). Buiten de schooluren worden die kinderen opgesloten, hebben geen speelgoed of nauwelijks. Er wordt niet in die kinderen geïnvesteerd. De kinderen zelf zijn een investering (kindergeld) en worden aldus zo opgevoed. Tijdens de puberteit breken de jongens los uit het huis met alle gevolgen vandien. En de meisjes worden vanaf hun achtste getraind om te worden zoals de moeder.

De Islam is een ideologie die haaks staat op gelijkheid van man en vrouw. Die geen kaas heeft gegeten van huidige opvoedingselementen in Europa.
De moslims die wel openstaan voor contact van hun kinderen met de maatschappij (publiek zwembad, bieb, chiro, scouts, zwemlessen op school, buitenschoolse activiteiten) zijn in de ogen van vele moslims geen echte moslims. Die mensen steun ik wel. Een gros van die minderheid zijn gemengde huwelijken waar de man ervandoor is gegaan (schijnhuwelijk...), en de autochtone vrouw de kinderen alleen heeft opgevoed. Die kinderen zitten in de kennissenkring van mijn kinderen.

Islam en opvoeding van kinderen. Tot hiertoe wordt daar heel weinig over gezegd. Voor mij is het wel een belangrijk element (zo niet het belangrijkste) om te verklaren waarom zoveel allochtone jongeren (vooral de jongens) vanaf de puberteit aan criminaliteit doen.

Zulke jongens vormen groepjes en gaan dan op warme zomerdagen samen een bus of een trein nemen naar een provinciaal openluchtzwembad (Halve Maan, ...) Voor de eerste keer in hun leven. En daar lopen de zaken dan mis. Al dat bloot, kennen ze niet. Zwemmen kunnen ze niet op enkele na. En het gedachtengoed dat ze van thuis hebben meegekregen... Ik ken die mannekens heel goed. Ik heb ze in de klas gehad in Anderlecht. Je bukt je ergens om iets van iemand na te kijken, de ene steekt zijn hand uit achter je rug, en een andere kletst met zijn hand op de hand van die ene, recht op mijn billen. Ken je dat? Ik ben nochtans heel fatsoenlijk gekleed volgens moslimnormen.

Het opvoedingsysteem van moslims...

Een allochtone jongen in Nederland is begonnen met Nederlandse schlagertjes te zingen. Is dat in het nieuws gekomen, zeg. Op een positieve manier, gelukkig! Maar eigenlijk zou dat doodnormaal moeten kunnen zijn, en geen unicum.

- de vrouw is geïsoleerd van de maatschappij
- de vrouw ondergaat zwangerschappen terwijl de huisvesting er teklein voor is
- de kinderen krijgen geen contact met de westerse buitenwereld en thuis is er geen link tussen ouders en school, tussen ouders en de westerse buitenwereld. Integendeel zelfs: kinderen krijgen boodschappen van de ouders dat die buitenwereld slecht is. En dat is een eufemisme. Traditionele moslims zien autochtone mensen als 'best te vermijden' wegens...

Dat kan nooit goed aflopen.

Laatst gewijzigd door parsprototem : 25 maart 2012 om 11:09.
parsprototem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 maart 2012, 11:11   #16790
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

Thx. ik hoor net dat het er maar een paar honderd zijn.....

genoeg dus om
  1. het Centraal Station van Antwerpen,
  2. Brussel,
  3. Gent,
  4. Oostende en
  5. Brugge te laten ploffen (mèt ticket eersteklas richting 72 hoeren),
  6. het paleis van Laeken (jaja waarom niet???)
  7. het atomium (té weinig volk),
  8. heel de luchthaven van zaventem
en dan nog 282 andere aanslagen te plegen.
Oud 25 maart 2012, 11:14   #16791
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

haaa...... VOOR 9/11 waren er fanatieke moskeeën, nu niet meer!

zeg dat dan toch hé.
Oud 25 maart 2012, 11:16   #16792
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlaamse Leeuwin Bekijk bericht
Kijk eens in de spiegel
Dan mag ik citaten met link vragen voor haar beweringen.
Wedden dat ze die niet zal kunnen geven?
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 maart 2012, 11:18   #16793
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles Bekijk bericht
Miskenning van feiten.
Welke feiten werden miskend?
Citaat met link graag.
Citaat:
Getrol , gewauwel.
Jij had meerdere pogingen nodig om een letterlijk citaat te geven.

Citaat:
We kennen u ondertussen.
Jij kent mij niet.
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 maart 2012, 11:24   #16794
Alboreto
Perm. Vertegenwoordiger VN

Alboreto's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dan mag ik citaten met link vragen voor haar beweringen.
Wedden dat ze die niet zal kunnen geven?
Oud 25 maart 2012, 11:36   #16795
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

In Mise au Point nu een rabbijn, die tenminste verstaanbaar Frans spreekt!
en de mens heeft overschot van gelijk, ik heb er tranen van in de ogen: ik wil niet in een land leven waar joden zich moeten barricaderen om hun kinderen een veilige school te kunnen garanderen!
Oud 25 maart 2012, 11:36   #16796
Elbow
Banneling

Standaard

Citaat:
Thx. ik hoor net dat het er maar een paar honderd zijn.....

genoeg dus om
  1. het Centraal Station van Antwerpen,
  2. Brussel,
  3. Gent,
  4. Oostende en
  5. Brugge te laten ploffen (mèt ticket eersteklas richting 72 hoeren),
  6. het paleis van Laeken (jaja waarom niet???)
  7. het atomium (té weinig volk),
  8. heel de luchthaven van zaventem
en dan nog 282 andere aanslagen te plegen.
Debat Mise au Point

300 moskees, waarvan in 10 % radicale, opruiende haatpraat verkocht wordt. Cijfers 2003, gegeven door iemand die namens de Staatsveiligheid aan het debat deelneemt.
Oud 25 maart 2012, 11:40   #16797
Elbow
Banneling

Standaard

Linkse journalist (!) doet boekje open : hij verwijt de PS een partij geworden te zijn die islamobelijdend is, uit clientelisme.
Uit clientelisme, zwijgt weldenkend links over het gevaar van het oprukkend islamradicalisme.
De PS remt bij vb ook alle beslissingen ivm hoofddoekverbod, uit zuiver clientelisme.

Louis Michel bevestigt dit, net als het msibruik van de islamofobie- en racismeverwijten door de linkse kerk.
Hij vindt dat we in onze lekenstaat niet mogen wijken van onze Westerse democratische principes, en dus zaken als de islamische sexuele segregatie niet kunnen toestaan (gescheiden klassen, gescheiden zwemmen, ...)

Laatst gewijzigd door Elbow : 25 maart 2012 om 11:45.
Oud 25 maart 2012, 11:50   #16798
Elbow
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parsprototem Bekijk bericht
Ik kan u die zo geven:

a) vrouwen die niet buitenkomen, de taal niet eens spreken en wanneer de man weg is, instaan voor de opvoeding van 5 ?* 8 kinderen die ze niet te baas kunnen want die kinderen krijgen op school zaken mee waar die opgesloten moeder geen iota van snapt want die is zelf geïsoleerd opgevoed (getraind). En dat in een te kleine huisvesting!

b) het gescheiden willen houden van kinderen en de maatschappij vanaf hun geboorte, tot het niet meer kan (schoolplicht). Buiten de schooluren worden die kinderen opgesloten, hebben geen speelgoed of nauwelijks. Er wordt niet in die kinderen geïnvesteerd. De kinderen zelf zijn een investering (kindergeld) en worden aldus zo opgevoed. Tijdens de puberteit breken de jongens los uit het huis met alle gevolgen vandien. En de meisjes worden vanaf hun achtste getraind om te worden zoals de moeder.

De Islam is een ideologie die haaks staat op gelijkheid van man en vrouw. Die geen kaas heeft gegeten van huidige opvoedingselementen in Europa.
De moslims die wel openstaan voor contact van hun kinderen met de maatschappij (publiek zwembad, bieb, chiro, scouts, zwemlessen op school, buitenschoolse activiteiten) zijn in de ogen van vele moslims geen echte moslims. Die mensen steun ik wel. Een gros van die minderheid zijn gemengde huwelijken waar de man ervandoor is gegaan (schijnhuwelijk...), en de autochtone vrouw de kinderen alleen heeft opgevoed. Die kinderen zitten in de kennissenkring van mijn kinderen.

Islam en opvoeding van kinderen. Tot hiertoe wordt daar heel weinig over gezegd. Voor mij is het wel een belangrijk element (zo niet het belangrijkste) om te verklaren waarom zoveel allochtone jongeren (vooral de jongens) vanaf de puberteit aan criminaliteit doen.

Zulke jongens vormen groepjes en gaan dan op warme zomerdagen samen een bus of een trein nemen naar een provinciaal openluchtzwembad (Halve Maan, ...) Voor de eerste keer in hun leven. En daar lopen de zaken dan mis. Al dat bloot, kennen ze niet. Zwemmen kunnen ze niet op enkele na. En het gedachtengoed dat ze van thuis hebben meegekregen... Ik ken die mannekens heel goed. Ik heb ze in de klas gehad in Anderlecht. Je bukt je ergens om iets van iemand na te kijken, de ene steekt zijn hand uit achter je rug, en een andere kletst met zijn hand op de hand van die ene, recht op mijn billen. Ken je dat? Ik ben nochtans heel fatsoenlijk gekleed volgens moslimnormen.

Het opvoedingsysteem van moslims...

Een allochtone jongen in Nederland is begonnen met Nederlandse schlagertjes te zingen. Is dat in het nieuws gekomen, zeg. Op een positieve manier, gelukkig! Maar eigenlijk zou dat doodnormaal moeten kunnen zijn, en geen unicum.

- de vrouw is geïsoleerd van de maatschappij
- de vrouw ondergaat zwangerschappen terwijl de huisvesting er teklein voor is
- de kinderen krijgen geen contact met de westerse buitenwereld en thuis is er geen link tussen ouders en school, tussen ouders en de westerse buitenwereld. Integendeel zelfs: kinderen krijgen boodschappen van de ouders dat die buitenwereld slecht is. En dat is een eufemisme. Traditionele moslims zien autochtone mensen als 'best te vermijden' wegens...

Dat kan nooit goed aflopen.
Een islamitische opvoeding geven aan zijn kinderen terwijl men er zelf voor gekozen heeft om in het Westen te wonen, en wetende dat dat de islamitische basisteksten aanzet tot haat tgo ongelovigen en andersgelovigen, is gelijk aan doelbewust problemen creëren, problemen die als ze uit de hand lopen zoweizo uitmonden in criminaliteit,of ongepast gedrag, zelfmarginalisering,etc.
Oud 25 maart 2012, 11:51   #16799
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Elbow Bekijk bericht
Linkse journalist (!) doet boekje open : hij verwijt de PS een partij geworden te zijn die islamobelijdend is, uit clientelisme.
Uit clientelisme, zwijgt weldenkend links over het gevaar van het oprukkend islamradicalisme.
De PS remt bij vb ook alle beslissingen ivm hoofddoekverbod, uit zuiver clientelisme.

Louis Michel bevestigt dit, net als het msibruik van de islamofobie- en racismeverwijten door de linkse kerk.
Hij vindt dat we in onze lekenstaat niet mogen wijken van onze Westerse democratische principes, en dus zaken als de islamische sexuele segregatie niet kunnen toestaan (gescheiden klassen, gescheiden zwemmen, ...)
mijn frans is niet goed genoeg zonder ondertitels Elbow, ik neem maar 20% van de gesproken woorden mee;

Maar dit lees ik nu net in een cartoon:

"on va avoir cours d'arabe" "au lieu du Néerlandais?"
en dat had ik toch ook wel begrepen van de brave moslim: de moskeeën dienen blijkbaar voor het toch zo noodzakelijke onderricht in de arabische taal (want Allah is niet meertalig blijkbaar)....
zouden ze niet beter de talen van hun zelfgekozen emigratieLAND onderwijzen ?
Oud 25 maart 2012, 11:59   #16800
Elbow
Banneling

Standaard

Citaat:
mijn frans is niet goed genoeg zonder ondertitels Elbow, ik neem maar 20% van de gesproken woorden mee;

Maar dit lees ik nu net in een cartoon:

"on va avoir cours d'arabe" "au lieu du Néerlandais?"
en dat had ik toch ook wel begrepen van de brave moslim: de moskeeën dienen blijkbaar voor het toch zo noodzakelijke onderricht in de arabische taal (want Allah is niet meertalig blijkbaar)....
zouden ze niet beter de talen van hun zelfgekozen emigratieLAND onderwijzen ?
Er was daar een muzel die vond dat de maatschappij wat moest doen, bij vb Arabische lessen organiseren voor jongeren die Arabisch willen leren, want nu kunnen ze dat enkel in de moskee.

Jammer dat niemand de opmerking maakte dat Arabisch geen officiele landstaal is, noch in Belgie, noch in enig ander Europees land, en dat als ze die hobby willen uitoefenen, ze dat maar voor eigen rekening moeten doen. Jammer dat niemand zei dat als ze hun sociaal-econmische status willen verbeteren, dat ze beter NL, Engels en Duits leren dan Arabisch.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:08.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be