Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Arabische lente
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Arabische lente Brandend actueel zijn de revoluties in de Arabische wereld. In dit forum worden alle discussies over dit thema samengebracht.

Discussietools
Oud 25 maart 2012, 13:59   #441
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Ze denkt dat Kortrijk in de Westhoek ligt.
Hoe hartsgrondig je de Westhoek ook moge haten, dat gaat toch écht wel te ver

YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!!
djimi is offline  
Oud 25 maart 2012, 14:25   #442
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
Hoe hartsgrondig je de Westhoek ook moge haten, dat gaat toch écht wel te ver
ja, ik weet dat ze echt een probleem heeft dat ik die wereldstad toch wel in de polders wil situeren zeker.
Cynara Cardunculus is offline  
Oud 25 maart 2012, 19:30   #443
Nierika
Europees Commissaris

Nierika's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Ik vind dat ook not-done.
Wanneer die mentaliteit voorkomt in Marokko mag (moet) dat aangehaald worden en worden daar allerlei conclusies aan gekoppeld.
Wanneer diezelfde mentaliteit voorkomt in de Westerse landen, mag dat niet aangehaald worden, wordt het zelfs ontkent.

Uiteraard is dat er ver over.
Het is Alice die afkwam met de mentaliteit dat de schuld bij het slachtoffer gelegd wordt.

Mag ik daar nog op reageren?
Blijkbaar mag er niet op gewezen worden dat die mentaliteit ook hier nog leeft.
Het gaat hier niet over die mentaliteit.
Het gaat erover dat verkrachters kunnen trouwen met hun slachtoffer, dat onder dwang wordt gezet, zodat de eer van de familie gered is, en sommige vrouwen nadien zelfmoord plegen.

Die mentaliteit is achterlijk.

Wat sommige macho's hier of in Marokko over al dan niet schaars geklede vrouwen denken ivm het zelf vragen om verkrachting, staat daar volledig los van, en is niet cultuur gebonden.

Dergelijke wetten wel, en die zijn het gevolg van de achterlijkheid van een volk dat uiteindelijk dom gehouden wordt door een samenleving die volledig geïnfiltreerd is door een intolerante godsdienst.

En als je niet beseft dat er een andere wereld is, probeer er dan maar eens uit te breken.
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd.

Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951)
Nierika is offline  
Oud 25 maart 2012, 20:06   #444
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nierika Bekijk bericht
Zeg dat aan Alice
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Dat is inderdaad een broodnodige mentaliteitsverandering, vaak wordt de schuld op meisjes en vrouwen afgewend, zij hadden moeten zorgen niet met een man alleen te zijn..ze worden als slachtoffers verantwoordelijk gesteld voor mannelijk seksueel gedrag, dat zou moeten veranderen
artisjok is offline  
Oud 26 maart 2012, 21:46   #445
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nierika Bekijk bericht
Het gaat erover dat verkrachters kunnen trouwen met hun slachtoffer, dat onder dwang wordt gezet, zodat de eer van de familie gered is, en sommige vrouwen nadien zelfmoord plegen.

Die mentaliteit is achterlijk.

Wat sommige macho's hier of in Marokko over al dan niet schaars geklede vrouwen denken ivm het zelf vragen om verkrachting, staat daar volledig los van, en is niet cultuur gebonden.

Dergelijke wetten wel, en die zijn het gevolg van de achterlijkheid van een volk dat uiteindelijk dom gehouden wordt door een samenleving die volledig geïnfiltreerd is door een intolerante godsdienst.

En als je niet beseft dat er een andere wereld is, probeer er dan maar eens uit te breken.
Inderdaad, en dat komt omdat vrouwen volgens Islamitische opvattingen verantwoordelijk zijn voor het seksueel gedrag van mannen, aan die mentaliteit moet iets gebeuren, hier en in Marokko
alice is offline  
Oud 27 maart 2012, 06:44   #446
Nar
Burgemeester

Nar's schermafbeelding

Standaard

Avaaz petitie
Nar is offline  
Oud 27 maart 2012, 09:25   #447
alain_bergmann
Partijlid

alain_bergmann's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De drie maanden oude baby Fien, die vorige vrijdag door haar moeder werd vermoord, heeft minutenlang een doodstrijd uitgevochten. Mama Lies Van Verre (29) heeft het kind eerst proberen te verstikken. Maar om zeker te zijn dat Fien dood was, heeft ze haar ook nog ondergedompeld in water. Oma Adrienne (62) zette het lichaampje daarna in een zak bij het huisvuil
welcome to the wild wild belgium! typisch europees achterlijke cultuur waar het lichaampje van vermoorde baby in een zak bij huisvuild!
Oud 27 maart 2012, 09:27   #448
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alain_bergmann Bekijk bericht
welcome to the wild wild belgium! typisch europees achterlijke cultuur waar het lichaampje van vermoorde baby in een zak bij huisvuild!
Raar toch dat moslims het onderscheid niet kennen tussen MISDADEN en WETTEN.
Cynara Cardunculus is offline  
Oud 27 maart 2012, 10:30   #449
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cynara Cardunculus Bekijk bericht
ja,raar...
alice is offline  
Oud 27 maart 2012, 11:10   #450
alain_bergmann
Partijlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cynara Cardunculus Bekijk bericht
net zoals de niet-moslims,
Oud 27 maart 2012, 11:29   #451
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
net zoals de niet-moslims,
Wie vergelijkt een misdrijf met een rechter die een( misdadig) vonnis uitspreekt waardoor het slachtoffer liever de dood verkoos dan met het vonnis te leven? Wie?? Nou dan!
Wanneer je argumenten hebt zet ik de discussie graag met je verder, maar dan moet je wel het onderscheid zien, zoals Cynara terecht opmerkt, tussen wetten die het mogelijk maken dat rechters slachtoffers van verkrachting met daders doen trouwen of een het plegen van een misdrijf!
alice is offline  
Oud 27 maart 2012, 15:47   #452
alain_bergmann
Partijlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Wie vergelijkt een misdrijf met een rechter die een( misdadig) vonnis uitspreekt waardoor het slachtoffer liever de dood verkoos dan met het vonnis te leven? Wie?? Nou dan!
Wanneer je argumenten hebt zet ik de discussie graag met je verder, maar dan moet je wel het onderscheid zien, zoals Cynara terecht opmerkt, tussen wetten die het mogelijk maken dat rechters slachtoffers van verkrachting met daders doen trouwen of een het plegen van een misdrijf!
graag link naar die wetten a.u.b. / geen beslissing van de rechter de wetten a.u.b. want de belgische rechtet heeft ook beslist om een moordenaar vrij te laten.

Laatst gewijzigd door alain_bergmann : 27 maart 2012 om 15:48.
alain_bergmann is offline  
Oud 27 maart 2012, 16:05   #453
Dixie
Secretaris-Generaal VN

Dixie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
een zak bij huisvuild!
ikke niet goe Nederlands whoehahaha
zijn. Belg pas of geen , maakt geen verschil,
enkel nodig voor het één en ander te bekomen.
Dixie is offline  
Oud 27 maart 2012, 16:06   #454
Dixie
Secretaris-Generaal VN

Dixie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
graag link naar die wetten a.u.b. / geen beslissing van de rechter de wetten a.u.b. want de belgische rechtet heeft ook beslist om een moordenaar vrij te laten.
hilarisch Nederlands... nu ja
zijn. Belg pas of geen , maakt geen verschil,
enkel nodig voor het één en ander te bekomen.
Dixie is offline  
Oud 27 maart 2012, 16:52   #455
Conscience
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
http://www.aufaitmaroc.com/maroc/soc...e-a-mohammedia

Drie dagen geleden, fait divers in Marokko, baby in vuilzak.

http://www.agenceecofin.com/droits-d...-battue-a-mort

Kind doodgeslagen, in het kader van de 'verhuring' van kinderen in Marokko (zo'n 60.000 �* 80.00 - praktijk toegestaan in het land).

Kan blijven quoten hoor, maar dan zou ik me bevuilen aan het geilen op de ellende van kinderen, en dat laat ik aan jou over. Je bent er 'bedreven' in.
Conscience is offline  
Oud 27 maart 2012, 17:42   #456
alain_bergmann
Partijlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dixie Bekijk bericht
hilarisch Nederlands... nu ja
hilarisch nederlands? sorry maar dat doet mijn pantoffels lachen, dit was trouwens een typefoutje je kunt zien in hetzelfde post dat ik de rechter zonder fout getypt heb en dat ik geen hoofdletters gebruik is niets nieuws dus.am israeli hay!

Laatst gewijzigd door alain_bergmann : 27 maart 2012 om 17:42.
alain_bergmann is offline  
Oud 27 maart 2012, 17:51   #457
alain_bergmann
Partijlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Conscience Bekijk bericht
Kan blijven quoten hoor, maar dan zou ik me bevuilen aan het geilen op de ellende van kinderen, en dat laat ik aan jou over. Je bent er 'bedreven' in.
ho ho) de waarheid vertellen noem jij bevuilen nu? mja de waarheid doet pijn das waar.

voor me maakt niet uit hoeveel kinderen dat er vermoord zijn maar daN de feit van moord zelf (maar typisch westers zieke mentaliteit vindt zoiets normaal als men begint over "ach hier zijn eer zoveel kinderen vermoord, maar ergens anders veel meer hoor,dus ons geval is niet zo erg") men moet mentaal ziek zijn om op die manier excuus te zoeken voor het moord van een baby in zijn eigen land.
Oud 27 maart 2012, 20:44   #458
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Weet je ineens niet meer waar de discussie over gaat?
Lees nog eens rustig de opening van de discussie en vergeet niet af en toe adem te halen.
Ik hoef helemaal geen link naar de wetgeving in Marokko te geven,volgens de berichtgeving in de media ging het wel degelijk om een gerechtelijke beslissing, kun je niet begrijpend lezen wat er staat of zo?
Ben je al zover dat je het verschil ziet tussen wetgeving en misdaad of heb je dat nog niet begrepen?
Een moordenaar wordt helemaal niet "zomaar" vrijgelaten, kun je even de link geven naar een artikel waaruit dat zou blijken?
alice is offline  
Oud 27 maart 2012, 20:46   #459
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
ho ho) de waarheid vertellen noem jij bevuilen nu? mja de waarheid doet pijn das waar.

voor me maakt niet uit hoeveel kinderen dat er vermoord zijn maar daN de feit van moord zelf (maar typisch westers zieke mentaliteit vindt zoiets normaal als men begint over "ach hier zijn eer zoveel kinderen vermoord, maar ergens anders veel meer hoor,dus ons geval is niet zo erg") men moet mentaal ziek zijn om op die manier excuus te zoeken voor het moord van een baby in zijn eigen land.
Typisch Westerse zieke mentaliteit? Wat vindt u dan van die Marokkaanse mentaliteit die ene meisje tot zelfmoord bracht? Niets mee aan de hand volgens u? En kunt u nog eens proberen uw standpunt in iets beter Nederlands te schrijven?
alice is offline  
Oud 27 maart 2012, 20:47   #460
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Typisch Westerse zieke mentaliteit? Wat vindt u dan van die Marokkaanse mentaliteit dat een meisje tot zelfmoord bracht? Niets mee aan de hand volgens u? En kunt u nog eens proberen uw standpunt in iets beter Nederlands te schrijven?
alice is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:24.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be