Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 27 maart 2012, 11:07   #16961
illwill
Secretaris-Generaal VN

illwill's schermafbeelding

Standaard

teveel is teveel.

http://www.hln.be/hln/nl/957/Belgie/...-afkomst.dhtml
illwill is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 maart 2012, 11:39   #16962
brother paul
Secretaris-Generaal VN

brother paul's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Alboreto Bekijk bericht
Lees even dit:
http://en.wikipedia.org/wiki/Jane_Elliott

Vooral deze passage is veelzeggend:
Je moet uzelf niet altijd projecteren in de rol van de 'onderworpene' wij denken eerder dat wij onderworpen zijn aan de islamofielen.
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 maart 2012, 11:40   #16963
brother paul
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door midden-oosten Bekijk bericht
Wat gaan we er tegen doen?
de pil mengen in het drinkwater ?
Oud 27 maart 2012, 11:53   #16964
Zenit
Banneling

Standaard

Citaat:
Reageren in het stemhokje.
Zenit is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 maart 2012, 12:11   #16965
parsprototem
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door andev Bekijk bericht
Dringend tijd dat al die moslims die op het rechte pad blijven zelf de handen uit de mouwen steken om een einde te maken aan de redenen voor die islambashing! Maar ze hebben precies schrik, of ze stemmen er in stilte mee in, afwachtend hoe het uiteindelijk allemaal zal eindigen...
Die indruk heb ik al een hele tijd. Dat de overgrote meerderheid zich op de vlakte houdt. Wedden ze op twee paarden of zitten ze tussen twee vuren? De tijd zal het uitwijzen.
parsprototem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 maart 2012, 12:36   #16966
parsprototem
Banneling

Standaard

Citaat:
Hij heeft anders wel ergens gelijk hoor. Door het islambashen veroorzaak je mensen die daar zich gaan tegen verzetten, en dan krijg je radicale-moslims, extremisten dus. Uiteraard geld het ook andersom.
Ik zou dat toch wel graag nuanceren. Islambashers in de praktijk moet ik nog tegenkomen. Voor het aantal islambashers zijn er zeker evenveel mensen die het individu op de eerste plaats zetten.
Twee vriendinnen van mijn dochter vrijen met een moslim. Eén Vlaamse vriendin is moslima geworden. Och, ja, mijn dochter vond het niet leuk dat, als de vriendinnen in Mechelen samenkwamen, alles hallal moest zijn, enz. We hebben daarover gediscussieerd. Maar niemand haalt het in zijn hoofd om mensen in een bepaalde fase in hun leven uit te sluiten omdat ze dit of dat doen of geloven.

En zo zijn er veel mensen die een onderscheid maken. Zo hoort het ook, m.i.

Omgekeerd zou je ook kunnen stellen dat autochtone mensen die open staan voor een gedoseerde multiculturaliteit, meer en meer het deksel op hun neus krijgen vanwege individuen uit een collectieve te grote aanwezigheid van moslims. En vermts er taalproblemen zijn etcetera, weet een mens van hier niet meer wie er tgo je staat.

Het is allemaal zo simpel niet.

Wat er wel kan gebeuren is dat enkele extremisten in Europa enkele solo (weet ik veel) gewelddadige acties doen op korte termijn, zo extreem dat er een radertje reeds geölied begint te draaien bij de autochtone bevolking. De emmer is zowat vol aan het lopen en enkele druppels erover en het hek is van de dam.
Daar vrees ik voor. Voor de veiligheid van vrouwen en kinderen van beide partijen. Er gaat een ogenblik komen dat wanneer media en overheid tot kalmte aanmanen vanwege de zoveelste gewelddadige actie het opeens in dovemanshoren terechtkomt. Die dagen wil ik niet meemaken.

Laatst gewijzigd door parsprototem : 27 maart 2012 om 13:04.
Oud 27 maart 2012, 12:48   #16967
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Pericles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parsprototem Bekijk bericht
Ik zou dat toch wel graag nuanceren. Islambashers in de praktijk moet ik nog tegenkomen. Voor het aantal islambashers zijn er zeker evenveel mensen die het individu op de eerste plaats zetten.
Twee vriendinnen van mijn dochter vrijen met een moslim. Eén Vlaamse vriendin is moslima geworden. Och, ja, mijn dochter vond het niet leuk dat er als de vriendinnen in Mechelen samenkwamen alles hallal moest zijn, enz. We hebben daarover gediscussieerd. Maar niemand haalt het in zijn hoofd om mensen in een bepaalde fase in hun leven uit te sluiten omdat ze dit of dat doen of geloven.

En zo zijn er veel mensen die een onderscheid maken. Zo hoort het ook, m.i.

Omgekeerd zou je ook kunnen stellen dat autochtone mensen die open staan voor een gedoseerde multiculturaliteit, meer en meer het deksel op hun neus krijgen vanwege een collectieve te grote aanwezigheid.

Het is allemaal zo simpel niet.
Jawel het is simpel , wij hier en zij ginder.
De multiculturele samenleving is een farce.
Culturen werken niet samen , ze botsen.
In de ene cultuur is boeren en scheten laten een blijk van erkenning , in de andere een blijk van onbeleefdheid.
Dit alles leidt tot algemene ergernis , welke te vermijden valt door wij hier en zij ginder.
En als er ene van ginder naar hier wil komen , zal het onder onze voorwaarden zijn en omgekeerd.
Een faire deal , is het niet.
Pericles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 maart 2012, 13:37   #16968
parsprototem
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles Bekijk bericht
Jawel het is simpel , wij hier en zij ginder.
De multiculturele samenleving is een farce.
Culturen werken niet samen , ze botsen.
In de ene cultuur is boeren en scheten laten een blijk van erkenning , in de andere een blijk van onbeleefdheid.
Dit alles leidt tot algemene ergernis , welke te vermijden valt door wij hier en zij ginder.
En als er ene van ginder naar hier wil komen , zal het onder onze voorwaarden zijn en omgekeerd.
Een faire deal , is het niet.
Ik heb ondertussen mijn bericht uitgebreid... maar dat geeft niet.

Jij stelt een oplossing voor. Wij hier en zij ginder. Dat idee is ook al meer dan één keer door miijn hoofd gegaan.

Culturen werken niet samen, ze botsen. Ik ben het volledig mee eens dat de islam cultuur qua opvoeding van kinderen, het leven van een moslim vrouw in de praktijk volledig botst met onze cultuur en met menige eindtermen in het lager - en het secundair onderwijs. Die gepraticeerde moslimcultuur is hier volledig voorbij gestreefd; jonge autochtone gezinnen met geschoolde ouders zijn met andere dingen bezig. We hebben het al meegemaakt met het kaholicisme. Dat proces is amper afgerond.

Fair deal, ja. Dubbele nationaliteit afnemen. Zonder uitleg. Alle sociale huisvestingsmaatschappijen grondig doorlichten. 50% autochtonen en 50% allochtonen: duidelijk streefdoel? Kindergeld afschaffen vanaf het derde kind. Kortom duidelijke signalen geven dat er een einde is gekomen aan de 'amnesie' van de overheid.
Allochtonen hebben een waaier van overheidsfaciliteiten om zich te kunnen integreren. Iedereen betaalt ervoor. Maar de speelpleinen liggen er hier verlaten bij. Ook bij mooi weer. Het basketbalplein idem. Zo was dat vroeger niet.
Oud 27 maart 2012, 13:56   #16969
parsprototem
Banneling

Standaard

Citaat:
Lees even dit:
http://en.wikipedia.org/wiki/Jane_Elliott

Vooral deze passage is veelzeggend:
Ik heb die reportage jaren geleden al gezien op TV.
Oppassen voor vergelijking. De historische context is al niet dezelfde. De blanken komen naar Noord-Amerika (dertien kolonies), vechten er oorlogen uit (Frans-Britse-oorlog, dan volgt de onafhankelijkheid, de expansie naar het westen toe met uitschakeling van de originele bevolking (indianen). Import van zowel blanke slaven (indentured servants voor de onafhankelijkheid) samen met import van zwarte mensen uit Afrika. Segregatie tussen zwart en blank tot ongeveer 1965.

Wat hier in Europa gebeurt: geen slavernij import. Infrastructuur speciaal en alleen voor integratie van allochtonen. Plus een 'adapt-yourself' programma via media en via overheid voor de autochtone bevolking om 'open te staan'. Het prijskaartje ervan wordt nu momenteel geïnventariseerd.

Ik vind jouw illustratie niet erg gepast en relevant voor de situatie hier in België.
Oud 27 maart 2012, 14:08   #16970
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wat dichter bij de waarheid is is het volgende:
Een boekje heeft 2 van de 1000 pagina's achterhaalde teksten, en een partij heeft 2 pagina's recente oproepen tot vreemdelingenhaat (niet beperkt tot de volgelingen van het eerder genoemde werk).
Nog dichter bij de waarheid is dat die 2 blz door enkele zeldzame volgelingen geloofd worden en dat boekje door miljoenen als enige te volgen waarheid beschouwd wordt.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 maart 2012, 14:13   #16971
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parsprototem Bekijk bericht
Ik heb die reportage jaren geleden al gezien op TV.
Oppassen voor vergelijking. De historische context is al niet dezelfde. De blanken komen naar Noord-Amerika (dertien kolonies), vechten er oorlogen uit (Frans-Britse-oorlog, dan volgt de onafhankelijkheid, de expansie naar het westen toe met uitschakeling van de originele bevolking (indianen). Import van zowel blanke slaven (indentured servants voor de onafhankelijkheid) samen met import van zwarte mensen uit Afrika. Segregatie tussen zwart en blank tot ongeveer 1965.

Wat hier in Europa gebeurt: geen slavernij import. Infrastructuur speciaal en alleen voor integratie van allochtonen. Plus een 'adapt-yourself' programma via media en via overheid voor de autochtone bevolking om 'open te staan'. Het prijskaartje ervan wordt nu momenteel geïnventariseerd.

Ik vind jouw illustratie niet erg gepast en relevant voor de situatie hier in België.
Inderdaad; Albo heeft ergens een klokje horen luiden en herhaalt die boodschap nu al een keer of tien. Het is zoals U duidelijk uitlegt een totaal andere situatie. Tenzij Alboreto ons wil gaan uitleggen dat mijn grootouders 60 jaar geleden ook gore racisten waren omdat ze bepaalde '"mannetjes in uniformpjes en gesteven rechterarmpjes" niet graag zagen komen. D?*?*rmee gebeurden allemaal van die rare dingen natuurlijk. Het lag aan de plaatselijke bevolking hé Alboreto?
Cynara Cardunculus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 maart 2012, 14:31   #16972
brother paul
Secretaris-Generaal VN

Standaard

ik vraag mij af, als er 800.000 nieuwe belgen gaan stemmen, en die vuile hypocriete sossen geven de indruk dat zij opkomen voor dat geimporteerd kiesvee, dan gaan ze hier straks nogal een klinkende overwinning boeken.

Hopelijk stemmen die gasten voor bart de wever
Oud 27 maart 2012, 15:44   #16973
illwill
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik zit niet in de politiek dus ik kan er niets aan doen.
Kortom, de politiek wil er niets aan doen...dus de belgische eigenheid zal stillaan verdwijnen en belgie word een land zonder specefiek belgische kenmerken...buiten dan een soort van opvangcentrum te zijn voor alles en iedereen.
Oud 27 maart 2012, 15:47   #16974
illwill
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paulus Bekijk bericht
Je kan ook de islam grondig bestuderen.

Dan zouden sommigen hier (ik bedoel niet u) tenminste weten waarover ze praten.

Paulus.
En als alle Belgen de islam kennen zal de criminaliteit en de problemen verminderen?
Mensen interesseert het niet wat godsdienst iemand anders beoefend. Waarom zou iemand een ander zijn godsdienst moeten gaan leren terwijl hij/zij zelf niet religieus is? Waarom zijn het altijd anderen die de islam of moslims moeten leren kennen en nooit eens andersom?
Laat mensen gerust met je godsdienst, en zorg dat je een ander geen kwaad doet. Meer godsdienst dan dat moet er niet zijn.
Oud 27 maart 2012, 16:31   #16975
parsprototem
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door illwill Bekijk bericht
En als alle Belgen de islam kennen zal de criminaliteit en de problemen verminderen?
Mensen interesseert het niet wat godsdienst iemand anders beoefend. Waarom zou iemand een ander zijn godsdienst moeten gaan leren terwijl hij/zij zelf niet religieus is? Waarom zijn het altijd anderen die de islam of moslims moeten leren kennen en nooit eens andersom?
Laat mensen gerust met je godsdienst, en zorg dat je een ander geen kwaad doet. Meer godsdienst dan dat moet er niet zijn.
Ja. Ik krijg via de media signalen dat ik me moet verdiepen in de Islam (reportages, nieuwsberichten, je kan die hele problematiek niet meer omzeilen), en geen kat vraagt mij naar mijn atheïstische visie? De media kennen die niet.

Eigenlijk moet je heel selectief gaan zoeken naar posten die niet constant met die islam bezig zijn. Arte is echt wel aan het overdrjven.

Alsof wij die Islam beter moeten gaan leren kennen, gaan appreciëren (want ngekend is onbemind...), dat soort strategie.

Ik zit nu in de fase dat ik op het spoor ben van het verschil tussen soennieten en shiïeten (per land is dat nog anders blijkbaar...) en nu komen de salafisten erbij, onderdeel van soennieten of die anderen?... en er is nog iets dat ik in het oog moet houden.
Want ik zou een buurmens eens met een verkeerde onderstelling kunnen aanspreken. Dus zal ik eerst vragen: 'Bent u een soenniet of een shiïet? Of iets anders? Iets middenin? Laat het me weten, dan kan ik beter in de taal die u wenst adequaat reageren'... Zoiets gaat het dan wel worden.
Ik verdiep me als geen ander in de Islam alsof ik niets beters te doen heb. 'Ken je wereld' is het motto.
Oud 27 maart 2012, 17:56   #16976
Elbow
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paulus Bekijk bericht
U weet maar al te goed dat de 1000 pagina's voor de moslims helemaal niet achterhaald zijn voor hen. Het is de basis van hun geloof.

Ik kan net zo goed stellen de 2 pagina's achterhaald zijn.

... de waarheid?.... Uw waarheid ja!

Om van te kotsen dat getrol.

Maar u verdedigt de islam "niet".

Kan het nog hypocrieter?

Hij is bereid ervoor te liegen. Hij zit al in vergevorderd stadium van dhimmitude. Hij heeft de volledig onderworpen Artisjok bijna ingehaald.
Paulus.
Elbow is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 maart 2012, 17:59   #16977
Elbow
Banneling

Standaard

Citaat:
De Duitse federale politie mag treinreizigers op basis van hun huidskleur selecteren voor een identiteitscontrole. Op trajecten die vaak gebruikt worden door buitenlanders die illegaal Duitsland willen betreden, is er geen andere aanleiding of concrete verdenking nodig om over te gaan tot een identiteitscontrole. Dat besliste een rechter uit Koblenz.
Een zwarte man met een Duits paspoort reisde via een traject dat dikwijls gebruikt wordt om illegaal Duitsland binnen te komen. De agenten vonden dat de man er 'buitenlands' uitzag en controleerden daarom of hij wel legaal in het land verbleef. De man weigerde zijn papieren te geven en er volgde een verbale confrontatie. De agenten namen daarop zijn rugzak in beslag om zijn paspoort te zoeken.

De man spande een rechtszaak in tegen de politieagenten omdat hij oordeelde dat het politieoptreden 'onrechtmatig' en zelfs discriminerend was.

Toch gaf de bestuursrechter in Koblenz de politieagenten gelijk. Volgens de rechter is er op een dergelijk traject geen concrete verdenking of andere aanleiding nodig om een identiteitscontrole te rechtvaardigen. De politie mag dus controles uitvoeren enkel op basis van huidskleur.
http://www.standaard.be/artikel/deta...MF20120327_204

T'is maar dat Artisjok het weet. Dan hoeft ze geen nutteloze draadjes meer op te starten waarin ze de politie criminaliseert.
Elbow is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 maart 2012, 18:35   #16978
Alboreto
Perm. Vertegenwoordiger VN

Alboreto's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door the_dude Bekijk bericht
neen, volgens mij niet. Uw dogma's afvoeren en vervangen door standpunten die open staan voor continue aanpassing lijkt mij gezonder en opener van geest.
Oud 27 maart 2012, 18:37   #16979
Alboreto
Perm. Vertegenwoordiger VN

Alboreto's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
Je moet uzelf niet altijd projecteren in de rol van de 'onderworpene'
Doe ik ook niet.
Oud 27 maart 2012, 18:47   #16980
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Vertel 't je moslimvrienden maar, of je dan nog doet, als je dat lef hebt, doe ik voor jou!
SDX is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:27.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be