![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#17041 | |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Citaat:
![]() Het ziekelijkste omtrent de inval van de Usa in Afganistan waren de nieuwsberichten op voorhand. Een bende saoudi's getraind op amerikaans grondgebied vliegen zonder problemen een gebouwtje binnen en dat wil dan automatisch zeggen dat Afganistan de slechte zijn. Zo'n blind fanatiek extremisme wil je toch echt niet als lichtend voorbeeld gebruiken?
|
|
|
|
#17042 | |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Citaat:
|
|
|
|
#17043 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Naast de Palestijnse kwestie, de Golfoorlogen, Afghanistan, de bomaaanslagen in Europa, kon het nieuws niet anders dan het te behandelen. Maar ergens komt het erop neer dat mensen van hier (Oude Belgen) zich moeten gaan verdiepen in al die verschillende moslimculturen. Ik weet ondertussen dat het niet snor zit tussen de Marokkaanse familie en de nieuwkomrs (zwarte Ethiopiërs of Somaliërs), en het zit ook niet snor tussen mijn Palestijnse buren en de Marokkaanse, geïntegreerde familie ernaast. Wat is de houding van de laatste jaren op mediagebied? Oude Belgen moeten openstaan. De overheid spendeert geld aan integratie-projecten. De overheid vindt het als vanzelfsprekend dat er projecten van integratie worden geschapen en gesubsideerd. Maar wie er dichtbij zit, ziet, merkt dat het iets is dat ze effe moeten en na de cursusperiode is het alweer voorbij (integratiecursus voor moslimvrouwen apart). Lekker een kans om het huis uit te komen en op de hoeken van de straten te staan kletsen met elkaar. Op het praatcafé waar mensen komen om het Nederlands te verfijnen en te beoefenen, zie je die vrouwen niet. Oh neen, want het is er gemengd qua geslacht. Waar is de integratie dan? Allé, als iemand nationaliteiten van moslims kan linken aan soennieten en shieïten, ik zou graag mijn buren (drie minstens) in kaart willen brengen. Wat zijn Markkanen overwegend. Soennieten of shieïeten? Ethiopiërs of Somaliërs? Koerden uit Irak? Palestijnen via Irak en Jordanië? Het is zomaar een vraag. |
|
|
|
|
|
|
#17044 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Vreemd dat ik geen antwoord krijg als ik mijn reactie over de oorlog in Irak plaats. Beetje moeilijk voor u dat sommige mensen kunnen nuanceren en niet alles van één of ander volk of slecht of goed noemen?
|
|
|
|
#17045 |
|
Banneling
|
Marokkanen zijn soennieten.
van de rest weet ik het niet. |
|
|
|
|
|
#17046 |
|
Banneling
|
Marokkanen zijn soennieten.
van de rest weet ik het niet. |
|
|
|
|
|
#17047 | ||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Citaat:
Lees mijn postje nog eens, ja
|
|
|
|
#17048 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
In doeken draaien, besnijden, opsluiten, afranselen, en dan stenigen..... Té vrouwvriendelijk als je het me vraagt die islam(ieten)
|
|
|
|
|
#17049 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
#17050 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
#17051 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
2
|
|
|
#17052 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Graag citaat met link.
|
|
|
|
#17053 | ||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Schaf dan het parlement maar af en laat ze enkel stemmen enkele keren per maand? Janken over het busongeluk van vorige week heeft geen nut, aangezien het toch niets kan veranderen? En wat doe jij anders dan klagen over het klagen van anderen? Geef eens een goed idee wat je als burger kan doen, buiten klagen? Trouwens, dit is een forum, wat kan je op een forum meer doen dan je beklag doen?
Laatst gewijzigd door illwill : 28 maart 2012 om 11:16. |
||
|
|
|
|
|
#17054 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#17055 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Er is helemaal geen verschil, integendeel, 't is exact jouw tactiek. JIJ bent begonnen over die Amerikaan die in Afghanistan...weet je wel...n?*dat er over die 'verrijker' in La Douce werd geschreven. Jij komt telkens aandraven met 'misdaden' van Amerika/'t westen/Belgen/onze cultuur etc...als er over allochtone criminaliteit geschreven wordt. Volgens de redenering van Sywen is dat pure goedpraterij/minimaliseren. Als over 'n misdaad - n'importe qoui - geschreven wordt, dient dat veroordeeld te worden, niet aan komen draven met; "En wij dan, onze cultuur, 't westen zus en zo, de Amerikanen dit en dat etc etc..." ! D?*t is jouw manier van 'deelnemen' aan 'n discussie, 't zwaartepunt verleggen naar ?*ndere misdaden (alsof niemand zou weten dat er overal misdaad is), de draad ondersneeuwen met niet relevante zaken voor die bepaalde draad, en dat valt op, op die manier verdedig jij islam "niet"! Dat valt niet op, denk jij. Nu mag je weer komen aandraven met je standaard; "Ik mag toch 'onze' criminaliteit ook duiden?", Vanzelfsprekend m?*g dat, moet zelfs, maar in de draden die daarvoor bestemd zijn. In de draad over die vrouw die haar kind verstikte, ga je ook niet lopen verkondigen; "Jamaar, niet westerlingen doen dat ook hoor, kijk eens naar de cultuur van zus en zo..." Ofwel kom je met je afgezaagde; "Niet ?*lle allochtonen mag je over dezelfde kam scheren" Wat natuurlijk 'n open deur intrappen is, dat weet immers 't kleinste kind. D?*t is pure goedpraterij/minimaliseren...nog steeds volgens Sywen, al zal zij, en jij & Cº dat niet doorhebben.
Chaos, Panic & Disorder... My Work Here Is Done No other religion [past or present] inspires the sort of hate that the "Religion of Peace" produces. All change is not growth, as all movement is not forward.
|
|
|
|
|
|
|
#17056 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Wat Paulus bedoelde met; "islam bestuderen" was niet bedoeld als; "Onbekend maakt onbemind", ook niet om te weten te komen op welke manier je je buren zou moeten aanspreken, welke stroming ze volgen en jij je daar zou kunnen aan aanpassen, nee, Paulus bedoelde daarmee, dat je er dan vanzelf zou achter komen, wáár dat soort gedrag vandaan komt, als politici daar eens mee zouden beginnen of op voorhand beter ingeschat hadden, was er veel ellende - wederzijds - bespaard gebleven.
Chaos, Panic & Disorder... My Work Here Is Done No other religion [past or present] inspires the sort of hate that the "Religion of Peace" produces. All change is not growth, as all movement is not forward.
|
|
|
|
|
|
#17057 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Jij zoekt oplossingen. Mag ik vragen wat je zoal 'opgelost' hebt? Buiten zagen op 'n forum dat anderen zagen en klagen, en jij oplossingen zoekt?
|
|
|
|
|
|
|
#17058 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Alsof het de Amerikanen kan schelen of vrouwen daar onderdrukt worden! |
|
|
|
|
|
|
#17059 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Daarna kunnen we met de opkuis beginnen van 30 jaar links wanbeleid. |
|
|
|
|
|
|
#17060 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Ik ben niet gefrustreerd, ik gebruikte exact je eigen tactiek, als jij daarin frustratie herkent kan mij niet aangerekend worden.
|
|
|
|
|