![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#101 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Je had beter een doorsnee Vlaamse vrouw tegenover een behoofddoekte moslima kunnen zetten --- en dan kom ik terug met de vraag of je al eens een doordeweeks straatbeeld in Libanon, Turkije &c. hebt opgezocht.
![]() |
![]() |
![]() |
#102 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Uitwisseling van culturele tradities moet toch kunnen?
Binnenkort is het weer het seizoen van de folklorefestivals (Edegem, Schoten, ...) Mensen van over heel de wereld worden met open armen ontvangen. Met veel interesse wordt er gekeken naar hun dansen, geluisterd naar hun muziek, tentoonstellingen over hun landen (gebruiken, cultuur) worden bezocht, voorwerpen, CD's, klederen die worden aangeboden worden gekocht enzovoort. Geen enkel voorbehoud van niemand. Waarom mogen er dan geen specifieke voorbeelden van onze cultuur in andere landen gedemonstreerd worden?
![]() |
#103 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Twee maten, twee gewichten, elleboog? Laatst gewijzigd door filosoof : 28 maart 2012 om 10:48. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#104 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat begrijp ik ook niet. Als Allah (bij ons christenen Onze Lieve Heer dan) alles gemaakt heeft, waarom er dan niet van genieten? Ik lees bijvoorbeeld Mattheus 6:26-30 : "Ziet naar de vogelen des hemels: zij zaaien noch maaien en zamelen niet in schuren op, en uw hemelse Vader voedt ze. Zijt gij niet veel meer waard? Wie van u kan door bezorgd te zijn een el aan zijn lengte toevoegen? En wat zijt gij bezorgd voor kleding! Let er op, hoe de lelien des velds wassen: zij arbeiden noch spinnen, en ik zeg u dat zelfs Salomo in al zijn luister niet gekleed was als een van deze. Indien dan God het gras des velds, dat er heden nog is en morgen in den oven geworpen wordt, zo kleedt, zal Hij het u niet veeleer doen, kleingelovigen?". Daaruit begrijp ik dat die hemelse Vader wil dat we genieten van wat er op aarde te vinden is. Kleuren, mooie geluiden dat moet toch kunnen? En vooral die zin "En wat zijt gij bezorgd voor kleding!" vind ik er één waarover eens mag nagedacht worden in onze huidige maatschappij.
![]() |
![]() |
#105 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
En wat kleding ea gedragsvoorschriften betreft moet je de brieven van een zekere Paulus van Tarsus eens lezen ![]() Laatst gewijzigd door filosoof : 28 maart 2012 om 11:00. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#106 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#107 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#108 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Er is nog wel meer dan dat. Maar ik geef toe dat ik het er ook niet op heb.
![]() |
![]() |
![]() |
#109 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat is jouw subjectieve mening. Carnaval is overigens altijd al een zuippartij geweest. Driehonderd jaar geleden liep het hier niet vol van paters en nonnen hé.
![]() |
![]() |
#110 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Lol... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#111 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#112 |
Banneling
|
![]() Ze beginnen er ook hoe langer hoe meer steeds jonger aan. Tegenwoordig zie je wulpse bedekte maagden van 7 jaar in complete anti-lustopwekkende kledij lopen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#113 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#114 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#115 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#116 |
Banneling
|
![]() brievenbus-pissen is dat niet een cultureel verschijnsel van "maatschappelijk achtergestelden"? Hier is dat alvast het geval, samen met winkel-ingang-kakken
Laatst gewijzigd door Cynara Cardunculus : 28 maart 2012 om 12:38. |
![]() |
![]() |
![]() |
#117 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#118 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ga er eens naar toe, dan weet je welke cultuur jij wil uitvoeren. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#119 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#120 |
Banneling
|
![]() Het openbaar kakken zag ik bij een vers geîmporteerde uit de Rif. Die was er zich niet van bewust dat er hier zoiets als een wc bestaat. Ze trok midden in het park voor de zaak mijn zus haar djellabah omhoog, deed haar gevoeg, en stapte verder.
|
![]() |
![]() |