Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 28 maart 2012, 09:27   #101
lombas
Secretaris-Generaal VN

lombas's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Elbow Bekijk bericht
Het ging over carnaval als deel uitmakend van onze en andere culturen, en niet deel uitmakend van de ingepakte seutencultuur.

Ik had ook dit prentje kunnen tonen.
Dat klinkt zeer fijn, maar carnaval wordt ook slechts door een kleine minderheid van Vlamingen gevierd hoor. Net als processies, gildengangen, ...

Je had beter een doorsnee Vlaamse vrouw tegenover een behoofddoekte moslima kunnen zetten --- en dan kom ik terug met de vraag of je al eens een doordeweeks straatbeeld in Libanon, Turkije &c. hebt opgezocht.
Oud 28 maart 2012, 10:36   #102
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Marie van de koster's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Als d�*t onze cultuur is...
Uitwisseling van culturele tradities moet toch kunnen?
Binnenkort is het weer het seizoen van de folklorefestivals (Edegem, Schoten, ...) Mensen van over heel de wereld worden met open armen ontvangen. Met veel interesse wordt er gekeken naar hun dansen, geluisterd naar hun muziek, tentoonstellingen over hun landen (gebruiken, cultuur) worden bezocht, voorwerpen, CD's, klederen die worden aangeboden worden gekocht enzovoort. Geen enkel voorbehoud van niemand.
Waarom mogen er dan geen specifieke voorbeelden van onze cultuur in andere landen gedemonstreerd worden?
Oud 28 maart 2012, 10:48   #103
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Raar dat jij Piero een fanaticus vindt maar als vermoord zwijgt over de christenen die dagelijks bij bosjes uitgemoord worden door uw baardige en ingepakte troetels in bepaalde islamparadijzen.

Twee maten, twee gewichten, "filosoof"?
Hoeveel christene kinderen mee uitgehongerd door de Westerse blokkade van Irak? Hoeveel bosjes christenen mee uitgemoord door de Westerse bombardementen op Irak en Libië? Daar zwijg je over.

Twee maten, twee gewichten, elleboog?

Laatst gewijzigd door filosoof : 28 maart 2012 om 10:48.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 maart 2012, 10:50   #104
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
De vleesgeworden saaiheid.
Hadden ze maar swingende latino's ingevoerd om in de mijnen te werken ipv die religieuze freaks en hun gekopvodde creaps.

Mijn keuze:

De keuze van Filosoof, Artisjok en Sywen :
Ja, niet te begrijpen dat mensen voor zo'n saai en kleurloos leven kiezen als er zoveel mooie dingen zijn!
Dat begrijp ik ook niet. Als Allah (bij ons christenen Onze Lieve Heer dan) alles gemaakt heeft, waarom er dan niet van genieten?
Ik lees bijvoorbeeld Mattheus 6:26-30 : "Ziet naar de vogelen des hemels: zij zaaien noch maaien en zamelen niet in schuren op, en uw hemelse Vader voedt ze. Zijt gij niet veel meer waard? Wie van u kan door bezorgd te zijn een el aan zijn lengte toevoegen? En wat zijt gij bezorgd voor kleding! Let er op, hoe de lelien des velds wassen: zij arbeiden noch spinnen, en ik zeg u dat zelfs Salomo in al zijn luister niet gekleed was als een van deze. Indien dan God het gras des velds, dat er heden nog is en morgen in den oven geworpen wordt, zo kleedt, zal Hij het u niet veeleer doen, kleingelovigen?". Daaruit begrijp ik dat die hemelse Vader wil dat we genieten van wat er op aarde te vinden is. Kleuren, mooie geluiden dat moet toch kunnen?
En vooral die zin "En wat zijt gij bezorgd voor kleding!" vind ik er één waarover eens mag nagedacht worden in onze huidige maatschappij.
Oud 28 maart 2012, 10:51   #105
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marie van de koster Bekijk bericht
Binnenkort is het weer het seizoen van de folklorefestivals (Edegem, Schoten, ...) Mensen van over heel de wereld worden met open armen ontvangen. Met veel interesse wordt er gekeken naar hun dansen, geluisterd naar hun muziek, tentoonstellingen over hun landen (gebruiken, cultuur) worden bezocht, voorwerpen, CD's, klederen die worden aangeboden worden gekocht enzovoort. Geen enkel voorbehoud van niemand.
Waarom mogen er dan geen specifieke voorbeelden van onze cultuur in andere landen gedemonstreerd worden?
De jaarlijkse gigazuippartij waar slechte smaak hoogtij viert in Aalst reken ik niet tot 'cultuur', zelfs niet tot folklore.

En wat kleding ea gedragsvoorschriften betreft moet je de brieven van een zekere Paulus van Tarsus eens lezen

Laatst gewijzigd door filosoof : 28 maart 2012 om 11:00.
Oud 28 maart 2012, 10:53   #106
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lombas Bekijk bericht
Dat klinkt zeer fijn, maar carnaval wordt ook slechts door een kleine minderheid van Vlamingen gevierd hoor. Net als processies, gildengangen, ...

Je had beter een doorsnee Vlaamse vrouw tegenover een behoofddoekte moslima kunnen zetten --- en dan kom ik terug met de vraag of je al eens een doordeweeks straatbeeld in Libanon, Turkije &c. hebt opgezocht.
Vreemd genoeg zijn het de doordeweekse straatbeelden van steden in het Westen die hoe langer hoe meer grijs en zwart worden gekleurd door ingepakte moslima's.
Oud 28 maart 2012, 10:54   #107
lombas
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ja, niet te begrijpen dat mensen voor zo'n saai en kleurloos leven kiezen als er zoveel mooie dingen zijn!
Dat begrijp ik ook niet. Als Allah (bij ons christenen Onze Lieve Heer dan) alles gemaakt heeft, waarom er dan niet van genieten?
Ik lees bijvoorbeeld Mattheus 6:26-30 : "Ziet naar de vogelen des hemels: zij zaaien noch maaien en zamelen niet in schuren op, en uw hemelse Vader voedt ze. Zijt gij niet veel meer waard? Wie van u kan door bezorgd te zijn een el aan zijn lengte toevoegen? En wat zijt gij bezorgd voor kleding! Let er op, hoe de lelien des velds wassen: zij arbeiden noch spinnen, en ik zeg u dat zelfs Salomo in al zijn luister niet gekleed was als een van deze. Indien dan God het gras des velds, dat er heden nog is en morgen in den oven geworpen wordt, zo kleedt, zal Hij het u niet veeleer doen, kleingelovigen?". Daaruit begrijp ik dat die hemelse Vader wil dat we genieten van wat er op aarde te vinden is. Kleuren, mooie geluiden dat moet toch kunnen?
En vooral die zin "En wat zijt gij bezorgd voor kleding!" vind ik er één waarover eens mag nagedacht worden in onze huidige maatschappij.
En niet representatief voor de gehele islam.
Oud 28 maart 2012, 10:56   #108
lombas
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Vreemd genoeg zijn het de doordeweekse straatbeelden van steden in het Westen die hoe langer hoe meer grijs en zwart worden gekleurd door ingepakte moslima's.
Dan is jouw blik op het Westen zeer beperkt (Brusselse metro? Antwerpen-Noord?).

Er is nog wel meer dan dat. Maar ik geef toe dat ik het er ook niet op heb.
Oud 28 maart 2012, 10:58   #109
lombas
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
De jaarlijkse gigazuippartij waar slechte smaak hoogtij viert in Aalst reken ik niet tot 'cultuur', zefs niet tot folklore.
Dat is jouw subjectieve mening. Carnaval is overigens altijd al een zuippartij geweest. Driehonderd jaar geleden liep het hier niet vol van paters en nonnen hé.
Oud 28 maart 2012, 10:58   #110
Marxmannetje
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Noorderlicht
Opendeur bij Moskee Al Buraq!

Vanaf 10u tot 16u30,
http://forum.politics.be/showthread.php?t=169232

Lol...
Marxmannetje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 maart 2012, 11:08   #111
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Dat is jouw subjectieve mening. Carnaval is overigens altijd al een zuippartij geweest. Driehonderd jaar geleden liep het hier niet vol van paters en nonnen hé.
Ik vermoed dat die toen meededen. Zo braaf waren die paters en nonnen zelf ook weer niet.
Oud 28 maart 2012, 11:21   #112
Zenit
Banneling

Standaard

Citaat:
Ze beginnen er ook hoe langer hoe meer steeds jonger aan. Tegenwoordig zie je wulpse bedekte maagden van 7 jaar in complete anti-lustopwekkende kledij lopen.
Zenit is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 maart 2012, 11:22   #113
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik vermoed dat die toen meededen. Zo braaf waren die paters en nonnen zelf ook weer niet.
Oud 28 maart 2012, 11:32   #114
Zenit
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Alboreto Bekijk bericht
Zoals al eerder gepost:
Citaat:
Citaat:
Artikel 18.
Een ieder heeft recht op vrijheid van gedachten, geweten en godsdienst; dit recht omvat tevens de vrijheid om van godsdienst of overtuiging te veranderen, alsmede de vrijheid hetzij alleen, hetzij met anderen zowel in het openbaar als in zijn particuliere leven zijn godsdienst of overtuiging te belijden door het onderwijzen ervan, door praktische toepassing, door eredienst en de inachtneming van geboden en voorschriften
Niet overal en altijd.

Citaat:

"Moslima's moeten samen met jongens zwemmen"
De rechter heeft een moslimfamilie in Bazel veroordeeld tot het betalen van een boete. De rechter in beroep was formeel. "Moslima's moeten samen met jongens zwemmen".

De familie vond het niet kunnen dat hun dochters tijdens de schooluren samen met de jongens moesten zwemmen, schrijft Le Matin. Volgens de ouders kunnen gemengde zwemlessen niet volgens hun geloof. De ouders haalde in eerste instante al bakzeil maar gingen in beroep.

Ook de rechter in beroep heeft de klacht verworpen en legt de ouders nu een boete op van 1.400 Zwitserse frank. De rechter meent dat gemengde zwemlessen geen inbreuk vormen op de vrije godsdienstbeleving van de familie. Bovendien wijst de rechter erop dat "alle kinderen moeten deelnemen aan de verplichte zwemlessen".
http://www.hln.be/hln/nl/960/Wereld/...-zwemmen.dhtml
Zenit is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 maart 2012, 12:30   #115
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Ja, maar neem dan andere culturele traditie dan coma-zuipen, pissen in brievenbussen, café's onderkotsen,....
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 maart 2012, 12:37   #116
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Ja, maar neem dan andere culturele traditie dan coma-zuipen, pissen in brievenbussen, café's onderkotsen,....
brievenbus-pissen is dat niet een cultureel verschijnsel van "maatschappelijk achtergestelden"? Hier is dat alvast het geval, samen met winkel-ingang-kakken

Laatst gewijzigd door Cynara Cardunculus : 28 maart 2012 om 12:38.
Cynara Cardunculus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 maart 2012, 14:11   #117
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Pericles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cynara Cardunculus Bekijk bericht
brievenbus-pissen is dat niet een cultureel verschijnsel van "maatschappelijk achtergestelden"? Hier is dat alvast het geval, samen met winkel-ingang-kakken
Bij ons zijn dat meestal linkse beroepsdoppers in trainingspak .
Pericles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 maart 2012, 16:35   #118
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
brievenbus-pissen is dat niet een cultureel verschijnsel van "maatschappelijk achtergestelden"?
Dat hoort bij de traditie van het Aalsters carnaval, net zoals coma-zuipen en café's onder kotsen.

Ga er eens naar toe, dan weet je welke cultuur jij wil uitvoeren.
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 maart 2012, 18:06   #119
Elbow
Banneling

Standaard

Citaat:

Tuurlijk. Ik zie weinig verschil met het doordeweeks straatbeeld van Mollahbeek, Sint-Joost, Anderlecht, Borgerokko : hordes hoofddoeken.
Elbow is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 maart 2012, 18:09   #120
Elbow
Banneling

Standaard

Citaat:
Het openbaar kakken zag ik bij een vers geîmporteerde uit de Rif. Die was er zich niet van bewust dat er hier zoiets als een wc bestaat. Ze trok midden in het park voor de zaak mijn zus haar djellabah omhoog, deed haar gevoeg, en stapte verder.
Elbow is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:25.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be