Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 3 februari 2012, 01:18   #1861
Ars_Nova
Minister

Ars_Nova's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door den dinges Bekijk bericht
Overal in de wereld staan er stokoude, slecht beveiligde atoomcentrales te wachten tot er iets misgaat...Of dat nu een natuurlijke ramp is, een technisch probleem, of beide...En een goed deel van die potentiële rampcentrale's staan VEEL dichter bij ons dan Fukuschima...
Leerling tovenaars, dat zijn al die atoomprutsers...Pretentieuze, onverantwoordelijke en kortzichtige klungelaars, zélfs als ze hopen diploma's bezitten zijn het en blijven het wereldvreemde gevaarlijke krankzinnigen.
Dat is niet de schuld van "atoomprutsers" maar van politici en belangengroepen.
Ars_Nova is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 februari 2012, 06:58   #1862
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Stefanie Bekijk bericht
Goeie vraag. Ik zou 't niet weten.
Ik kan me voorstellingen maken, maar da's dan ook alleen maar door mijn arbeidsachtergrond.

Hetgeen nog gekoeld moet worden in die centrale zijn de bassins met gebruikte kernbrandstof, en de reactoren zelf.

Ik kan me voorstellen dat in de eerste hektische weken, alle soorten buis ter plekke vindbaar goed waren om tijdelijk transport van water voor elkaar te krijgen. Het was dat, of de kans op een "China Syndrome".

Ik geef als redelijk goeie analogie, de film K-19, niet 100% accuraat, maar wel duidelijk, en de reactor-reparatie scene is bloedstollend, en naar mijn mening een voorbeeld van hoe het niet moet. Zoals meer Sovjet Grapjes . Hier de docu over deze ramponderzeeër K19 op Youtube.

De Belgische wetgeving: een 18de eeuws herenhuis waar zelfverklaarde deskundigen al eeuwen aan bricoleren zodanig dat de nooduitgang in de septische put uitkomt — en alleen inertie het nog recht houdt
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 februari 2012, 22:38   #1863
Stefanie
Minister-President

Standaard

Citaat:
SALT LAKE CITY (AP) — Radioactive contamination from the Fukushima power plant disaster has been detected as far as almost 400 miles off Japan in the Pacific Ocean, with water showing readings of up to 1,000 times more than prior levels, scientists reported Tuesday.

But those results for the substance cesium-137 are far below the levels that are generally considered harmful, either to marine animals or people who eat seafood, said Ken Buesseler of the Woods Hole Oceanographic Institution in Massachusetts.

He spoke Tuesday in Salt Lake City at the annual Ocean Sciences Meeting, attended by more than 4,000 researchers this week.

The results are for water samples taken in June, about three months after the power plant disaster, Buesseler said. In addition to thousands of water samples, researchers also sampled fish and plankton and found cesium-137 levels well below the legal health limit.

Cesium-137 wasn't the only radioactive substance released from the plant, but it's of particular concern because of its long persistence in the environment. Its half-life is 30 years.

The highest readings last June were not always from locations closest to the Fukushima plant, Buesseler said. That's because swirling ocean currents formed concentrations of the material, he said.

Most of the cesium-137 detected during the voyage probably entered the ocean from water discharges, rather than atmospheric fallout, he added.

Nies said the water's cesium-137 concentration has been so diluted that just 20 miles offshore, "if it was not seawater, you could drink it without any problems."

"This is good news," he said, adding that scientists expect levels to continue to decrease over time.

"We still don't have a full picture," Nies said, "but we can expect the situation will not become worse."
Dit was vandaag in 't nieuws. Klinkt precies geruststellend...
Stefanie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 maart 2012, 13:12   #1864
zonbron
Secretaris-Generaal VN

zonbron's schermafbeelding

Standaard

Radioactiviteit op het grondoppervlak zou een probleem vormen in Tokyo.
HIER
zonbron is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 maart 2012, 13:21   #1865
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fallen Angel Bekijk bericht
De enige les die men kan trekken is dat het om de 20 jaar behoorlijk misgaat.
Joep, en dat het resultaat dan ongeveer even erg is als enkele dagen of weken autoverkeer. En dat het alternatief, kolen, elk jaar veel meer slachtoffers maakt dan zo een ongeluk om de twintig jaar.

Dus laten we maar snel weer kolen gebruiken.

Laatst gewijzigd door patrickve : 27 maart 2012 om 13:22.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 maart 2012, 13:27   #1866
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

0.09 microsievert/u piekwaarde. 77 microsievert per jaar. 0.077 millisisievert/jaar.
Vergelijk dat met Ramsar waar de mensen leven met 250 millisievert/jaar.
Tokyo gaat nu wel zeer snel bevolkt worden door lichtgevende zombies nietwaar.

Ik vind de vergelijking met de verboden zone rond Tjernobyl grappig.
Ja, er zijn hele lappen grond in die verboden zone die minder radioactief zijn dan stukken Tokyo. Er zijn ook stukken Tokyo die radioactiever zijn dan bepaalde stukken van de ontplofte Sovjet kerncentrale.

So?

Ook vind ik nergens een vermelding van de isotoop die de "verhoging" veroorzaakt. Wel een zeer duidelijke periodiciteit in die grafieken.

Wat me eerder laat denken dat het dag/nacht ritme meer invloed heeft op de situatie dan de hele Fukushima heisa.

En ja, sommige waarden en normen zijn wel heel strikt om iets kernafval te bestempelen, en daar ben ik niet boos om.
Maar om er klakkeloos met die termen rond te zwaaien, dat gaat alleen maar een averrechts effect hebben op het kiesvee.

"Gut, daar weer zo'n groene ramptoerist die effe komt vertellen dat mijn tuin een miniHiroshima in wording is".

De Belgische wetgeving: een 18de eeuws herenhuis waar zelfverklaarde deskundigen al eeuwen aan bricoleren zodanig dat de nooduitgang in de septische put uitkomt — en alleen inertie het nog recht houdt
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 maart 2012, 10:59   #1867
Fallen Angel
Eur. Commissievoorzitter

Fallen Angel's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Joep, en dat het resultaat dan ongeveer even erg is als enkele dagen of weken autoverkeer. En dat het alternatief, kolen, elk jaar veel meer slachtoffers maakt dan zo een ongeluk om de twintig jaar.

Dus laten we maar snel weer kolen gebruiken.
Sinds wanneer kunnen auto ongelukken kanker, genetische mutaties, etc veroorzaken?

Stalin: "The only real power comes out of a long rifle."
En hij verbood prompt alle particulier wapenbezit. Stalin was immers niet zo geïnteresseerd in democratie (waar het volk de macht bezit).

Laatst gewijzigd door Fallen Angel : 31 maart 2012 om 11:00.
Fallen Angel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 maart 2012, 17:48   #1868
zonbron
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Een bondige samenvatting; hoeveel radioactiviteit California reeds te verwerken kreeg.

Citaat:
ZEROHEDGE - California Slammed With Fukushima Radiation

The Journal Environmental Science and Technology reports in a new study that the Fukushima radiation plume contacted North America at California “with greatest exposure in central and southern California”, and that Southern California's seaweed tested over 500% higher for radioactive iodine-131 than anywhere else in the U.S. and Canada:

Projected paths of the radioactive atmospheric plume emanating from the Fukushima reactors, best described as airborne particles or aerosols for 131I, 137Cs, and 35S, and subsequent atmospheric monitoring showed it coming in contact with the North American continent at California, with greatest exposure in central and southern California. Government monitoring sites in Anaheim (southern California) recorded peak airborne concentrations of 131I at 1.9 pCi m−3

Anaheim is where Disneyland is located.

EneNews summarizes the data:

Corona Del Mar (Highest in Southern California)

2.5 Bq/gdwt (gram dry weight)= 2,500 Bq/kg of dry seaweed

Santa Cruz (Highest in Central California)

2.0 Bq/gdwt = 2,000 Bq/kg of dry seaweed

Simon Fraser University in Canada also tested North American seaweed after Fukushima:

“In samples of dehydrated seaweed taken on March 15 near the North Vancouver SeaBus terminal, the count was zero; on March 22 it was 310 Bq per kilogram; and by March 28 it was 380 Bq/kg.” -Vancouver Sun
Seaweed in Seattle also tested positive for iodine-131; levels were not reported -KIRO
No results after March 28 were reported

...

And see these articles on California radiation exposure courtesy of EneNews:

Anaheim, CA has highest amount of radioactive fallout of any EPA air monitoring station in Continental U.S. for iodine-131
Over EPA limit: Cesium levels in San Francisco area milk now higher than 6 months ago
USGS: Los Angeles area had highest cesium deposition in US after Fukushima
“Tends to concentrate in the testicles”: 360+ atoms of radioactive sulfur per day may have been inhaled by Californians after Fukushima
Unprecedented Spike: 1501 atoms of radioactive sulfur per meter³ was detected in California air
Radioactive sulfur in California spiked to highest levels ever detected: University researchers
Controversy after US gov’t estimate showed 40,000 microsievert thyroid dose for California infants from Fukushima — Data not released to public — “Very high doses to children”
Spike in radiation levels for West Coast? “Abnormal” readings on 8 of 18 EPA monitors for California, Oregon, Washington — Devices now “undergoing quality review”
Nuclear policy expert: “Striking” that radioactive iodine-131 in California rainwater is so far above level permitted in drinking water
Uranium-234 detected in Hawaii, Southern California, and Seattle
HIER

Laatst gewijzigd door zonbron : 31 maart 2012 om 17:49.
Oud 31 maart 2012, 21:15   #1869
Zwitser
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zonbron Bekijk bericht
Een bondige samenvatting; hoeveel radioactiviteit California reeds te verwerken kreeg.

"360+ atoms of radioactive sulfur per day may have been inhaled by Californians after Fukushima"
Wow. Dus boven op de 4000 radioactieve vervallen per seconde die in het Menselijke lichaam permanent optreden kregen de inwoners van Californië er nog eens 360 per dag bij...

Met andere woorden: Bangmakerij die op onwetendheid bij het publiek rekend.

Men zou de mensen eens moeten vertellen hoeveel radioactiviteit er in de tegenwoordig zo populaire granieten keukenaanrechten zit...
... repeat ...
Zwitser is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 maart 2012, 22:41   #1870
brother paul
Secretaris-Generaal VN

brother paul's schermafbeelding

Standaard

nee, het ridicule is dat je allang geen radioactief jodium meer hebt van fukushima die in de wereld hangt, want de vervaltijd gaat bvb zeg het vanbuiten over 25dage, dus wil zeggen na 250dagen heb je 1/2^10 nog over ???
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 april 2012, 05:42   #1871
zonbron
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwitser Bekijk bericht
Wow. Dus boven op de 4000 radioactieve vervallen per seconde die in het Menselijke lichaam permanent optreden kregen de inwoners van Californië er nog eens 360 per dag bij...

Met andere woorden: Bangmakerij die op onwetendheid bij het publiek rekend.

Men zou de mensen eens moeten vertellen hoeveel radioactiviteit er in de tegenwoordig zo populaire granieten keukenaanrechten zit...
Inderdaad, 360 nutteloze vervallen per dag extra, prima niet ?

Bangmakerij ?

Het is enkel een samenvatting 'voor Jan met de pet' van welke U blijkbaar enkel mijn copy/paste leest.

Het blijft me toch verbazen dat een simpele samenvatting met feiten door de extreem-pro-nucleairen wordt afgedaan als angstzaaierij. Blijkbaar is onwetendheid nog steeds, voor een blijkbaar zelfs door U onduidelijke reden, genoeg om uit de hoogte te vallen aangaande dit onderwerp en enkel is het minimaliseren van deze 'nucleaire' precaire situatie het hoofddoel.

Ik ben alvast niet 100% tegen nucleaire energie, maar de nucleaire fanatiekelingen/lobby hebben ipv dit onderwerp op professionele te verwerken, zich na de langedurige ontwikkelingen in Japan, defensief tov de geinteresseerden opgesteld en wensten enkel zichzelf te verdedigen, zoals sinds aanvang van deze crisis, de nucleaire lobby dat ook op hardnekkige wijze heeft gedaan. So be it.

We zullen uiteindelijk allen de prijs van deze INCOMPETENTIE AANGAANDE betalen, alvast een niet te negeren feit, 'right in your face'.

BTW, naar mijn mening heeft de nucleaire lobby een praktische zelfmoord gepleegd. Met de komende economische crisis en verder; zonder (voldoende) energie = een bijna volledig economische stilstand. Maak Uw keuze...
HIER

Laatst gewijzigd door zonbron : 1 april 2012 om 05:47.
Oud 1 april 2012, 05:46   #1872
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fallen Angel Bekijk bericht
Sinds wanneer kunnen auto ongelukken kanker, genetische mutaties, etc veroorzaken?
Ah, maar als verpletterd worden door een auto inderdaad als een geldige manier gezien wordt om kanker te vermijden, heb je natuurlijk gelijk. Ik ga een kankerkliniek opendoen zie ! 100% gegarandeerde "genezing". Mijn mirakelmiddel bestaat uit een grote platenpers. Hup, de patient erin, platgewalsd, en klaar is kees "genezen"

Het ging hem erom hoeveel doden (en als je wil, zwaar gewonden/zieken) er veroorzaakt worden door de twee fenomenen. De precieze manier waarop heeft toch geen belang zekers ?

Jij zou ook zeggen: "op jacht gaan is veel gevaarlijker dan autorijden, want hoeveel mensen komen met autorijden om met een kogel in hun lijf?"

Laatst gewijzigd door patrickve : 1 april 2012 om 05:50.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 april 2012, 05:49   #1873
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN

Johan Bollen's schermafbeelding

Standaard

Ik snap het denk ik...maar nog amper en ik weet niet of dat aan mij of aan u ligt...tijd om te gaan slapen.

smile.

reactie op #1871

Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 1 april 2012 om 05:50.
Johan Bollen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 april 2012, 05:49   #1874
zonbron
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ah, maar als verpletterd worden
door een auto inderdaad als een geldige manier gezien wordt om kanker te vermijden, heb je natuurlijk gelijk. Ik ga een kankerkliniek opendoen zie ! 100% gegarandeerde "genezing". Mijn mirakelmiddel bestaat uit een groter platenpers. Hup, de patient erin, platgewalsd, en klaar is kees "genezen"
Zal U beeldmateriaal van deze wonderen beschikbaar maken ?

HIER
Oud 1 april 2012, 05:51   #1875
zonbron
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Bollen Bekijk bericht
Ik snap het denk ik...maar nog amper en ik weet niet of dat aan mij of aan u ligt...tijd om te gaan slapen.

smile.
Nap-time ! zzzz...
HIER
Oud 1 april 2012, 05:58   #1876
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Zal U beeldmateriaal van deze wonderen beschikbaar maken ?

Peepshower !
Oud 1 april 2012, 06:03   #1877
zonbron
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Peepshower !
Wat dacht U ?

HIER
Oud 1 april 2012, 06:24   #1878
brother paul
Secretaris-Generaal VN

brother paul's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Inderdaad, 360 nutteloze vervallen per dag extra, prima niet ?

Bangmakerij ?

Het is enkel een samenvatting 'voor Jan met de pet' van welke U blijkbaar enkel mijn copy/paste leest.

Het blijft me toch verbazen dat een simpele samenvatting met feiten door de extreem-pro-nucleairen wordt afgedaan als angstzaaierij. Blijkbaar is onwetendheid nog steeds, voor een blijkbaar zelfs door U onduidelijke reden, genoeg om uit de hoogte te vallen aangaande dit onderwerp en enkel is het minimaliseren van deze 'nucleaire' precaire situatie het hoofddoel.

Ik ben alvast niet 100% tegen nucleaire energie, maar de nucleaire fanatiekelingen/lobby hebben ipv dit onderwerp op professionele te verwerken, zich na de langedurige ontwikkelingen in Japan, defensief tov de geinteresseerden opgesteld en wensten enkel zichzelf te verdedigen, zoals sinds aanvang van deze crisis, de nucleaire lobby dat ook op hardnekkige wijze heeft gedaan. So be it.

We zullen uiteindelijk allen de prijs van deze INCOMPETENTIE AANGAANDE betalen, alvast een niet te negeren feit, 'right in your face'.

BTW, naar mijn mening heeft de nucleaire lobby een praktische zelfmoord gepleegd. Met de komende economische crisis en verder; zonder (voldoende) energie = een bijna volledig economische stilstand. Maak Uw keuze...
Ten eerste:

hoeveel mensen zijn er nu al dood door fukushima, en hoeveel mensen zullen er mogelijk vroeger doodgaan dankzij die verhoogde straling vrijgegeven door fukushima: Het beeld vande atoombom die ontploft is het toch wel niet geworden ???
En was is de betekenis inderdaad van die getalletjes als je ze relateert naar de achtergrondstraling.

Ten tweede:

wie zegt als je nieuwe kerncentrales bouwt dat ze niet beter kunnen ?

Ten derde:

als petroleum zo schaar wordt zoals het nu blijkt, dan kun je apart van de alternatieven van wind/zon om zo'n 20-40% supplement te geven, toch weinig anders gebruiken dan nog eens kijken naar nieuwe breeder kerncentrales die derest gaan produceren ???

Ten vierde: denk ik gewoon dat het intellectuele schaamte is. Je kunt gewoon intellectueel niet akkoord gaan met zo'n ongelukken, en daar dan 'licht' over doen. Datis het gewoon, intellectuele eerlijkheid.

Dat is trouwens niet mijn boodschap. Mijn boodschap is dat we de huidige generatie kerncentrales wel best eens mogen gaan vervangen door een nieuwere generatie.

Laatst gewijzigd door brother paul : 1 april 2012 om 06:28.
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 april 2012, 06:51   #1879
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
hoeveel mensen zijn er nu al dood door fukushima, en hoeveel mensen zullen er mogelijk vroeger doodgaan dankzij die verhoogde straling vrijgegeven door fukushima: Het beeld vande atoombom die ontploft is het toch wel niet geworden ???
Inderdaad is dat de echte vraag. Qua autoverkeer roept men toch ook niet over auto's die 20 kg zwaarder zijn, of andere parameters die indirect een invloed kunnen hebben op de daadwerkelijke schade (doden en gewonden).

Radiologische dosis is zo een indirecte parameter. Het is natuurlijk altijd a priori beter dat die laag blijft, maar de echte impact is het aantal doden en gewonden/zieken.

Aangezien dat getal teleurstellend laag blijft (zo laag dat men het eigenlijk niet kan meten) begint men dan maar over die parameters te praten, alsof dat rampzalig zou zijn.
Oud 1 april 2012, 06:59   #1880
Zwitser
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Bangmakerij ?
Als de bedoeling niet "angstzaaierij" was, waarom was de titel dan "California slammed with nuclear radiation"? Dat is allesbehalve een nuchter samenvatting van de feiten.
... repeat ...
Zwitser is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:03.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be