Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 1 april 2012, 11:01   #17261
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Marie van de koster's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Alboreto Bekijk bericht
Ik vraag me soms af wat ze zouden doen mochten er geen migranten meer zijn.
Op wie moeten ze dan alle schuld afschuiven?
Tja, dan hadt u ook geen reden meer om hier te komen vertellen hoeveel beter u wel bent dan de mensen die anti massale immigratie zijn.
Hoe zou u uw dagen nog vullen?
Oud 1 april 2012, 11:02   #17262
brother paul
Secretaris-Generaal VN

brother paul's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cynara Cardunculus Bekijk bericht
Dit heeft niks met egoisme te maken maar alles met het feit dat de staat enige zelfbeschikking ondertussen heeft afgeschaft.
Betaal de mensen hun volledige loon uit en laat ze zèlf bijdragen voor al het onheil op de wereld, en ze zullen bijdragen bij Broederlijk Delen, en de andere ophaaldiensten.
Nu roomt men dat gewoon af aan de bron, geen zeggingschap (het OCMW van de wereld), gratis ziekenzorg voor illegalen maar de eigen oudjes moeten schrapen omdat ze hun operatie amper kunnen betalen.

Bekijk eerst wat er al werd bijgedragen van je zelf verdiend loon (150% kost voor de werkgever, 100% wordt afgehouden en als je veel geluk hebt krijg je nog 50% in het loonzakje), en zeg d?*n dat de mensen egoist zijn.

ho ligt dat gevoelig die contradictie ??? Mensen zijn dankzij de sociale zekerheid meer en meer egoist geworden, dat is gewoon realiteit...
Het liberale individualisme viert hoogtij dankzij het sociale systeem, iedereen kan onafhankelijk leven van het juk van zijn ouders, van het juk van de kerk, van het juk van zijn partner, van het juk van het heterohuwelijk, van het juk van de procreatie, dit is pure anarchie en puur liberalisme. Je moet met niemand rekening houden en kunt gewoon ikke ikke ikke ben de belangrijkste spelen. Ik heb recht op een inkomen, ik heb recht op mijn onafhankelijkheid, ik ehb recht op eten, ik heb recht op woning, ik heb recht op een loon zonder werken, ik heb recht op drugs, ik heb recht op goedkope energie, ik heb recht op dikke egoistisch alles afpakken via de sociale instellingen van diegene die werken, en ikke egoist die te lui ben om te werken mag dat allemaal doen, dat beleefd van elkaar afpakken en iedereen intelectueel een beschamend gevoel geven als ze geld verdiene, want egoistisch leven van de sociale zekerheid is een recht, en geld verdienen is een zonde; Weg die bonussen, weg die fabrieken met werk, weg die consumptie, weg die energieverslaving, weg die sweatshops. Ik wil shoppingcultuur en consumeren, voor ikke ikke ikke. Je vrouw is een last, dump dat wijf aan de sociale instellingen, uw kind is een last dump dat kind aan de sociale instellingen, uw vader is een last dump dat aan de sociale instellingen. Iedereen moet izjn zorg gesubsidieerd professionaliseren en mag zeker niet meer zijn kind, vrouw of vader/moeder/schoonmoder nog helpen en verzorgen, want gesubsidieerd is het goedkoper dan wanneer je het zelf doet..

Voila: nogmaals, dat is de contradictie van onze sociale instellingen, het stimuleert alleen wonen, het stimuleert egoisme.
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 april 2012, 11:07   #17263
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
Ok: eerste punt waar Arti mee akkoord is seder 870bladzijden debat: migranten moeten hier 'economisch' integreerbaar vooraleer ze zich hier kunnen vestigen.

Dat is weer wat anders. Je had het niet over migranten, maar over migranten die je hier economisch toelaat.
Je kan in het kader van asiel en huwelijken niet eisen dat die mensen een knelpuntberoep kunnen uitvoeren.
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 april 2012, 11:13   #17264
kwantum
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CyberpunX Bekijk bericht
terug even ontopic ... "Waarom er meer mensen iets krijgen tegen allochtonen" ... lenteschoonmaak is begonnen, mensen zetten mooi gestructureerd hun oude dingen buiten om te laten ophalen door de stadsdiensten ... na de doortocht van bijna uitsluitend allochtonen zagen de straten eruit alsof er een kleine oorlog gewoed had ... dat men dingen recycleert is goed, dat men de dingen gewoon achteloos door elkaar gooit over de stoep is echter niet bevorderend voor hun imago ...
Hun imago? Zij zijn juist fier dat dat hun imago is! Zij eisen hier het recht op om zo hier te leven. Denk je echt dat ze daar zelf van wakker liggen? De sossen willen ons autochtonen toch enkel door het strot duwen dat wij onze waarden en normen moeten verlagen tot hun standaarden? Ik zeg dan nog 'verlagen' maar ik durf te wedden dat in hun ogen zij hun waarden als hoger dan de onze inschatten.

Laatst gewijzigd door kwantum : 1 april 2012 om 11:14.
kwantum is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 april 2012, 11:14   #17265
Alboreto
Perm. Vertegenwoordiger VN

Alboreto's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kwantum Bekijk bericht
Op zij die er verantwoordelijk voor zijn.
Waarom doet ge dat dan nu niet?
Oud 1 april 2012, 11:17   #17266
kwantum
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Waarom doet ge dat dan nu niet?
Omdat er een zooitje politiekers en consoorten beleidsmensen van mening zijn dat die allochtonen er niet verantwoodelijk voor zijn.
Al wat ik kan doen is in de stembus ervoor te zorgen dat die bende imbecielen het vroeg of laat afbollen.
Oud 1 april 2012, 11:22   #17267
brother paul
Secretaris-Generaal VN

brother paul's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Dat is weer wat anders. Je had het niet over migranten, maar over migranten die je hier economisch toelaat.
Je kan in het kader van asiel en huwelijken niet eisen dat die mensen een knelpuntberoep kunnen uitvoeren.
waarom zou je dat eisen? als er een een dominikaanse of een oekriense op zijn buis wilt schuiven, noem dat dan de bed-economie. Maar inderdaad onbetaald werk, en zorgt dat die kerel weer zijn eigenwaarde wat ziet stijgen, dus geen probleem mee.

Dus eerste punt waar Arti mee akkoord is=

migratie moet economisch functioneel zijn, niet noodzakelijk zelfs knelpunt beroepen Arti... maar gewoon mensen die hier werk vinden.

Laatst gewijzigd door brother paul : 1 april 2012 om 11:24.
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 april 2012, 11:23   #17268
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Paulus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik vraag me soms af wat ze zouden doen mochten er geen migranten meer zijn.
Op wie moeten ze dan alle schuld afschuiven?
Welke schuld?

Misschien was het dan niet nodig, dat iedereen langer moest gaan werken. De kas van de Sociale Zekerheid zou immers, veel minder uitgaven kennen.

Paulus.
Paulus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 april 2012, 11:29   #17269
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
waarom zou je dat eisen?
Dat is toch wat jij schreef :
migranten moeten hier 'economisch' integreerbaar vooraleer ze zich hier kunnen vestigen.
Citaat:
als er een een dominikaanse of een oekriense op zijn buis wilt schuiven, noem dat dan de bed-economie. Maar inderdaad onbetaald werk, en zorgt dat die kerel weer zijn eigenwaarde wat ziet stijgen, dus geen probleem mee.
We zijn het dus eens dat dit niet geldt voor asiel en gezinshereniging?

Citaat:
Dus eerste punt waar Arti mee akkoord is=

migratie moet economisch functioneel zijn, niet noodzakelijk zelfs knelpunt beroepen Arti... maar gewoon mensen die hier werk vinden.

Voor mij moet dat niet.
Maar met ons huidig systeem kan het niet anders.
Oud 1 april 2012, 11:33   #17270
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paulus Bekijk bericht
Welke schuld?

Misschien was het dan niet nodig, dat iedereen langer moest gaan werken. De kas van de Sociale Zekerheid zou immers, veel minder uitgaven kennen.

Paulus.
Het is helemaal niet nodig om langer te gaan werken.
Wie heeft er jou dat wijsgemaakt?
Er moeten meer mensen werken, de activiteitsgraad moet hoger.
Oud 1 april 2012, 11:54   #17271
Alboreto

Standaard

Citaat:
Omdat er een zooitje politiekers en consoorten beleidsmensen van mening zijn dat die allochtonen er niet verantwoodelijk voor zijn.
Misschien zijt gij wel verkeerd.
Daar al eens over nagedacht?

Kijk, ik begrijp het wel.
Het is gemakkelijker de schuld af te schuiven op iemand anders.
Liefst een groep waar ge zelf niet toe behoort, dat voelt veiliger aan.

Dat is begrijpelijk, maar niet minder verkeerd.

Laatst gewijzigd door Alboreto : 1 april 2012 om 11:56.
Alboreto is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 april 2012, 12:15   #17272
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Paulus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

De schuld voor wat?

Paulus.
Paulus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 april 2012, 12:16   #17273
Elbow
Banneling

Standaard

Citaat:
Het is helemaal niet nodig om langer te gaan werken.
Wie heeft er jou dat wijsgemaakt?
Er moeten meer mensen werken, de activiteitsgraad moet hoger.
De pensioenleeftijd werd van 60 naar 62 opgetrokken in combinatie met 40 jaar dienst ipv 35. In welk achterlijk gat woont Artisjok dat ze dit zelfs niet weet.
Elbow is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 april 2012, 12:59   #17274
kwantum
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:

ja, daar zijn we weer. 't is zonder twijfel mijn schuld dat dat allochtoons zootje daar de boel verkankert.

Anderzijds, u hebt gelijk. Ik ben verkeerd zolang de meerderheid in dit apenland mijn visie verkeerd beschouwd. Niettemin stel ik met vreugde vast dat de laatste 35 jaar steeds meer mensen -u duidelijk niet- mijn visie bijtreden. Ik kan er helaas ook niet aan doen dat het bij sommige mensen wat langer duurt om de pijnpunten en oorzaken onder ogen te zien.
Anderzijds is het wel tragisch te moeten vasstellen dat aangezien de meerderheid niet behoorlijk kan nadenken, dit ook de norm is geworden. Dat is pas een echte ramp.
Oud 1 april 2012, 13:22   #17275
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik zeg niet dat ze frauderen.
Ik zeg dat ze amper tot geen belastingen betalen op hun winst.
Hoeveel belasting betalen de vakbonden?
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 april 2012, 13:30   #17276
Alboreto

Standaard

Citaat:
ja, daar zijn we weer. 't is zonder twijfel mijn schuld dat dat allochtoons zootje daar de boel verkankert.
Waar zeg ik dat.
Ik zeg gewoon dat het gemakkelijk is de schuld van een probleem op een bepaalde groep te steken, liefst een groep waar ge zelf geen affiniteit mee hebt.

Citaat:
Anderzijds is het wel tragisch te moeten vasstellen dat aangezien de meerderheid niet behoorlijk kan nadenken, dit ook de norm is geworden. Dat is pas een echte ramp.
Dat laatste heeft een nogal een hoog HarrieChristus gehalte vind ik.

De meerderheid kan inderdaad behoorlijk nadenken en ziet dan ook de logische denkfouten in de redeneringen van de aanwezige racisten hier.

Problemen dienen inderdaad aangepakt te worden, en dat zullen ze in dit geval ook.
Als er iemand staat te wildplassen, dan heb ik daar geen probleem om ze met een schuurborstel hun eigen pis te laten opkuisen. En of het nu een Belg, Marokkaan of Hottentot is, maakt mij eigenlijk niets uit.
Oud 1 april 2012, 13:35   #17277
kwantum
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Waar zeg ik dat.
Ik zeg gewoon dat het gemakkelijk is de schuld van een probleem op een bepaalde groep te steken, liefst een groep waar ge zelf geen affiniteit mee hebt.
Het probleem is dat veel te lang de schuld NIET op een bepaalde groep werd/wordt gestoken. Affiniteit of niet.

Citaat:
Dat laatste heeft een nogal een hoog HarrieChristus gehalte vind ik.

De meerderheid kan inderdaad behoorlijk nadenken en ziet dan ook de logische denkfouten in de redeneringen van de aanwezige racisten hier.

Problemen dienen inderdaad aangepakt te worden, en dat zullen ze in dit geval ook.
Als er iemand staat te wildplassen, dan heb ik daar geen probleem om ze met een schuurborstel hun eigen pis te laten opkuisen. En of het nu een Belg, Marokkaan of Hottentot is, maakt mij eigenlijk niets uit.
Gelukkig zien er ook mensen de logische denkfouten in de redeneringen van de aanwezige linksen hier.

Laatst gewijzigd door kwantum : 1 april 2012 om 13:36.
Oud 1 april 2012, 13:39   #17278
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Elbow Bekijk bericht
De pensioenleeftijd werd van 60 naar 62 opgetrokken in combinatie met 40 jaar dienst ipv 35. In welk achterlijk gat woont Artisjok dat ze dit zelfs niet weet.
Vraag ik mij ook af.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 april 2012, 13:56   #17279
Elbow
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa Bekijk bericht
Hoeveel belasting betalen de vakbonden?
Hoeveel belastingen betalen de één-inkomen-verrijkers met grote gezinslast?
Elbow is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 april 2012, 15:42   #17280
illwill
Secretaris-Generaal VN

illwill's schermafbeelding

Standaard

1 op 3 heeft zelfs geen verblijfsvergunning

http://www.hln.be/hln/nl/957/Belgie/...iminelen.dhtml
illwill is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:30.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be