![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1381 |
Staatssecretaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#1382 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() iets zegt me dat bij de mens monogamie vooral sociaal gepropageerd/opgelegd wordt, en niet genetisch
Bagle iabes . de bransg cordziz . a etharzi The measure of a man is in what he does for those who can do nothing for him in return. We give our consent every moment that we do not resist. Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away. |
![]() |
![]() |
![]() |
#1383 |
Staatssecretaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#1384 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Fred. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1385 | |
Staatssecretaris
|
![]() Ondervinding hé, Ik ben vrij lang vrijgezel geweest hoor.
![]() Citaat:
![]() Ze snappen de essentie van hun eigen religie niet. Fred. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1386 | |
|
![]() Citaat:
Ergens beseffen ze niet helemaal wat dat voor hun eigen geloof betekent vrees ik.
![]() |
![]() |
#1387 |
|
![]() Tuurlijk pindar, blijf rustig, en vergeet uw pilleke niet te pakken voor uw volgende ban.
![]() |
#1388 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Hij is gewoon een licht(?) gestoorde aandachtshoer, niets meer of minder. Best straal negeren, dat is het enige wat kan werken zolang de moderatie hem semi-tolereert. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1389 | |
|
![]() Citaat:
[/mijn persoonlijke vogelaanbidding]
![]() |
![]() |
![]() |
#1390 |
|
![]() Profetische woorden.
![]() |
#1391 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Onlangs zag ik in "life of mammals" hoe een nertsje, in zijn hol, een gevangen konijn van z'n pels ontdeed en de pluche over zichzelf heen legde als dekentje. What's next? Binnen 10.000 jaar of zo breit 'm 't met stokjes aanéén? Als evolutie een feit is, dan gaat die niet alleen voor de mens op, maar ook voor andere levende organismen. En zouden die ook wel eens, met mondjesmaat, slimmer en slimmer tot 'bewust' kunnen worden.
Are we not savages innately destined to maim and kill? blame it on the environment, heredity or evolution - we're still responsible our intelligence may progress at geometric rates yet socially we remain BELLIGERENT NEONATES! Laatst gewijzigd door Carnivore : 2 april 2012 om 18:59. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1392 | |
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#1393 | |
|
![]() Citaat:
Een peuter van 3 jaar heeft, wat betreft grijpvermogen, een véél betere motoriek dan een nerts. Tenzij binnenkort nertsen geboren worden met opponeerbare duimen, grotere en grijpgrage vingers + het brein om dit alles te coördineren èn om bepaalde voorwerpen verder te ontwikkelen, zal de nerts op zijn huidig niveau blijven bestaan. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1394 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Dus, maw, kwestie van tijd voor 'm gaat breien? Evolutionair gezien, zou 'm dat binnen x aantal eeuwen moeten gaan doen. De vraag is natuurlijk; voelen ze die nood om te gaan breien of zijn ze content met hoe 't nu gaat? Da's wel een significant verschil met de mens, volgens mij vinden de meeste dieren hun bestaan best ok, terwijl de mens een drive heeft om steeds verder en verder te willen gaan. Desondanks denk ik toch, om op Fred's argument terug te komen, dat we niet zo heel veel verschillen met dieren; We worden ineens wakker op deze bol, in een omgeving met allerhande mede- en tegenstanders en leven ons leven, zoals het zich aandient.
Are we not savages innately destined to maim and kill? blame it on the environment, heredity or evolution - we're still responsible our intelligence may progress at geometric rates yet socially we remain BELLIGERENT NEONATES! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1395 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Maar wanneer ik onze (volière)vogels gadesla en de mannetjes druk bezig zie om hun popjes te voeren die aan het broeden zijn, kan ik daar mij wel iets van "liefde" voorstellen. Hoewel we het waarschijnlijk meer in de richting van instinct dienen te zoeken... Wie weet?
![]() |
![]() |
#1396 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Móchten ze dit gaan doen, zouden er uiteraard duizenden en duizenden jaren overheen gaan. Evolutie is niet iets van gisteren op vandaag, hé. "Binnenkort" is hier niet echt van toepassing.
![]() |
#1397 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
2 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1398 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#1399 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Ik had inderdaad beter 'miljoenen jaren' gebruikt ipv 'duizenden'. Dat is een té korte tijdspanne.
![]() |
#1400 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
en een eeuw is 100 jaar, dus x maal 100 jaar. U snapt het wel. Maar de exacte tijd die het kost, dat was het punt niet.
Are we not savages innately destined to maim and kill? blame it on the environment, heredity or evolution - we're still responsible our intelligence may progress at geometric rates yet socially we remain BELLIGERENT NEONATES! |
|
![]() |
![]() |