Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 2 april 2012, 20:48   #301
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door E. Gidius Bekijk bericht
Kunnen we deze in-trieste draad stoppen door "ja" te antwoorden op de smeekbede van de openingsposter???
Zou ze met; "Nee" geen genoegen nemen?
SDX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 april 2012, 21:11   #302
CyberpunX
Staatssecretaris

CyberpunX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door E. Gidius Bekijk bericht
Kunnen we deze in-trieste draad stoppen door "ja" te antwoorden op de smeekbede van de openingsposter???
Been there, done that.
Levert niets op. Misschien alleen 10 pagina's extra herquotes.
CyberpunX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 april 2012, 21:21   #303
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDX Bekijk bericht
Iedereen heeft wel degelijk 'n keuze in ònze contreien, je kan wel degelijk kiezen om NIET mee te doen aan de ratrace, 't kapitalisme etc...
Neen, hoor, je kan niet kiezen om niet mee te doen. Tenzij je uit het leven stapt. Dat vind ik nu ook niet echt een keuze.

Je kan binnen het kapitalisme er voor kiezen om 4/5 te werken i.p.v. full-time, maar je doet onvermijdelijk mee aan het kapitalisme.
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 april 2012, 21:25   #304
CyberpunX
Staatssecretaris

CyberpunX's schermafbeelding

Standaard

CyberpunX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 april 2012, 21:26   #305
Elbow
Banneling

Standaard

Citaat:
Er werd wel degelijk aangetoond hoe hypocriet je bent, weet je wie dat aantoonde? --->> Jijzèlf, met je; "Ik heb geen keuze"-gejank!

Iedereen heeft wel degelijk 'n keuze in ònze contreien, je kan wel degelijk kiezen om NIET mee te doen aan de ratrace, 't kapitalisme etc...

Maar jij hebt je keuze gemáákt! Jij bent degene die er voor koos om 'n job in de IT te ambiëren, 'n computer aan te schaffen, te gebruiken, 1 of meerdere mobiele telefoontjes aan te schaffen en gebruiken etc...

Voordat dit alles bestond leefden de mensen immers óók!

Er zijn in deze huidige tijd zelfs nog mensen die al die dingen niet nodig hebben, niet hèbben, ook zij leven.

Je klaagzang heeft geen enkele zin, zelfs geen enkele geloofwaardigheid als je er zelf aan meedoet.
Je hebt de Trol weer goed op haar plaats gezet .
Elbow is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 april 2012, 22:46   #306
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Neen, hoor, je kan niet kiezen om niet mee te doen. Tenzij je uit het leven stapt. Dat vind ik nu ook niet echt een keuze.

Je kan binnen het kapitalisme er voor kiezen om 4/5 te werken i.p.v. full-time, maar je doet onvermijdelijk mee aan het kapitalisme.
Je kan er voor kiezen helemáál niet te werken, probleem van 't kapitalisme 'steunen' opgelost. Je kan er voor kiezen geen niet-levensnoodzakelijke spullen aan te kopen of te gebruiken, je kan er voor kiezen om in 'n niet kapitalistisch land te gaan wonen, heb je bvb Cuba al eens geprobeerd, prachtige sneeuwwitte stranden, leuke, aardige mensen die steeds vrolijk zijn, levensvreugde hebben, ook al hebben ze geen cent op zak, gratis scholing, gratis gezondheidszorg e.d., je kan er voor kiezen alles wat je hebt, uit te delen aan minderbedeelden en zèlf ook minderbedeelde te worden, onder 'n brug te gaan liggen, je kan gaan rondzwerven, met je hele bezit in 'n rugzak, zo ken ik wat gasten, die dit al meer dan 15 jaar doen, overal waar ze komen, elk land dat ze aandoen, ergens wat klusjes opknappen in ruil voor 'n slaapplaats en wat eten, je kan...kortom; er zijn zoveel mogelijkheden.

Maar nee, jij hebt je keuze gemaakt, je verkiest 't 'n baan te hebben, huisje, tuintje, boompje, beestje, relatief makkelijk leventje, alles wat 't kapitalisme je geboden heeft, en dan gaan inhakken op dat systeem dat jou & je familie die dingen biedt, je gal spuien, belerend, vermanend en beschuldigend met 't vingertje wijzen naar anderen, terwijl je jezelf er makkelijk in genesteld hebt, al jankend; "Ik heb géén keuze"!

K�*n 't nog hypocrieter, ben ik niet tevreden met mijn situatie. dan dòe ik er effectief wat aan, in daden, niet met zeuren en klagen en anderen beschuldigen op 'n virtueel platform.
Ìs er iets makkelijker dan steeds anderen beschuldigen, vermanen, terecht wijzen, en tegelijkertijd zèlf niks doen?
Oud 2 april 2012, 22:51   #307
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Bovendien;

Léés jij altìjd enkel maar de 1ste zin, waar je dan op gaat antwoorden alsof er niks anders staat?

Uit 't leven stappen?

Er zijn miljoenen mensen op deez' wereld die géén computer, mobieltjes e.d. hebben, die leven óók. Stond er nochtans klaar en duidelijk bij.
Oud 2 april 2012, 22:53   #308
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CyberpunX Bekijk bericht
Dubbele!
Oud 2 april 2012, 23:04   #309
Klarekijk
Banneling

Standaard

Citaat:
Bovendien;

Léés jij altìjd enkel maar de 1ste zin, waar je dan op gaat antwoorden alsof er niks anders staat?

Uit 't leven stappen?

Er zijn miljoenen mensen op deez' wereld die géén computer, mobieltjes e.d. hebben, die leven óók. Stond er nochtans klaar en duidelijk bij.
hmmmmm Dat is nu echt DE tijd waar ik naar uit kijk . om zo snel mogelijk van het leven te gaan genieten , in een wereld zonder computer en zonder mobieltje .
Klarekijk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 april 2012, 23:11   #310
Klarekijk
Banneling

Standaard

Citaat:
Je kan er voor kiezen helemáál niet te werken, probleem van 't kapitalisme 'steunen' opgelost. Je kan er voor kiezen geen niet-levensnoodzakelijke spullen aan te kopen of te gebruiken, je kan er voor kiezen om in 'n niet kapitalistisch land te gaan wonen, heb je bvb Cuba al eens geprobeerd, prachtige sneeuwwitte stranden, leuke, aardige mensen die steeds vrolijk zijn, levensvreugde hebben, ook al hebben ze geen cent op zak, gratis scholing, gratis gezondheidszorg e.d., je kan er voor kiezen alles wat je hebt, uit te delen aan minderbedeelden en zèlf ook minderbedeelde te worden, onder 'n brug te gaan liggen, je kan gaan rondzwerven, met je hele bezit in 'n rugzak, zo ken ik wat gasten, die dit al meer dan 15 jaar doen, overal waar ze komen, elk land dat ze aandoen, ergens wat klusjes opknappen in ruil voor 'n slaapplaats en wat eten, je kan...kortom; er zijn zoveel mogelijkheden.

Maar nee, jij hebt je keuze gemaakt, je verkiest 't 'n baan te hebben, huisje, tuintje, boompje, beestje, relatief makkelijk leventje, alles wat 't kapitalisme je geboden heeft, en dan gaan inhakken op dat systeem dat jou & je familie die dingen biedt, je gal spuien, belerend, vermanend en beschuldigend met 't vingertje wijzen naar anderen, terwijl je jezelf er makkelijk in genesteld hebt, al jankend; "Ik heb géén keuze"!

K�*n 't nog hypocrieter, ben ik niet tevreden met mijn situatie. dan dòe ik er effectief wat aan, in daden, niet met zeuren en klagen en anderen beschuldigen op 'n virtueel platform.
Ìs er iets makkelijker dan steeds anderen beschuldigen, vermanen, terecht wijzen, en tegelijkertijd zèlf niks doen?
HO , en ik , ben 53 , geen dag gestempelt hard gewerkt , tientallen familie's werk en inkomen gegeven , en nu , rug kapot , versleten , faling , geen ziekenzorg , geen werkloosheidsuitkering , en ook geen ocmw .
wat nu met die mooie maatschappij ?
Men spreekt van sociale voorzieningen, ik zie dat anders , Sociale uitsluiting . de maatschappij van de sociale uitsluiting .
Oud 2 april 2012, 23:13   #311
Klarekijk
Banneling

Standaard

Ho , is het een misdaad om hard te werken en Vlaaming te zijn ? Ik denk het wel .
Oud 2 april 2012, 23:18   #312
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Supe®Staaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ja, het levert wat op.
Nu en dan zijn er mensen die luisteren, wakker worden en zich laten overtuigen.
Bewijs dat eens met een citaat en een link.....
Citaat:
Daar moet ik eens over nadenken.
Niet mee overdrijven de eerste keer.
Oud 2 april 2012, 23:19   #313
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Als ze het nu nog niet snapt dat ze wél een keuze heeft........
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 april 2012, 23:23   #314
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Klarekijk Bekijk bericht
HO , en ik , ben 53 , geen dag gestempelt hard gewerkt , tientallen familie's werk en inkomen gegeven , en nu , rug kapot , versleten , faling , geen ziekenzorg , geen werkloosheidsuitkering , en ook geen ocmw .
wat nu met die mooie maatschappij ?
Men spreekt van sociale voorzieningen, ik zie dat anders , Sociale uitsluiting . de maatschappij van de sociale uitsluiting .
Ja, mensen die hun leven lang hard gewerkt hebben, bijgedragen hebben, belastingen betaald hebben...'krijgen' niks, staan met 'n kapotte rug, haast lege handen, onze oudjes die gewèrkt hebben om onze maatschappij te maken wat ze is, bijgedragen hebben, ons land opgebouwd, heropgebouwd na de oorlog, mogen wegrotten in de meest schrijnende omstandigheden, hen 'n 'mooie oude dag' bezorgen is er zelfs teveel aan voor sommigen, maar alles wat hier aangewaaid komt uit alle (meestal achterlijke) windstreken is welkom, wordt met open armen ontvangen, 'krijgt' - zonder ooit ergens aan bijgedragen te hebben - 'n menswaardig bestaan, want daar hebben ze recht op, we gaan toch niet onmenslijk doen zeker...met dank aan de sjokken en alboreten van de wereld.

Zeg 'dank u' voor de schop die je onder je reet krijgt, de kaakslag, en nog net geen neqschot, aan de pamperaars, de doegoeders, de 'sinterklazen-met-andermans-centen-ik-ben-zo super-moreel-hoogstaand'!

Ofwel moet je maar gaan stelen om je rechten op te eisen, misschien krijg je dan 'rezpek'...zoals dat tegenwoordig heet.
Oud 2 april 2012, 23:24   #315
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Bewijs dat eens met een citaat en een link.....
Niet mee overdrijven de eerste keer.
Oud 2 april 2012, 23:26   #316
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa Bekijk bericht
Als ze het nu nog niet snapt dat ze wél een keuze heeft........
Wat zou 't toch.

Als enkel maar de 1ste zin gelezen wordt, k�*n je niks snappen.
Oud 3 april 2012, 06:24   #317
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Je kan er voor kiezen helemáál niet te werken, probleem van 't kapitalisme 'steunen' opgelost.
Net zoals je er kan voor kiezen om uit het leven te stappen.
Maar ik vind dit niet echt een keuze.
Citaat:
Je kan er voor kiezen geen niet-levensnoodzakelijke spullen aan te kopen of te gebruiken, je kan er voor kiezen om in 'n niet kapitalistisch land te gaan wonen, heb je bvb Cuba al eens geprobeerd, prachtige sneeuwwitte stranden, leuke, aardige mensen die steeds vrolijk zijn, levensvreugde hebben, ook al hebben ze geen cent op zak, gratis scholing, gratis gezondheidszorg e.d., je kan er voor kiezen alles wat je hebt, uit te delen aan minderbedeelden en zèlf ook minderbedeelde te worden, onder 'n brug te gaan liggen, je kan gaan rondzwerven, met je hele bezit in 'n rugzak, zo ken ik wat gasten, die dit al meer dan 15 jaar doen, overal waar ze komen, elk land dat ze aandoen, ergens wat klusjes opknappen in ruil voor 'n slaapplaats en wat eten, je kan...kortom; er zijn zoveel mogelijkheden.
Dat verandert geen sikkepit aan het systeem.
Citaat:
Maar nee, jij hebt je keuze gemaakt, je verkiest 't 'n baan te hebben, huisje, tuintje, boompje, beestje, relatief makkelijk leventje,
Inderdaad.
Citaat:
alles wat 't kapitalisme je geboden heeft,
Daarin heb ik geen keuze.

Citaat:
en dan gaan inhakken op dat systeem dat jou & je familie die dingen biedt,
Ik heb er nog altijd een probleem mee dat anderen en hun familie die keuze niet hebben. Dat het kapitalisme dat niet aan iedereen biedt.
Heb jij daar geen probleem mee?
Citaat:
Wat doe jij dan op het forum?
Citaat:
Jij weet niet of ik zelf niks doe.
Oud 3 april 2012, 06:25   #318
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Bovendien;

Uit 't leven stappen?

Het was de 2de zin die ik citeerde.
Oud 3 april 2012, 06:40   #319
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:

Ik vind wat U doet een vrolijk hypocriete actie. Afgeven op't systeem dat U redelijk vrije spraak geeft om een systeem dat vrije spraak inherent niet aanvaard te promoten.
Oud 3 april 2012, 08:41   #320
Alboreto
Perm. Vertegenwoordiger VN

Alboreto's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Really?
Ik zie u hier anders niets anders doen dan zeuren en klagen en anderen beschuldigen op 'n virtueel platform. Volg uw eigen raad op en ga naar een land waar racisme niet is verboden en ge kunt discrimineren naar eigen inzicht.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:29.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be