Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Mobiliteit & verkeersveiligheid
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum!

Antwoord
 
Discussietools
Oud 1 april 2012, 22:42   #201
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 178.701
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Maar je weet toch dat als een voertuig met 160 kmh jou (120 kmh) nadert amper 11 m per seconde nadert ?

Als jouw rijstrookwissel pakweg 2 sec duurt is die 160 kmh-auto amper 22 meter korter bij je bumper, dus helemaal niets om zich zwaar zorgen over te maken moest die 160 kmh-rijder zich pakweg op 80 meter bevonden hebben toen je jouw rijstrookwissel begon is hij nu op 58 meter en laat die gewoon zijn gas los. Tipt hij onmiddelijk - na 1sec reactietijd aan dezelfde 160 kmh - zeer lichtjes op de rem of gemiddelde remvertraging amper 2m/sec² is hij op 42 m van je bumper genaderd en heeft ook 120 kmh, maar hij kan ook gewoon gas lossen en veel korterbij komen.

http://www.kfz.net/sicherheit/anhalteweg/ 40 kmh ingeven 2 m/sec² remvertraging 1 sec laten staan.

Wat anders was het natuurlijk als die 220 kmh reed... dan moest ie vol noodremmen op die afstand en zat ie op pakweg 10 meter van je bumper.
Mij gaat het allemaal niet over dat theoretisch geleuter, maar gewoon ove rde ongepaste reactie van die man. Ik reed 120 op de linkerrijstrook, waardoor hij bijgevolg niet zo agressief moest reageren. Dat is de maximumsnelheid. Punt uit, andere lijn.

Laatst gewijzigd door Jan van den Berghe : 1 april 2012 om 22:42.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 april 2012, 22:52   #202
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.461
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Mij gaat het allemaal niet over dat theoretisch geleuter, maar gewoon ove rde ongepaste reactie van die man. Ik reed 120 op de linkerrijstrook, waardoor hij bijgevolg niet zo agressief moest reageren. Dat is de maximumsnelheid. Punt uit, andere lijn.
Dat is geen theoretisch geleuter jij moet de snelheid van die man ~ inschatten.

En jij reageert nu ook ongepast. Jij bent niet bevoegd die man te verbieden over de max-snelheid te rijden. Punt uit, andere lijn.

Vraag je beter af waarom zou die man zo aggressief gereageerd hebben als hij ver genoeg achter jou aankwam ?
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 april 2012, 22:59   #203
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 178.701
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Dat is geen theoretisch geleuter jij moet de snelheid van die man ~ inschatten.

En jij reageert nu ook ongepast. Jij bent niet bevoegd die man te verbieden over de max-snelheid te rijden. Punt uit, andere lijn.

Vraag je beter af waarom zou die man zo aggressief gereageerd hebben als hij ver genoeg achter jou aankwam ?
De afstand tussen hem en mij was meer dan voldoende om het manoeuver in alle veiligheid uit te voeren. Er was ook geen botsing en ik heb hem ook niet met piepende remmen vol in de ankers horen of zien gaan. Hij was blijkbaar wel van mening dat het linkerrijvak er niet is voor mensen die 120 km/u rijden, vandaar zijn agressief gedoe. Mij een zorg: hij moet zich immers ook maar leren houden aan de maximum snelheden.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 april 2012, 23:04   #204
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.461
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
De afstand tussen hem en mij was meer dan voldoende om het manoeuver in alle veiligheid uit te voeren. Er was ook geen botsing en ik heb hem ook niet met piepende remmen vol in de ankers horen of zien gaan. Hij was blijkbaar wel van mening dat het linkerrijvak er niet is voor mensen die 120 km/u rijden, vandaar zijn agressief gedoe. Mij een zorg: hij moet zich immers ook maar leren houden aan de maximum snelheden.
Ik was er niet bij.
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 april 2012, 09:13   #205
Alboreto
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Alboreto's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 oktober 2009
Locatie: België
Berichten: 13.269
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Trollen kun je best redelijk goed.
Ik pas me aan aan mijn discussiepartner, Micele.

Als je toch denkt dat te snel rijden niet gevaarlijk is, en het beter denkt te weten dan de rechters.

Laat ons gerust weten als ge die verdediging eens gebruikt in de rechtbank.
Kunnen we ook eens lachen.
__________________
The difference between stupidity and genius is that genius has its limits (Albert Einstein)
Alboreto is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 april 2012, 21:34   #206
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 178.701
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Alboreto Bekijk bericht
Ik pas me aan aan mijn discussiepartner, Micele.

Als je toch denkt dat te snel rijden niet gevaarlijk is, en het beter denkt te weten dan de rechters.

Laat ons gerust weten als ge die verdediging eens gebruikt in de rechtbank.
Kunnen we ook eens lachen.
Vooral doen als je in Dendermonde voor de politierechter verschijnt...!
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 april 2012, 08:08   #207
Another Jack
Banneling
 
 
Geregistreerd: 8 augustus 2007
Berichten: 66.515
Standaard

Ik ken zo'n paar mannen.
Zij rijden goed, de anderen slecht.
Zij kunnen hard rijden, de anderen niet, het verkeer is een soort jungle waar alle andere obstakels zijn die moeten overwonnen worden.
Anticiperen op "slechte" chauffeurs (wat volgens mij de eigenschap van de goede chauffeur is) kunnen, willen en doen ze niet: ze zouden nog liever doden veroorzaken om toch maar te kunnen zeggen "dat ze wel in hun recht zijn".

Volgens mij is een autostuur bij sommigen een trigger die een heleboel psychologische (ik gok op een minderwaardigheidscomplex) problemen naar boven brengt.
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 april 2012, 08:47   #208
Alboreto
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Alboreto's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 oktober 2009
Locatie: België
Berichten: 13.269
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Vooral doen als je in Dendermonde voor de politierechter verschijnt...!
__________________
The difference between stupidity and genius is that genius has its limits (Albert Einstein)
Alboreto is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 april 2012, 08:48   #209
Alboreto
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Alboreto's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 oktober 2009
Locatie: België
Berichten: 13.269
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Ik ken zo'n paar mannen.
Zij rijden goed, de anderen slecht.
Zij kunnen hard rijden, de anderen niet, het verkeer is een soort jungle waar alle andere obstakels zijn die moeten overwonnen worden.
Anticiperen op "slechte" chauffeurs (wat volgens mij de eigenschap van de goede chauffeur is) kunnen, willen en doen ze niet: ze zouden nog liever doden veroorzaken om toch maar te kunnen zeggen "dat ze wel in hun recht zijn".

Volgens mij is een autostuur bij sommigen een trigger die een heleboel psychologische (ik gok op een minderwaardigheidscomplex) problemen naar boven brengt.
Ik ken er zo ook een paar.
De ene heeft er al 2 bezoekjes aan de ICU aan over gehouden, maar is nog steeds overtuigd van zijn kunnen (hij heeft een paar keer pech gehad).
De andere heeft al 4 ongevallen gehad waarvan 1 met dodelijk slachtoffer, maar het ligt altijd aan die andere of aan de weg, of de overheid, ...

Ik gok op een teveel aan testosteron gecombineerd met een tekort aan intelligentie.
__________________
The difference between stupidity and genius is that genius has its limits (Albert Einstein)
Alboreto is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 april 2012, 08:57   #210
the_dude
Eur. Commissievoorzitter
 
the_dude's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 augustus 2005
Locatie: Ekeren
Berichten: 8.149
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Ik ken zo'n paar mannen.
Zij rijden goed, de anderen slecht.
Zij kunnen hard rijden, de anderen niet, het verkeer is een soort jungle waar alle andere obstakels zijn die moeten overwonnen worden.
Anticiperen op "slechte" chauffeurs (wat volgens mij de eigenschap van de goede chauffeur is) kunnen, willen en doen ze niet: ze zouden nog liever doden veroorzaken om toch maar te kunnen zeggen "dat ze wel in hun recht zijn".

Volgens mij is een autostuur bij sommigen een trigger die een heleboel psychologische (ik gok op een minderwaardigheidscomplex) problemen naar boven brengt.
²
__________________
"Het is de gelovige die, niet het geloof dat bescherming
nodig heeft. Mensen hebben mensenrechten, religies, geloven en ideeën
hebben die niet.''
the_dude is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 april 2012, 14:20   #211
Johan217
Minister
 
Johan217's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2004
Locatie: Gent
Berichten: 3.354
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Volgens mij is een autostuur bij sommigen een trigger die een heleboel psychologische (ik gok op een minderwaardigheidscomplex) problemen naar boven brengt.
Niets nieuws: http://www.youtube.com/watch?v=0ZgiVicpZGk
__________________
Rock 'n' roll is the only religion that will never let you down.
Johan217 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 april 2012, 15:21   #212
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.461
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan217 Bekijk bericht
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 april 2012, 16:09   #213
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.461
Standaard

Ik heb ook een mooi filmpje wat ze wslk in Be nooit doen, voorrangsnegeerders met ingebouwde ik pink-dus-ik-heb-voorrang op heterdaad pakken. Dat kan heel veel geld kosten en rijbewijs kwijt, is namelijk nötigung met onmiddellijk gevaar. En moest er een ongeval van gekomen is zelfs ook gevangenis mogelijk*.
De rechter zal beslissen wat de boete is, mss komt deze in het filmpje er nog met een dikke boete en enkele strafpunten vanaf, maximaal zijn *7 strafpunten in dit geval.

http://www.youtube.com/watch?NR=1&fe...&v=tAFe8ripfKU

Uiteindelijk kost het hem 80 € en 2 strafpunten, de politie was nog mild.
En de excuses van die man "die moto mag niet te snel rijden" worden door de politiedame netjes op zijn nummer gezet, zelfs indien de moto te snel reed volgens max blijft die voorrangsovertreding zo staan, zegt de politie op het einde vh filmpje. Die kerel had een Belg kunnen zijn.

of het verhinderen dat iemand inhaalt:
Citaat:
Verhindern des Überholens

Wer die Überholspur für von hinten kommende Fahrzeuge blockiert, begeht grundsätzlich ebenfalls eine Nötigung. Allerdings hat die Rechtsprechung davon Ausnahmen gemacht, wenn der Gegner lediglich kurzzeitig am Überholtwerden gehindert wird oder (so das Bayer. Oberste Landesgericht, DAR 1990, S. 187 und BGH ZfS 1987, S. 127) der Vordermann die Überholspur deswegen nicht freigibt, weil er ohnehin bereits die zulässige erlaubte Höchstgeschwindigkeit fährt und den Überholenden am Überschreiten der zulässigen Höchstgeschwindigkeit hindern will. Jedoch ist auch in diesem Falle der "Verkehrserziehung" Vorsciht geboten. Wer jemanden von hinten "heranrasen" sieht und "zum Zwecke der Belehrung" knapp vor ihm nach links ausschert, macht sich einer Nötigung schuldig, wenn er den anderen zum scharfen Bremsen zwingt. Gerät der andere dadurch gar ins Schleudern und damit in Gefahr, kann sogar ein gefährlicher Eingriff in den Straßenverkehr vorliegen. In diesem Fall muß der Vordermann mit erheblichen Strafen rechnen.
En zoals te lezen is het ook nötigung wanneer de inhaler de max-snelheid ruim overschreden heeft en iemand "schoolmeesterlijk" (zum Zwecke der Belehrung) hem/haar de weg afsnijdt. Ook iemand hinderen sneller als de limiet te rijden door het linkervak af te snijden of hinderend te blokkeren valt daaronder.

Ook te weinig veiligheidsafstand en andere delicten vallen daaronder:
http://www.anwalt.de/rechtstipps/noe...se_004558.html

wet
Citaat:
Gesetzestext Nötigung im Straßenverkehr § 240 StGB
§ 240 StGB Nötigung

(1) Wer einen Menschen rechtswidrig mit Gewalt oder durch Drohung mit einem empfindlichen Übel zu einer Handlung, Duldung oder Unterlassung nötigt, wird mit Freiheitsstrafe *bis zu drei Jahren* oder mit Geldstrafe bestraft.

(2) Rechtswidrig ist die Tat, wenn die Anwendung der Gewalt oder die Androhung des Übels zu dem angestrebten Zweck als verwerflich anzusehen ist.

(3) Der Versuch ist strafbar.

(4) In besonders schweren Fällen ist die Strafe Freiheitsstrafe von sechs Monaten bis zu fünf Jahren. Ein besonders schwerer Fall liegt in der Regel vor, wenn der Täter
1. eine andere Person zu einer sexuellen Handlung oder zur Eingehung der Ehe nötigt,
2. eine Schwangere zum Schwangerschaftsabbruch nötigt oder
3. seine Befugnisse oder seine Stellung als Amtsträger mißbraucht.
Citaat:
Straftaten im Straßenverkehr:

Straßenverkehrsgefährdung durch grob verkehrswidrige(s) und rücksichtslose(s) Vorfahrtmissachtung,
Fehlverhalten beim Überholen, Fehlverhalten an Fußgängerüberwegen, zu schnelles Fahren unter anderem an unübersichtlichen Stellen, Missachtung des Rechtsfahrgebots, Wenden, Fahren entgegen der Fahrtrichtung oder versuchtes Wenden, Rückwärtsfahren, Fahren entgegen der Fahrtrichtung oder versuchtes Wenden, Fahren entgegen der Fahrtrichtung auf Autobahnen oder Kraftstraßen, Nichtkenntlichmachung haltender oder liegengebliebener Fahrzeuge : 7 Punkte
http://www.bussgeldkataloge.de/index2.html laatste blz onderaan
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38

Laatst gewijzigd door Micele : 3 april 2012 om 16:34.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 april 2012, 16:28   #214
Another Jack
Banneling
 
 
Geregistreerd: 8 augustus 2007
Berichten: 66.515
Standaard

Micele, de BSD is al 20 jaar opgedoekt.
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 april 2012, 16:41   #215
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.461
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Micele, de BSD is al 20 jaar opgedoekt.
De voorrangsregels zijn in Belziek identiek, Jack.

Of heb je niets uit het filmpje geleerd ?
http://www.youtube.com/watch?NR=1&fe...&v=tAFe8ripfKU

Trouwens ge kunt heel slecht tellen, de laatste sluiting (Vogelsang) was einde 2005, en "de BSD zelf (commando)" is officieel opgedoekt in 2002.
Citaat:
Op 1995 werden de Belgische eenheden uit Aken verwijderd , gevolgd met de in 2000 besloten hervormingen van het Belgische leger die in 2001 werd uitgevoerd door de terugtrekking van het Belgische strijdkrachten in Duitsland.

In 2002 werden het einde van de BSD in Siegen voltrokken met een parade .
In 2003 werden de laatste eenheden teruggetrokken naar Belgie via de Kamp Probsteierwald en in december 2005 werden de laatste Belgische kamp, Vogelsang, overgedragen aan de Duitse Overheid.
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38

Laatst gewijzigd door Micele : 3 april 2012 om 16:44.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 april 2012, 18:26   #216
Another Jack
Banneling
 
 
Geregistreerd: 8 augustus 2007
Berichten: 66.515
Standaard

Niet beginnen te kommaneuken, de grote hoop is 20 jaar geleden teruggekeerd.
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 april 2012, 19:03   #217
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.461
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Niet beginnen te kommaneuken, de grote hoop is 20 jaar geleden teruggekeerd.
En dan zit je er nog dik langs.
Maar dat schreef je ook niet
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack
Micele, de BSD is al 20 jaar opgedoekt.
Ach, ge zit er maar 10 jaar of 100 % langs dat de BSD officieel teneinde was.
Rij maar eens 100 % sneller als de Vmax.
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 april 2012, 19:07   #218
Ratatosk
Europees Commissaris
 
Ratatosk's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 juli 2010
Berichten: 6.375
Standaard

hatelijkste vind ik zondagsrijders die zomaar een voorrangsbaan inrijden tegen een slakkentempo en tegen een slakkengang verder tuffen. Zeer leuk als je tegen 70 of 90 komt aangereden en voor zulke kiekens op de remmen mag gaan staan. En dan zijn ze verbaast dat je gaat bumperrijden. Als er 70 staat, rijdt dan ook 70 en geen 50.
__________________
Het is allemaal de schuld van de Flair.
Ratatosk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 april 2012, 19:19   #219
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.461
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ratatosk Bekijk bericht
hatelijkste vind ik zondagsrijders die zomaar een voorrangsbaan inrijden tegen een slakkentempo en tegen een slakkengang verder tuffen. Zeer leuk als je tegen 70 of 90 komt aangereden en voor zulke kiekens op de remmen mag gaan staan. En dan zijn ze verbaast dat je gaat bumperrijden. Als er 70 staat, rijdt dan ook 70 en geen 50.
Daarom ben ik ook voor 100 kmh dan rijden die taffelaars tenminste echte 70.

Mijn electronische snelheidsmeter anno 1989 ijlt maar eventjes 9 % te optimistisch volgens mijn GPS anno 2008. Als ik 70 kmh rij rij ik werkelijkheid 63 kmh. Maar ik hou er héél zeker rekening mee
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38

Laatst gewijzigd door Micele : 3 april 2012 om 19:20.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 april 2012, 19:31   #220
Another Jack
Banneling
 
 
Geregistreerd: 8 augustus 2007
Berichten: 66.515
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
En dan zit je er nog dik langs.
Maar dat schreef je ook niet


Ach, ge zit er maar 10 jaar of 100 % langs dat de BSD officieel teneinde was.
Rij maar eens 100 % sneller als de Vmax.
Officieel.
Voor mij was de BSD en duizend anderen gedaan in 1991.
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:32.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be