Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 3 april 2012, 12:52   #17341
parsprototem
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paulus Bekijk bericht
Gisterenavond 19:30u

Mijn zoontje 14j speelt buiten met zijn vriendjes. Ze spelen van 'legertje' tussen de rioolbuizen die langs de weg liggen, en deze week in de weg moeten komen.

Een allochtone jongen, die een eind verder in de straat woont, komt vragen of hij mee mag spelen. Hij mag. ca 15 min. later krijgt mijn zoontje een loodje in zijn gezicht afgevuurd die zijn wang schampt, redelijk diep, afkomstig van een loodjespistool met gasfles. Mijn zoontje loopt al jankend naar huis.

Mijn vrouw belt de huisdokter en gaat naar het huis waar die jongen woont om te vertellen wat er is gebeurd in de hoop dat die ouders van die allochtone jongen, snel ingrijpen en hun zoon ontwapenen. Zij wordt uitgescholden voor 'racist' en het was zeker allemaal niet waar.

Mijn vrouw besluit de politie te bellen.

De politie gaat, naar het huis van de jongen en daar staan intussen zeker twintig allochtonen met veel kabaal en grote gebaren te vertellen welk een krapuul mijn zoon en mijn vrouw wel is om hen van dergelijke dingen te durven beschuldigen. De politie keert terug en zegt echter dat zij niks kunnen doen, als er geen getuigen zijn en als zij het wapen niet kunnen bekijken.

Gelukkig zegt de dokter dat het allemaal niet zo erg is en het wel vanzelf gaat genezen.

Ik kom thuis van een vergadering, aanhoor het verhaal van mijn vrouw en mijn zoontje, maar doe verder niks. Wat zou ik ook kunnen doen buiten mijn gezin troosten en bijstaan?

Deze morgen wil ik mijn vrouw naar haar werk brengen, er is een zijruit van mijn wagen ingeslagen.

Ik bel de politie.

De politie zegt dat zij eens zullen praten en rondvragen wie dat zou kunnen gedaan hebben, maar dat ze niks kunnen doen.

Dat doen ze echter niet. Ze rijden weer weg naar het politiekantoor.

Mijn zoontje en twee pleegdochters, durven niet meer naar buiten gaan spelen....

.... en 't is paasvakantie.

Paulus.

Ik leef metje mee en ik begrijp het gevoel van intimidatie waardoor je niet meer weet of je kinderen nog veilig op straat kunnen spelen.

Mag ik vragen in welke gemeente dit zich heeft afgespeeld?

Ik heb het omgekeerde voorgehad. Mijn zoon heeft op 8-jarige leeftijd een baksteen (nieuwbouw en geen hekken...) op het hoofd van een Marokkaans jongetje van dezelfde leeftijd gesmakt. Ze hadden een kamp gebouwd met die stenen en dat 'kamp' was belegerd geweest...
De moeder komt met die jongen aanbellen. Ik kijk naar dat hoofd en besef direct dat die wonde genaaid moet worden. Ik heb op enkele minuten tijd drie dingen gedaan: de vrouw naar huis gestuurd en ze moest terugkomen met haar ziekenkaskaartje. Ik heb een taxi gebeld. En ik heb mijn toen nog Vlaamse buurvrouw gevraagd of ze op mijn zoon kon passen. Die had een stok in zijn buik gekregen en lag op de sofa.
Met de taxi vertrokken naar H.Hart in Leuven Spoedgevallen met de vrouw en de jongen.
Daar effe gewacht. Die jongen is dan behandeld geweest terwijl ik met de vrouw (Franstalig) in de wachtkamer zat. En ik maar hopen dat het niet ernstig was.
Gelukkig was het niet ernstig. Maar toch.
Nadien heeft mijn verzekering alles betaald.
De vrouw en ik zeggen elkaar nog steeds goedendag.

De reactie die uw echtgenote heeft gekregen van de ouders van die jongen is beneden alle peil. En de ingeslagen venster van de auto... In mijn buurt is het nog zover niet. Maar ik wil nu al verhuizen. De speelterreinen liggen er verlaten bij. E is een stilte. De kinderen spelen niet meer buiten. Het klopt hier ook niet meer.

De houding van de politie herken ik wel ook al heb ik zelden of nooit met hen te maken. Die mensen weten het ook niet meer. Of ze willen het niet meer weten... dat hangt van de burgemeester af. Maar jij kan die laksheid of die houding of wat dan ook niet op je schouders nemen. Je kinderen zeker niet.

Wens je en je gezin sterkte toe. Een oplossing heb ik helaas niet.

Was dat een speelgoedje? Met lood?

Laatst gewijzigd door parsprototem : 3 april 2012 om 12:54.
parsprototem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 april 2012, 12:58   #17342
brother paul
Secretaris-Generaal VN

brother paul's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Alice zult u bedoelen!
U valt in verhaling, uw redenering werd al weerlegt, in cirkels draaien brengt geen zoden aan de dijk van de discussie!

U omschreef voor alle duidelijkheid helemaal geen budgetneutraal systeem, integendeel!
u hebt ook last van herhaling ? mijn redenering bestaat niet in jullie versie; we beschrijven als PREMISSE een budgetneutrale hervorming. En vooral het is een 'VIRTUELE CALCULATIE' zeg maar een ZICHTBAAR maken wat je ZELF betaald hebt, en ZICHTBAAR maken hoeveel de solidariteit u OPBRENGT en zichtbaar maken HOEVEEL je MEER OF MINDER zou hebben ZONDER de solidariteit. Is dat nu een oefening die we niet kunnen maken ??? Moet iedereen dom gehouden worden met het dreigend vingerte van pasop als je kanker hebt of een hartinfarct want anders ga je failliet zijn ! Nee gewoon wat betaalt iedereen gemiddeld en wat krijgt iedereen gemiddeld terug.
Citaat:
En wanneer artsen niet meer krijgen en patienten ook niet, hoe moeten kleinere inkomens
daar komt de solidariteit op de proppen natuurlijk, dat is het precies, als iedereen pensioen trekt, hoeveel van uw pensioen is wat voorjij gereserveerd wordt op basis van wat je betaald hebt, en hoeveel pensioen is solidariteit ???
Citaat:
dat zonder tussenkomst van staat hun ziektekosten betalen, waarvan u als voorbeeld kanker geeft volgens u zo goed als gratis,
medicatie die erkend is, is gratis, emedicatie en behandelingen die niet erkend zijn is niet gratis.
Citaat:
volgens mij als patiente kostte me dit ongeveer 2000 euro, aan opnamekosten, remgeld bij de consultaties en onderzoeken die ook na de behandeling zelf nog vaak moeten gebeuren gedurende jaren, ziekenvervoer, kosten voor gevolgen van de behandeling, ga eens kijken in dagziekenhuizen waar chemo wordt gegeven, waarom denkt u dat er folders staan over de kosten van de ziekte en mogelijkheden tot beroep hiervoor op het kankerfonds??
Wat denkt u?
waarom denk je dat ik u zeg dat de ziekenbonden de INDRUK geven dat ze alles terugbetalen in veel gevallen, terwijl er een PLEIADE aan behandelingen bestaan die niet terugbetaald zijn, dus dat die overvloed aan behandelingen via een PROTOKOL meestal NIET Terugbetalen en in feite dikwijls de meest efficiente behandeling.
Citaat:

Hoezo , u weet niet hoeveel pensioen u gespaard heeft bij de RVP?
nee echt ik heb nog nooit een bladje gekregenhoevele pensioen ik zou krijgen en hoeveel jaar ik nog moet werken, en hoeveel geld dat ik al afgedragen heb, volgens mij heb ik in mijn leven al 2miljoen euro afgedragen
Citaat:
Ga even naar uw gemeente en vraag een raming aan dan weet u het precies!
Hoezo, 7500 euro sparen per jaar voor je pensioen??? Gaat u even uitleggen aan alle werkenden die tussen 18 en 22000 euro per jaar als inkomen hebben dat ze daarvan volgens u best 3.14 tot 2.5 van opzij kunnen zetten??
nog niet begrepe, ik zeg dat uw sociale lasten in feite uw berekening is wat je afdraagt voor de solidariteit en dat je best dit visualiseert als een soort VIRTUEEL account, waar je ziet hoeveel je bijdraagt tot uw eigen theoretisch toekomstig pensioen, en waar je ziet heoveel je al gespaard hebt en hoeveel je nog moet gaan etc
Citaat:
En dan heeft u het over " gezever"??? U verkoopt totale nonsens!
eerlijk en transparant zijn naar de mensen is uw beste kant niet zeker ??? aleen maar mensen bangmaken en de indruk geven dat ze veel gaan krijgen en de wortel wordt dan ineens heel mager op het moment dat je alles moet krijgen
Citaat:
Dat is niet erg, maar dat u me verwart met mevrouw A, dat vergeef ik u niet! de A van antwerpen
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 april 2012, 13:02   #17343
brother paul
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parsprototem Bekijk bericht
Ik leef metje mee en ik begrijp het gevoel van intimidatie waardoor je niet meer weet of je kinderen nog veilig op straat kunnen spelen.

Mag ik vragen in welke gemeente dit zich heeft afgespeeld?

Ik heb het omgekeerde voorgehad. Mijn zoon heeft op 8-jarige leeftijd een baksteen (nieuwbouw en geen hekken...) op het hoofd van een Marokkaans jongetje van dezelfde leeftijd gesmakt. Ze hadden een kamp gebouwd met die stenen en dat 'kamp' was belegerd geweest...
De moeder komt met die jongen aanbellen. Ik kijk naar dat hoofd en besef direct dat die wonde genaaid moet worden. Ik heb op enkele minuten tijd drie dingen gedaan: de vrouw naar huis gestuurd en ze moest terugkomen met haar ziekenkaskaartje. Ik heb een taxi gebeld. En ik heb mijn toen nog Vlaamse buurvrouw gevraagd of ze op mijn zoon kon passen. Die had een stok in zijn buik gekregen en lag op de sofa.
Met de taxi vertrokken naar H.Hart in Leuven Spoedgevallen met de vrouw en de jongen.
Daar effe gewacht. Die jongen is dan behandeld geweest terwijl ik met de vrouw (Franstalig) in de wachtkamer zat. En ik maar hopen dat het niet ernstig was.
Gelukkig was het niet ernstig. Maar toch.
Nadien heeft mijn verzekering alles betaald.
De vrouw en ik zeggen elkaar nog steeds goedendag.

De reactie die uw echtgenote heeft gekregen van de ouders van die jongen is beneden alle peil. En de ingeslagen venster van de auto... In mijn buurt is het nog zover niet. Maar ik wil nu al verhuizen. De speelterreinen liggen er verlaten bij. E is een stilte. De kinderen spelen niet meer buiten. Het klopt hier ook niet meer.

De houding van de politie herken ik wel ook al heb ik zelden of nooit met hen te maken. Die mensen weten het ook niet meer. Of ze willen het niet meer weten... dat hangt van de burgemeester af. Maar jij kan die laksheid of die houding of wat dan ook niet op je schouders nemen. Je kinderen zeker niet.

Wens je en je gezin sterkte toe. Een oplossing heb ik helaas niet.

Was dat een speelgoedje? Met lood?
Gewoon een klacht formuleren bij de politie met het medisch dossier, en dit wordt aangegeven aangezien je in het ziekenhuis geweest bent. En voor de rest laat het gerecht zijn werk (zoals gewoonlijk niets) doen. Laten we zeggen als het uit de hand loopt zal er op den duur wel een voldoende zware dossier bestaan.
Oud 3 april 2012, 13:33   #17344
kwantum
Parlementsvoorzitter

Standaard

Gerechtigheid bestaat niet meer in dit land.
Familie heeft inbraak geleden. Na een jaar vuistdikke dossiers bleek het om een bende te gaan die in die buurt er een dagelijkse sport van maakte. Politie vindt de daders, gestolen goederen van familie gevonden in apartement van verdachten. Verdict van de rechter: "Er zijn geen bewijsstukken dat zij binnengebroken hebben" en ze gaan dus vrijuit! Zorg dus dat je een foto maakt op het moment dat ze binnenbreken of je hebt geen bewijs. Ik zeg wel 'op het moment dat ze binnenbreken', want ik vrees dat het onvoldoende is als je een foto maakt als ze reeds binnen zijn, want dan moet je nog gaan bewijzen dat je de deur niet hebt laten openstaan met een bordje 'Deze avond gratis weggeefactie' op de stoep...
kwantum is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 april 2012, 14:09   #17345
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Citaat:

Mijn zoontje 14j speelt buiten met zijn vriendjes. Ze spelen van 'legertje' tussen de rioolbuizen die langs de weg liggen, en deze week in de weg moeten komen.

Een allochtone jongen, die een eind verder in de straat woont, komt vragen of hij mee mag spelen. Hij mag. ca 15 min. later krijgt mijn zoontje een loodje in zijn gezicht afgevuurd die zijn wang schampt, redelijk diep, afkomstig van een loodjespistool met gasfles. Mijn zoontje loopt al jankend naar huis.

Mijn vrouw belt de huisdokter en gaat naar het huis waar die jongen woont om te vertellen wat er is gebeurd in de hoop dat die ouders van die allochtone jongen, snel ingrijpen en hun zoon ontwapenen. Zij wordt uitgescholden voor 'racist' en het was zeker allemaal niet waar.

De politie gaat, naar het huis van de jongen en daar staan intussen zeker twintig allochtonen met veel kabaal en grote gebaren te vertellen welk een krapuul mijn zoon en mijn vrouw wel is om hen van dergelijke dingen te durven beschuldigen. De politie keert terug en zegt echter dat zij niks kunnen doen, als er geen getuigen zijn en als zij het wapen niet kunnen bekijken.

Gelukkig zegt de dokter dat het allemaal niet zo erg is en het wel vanzelf gaat genezen.

Ik kom thuis van een vergadering, aanhoor het verhaal van mijn vrouw en mijn zoontje, maar doe verder niks. Wat zou ik ook kunnen doen buiten mijn gezin troosten en bijstaan?

Deze morgen wil ik mijn vrouw naar haar werk brengen, er is een zijruit van mijn wagen ingeslagen.

Ik bel de politie.

De politie zegt dat zij eens zullen praten en rondvragen wie dat zou kunnen gedaan hebben, maar dat ze niks kunnen doen.

Mijn zoontje en twee pleegdochters, durven niet meer naar buiten gaan spelen....

Paulus.
Stuur de rekening maar door naar de A&A club hier van pamperaars...
Eigenzinnig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 april 2012, 15:00   #17346
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kwantum Bekijk bericht
Gerechtigheid bestaat niet meer in dit land.
Familie heeft inbraak geleden. Na een jaar vuistdikke dossiers bleek het om een bende te gaan die in die buurt er een dagelijkse sport van maakte. Politie vindt de daders, gestolen goederen van familie gevonden in apartement van verdachten. Verdict van de rechter: "Er zijn geen bewijsstukken dat zij binnengebroken hebben" en ze gaan dus vrijuit! Zorg dus dat je een foto maakt op het moment dat ze binnenbreken of je hebt geen bewijs. Ik zeg wel 'op het moment dat ze binnenbreken', want ik vrees dat het onvoldoende is als je een foto maakt als ze reeds binnen zijn, want dan moet je nog gaan bewijzen dat je de deur niet hebt laten openstaan met een bordje 'Deze avond gratis weggeefactie' op de stoep...
Ah nee, je mag als burger geen foto's of beelden maken van een andere burger zonder diens toestemming.
Die beelden gebruiken buiten puur privé gebruik zijn een blatante, bewijsbare inbreuk op de privacy.
Al was het in je eigen huis dat je dat beeldmateriaal verzameld.

De Belgische wetgeving: een 18de eeuws herenhuis waar zelfverklaarde deskundigen al eeuwen aan bricoleren zodanig dat de nooduitgang in de septische put uitkomt — en alleen inertie het nog recht houdt
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 april 2012, 15:12   #17347
brother paul
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Ah nee, je mag als burger geen foto's of beelden maken van een andere burger zonder diens toestemming.
Die beelden gebruiken buiten puur privé gebruik zijn een blatante, bewijsbare inbreuk op de privacy.
Vrei goeie wetgeving: dus elke foto die ik op straat trek met mensen op die ik niet ken, en die ik dan deel met mijn vrienden via een sociaal medium is per definitie een schending van privacy.
Oud 3 april 2012, 15:17   #17348
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Ah jawel..je mag zeker op je eigendom filmen en foto's maken, mits een waarschuwing op de voordeur mag /kan iedereen gefilmd worden in publieke zaken...

je mag ook foto's nemen op openbare domeinen zonder toelating van andere personen zolang die persoon niet het (hoofd)onderwerp is van die foto...
Oud 3 april 2012, 15:21   #17349
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Publieke figuren mogen ook zonder toestemming gefotografeerd of gefilmd worden..

Citaat:
Portretten die niet in opdracht zijn gemaakt[bewerken]
De regels:
Als de afbeelding niet in opdracht van of ten behoeve van de afgebeelde persoon is gemaakt, is het portretrecht beperkt. De afgebeelde persoon kan zich dan alleen maar verzetten tegen publicatie (openbaarmaking), voor zover die persoon een redelijk belang heeft om zich daartegen te verzetten. Er is geen grond om het maken van de foto zelf te verbieden. In de woorden van de Auteurswet:

Is een portret vervaardigd zonder daartoe strekkende opdracht, den maker door of vanwege den geportretteerde, of te diens behoeve, gegeven, dan is openbaarmaking daarvan door dengene, wien het auteursrecht daarop toekomt, niet geoorloofd, voor zover een redelijk belang van den geportretteerde of, na zijn overlijden, van een zijner nabestaanden zich tegen de openbaarmaking verzet.
Als de afgebeelde persoon de publicatie van het portret wil verbieden, zal de rechter een belangenafweging maken.[2] De rechter zal daarbij zo nodig ook rekening houden met de vrijheid van meningsuiting en de persvrijheid.

De volgende omstandigheden kunnen een redelijk belang vormen voor iemand om zich tegen publicatie te verzetten:

privacy-overwegingen. Een dader of slachtoffer van een misdrijf die niet in een krant of encyclopedie wil worden afgebeeld kan zich hierop beroepen. Een politicus, bekend zakenman, topsporter of ander algemeen bekend persoon, kan zich hier niet zo gemakkelijk op beroepen.
Commerciële belangen – een bekende sporter of popster kan zijn foto willen gebruiken om geld te verdienen door middel van merchandising.
De afgebeelde persoon wordt in de afbeelding voor schut gezet of belachelijk gemaakt. Bepalend is daarbij niet de bedoeling van de maker, maar of het zo opgevat kan worden; of iemand zich door de foto in zijn eer aangetast kan voelen.
De wijze van afbeelden is schadelijk voor het imago van de persoon.
De afbeelding wordt gebruikt om reclame of propaganda te maken voor iets waar de afgebeelde persoon niet achter staat
In feite mag je iedereen portretteren en dient de klager zelf te bewijzen dat hij schade lijdt door een publicatie...

Laatst gewijzigd door Eigenzinnig : 3 april 2012 om 15:29.
Oud 3 april 2012, 15:24   #17350
CyberpunX
Staatssecretaris

CyberpunX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eigenzinnig Bekijk bericht
Ah jawel..je mag zeker op je eigendom filmen en foto's maken, mits een waarschuwing op de voordeur mag /kan iedereen gefilmd worden in publieke zaken...
Ga ik idd doen, een bordje 'bij betreden wordt u gefilmd én op facebook geplaatst' en meerdere verborgen camera's plaatsen. Indien mogelijk zelfs een lichtsensor aan een airgun bevestigen als bewaking. Probeer het mij eens kwalijk te nemen.
CyberpunX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 april 2012, 15:28   #17351
brother paul
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Dat is mijn lievelingstoestelletje...

http://www.e-fireandsecurity.co.uk/e...-warning/p3014
Oud 3 april 2012, 15:51   #17352
CyberpunX
Staatssecretaris

Standaard

Ik heb er liever eentje dat gewapend is. Kwestie van onmiddellijke justitie toe te passen want als je op de rechters van tegenwoordig moet rekenen ...
Oud 3 april 2012, 16:07   #17353
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Marie van de koster's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Ik bel de politie.

Paulus.
Dat zijn toch geen toestanden meer! Schandalig.
Ik vind het vreselijk voor uw zoontje dat hij gewond geraakt is en zeker dat die ouders te laf zijn om de verantwoordelijkheid op te nemen. En wat jammer dat uw kinderen nu zo geïntimideerd zijn dat ze nauwelijks nog durven buiten spelen!
Enfin, ik denk dat u en uw vrouw in de toekomst wel tweemaal zullen nadenken als een allochtoon kind met iemand van uw kroost wil spelen ...
En dan zijn ze verwonderd dat vele autochtonen in bepaalde wijken niet meer willen blijven wonen
Oud 3 april 2012, 16:10   #17354
CyberpunX
Staatssecretaris

Standaard

Ik vraag me wel af ... wat zou arti doen in Paulus zijn situatie?
Oud 3 april 2012, 16:13   #17355
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Marie van de koster's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door the_dude Bekijk bericht
wel weinig te maken met allochtoon zijn, wel met ouder zijn.
Leg de verantwoordelijkheid waar ze gebruikt kan worden.
U hebt wel gelijk dat de salonsocialisten en loftliberalen veel te zacht omspringen met incompetente ouders (euthanasie, abortus : middelen genoeg nochtans) en al helemaal vanwege het discours dat jullie hier nu ook houden, de focus ligt op compleet irrelevante zaken en onze politieke partijen, ipv de boel op te lossen, laten deze situatie aanslepen omdat beide kampen denken dat er politieke garen bij te spinnen zijn.
De ouders dragen hier de verantwoordelijkheid, de ouders horen zich te verantwoorden; daar heeft kleur niks mee te maken, land van afkomst ook niet. Overal ter wereld worden kinderen opgevoed die met respect omgaan met hun omgeving en overal ter wereld worden idioten op de wereld geplaatst die doorheen hun 'opvoeding' enkel arroganter worden.
Kijk naar de discussie over verkeersveiligheid.....wie is het grootste gevaar op de weg : mensen die anderen de schuld geven voor hun eigen onverantwoord gedrag (-> is gevolg van de opvoeding! en ons schoolsysteem moet enkel massa leveren en vervangt alsdusdanig de ouders niet in het meegeven van iets menselijker waarden.
Die ouders zijn inderdaad de grootste schuldigen : zij hebben hun kind niet geleerd dat het geen andere kinderen mag pijn doen en zij laten hun kind toe met gevaarlijke tuigen te spelen. Maar wat met die 20 allochtonen die het zelfs lukt de politie te intimideren? Wat met die kapotgeslagen ruit?
Zo'n soort mensen kunnen we hier echt niet gebruiken.
Oud 3 april 2012, 16:14   #17356
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CyberpunX Bekijk bericht
Oud 3 april 2012, 16:56   #17357
Elbow
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CyberpunX Bekijk bericht
Haar kind aframmelen omdat het racistisch is om aan een allochtoon te zeggen dat je niet in het gezicht van iemand mag schieten.
Elbow is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 april 2012, 17:24   #17358
brother paul
Secretaris-Generaal VN

Standaard

in elk geval dit onderwerp hier straal negeren, en als je daar lang op zult aandringen zal Arti zeggen dat je niet kunt oordelen over een voorval;

Ik heb gemerkt dat Arti maar antwoordt op de eerste zin. EN als ze iets schrijft zoekt ze een fout, en begint gewoon over die fout iets te schrijven. Net alsof al uw argumentatie dan foutief is op het moment dat je daar één zinnetje foutief interpreteerbaar schrijft.

Laatst gewijzigd door brother paul : 3 april 2012 om 17:24.
Oud 3 april 2012, 20:16   #17359
Elbow
Banneling

Standaard

Ik zet het hier efkens voor artisjok die deze feiten afdeed als indianenverhaal.
Ze gaat dus weer eens stevig op de bek.

http://www.vandaag.be/binnenland/940...et-cel-in.html

Citaat:
De 55-jarige Aicha M. is door de Dendermondse strafrechter dinsdag veroordeeld tot zes jaar gevangenisstraf en 5.500 euro boete. Ze is ook voor tien jaar ontzet uit haar burgerrechten.

De vrouw verdiende 2,5 miljoen euro als uitbaatster van een seksclub, door minderjarige en illegale meisjes uit haar geboortedorp in Marokko te verplichten zich te prostitueren. Dat gebeurde in Bar Tropical aan de Gentsesteenweg in Erpe-Mere.

Negen illegale meisjes werkten er van 2006 tot eind 2008 de klok rond om klanten te ontvangen. Het gebouw bleek een echte "zwijnenstal" te zijn, met lakens die amper gewassen werden, geen stromend water en erbarmelijke hygiënische omstandigheden. De vrouwen werden verplicht om in een zetel en tussen het ongedierte te slapen. Condooms werden haast niet gebruikt.

De vrouw lokte de meisjes uit haar geboortedorp naar België, om er zogezegd in haar restaurant te werken. Bij aankomst werden ze echter meteen in de seksclub ingeschakeld. Met het geld dat de vrouw verdiende liet ze in haar geboortedorp villa's bouwen voor haar en haar familie.

De zaak werd opgedoekt na langdurig telefonieonderzoek en observatie van de politie
Elbow is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 april 2012, 20:21   #17360
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
in elk geval dit onderwerp hier straal negeren, en als je daar lang op zult aandringen zal Arti zeggen dat je niet kunt oordelen over een voorval;

Ik heb gemerkt dat Arti maar antwoordt op de eerste zin. EN als ze iets schrijft zoekt ze een fout, en begint gewoon over die fout iets te schrijven. Net alsof al uw argumentatie dan foutief is op het moment dat je daar één zinnetje foutief interpreteerbaar schrijft.
proficiat..u bent geslaagd !

De draad over de marokkaanse verkrachterswet is zo -tig bladzijden lang geworden om de uitdrukking ' achterlijke cultuur' in de racismeschuif te kunnen classeren...géén woord over het discriminerend vrouwonterend karakter van die wet..
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:55.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be